Reis JimiW: November California

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
JimiW
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis JimiW: November California

Bericht door JimiW » 14 apr 2015, 09:40

Ik heb 120euro betaald per nacht. Niet goedkoop ofzo, maar voor de locatie en vergelijkbare faciliteiten betaalde ik via yosemitepark.com een stuk meer.

PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally » 14 apr 2015, 13:20

Je hebt in ieder geval goede faciliteiten wat ik zo zie.

JimiW
Amerika-ontdekker

Bericht door JimiW » 16 mei 2015, 13:37

Zo iedereen nogmaals enorm bedankt voor alle tips. Heb inmiddels reisschema zo goed als af. Post hem hier even ter kritiek maar ook voor mijn eigen overzicht hier met alle tips die ik al gekregen heb.... en mogeljik nog krijg :)

17-okt AMS - LGC - London
18-okt London
19-okt LGW - Las Vegas
20-okt Las Vegas - Death Valley
21-okt Death Valley - Lone Pine (Alabama Hills) - Mammoth Lakes - Mono Lake - Lee Vining
22-okt Lee Vining - Tioga Pass - Yosemite
23-okt Yosemite
24-okt Yosemite - SF
25-okt SF
26-okt SF
27-okt SF - Monterey - Big Sur - Cambria - Morro Bay - Santa Barbara- ???
28-okt ??? - Santa Barbara - LA
29-okt LA
30-okt LA
31-okt LA - Joshua Tree - Needles/Kingman
1-nov Needles/Kingman - Grand Canyon
2-nov Grand Canyon - Page (Horsehoe bend / Lake Powell)
3-nov Page (Horsehoe bend / Lake Powell) - Antelope Canyon - Monument Valley
4-nov Monument Valley - Moab (Arches)
5-nov Moab (Canyonland - Dead Horse)
6-nov Moab - Goblin Valley - Little Wildhorse valley - Capitol Reef - Torrey
7-nov Torrey - Bryce
8-nov Bryce - (Red Canyon - Canyon Overlook Trail) - Zion
9-nov Zion
10-nov Zion- Valley of Fire - Lake Mead - Hoover Dam - Las Vegas
11-nov Las Vegas
12-nov Las Vegas
13-nov Las Vegas
14-nov Las Vegas - AMS
15-nov Thuis

Heb in principe alles al geboekt maar vrijwel alles is kosteloos te annuleren. Wat ik nog niet geboekt heb is
1: Death Valley-??-Yosemite
2: SF-??-LA.
3: LA-Needles/Kingman- GC

Ga gewoon lekker rijden en zie wel hoe ver ik kom en wat er leuk uitziet. Ga denk gewoon een Readysim halen en kan Trivago of Hotwire raadplegen voor hotel.
Kleine mutaties zijn nog mogelijk mochten er tips zijn.

Nu druk bezig met uit te zoeken de inuvllingen van de dagen zelf. Heb vandaag alle NP PDF's van Ontdek-Amerika geprint dus kan daar al wat inlezen. Ga op advies van wat forum genoten wat reisverslagen lezen komende maanden.

Heb voor mezelf nog wat vragen die ik zelf uit moet zoeken, maar stel ze hier ook misschien kan iemand ze snel beantwoorden of goede richting in wijzen:

-Voor georganiseerde hikes met rangers is boeken vereist in Oktober/November? Of beter gewoon meteen naar Visitor Center gaan en daar info vragen en kijken wat er mogelijk is en daar bepalen welke zelf loop trails het beste bij ons passen? Of is dit echt beter van te voren al te weten.
-Helikopter vlucht in GC. Waar kan ik die beste boeken?
-Alcatraz dag of nacht tour?
-Universal Studios het theme park hoef ik niet te zien, ben in Orlando al geweest paar maanden terug, maar de movie lots is dat de moeite? En welke heb je en zijn interessant?
- Cirque Du Soleil Ka leek ons een erg mooie show, moet ik dit ruim van te voren boeken de premium seats of kan ik rustig 90 dagen voor vertrek deze proberen te boeken met MyVegas punten?

Ohh en voor de echt scherpe lezers... ja mijn vertrek is veranderd. Vond de vlucht heen erg krap aan met transfer van London City Airport naar London Gatwick en dat op een maandag om 7u vol in de spits dat ik de boel heb omgeboekt. Hebben we lekker 2 volle dagen London (beide nog nooit geweest en stond op de lijst van plekken waar we heen moesten) en dan zijn we maandag niet zo mega lang al wakker als we vertrekken naar LV en zijn dan ook in LV een stuk frisser en kunnen daar dan al meer genieten van onze eerste dag hopelijk

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne » 16 mei 2015, 13:49

JimiW schreef: -Voor georganiseerde hikes met rangers is boeken vereist in Oktober/November? Of beter gewoon meteen naar Visitor Center gaan en daar info vragen en kijken wat er mogelijk is en daar bepalen welke zelf loop trails het beste bij ons passen? Of is dit echt beter van te voren al te weten.
Je hoeft dat niet te boeken. Ik weet ook niet of er nog veel rangeractiviteiten zijn zo laat in het jaar. Kijk daarvoor eens op de nPS-sites of in de verschillende Newspapers/Guides. Die komen meerdere keren per jaar uit en kun je vaak ook wel online bekijken. Zie hier bijvoorbeeld die van Yosemite van vorig jaar oktober: http://www.nps.gov/yose/planyourvisit/upload/yg14-8.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Marianne

Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful » 16 mei 2015, 14:19

JimiW schreef: 21-okt Death Valley - Lone Pine (Alabama Hills) - Mammoth Lakes - Mono Lake - Lee Vining
Als je in Lee Vining overnacht zou ik de, overigens kleine, omweg naar Mammoth Lakes niet maken. Mammoth Lakes is alleen een populaire overnachtingsplaats tussen Death Valley en Yosemite, omdat er vanwege de wintersport veel accommodatie is. Ook de Mammoth Scenic Loop maakt een bezoek naar mijn mening niet direct noodzakelijk.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful

JimiW
Amerika-ontdekker

Bericht door JimiW » 16 mei 2015, 14:22

En nog een vraag... The View boeken hebben we aantal opties. Welke is het geld waard:

$179 Valley View 2nd Floor
$190 Premium Valley View
$202 Premium Valley View 2nd Floor
$213 Star View

Wat is verschil tussen Valley en Premium Valley view? Op Internet lees ik alleen dat Premium verder van het restaurant verwijderd is. In dat geval pak ik liever de 2nd standard view. Want verdieping hoger lijkt me nog mooier dan verdieping lager. Maar in jullie ervaring is dat het enige verschil? En is er overlast van het restaurant? Vind niet erg om 22 dollar extra te betalen maar als het geld verspilling is hou ik het liever in de zak natuurlijk.
Als star view het geld waard is is het natuurlijk helemaal makkelijke keuze.

Hoor het graag!!

Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw » 16 mei 2015, 16:24

Wij ware heel tevreden met onze 1st floor kamer bij The View. Wel weg van het restaurant gedeelte.

gastxyz

Bericht door gastxyz » 16 mei 2015, 19:37

Mensen, wat een categorieën tegenwoordig daar.
Ik had een 2e etage kamer, ik houd er niet van dat er mensen mensen boven mij lopen te klompen en je hebt beter zicht op de buttes.

Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw » 16 mei 2015, 23:08

Om misverstanden te voorkomen. 1ste floor is begane grond in de USA. 2nd floor is eerste verdieping and 3rd floor is de tweede verdieping.

JimiW
Amerika-ontdekker

Bericht door JimiW » 19 mei 2015, 10:00

Bedankt voor de reacties.

Na wat zoeken en speuren kwam ik tot de conclusie dat alle kamers in principe goed zijn. Premium = verder weg van restaurant. Maar blijkbaar geen licht/geluid overlast bij de gewone kamers.

Dus heb 2nd floor (1e etage) kamer genomen.

PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally » 19 mei 2015, 10:14

Je kan natuurlijk ook gewoon vragen of je evt. niet te dicht bij het restaurant mag zitten als je incheckt. Nee hebt je, ja kun je krijgen.

JimiW
Amerika-ontdekker

Bericht door JimiW » 19 mei 2015, 11:18

Ja kan natuurlijk ook, goede tip.

Maar vriendin slaapt altijd met oordoppen in dus die merkt niks. Bij mij kan er een bom afgaan en ik heb er nog geen last van. Dus beetje geluid stoort ons sowieso niet.

Heb het idee dat het niet echt druk is begin November, elke type kamer was gewoon nog beschikbaar op de pagina van The View.

Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw » 19 mei 2015, 11:58

Nee het is laagseizoen. We hebben er ook wel eens gelogeerd in november.

JimiW
Amerika-ontdekker

Bericht door JimiW » 27 mei 2015, 13:51

Lees regelmatig dat mensen kaarten kopen maar lees dan ook vaak dat ze die al op voorhand bestellen?
Is dit wijsheid of gewoon bij de Target/Costco kopen?

En indien bestellen welke kaarten heb ik nodig? Hallwag 5 &6? Of zijn andere kaarten beter geschikt?

Heb gewoon eigen TomTom bij met recentste kaarten en een telefoon met data en GPS, maar alsnog is het handig om een fysieke kaart bij te hebben toch?
Laatst gewijzigd door JimiW op 27 mei 2015, 14:17, 1 keer totaal gewijzigd.

Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito » 27 mei 2015, 14:01

Ik vond Premium view echt wel de moeite. Anders heb je nl. zicht op het terras van het restaurant en dat verstoort je uitzicht op de Mittens. Maar dat is mijn mening.

Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw » 27 mei 2015, 17:08

Voor onze reizen hebben we altijd de grote Rand McNally roadatlas bij ons.

PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally » 27 mei 2015, 17:49

Ik heb eerlijk gezegd geen kaart meegenomen. Wat ik wil weten zoek ik vooraf op en zet ik op een kaartje voor in mijn roadbook. Vaak is dat bv een kaartje van het hotel en wat restaurantjes in de omgeving. Maar achteraf moet ik zeggen dat ik er zelden naar heb omgekeken. Voor de wegen onderweg, die heb ik vaak vooraf ook al uitgezocht en het is op veel plekken omdat je er maar kort tijd hebt toch al lastig er vanaf te wijken. Buiten de steden heb je ook amper je tomtom nodig, is allemaal vrij duidelijk aangegeven. Ik vond het in de steden en dorpen, vooral om de hotels of restaurantjes te vinden wel handig.

@Vito, wij zaten redelijk ver naar achteren op de begane grond van the view en hebben daar ook geen last van het terras gehad hoor.

Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito » 27 mei 2015, 17:55

Premium staat voor hoever je van het restaurant afzit, niet voor de verdieping. Wij zaten net in het Premium gedeelte, als we Iets meer naar links hadden gezeten kregen we restaurantgedeelte erbij in het uitzicht.

Overigens hebben wij alles gedaan met de Hallwag kaart nr. 6, Southwest. Andere reizen de RandMcNally Roadatlas, maar die kon ik nu niet vinden bij Walmart. De verkoper stelde zelfs voor om een TomTom te kopen en na 2 weken weer terug te brengen :oops:

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne » 27 mei 2015, 18:24

JimiW schreef:Lees regelmatig dat mensen kaarten kopen maar lees dan ook vaak dat ze die al op voorhand bestellen?
Wij kochten hier de Hallwag 5 en 6. Die gebruikten we ook om de route op uit te stippelen. Als het kan zoeken we een AAA-kantoor op; met je ANWB-pasje kun je daar gratis kaarten krijgen. Je hebt ze voor het hele westen, per staat, per stad, per park, en alles ertussenin. En de Indian Country map van de AAA is erg mooi. Verder kun je overal wel kaarten krijgen, voor niets, of voor een paar dollar.
De Hallwag is wel de mooiste die je hier kunt krijgen vind ik. De RandMc Nally i ook mooi. Minder geshcikt voor het overzicht, maar wel handzaam. Maar ook wel weer groot en zwaar.
JimiW schreef: Heb gewoon eigen TomTom bij met recentste kaarten en een telefoon met data en GPS, maar alsnog is het handig om een fysieke kaart bij te hebben toch?
Het is net wat je prettig vindt. Ik zelf ga liever zonder TomTom dan zonder papieren kaart. Die kaart doet het altijd. :wink: Is ook leuk om een scenic route uit te stippelen. en voor het overzicht.

Marianne

JimiW
Amerika-ontdekker

Bericht door JimiW » 27 mei 2015, 19:07

Bedankt voor de tips allemaal.

Ga denk maar de Hallwag 5 & 6 bestellen. Misschien dat ik ze helemaal niet nodig heb maar wel leuk voor de voor en de na pret :).

Die tip van Walmart en TomTom is wel erg gehaaid zeg. Dat zou ik niet met goed fatsoen doen. Maar wel slim. Heb vorig jaar Oktober voor Orlando mijn Nederlandse TomTom de nieuwste USA/Canada kaarten gekocht. Die zijn toch nog wel accuraat genoeg of zijn er zeer recent grote wegwerkzaamheden geweest?

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer