Reis wegaantoch: Toch maar wat hulp vragen....

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
wegaantoch
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Reis wegaantoch: Toch maar wat hulp vragen....

Bericht door wegaantoch » 27 mei 2015, 22:35

Wij gaan met ze vieren (2 volwassenen + 2 kinderen van 12 en 14) een reis maken door het Zuidwesten van America. Aankomst in San Francisco s'morgens op 3 juli 2015 en we vertrekken de op 28 juli 2015 vanuit Los Angeles (s'middags).

Hotels in SF en Los Angeles zijn geboekt, net zoals de auto (LA) en de camper.

Ik zou heel graag wat van de ervaren forummers willen horen of dit schema te doen is? Ik weet dat de "reisdruk" wel wat hoog is, maar er zijn niet meer dagen. Als er erg onlogische dingen inzitten dan horen wij dat graag. We willen niet de hele reis vastleggen, dus er kan nog een hoop geschoven worden (zeker aan het einde).

3-jul Aankomst San Francisco
4-jul San Francisco
5-jul San Francisco
6-jul Early Pick-Up Camper 250 km Yosemite Maripose
7-jul Yosemite Maripose 50 km Yosemite Oakhurst
8-jul Yosemite Oakhurst 200 km Sequoia/Kings Canyon
9-jul Sequoia/Kings Canyon Sequoia/Kings Canyon
10-jul Sequoia/Kings Canyon 675 km Las Vegas
11-jul Las Vegas Las Vegas
12-jul Las Vegas 275 km Zion (via Valley of the Fire)
13-jul Zion 150 km Bryce Canyon
14-jul Bryce Canyon Bryce Canyon
15-jul Bryce Canyon 225 km Capitol Reef
16-jul Capitol Reef 250 km Moab
17-jul Moab 225 km Monument Valley
18-jul Monument Valley 200 km Page
19-jul Page (Lake Powel/Glen Canyon) Page
20-jul Page 200 km Grand Canyon (via Vermilion Cliffs)
21-jul Grand Canyon Grand Canyon
22-jul Grand Canyon 130 km Flaggstaff
23-jul Flaggstaff 325 km Lake Havasu
24-jul Lake Havasu 250 km Joshua Tree
25-jul Joshua Tree 225 km Los Angeles (inleveren camper)
26-jul Los Angeles
27-jul Los Angeles
28-jul Los Angeles
29-jul Amsterdam

Uiteraard is het grote lezen in het forum begonnen! Alvast bedankt voor de genomen moeite!!!

Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Re: Toch maar wat hulp vragen....

Bericht door Marcopstal » 27 mei 2015, 23:08

Tja,

Zelfs met een early pick-up is het de vraag of Yosemite haalbaar is. Nu natuurlijk Mariposa ligt er nog een uur vandaan, dus is dat misschien wel OK. Ik merk evenwel bitter weinig tijd voor Yosemite, toch in verhouding met andere zaken. Eigenlijk heb je maar één dag, waarvan je ook al twee uur moet aftrekken om in en uit de vallei te rijden. Ook voor Sequoia is er maar anderhalve dag en dat is ook hier niet ruim. Daarenboven mis je ook nog eens de Tioga Pass.

De rit van sequoia naar vegas is heel zwaar op één dag. Met een camper zou ik toch op ongeveer 8 uur rijden tellen.

Voor Zion is er amper tijd, maar voor Bryce dan weer ruimte te over, dit zou best omgekeerd zijn.

Moab heeft echt totaal geen zin, je hebt hiervoor ABSOLUUT geen tijd. Eigenlijk heb je daar ter plaatse 3 dagen nodig.

Grand Canyon is misschien ruim, tenzij je de Canyon gedeeltelijk wil afdalen.

Waarom je naar Flagstaff gaat is me geheel onduidelijk, en ook Lake Havasu zou ik niet direct kiezen.

Joshua Tree doen wordt misschien wat van het goede teveel, op 25 juli wordt het misschien krap om de camper tijdig binnen te leveren.

Ik adviseer het volgende:

3-jul Aankomst San Francisco
4-jul San Francisco
5-jul San Francisco
6-jul Early Pick-Up Camper - richting Sequoia/Kings Canyon (te bekijken hoever je geraakt)
7-jul Sequoia/ Kings Canyon
8- jul Sequoia/Kings
9-jul Sequoia/Kings - Yosemite
10-jul Yosemite
11-jul Yosemite
12-jul Yosemite - Mammoth lakes via Tioga Pass
13-jul Mammoth Lakes - Las Vegas (nog steeds een afstand maar toch 1,15 uur minder)
14-jul Las vegas
15-jul Las vegas - Zion
16-jul Zion
17-jul Zion -Bryce Canyon
18-jul Bryce - Page
19-jul Page
20-jul Page - Monument Valley
21-jul Monument Valley - Grand Canyon
22-jul Grand Canyon
23-jul Grand Canyon - Kingman
24-jul Kingman -Joshua Tree
25-jul Joshua Tree - Los Angeles (inleveren camper)
26-jul Los Angeles
27-jul Los Angeles
28-jul Los Angeles
29-jul Amsterdam
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20
Texas: 97/08
Florida: 98
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne » 27 mei 2015, 23:57

wegaantoch schreef: Ik zou heel graag wat van de ervaren forummers willen horen of dit schema te doen is? Ik weet dat de "reisdruk" wel wat hoog is, maar er zijn niet meer dagen
Je kunt nooit alles zien, dus pas de route aan, aan het aantal dagen dat je hebt. Zoals Marcopstal al zegt heeft Moab op deze manier niet zoveel zin. Die tijd kun je beter ergens anders gebruiken. Hou de route van Marcopstal ana, dat is de beste route met wat jullie willen zien in de tijd die je ervoor hebt. Als je wel naar Moab wilt zou ik Sequoia laten vallen.
Je bent wat laat met het vastleggen van campings. Ik zou zeker Zion vastleggen (Watchman), via http://www.recreation.gov. Je hebt kans dat het al vol is. Probeer dan de camping in Springdale. En probeer voor Yosemite iets te vinden dat dichter bij het park ligt zoals Indian Flat. Waarom kies je daar voor Oakhurst? Ik zou 2 nachten Indian Flat doen, daar zit je het beste voor het park.
Voor de GC kun je het beste naar Mather kijken (ook via http://www.recreation.gov). Of anders Trailer Village. Beide campings liggen in het park en je kunt vanaf de camping met de shuttlebus naar de rim en restaurants, winkels etc.

Je wilt niet alles vastleggen maar toch is het in juli wel verstandig om iets vast te leggen. Zeker Yosemite (maar voor iets in het park zijn jullie te laat), maar ook voor Zion, Grand Canyon en wellicht ook Bryce is het verstandig om iets vast te leggen. Een camping in het park is leuker en veel goedkoper dan iets er buiten.

Marianne

PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally » 28 mei 2015, 01:01

En zorg dat je op het einde in Los Angeles de beschikking hebt over een huurauto. Dat is geen OVstad zoals San Francisco.

M Kactus
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis wegaantoch: Toch maar wat hulp vragen....

Bericht door M Kactus » 28 mei 2015, 08:29

Ik vind het toch ook belangrijk om te weten of je denkt dat dit je enige keer naar (die kant van) de VS wordt, en of je specifieke dingen echt heel graag erin wilt. Want dat bepaalt voor mij toch een beetje de route.
Als je nu al weet dat je niet meer terug zult komen, zou ik Moab erin laten. Eventueel een dagje van Sequoia afnemen en bij Yosemite voegen. En misschien een dagje vroeger uit de GC weg, en niet de route naar Lake Havasu nemen, maar via Route 66 naar Joshua Tree NP en LA gaan. Bedenk dan wel dat je heel weinig zult wandelen in Moab (en Sequoia).
Als je ooit misschien nog eens terugkomt, zou ik idd Moab voor een andere keer laten, en is het voorstel hierboven veel doenbaarder, en je zult niet heel veel gemist hebben. Plus dan heb je de tijd om rustig uit te stappen en te wandelen in de grote parken.

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne » 28 mei 2015, 09:21

Het is inderdaad goed om te bedenken of je nog eens terug zult komen; dan is Moab goed te combineren met bijvoorbeeld Yellowstone. Maar bedenk ook wat voor soort vakantie je wilt; zeker met kinderen is het vaak wel prettig om meerdere dagen op dezelfde plaats te staan.
Je hebt kans dat je voor Yosemite nog iets kunt vinden op Crane Flat; kijk daarvoor op http://www.recreation.gov en wacht niet met reserveren. De eerste week van juli zijn daar nog mogelijkheden. Misschien daarom toch Sequoia overslaan en meteen naar Yosemite, dan via de TIoga Pass naar Lee VIning/Mammoth Lakes zoals in de route van Marcopstal, en dan na Bryce naar Capitol Reef, Moab en MV.
Jammer dat je de camper al zo snel moet inleveren, anders had je wat meer speling gehad.

3-jul aankomst San Francisco
4-jul San Francisco
5-jul San Francisco
6-jul San Francisco - Yosemite (Crane Flat)
7-jul Yosemite
8-jul Yosemite
9-jul Yosemite - Lee Vining
10-jul Lee Vining - Las Vegas
11-jul Las Vegas
12-jul Las Vegas - Zion
13-jul Zion
14-jul Zion - Bryce
15-jul Bryce - Capitol Reef
16-jul Capitol Reef - Moab
17-jul Moab
18-jul Moab
19-jul Moab - Monument Valley
20-jul Monument Valley - Page
21-jul Page
22-jul Page - Grand Canyon
24-jul Kingman - Joshua Tree
25-jul Joshua Tree - Los Angeles
26-jul Los Angeles
27-jul Los Angeles
28-jul Los Angeles
29-jul Los Angeles

Marianne

wegaantoch
Amerika-ontdekker

Bericht door wegaantoch » 28 mei 2015, 09:50

Goedemorgen Marcopstal,

Bedankt voor je terugkoppeling en schiet er maar gaten in hoor!
Misschien Sequoia skippen en dan wat meer de tijd voor Zion/Bryce/GC nemen (afdalen in de canyon). Ik ben me ervan bewust dat ik het wat onbeholpen heb neergezet, maar er is wel degelijk een soort van programma gemaakt met "dingen om te bekijken/doen"

In eerste instantie hadden/wilden we Lassen erbij doen:
SF-Lassen-Lake Tahoe-Tonopah-Bryce-Zion-LasVegas-Bishop-Yosemite-Sequoia-Lake Isabella-Los Angeles, maar ik denk dat wel wat ambitieus is qua kilometers...

NB Mijn vrouw en ik willen over een paar jaar met ze 2en vanuit Denver naar Seattle rijden (Rocky Mountains, Yellowstone, we kunnen dan uiteraard wat tijd bij Moab in de buurt doorbrengen)
Laatst gewijzigd door wegaantoch op 28 mei 2015, 13:16, 2 keer totaal gewijzigd.

wegaantoch
Amerika-ontdekker

Bericht door wegaantoch » 28 mei 2015, 10:00

Hoi Marianne, heel erg bedankt voor je terugkoppeling!
We hebben bewust voor de laatste paar dagen rust (strand e.d.) gekozen, het is dus niet heel erg om wat dagen aan reizen kwijt te zijn. Ik denk dat je altijd tijd te kort hebt voor zulke reizen.
Uiteraard moet ik nog wel vanavond overleggen, maar ik denk dat het een combinatie van jullie (Marc en jij) gaat worden: zonder sequoia en zonder moab, dat betekent wat meer tijd voor de andere plekken.

Note mod: Het is niet nodig om in alle gevallen de hele berichten te quoten. Dat maakt het wat onoverzichtelijk en het scheelt forumruimte. Probeer stukjes eruit te pakken, of net als nu duidelijk met de aanhef op iemand te reageren, dan weet iedereen wel naar aanleiding van welke voorgaande post dit is.
Laatst gewijzigd door PSVwally op 28 mei 2015, 11:11, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote verwijderd

wegaantoch
Amerika-ontdekker

Bericht door wegaantoch » 28 mei 2015, 10:01

PSVwally schreef:En zorg dat je op het einde in Los Angeles de beschikking hebt over een huurauto. Dat is geen OVstad zoals San Francisco.
Cabrio is reeds gereserveerd:-)

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne » 28 mei 2015, 10:09

Als je meteen vanuit SF naar Yosemite gaat zou ik Crane Flat meteen reserveren. Het is heel ongebruikelijk dat er nog iets vrij is in het park.

Marianne

PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally » 28 mei 2015, 11:19

Als je in de reis die Marianne opgeschreven heeft Moab eruit haalt zou je Sequoia wel op kunnen nemen. Dan zou het iets als dit kunnen worden:

3-jul aankomst San Francisco
4-jul San Francisco
5-jul San Francisco
6-jul San Francisco -Sequoia NP
7-jul Sequoia & Kings Canyon NP
8-jul Sequoia & Kings Canyon NP - Yosemite
9-jul Yosemite
10-jul Yosemite
11-jul Yosemite - Lee Vining
12-jul Lee Vining - Las Vegas
13-jul Las Vegas
14-jul Las Vegas - Zion
15-jul Zion
16-jul Zion - Bryce
17-jul Bryce - Capitol Reef
18-jul Capitol Reef
19-jul Capitol Reef - Monument Valley
20-jul Monument Valley - Page
21-jul Page
22-jul Page - Grand Canyon
24-jul Kingman - Joshua Tree
25-jul Joshua Tree - Los Angeles
26-jul Los Angeles
27-jul Los Angeles
28-jul Los Angeles
29-jul Los Angeles

Je kan ook een extra dag bij de Grand Canyon zetten, zou zou je capitol reef eruit kunnen halen (mis je wel de prachtige Ut95) en de route Bryce - Page - Monument Valley - Grand Canyon kunnen doen.
Bij welk bedrijf huur je de camper? Met Cruiseamerika mag je nl gewoon door Death Valley. Dan zou ik ipv Lee Vining - Las Vegas de rit Lee Vining - Death Valley en de dag erna Death Valley - Las Vegas maken en dan bv bij Beatty camperen die nacht. En dan de volle dag Capitol Reef eruit halen.

IngridZw
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door IngridZw » 28 mei 2015, 11:23

[quote="wegaantoch"] zonder sequoia en zonder moab, dat betekent wat meer tijd voor de andere plekken.

Als je zowel Sequoia als Moab laat vallen zou je San Diego nog kunnen toevoegen. Wij zijn er niet (nog) niet geweest maar vrienden van ons zijn er pas geweest en vonden het een geweldige stad waar veel te zien is en mooie stranden.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne » 28 mei 2015, 11:34

Ik zou inderdaad kiezen tussen Sequoia en Moab. Maar het nadeel van Sequoia in dit geval is dat er voor die dagen geen camping meer vrij is in Yosemite. Mariposa vind ik geen aanrader met een camper; dat kost erg veel rijtijd.

Marianne

wegaantoch
Amerika-ontdekker

Bericht door wegaantoch » 28 mei 2015, 13:24

PSVwally schreef:Bij welk bedrijf huur je de camper?
El Monte

wegaantoch
Amerika-ontdekker

Bericht door wegaantoch » 28 mei 2015, 18:25

Marianne bedankt voor de tip van Crane Flat in Yosemite, heb voor 3 dagen wat kunnen boeken waar de rv op kan staan:-)
We gaan vanavond de rest plannen adhv jullie adviezen/opmerkingen.

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer