Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Addit: april LV - SF - LA / 3 Weken

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Addit
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 1

Reis Addit: april LV - SF - LA / 3 Weken

Bericht door Addit »

Beste Forumleden,

In april ga ik samen met mijn vriendin naar Amerika. We hebben drie weken de tijd en gaan een one way trip doen.
Wij twijfelen nog of we een escape campervan willen huren of een SUV, we willen graag overnachten in motels of eventueel campgrounds met een campervan.
Welke kant adviseren jullie om te beginnen voor rondje Grand Canyon, van Las Vegas naar Zion of van Las Vegas naar Grand Canyon Village?
Welke route zouden jullie pakken van Death Valley naar Yosemite NP, de Tioga Road is hoogstwaarschijnlijk dicht.

1 Amsterdam - Las Vegas ( Rond 12/1 Landen we)
2 Las Vegas
3 Las Vegas - Zion NP (springdale of hurricane?)
4 Zion NP - Bryce NP
5 Bryce NP (Waar overnachten, springdale?)
6 Bryce NP - Page
7 Page - Monument Valley NP (Waar het beste overnachten?)
8 Monument Valley NP - Grand Canyon Village ( helicopter vlucht )
9 Grand Canyon - Hooverdam - Las Vegas
10 Las VegaS - Death Valley NP
11 Death Valley NP - Visalia ? / via route 178 - Sequoia NP
12 Sequoia NP - Yosemite NP Valley
13 Yosemite NP
14 Yosemite NP - San Francisco ( Tips voor een route? )
15 SF
16 SF
17 SF - Monterey ?
18 Monterey - Santa Barbara ?
19 Santa Barbara - LA
20 LA
21 LA
22 LA - AMS

Afbeelding

Wij zien graag jullie tips/commentaar/advies tegemoet!
leontineD
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: April LV - SF - LA / 3 Weken

Bericht door leontineD »

Hoi Addit,

Wat betreft vervoer vind ik heg lastig. Wij hebben alles met een auto gedaan en in hotels geslapen die niet heel duur waren. Ik zal er een paar noemen, misschien heb je er wat aan.
Bij Bryce: best Western Ruby's in.
Monument Valley: Gouldings Lodge
Beide waren goed bevallen.

Springdale ligt net voor Zion en Hurriacane ongeveer 30min er vanaf. Wij hebben ervoor gekozen om dit jaar in Hurriacane te verblijven.

SF - Monterey is volgens mij prima te doen (wij hebben het dit jaar ook gepland).

Als je niet per sé in LA zelf hoeft te verblijven en eens wat anders wil zien dan de gebruikelijke overnachtings plaatsen dan is de Queen Mary in Long Beach misschien een leuk alternatief ;).

Voor de echte routetips laat ik het woord aan de andere formuleren.
Laatst gewijzigd door leontineD op 13 mar 2015, 17:34, 1 keer totaal gewijzigd.
2011: Zuidwest 2013:New York, Texas
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: April LV - SF - LA / 3 Weken

Bericht door ingrid14 »

Eerst Zion en dan GC of eerst GC en dan Zion maakt niet zoveel uit.

Voor Zion zou ik wel 2 nachten voorzien. Springdale ligt hier het beste.
Voor Bryce volstaat 1 overnachting.

Van Death Valley naar Yosemite zal onderlangs moeten.
Als je op tijd vertrekt zou je naar Sequoia NP kunnen rijden (het is meer dan 6 u rijden). Je hebt er wel niet veel tijd maar toch net genoeg voor de reuze bomen.
Je zou ook op dag 10 via Death Valley tot Ridgecrest kunnen rijden dan is de rit op dag 11 minder lang.
Ik zou wel proberen om in Sequoia NP te overnachten vb Lodgepole (campground) of Grant Cabins.
Route zou ik van Bakersfield de 65 en 198 nemen.

Dag 18 is eigenlijk wat lang. Je komt langs het mooiste stuk Highway 1 tussen Monterey en San Simeon, je zal zeker veel willen stoppen en het is een bochtige weg dus dat schiet niet op.
Ik zou eerder kiezen voor Morro Bay of Pismo Beach en op dag 19 van daar via Santa Barbara naar LA.

Voor een route in SF:
Er is een 49 mile scenic drive door de stad (aangeduid met licht blauwe borden met witte meeuwen) http://www.sftodo.com/scenic-49-mile-drive.html
(in mijn roadbook van 2013 - pagina 41-45 staat ook nog een kortere route)

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis Addit: april LV - SF - LA / 3 Weken

Bericht door Martin & Marianne »

Voor Zion zijn 2 nachten mooi, en dan een nacht bij Bryce. Het is niet aan te raden om Bryce vanuit Springdale te bezoeken, de uren voor zonsondergang en bij zonsopkomst zijn juist zo mooi in Bryce. Kijk naar de lodge in het park (zie daarvoor ons 2013-verslag) of overnacht vlak buiten het park (Bryce View Lodge, de BW, Ruby's In) of in Tropic. Of natuurlijk een van de campings in het park.
Het maakt inderdaad niet uit of je eerst naar de GC rijdt of eerst naar Zion. Kijk wat het beste uitkomt qua reistijden (Zion is dichterbij dan de GC) of qua accommodatie of hoe de weekenden vallen.
Je zou na aankomst in LV meteen de volgende dag kunnen gaan rijden en dan de dag LV later plannen; dan heb je meer afwisseling tussen parken en steden.

Ik vond Sequoia wel krap zo; je kunt ook vanuit DV doorrijden naar Oakhurst en in Yosemite naar de Mariposa grove gaan als het je alleen om de sequoia's te doen is.
Wat de campervan betreft: kijk eens of er in de parken (met name Yosemite) wat vrij is. Zal in april wel lukken lijkt me. Vooral in Yosemite is kamperen een aanrader als je in het park wilt overnachten; daar kun je veel geld mee besparen.
Als het niet heel duur is zou ik voor de campervan gaan, hoewel je wel rekening moet houden met koude nachten. Of je veel buiten kunt zitten weet ik niet.

Op je kaartje staat een ander route (incl Lake Tahoe) dan in je overzicht.

Marianne
leontineD
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door leontineD »

Aan het kaartje vd senic drive SF heb ik ook wat. Gelijk gedownload :) :thumbup: Dank je! Ik had er al wel wat over gelezen maar nog geen goed kaartje gevonden (en gezocht).
2011: Zuidwest 2013:New York, Texas
Addit
Amerika-newbie

Bericht door Addit »

Thanks voor jullie snelle reacties en tips!

We zijn er uit en pakken gewoon een auto ipv de campervan, van LV tot aan SF pakken we een SUV en vanaf SF pakken we een cabrio voor de Route 1.
Voor de planning heb ik Bryce en Zion veranderd.

Wij zitten ook nog met de trip tussen Monument Valley en de Grand Canyon Las Vegas, we weten niet zo goed wat we daar mee aan moeten? (verblijven in Flagstaff?)
Ook zitten we met Death Valley - Sequoia..

2 Las Vegas
3 Las Vegas - Zion NP (springdale)
4 Zion NP
5 Zion NP - Bryce NP
6 Bryce NP - Page
9 Grand Canyon - Hooverdam - Las Vegas
10 Las Vegas - Death Valley NP
11 Death Valley NP - Visalia ? / via route 178 - Sequoia NP
12 Sequoia NP - Yosemite NP Valley
13 Yosemite NP
14 Yosemite NP - San Francisco ( Tips voor een route? )
15 SF
16 SF
17 SF - Monterey ?
18 Monterey - Morro Bay of iets anders..
19 Morro Bay - Santa Barbara - LA
20 LA
21 LA
22 LA - AMS
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik zou niet voor Flagstaff kiezen. Dat ligt op 1,5 uur rijden van de GC, en je hebt daar al bijna helemaal geen tijd. Kijk eens of er niet iets in het park vrij is, dat moet wel lukken lijkt me. Zie daarvoor http://www.grandcanyonlodges.com.
Voor Monument Valley kun je bij Gouldings Ldoge kijken; de goedkoopste optie daar is een cabin op de camping. Mooi maar duur is het View Hotel.

Waar wil je overnachten in Sequoia? Het is een erg lange rit vanuit Death Valley en je hebt eigenlijk geen tijd voor het park. Je zou ook in een keer naar Yosemite kunnen rijden, en daar de sequoia's in de Mariposa Grove kunnen bezoeken.

De mooiste route van Yosemite naar SF is via de 120. De 140 kan ook.

Marianne
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 »

Addit schreef:(verblijven in Flagstaff?)
Neeeeen. Zoals Marianne ook al aangeeft, het ligt echt te ver af.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Addit
Amerika-newbie

Bericht door Addit »

Thank,

We hebben het weer aangepast!
Op dag 9 een lange rit van Grand Canyon Village via Hoover Dam naar Death Valley. Hiermee pakken we 1 dag door niet in LV te verblijven.
We denken er aan om 1 dag in Death Valley te blijven en om van Death Valley door te gaan naar Yosemite NP.

Door LV te skippen hebben we 1 dag meer, waar zouden jullie die besteden?

2 Las Vegas
3 Las Vegas - Zion NP (springdale)
4 Zion NP
5 Zion NP - Bryce NP
6 Bryce NP - Page
9 Grand Canyon - Hooverdam - Death Valley
10 Death Valley NP
11 Death Valley NP - Yosemite NP
12 Yosemite NP Valley
13 Yosemite NP - San Francisco (via route 140)
14 SF
15 SF
16 SF
17 SF - Monterey ?
18 Monterey - Morro Bay of iets anders..
19 Morro Bay - Santa Barbara - LA
20 LA
21 LA
22 LA - AMS
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Die ene ag tussen Death Valley en Yosemite rond Lee Vining/Mammoth Lakes zetten. Verder een leuke trip. Ik vind het persoonlijk wel erg veel SF tegenover LA wat vele malen groter is en zeker tov Las Vegas waar je maar 1 dagje hebt.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Voor de GC is wel weinig tijd zo, je zou de tweede dag Las Vegas tussen de GC en Death Valley kunnen zetten.

Paul, de Tioga Pass zal nog niet open zijn, dus Lee Vining/ML lijkt me niet handig. DV - Oakhurst zou kunnen.
Misschien als ze er begin mei zijn? Dan is de Sonora Pass misschien open. Dat kan op het laatst nog bekeken worden.

SF zou wel een dag minder kunnen. Maar om die dan bij LA te zetten ?

@Addit: op de vraag naar een overnachting bij MV had ik al een reactie gegeven. Wat zoek je precies?

Marianne
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Neen, bij Las Vegas.
Addit
Amerika-newbie

Bericht door Addit »

Thanks!

Iemand een tip voor de grand canyon?
Wij willen hier 11 april overnachten, maar alles is vol.
Optie om met de auto op de camping te staan?
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Als ik op booking.com kijk zijn er nog hotels in Tusayan waar plek genoeg is? Anders, als er echt niets in het park is en ook niet in Tusayan zul je misschien in Valle kunnen kijken.
hoeksie
Amerikafan

Bericht door hoeksie »

Ik zou zelf de volle dag Las Vegas omwisselen naar de dag dat je vanuit Grand Canyon komt.
Aan het begin ben je altijd heel vroeg wakker en rijd je op je gemakje naar Zion waar je dan nog weer de hele dag hebt.
Na de Grand Canyon heb je dan wat meer aan Las Vegas: Je hebt een hoop natuur gehad en duikt daarna weer de natuur in. Het is dus even wat afwisseling en omdat je geen jetlag meer hebt, geniet je ook meer van de avonden in LV. en het breekt de lange reisdag naar Death Valley
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Addit schreef: Iemand een tip voor de grand canyon?
Probeer de Yavapai Lodge, via http://www.visitgrandcanyon.com" onclick="window.open(this.href);return false;. Die ligt ook in het park. En blijf regelmatig checken of bel eens; er zijn vaak annuleringen.

In de auto op de camping slapen lijkt mij niet erg prettig, maar zou wel kunnen denk ik. Kijk op http://www.recreation.gov" onclick="window.open(this.href);return false; voor de mogelijkheden op Mather.
Ik zou wel echt overwegen om die rit van de GC naar DV op te splitsen; of wil je helemaal niets doen bij de Grand Canyon?

Als je 11 april bij de GC bent, ben je te vroeg voor de Tioga Pass; eind april zou je nog wel een kans maken dat hij open is, maar ze beginnen normaal gesproken op de15e met sneeuwruimen.
DV - Yosemite is erg ver voor 1 dag vind ik.

Marianne
Koen70
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door Koen70 »

Misschien een beetje laat met mijn reactie, maar highway 1 met een cabrio zou wel kunnen tegenvallen. Aan de kust kan het erg fris zijn. Er staat vaak een onaangename, koude zeebries.
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

In April 2012 hadden wij goed weer, maar dat kan idd per dag verschillen...maar anders zet je toch de kap er even op?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer