Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Tofke:Route Houston-Houston graag jullie advies...

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
tofke
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 12

Reis Tofke:Route Houston-Houston graag jullie advies...

Bericht door tofke »

Beste forumleden,

Voor het 8ste jaar op rij gaan we in September terug naar The States :thumbup:
Texas en New Mexico is voor ons onbekend gebied de rest zijn dingen die we op onze vorige reizen niet hebben kunnen doen buiten Las Vegas...

Hierbij onze voorlopige route:

Dag 1: AMS-Houston (rechtstreeks :thumbup: )
Dag 2: Houston-Austin (Pedernales falls,Hamilton pool,Graffiti park)
Dag 3:Austin-Dallas (Dealy plaza,Forth worth stockyards)
Dag 4:Dallas-Amarillo (Cadillac ranch)
Dag 5:Amarillo-Albuquerque(old town plaza,Kasha Katuwe in de late namiddag)
Dag 6:Albuquerque-Farmington (Bisti Badlands)
Dag 7:Farmington (Valley of dreams,King of Wings,Cracked eggs ligt eraan wat we de vorige dag gedaan hebben)
Dag 8:Farmington-Moab (Durango,Siverton,Ouray (Million dollar highway)
Dag9: Moab (Arches Delicate arch de rest hebben we gedaan),(Corona Arch)
Dag10:Moab-Zion
Dag11:Zion
Dag12:Zion-Las vegas
Dag13:Las vegas
Dag14:Las vegas
Dag15:Las vegas-Tucson (Saguaro NP)
Dag16:Tucson-Alamogordo (White Sands NM)
Dag17:Alamogordo-Fort Stockton
Dag18:Fort Stockton-San Antonio
Dag19:San Antonio-Houston (avondvlucht)

Ik weet het zijn heel wat km's maar da vinden we niet zo erg...vorig jaar hebben we er ook 6200 gedaan (Seattle-Vancouver-Jasper-Banff en dan tot LA) :)
Het stuk tussen Alamogordo en San Antonio is nog niet naar men zin...ofwel skippen we een dag Vegas om de laatste 3 dagen wat meer tijd te hebben...wat kunnen we daar nog doen/zien?
Graag jullie mening/hulp...

Alvast bedankt! :thumbup:

Tofke
LittlePhoenix
Amerika-expert

Re: Reis Tofke:Route Houston-Houston graag jullie advies...

Bericht door LittlePhoenix »

Jammer dat je Austin helemaal overslaat, want dat is een prachtige stad. Persoonlijk zou ik liever wat meer tijd hebben in Hill Country, en minder in Vegas.
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Ik kan niet over het hele stuk oordelen, maar de eerste dagen heb je volgens mij nauwelijks de tijd om iets te zien of doen, dan blijft er na het rijden niet veel tijd meer over op een dag. En van San Antonio zul je ook niets zien, vanuit Fort Stockton naar San Antonio is een flinke rit, en de volgende dag zul je weer vroeg naar Houston moeten vertrekken om geen risico te lopen je vlucht te missen.
Heb je de vluchten al geboekt? Ik zou persoonlijk niet naar en vanaf Houston vliegen als ik in zo'n korte tijd op en neer naar Las Vegas wilde, ik denk dat je dan beter oost-Texas voor nu kunt overslaan. Een one-way misschien? Of wel deze vluchten, maar dan niet helemaal tot Las Vegas gaan maar ook echt iets van Texas zien.
Terug in Texas!
tofke
Amerikafan

Bericht door tofke »

Bedankt om de snelle reacties!

Austin slaan we niet over dag 2 zullen we toch vroeg wakker zijn en vroeg vertrekken naar Austin waar we ook overnachten :)
We blijven niet de hele dag aan The Hamilton pool en The falls...

Ja Hennie daar heb je een punt,maar Vegas moet er bij zijn :D ik weet het het is een serieus ommetje maar we zijn al iets gewoon...
De vluchten zijn geboekt...

Tofke
ir. Auditor
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door ir. Auditor »

Een echte aanrader in Texas is Big Bend.
Helaas denk ik dat je dat in September beter niet kunt doen, dan is het nog veel te heet. Ik weet ook niet of de pensions al open zijn dan.

White Sands vond ik zelf een beetje tegenvallen, als het op de route ligt is het leuk om langs te gaan, maar als je het overslaat mis je volgens mij niet veel. Heel veel tijd hoef je er niet voor uit te rekken.
Wij zijn toen van Santa Fe naar White Sands gereden, hebben het NM bekeken, paar uurtjes, wat gewandeld en vervolgens overnacht in Alamagordo, prima te doen in 1 dag. Daarna zijn wij doorgereden naar Carlsbad.

Het stuk ten westen van San Antonio in Bandera, Kerr County, Fredericksburg zijn ook leuk. Niet heel toeristisch, maar mooi om doorheen te rijden.

Persoonlijk ben ik geen fan van Vegas, 2 avonden vind ik meer dan lang genoeg, maar dat is persoonlijk.

Hoe ga je de reis doen? Camperen of hotels/motels
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Tja, persoonlijk vind ik dit meer een race dan een reis. Je kan nu wel geen probleem hebben om wat kilometers te doen, ze kosten in ieder geval tijd om ze te rijden en die tijd is er dan niet om iets te bezoeken.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 »

:? Dit gaat over een topic van 2015 ...
Ik denk dat de reis er al opzit. :wink:

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Oeps, dat had ik over het hoofd gezien, maar gelukkig niet als eerste.... :oops:
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
tofke
Amerikafan

Bericht door tofke »

De reis zit er idd al op, we vertrekken maandag opnieuw naar The USA voor een nieuwe trip! :thumbup:

@Marcopstal: een race was het niet hoor, we hebben alle dingen gezien die we wilden zien zelfs nog meer... :thumbup:
We hadden 7500 km gereden en dat was prima bevallen, in Texas mag je dan ook een stuk sneller rijden dan bv California :D

@ir.auditor: White Sands vonden wij TOP!! :thumbup: en de reis hebben we gedaan met overnachtingen in hotels en motels moest het je nog interesseren :D

Tofke
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer