Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Elfje: LV-LA

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Elfje
Amerikafan

Reis Elfje: LV-LA

Bericht door Elfje »

Help!
Vanuit LV 6 volle dagen, dag 7 retour NL
Ticket klaar, dikke auto ook :-)! Denver -LA,Reisplanning tot LV ook. Vanuit LV gaan we door naar Bakersfield en willen Kings Canyon, Sequioa bezoeken en in LA verblijven. Tips? Niet via Death Valley, zijn we al geweest!(2x)
Overnachten in park?
wandelingen 1-3uur?
Geen idee, hoe het moet

geen makkelijke vraag hoop op hekkie, martin marianne, coyotte, rob en annie of ik laat me verrassen?

Gr. Elf
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis Elfje: LV-LA

Bericht door Martin & Marianne »

Kijk eens in ons 2013-verslag; wij waren toen 3 nachten in Seki: 2 in Grant Grove en 1 in Cedar grove. Ik vond dat een mooie verdeling. Voor wandelingen zie dat verslag en dat van 2006. En natuurlijk mijn wandelsite. :wink:
In welke tijd van het jaar ga je?

In mei 2013 reden wij ook van Denver naar LA, misschien heb je voor het eerste deel ook nog iets aan ons verslag.

Marianne
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Je zou van Las Vegas naar Three Rivers kunnen rijden. Die dag zul je toch niet veel meer in het park kunnen doen. De dag daarna zou je Sequoia N.P. kunnen bezoeken. Cedar Grove en Grant Grove liggen dicht bij elkaar. Ik zou voor twee overnachtingen in één van die twee kiezen. Je hebt dan nog één hele dag voor Kings Canyon.

Ik vond de wandeling naar Tokopah Falls wel leuk en niet zwaar. Wij waren er echter eind september en toen stond de waterval droog. :(

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.

P.S.
Een aantal door jouw genoemde forumleden is al een hele tijd niet meer op het forum actief geweest. :wink:
Groet,

Old Faithful
Elfje
Amerikafan

Bericht door Elfje »

Old Faitful, sorry ben je als kenner overgeslagen (gaan we in Valley of the Gods jou pad volgen :-)) staat al vast, Martin Mariannne ook super bedankt! kende het verlag al en vroeg me af......zal je je volgende keer anders doen? De tijd dringt voor het boeken van een accomodatie...

Gr Elf
Elfje
Amerikafan

Kings Canyon..tips

Bericht door Elfje »

We hebben in USA een "tante" die ons heel dierbaar is en die we willen haar tracteren en bedanken voor haar lieve gebaren tot nu toe. Zoals oa : kunnen slapen in haar prachtige huis in Sedona. Tijdens onze reis verblijft ze in LA (tweede huis) en zij /wij ook niet ,nog nooit geweest in Kings Canyon en Sequoia. Ze kan makkelijk met auto naar Bakersfield komen en daar elkaar ontmoeten. We zij ook nog nooit in deze park geweest. Dus mijn vraag is: Welk route in park moeten we volgen? Niet te lange wandellingen, tips? Waar overnachten? 3 dagen/nachten in deze park?
Old Faithful
Amerika-expert

Over overnachten in Seki hebben Marianne en ondergetekende hierboven al iets geschreven.
Bij een vertrek uit Bakersfield 's morgens vroeg, zou ik echter niet in Three Rivers overnachten. Je brengt die dag grotendeels door in Sequoia N.P. en dan is het zonde om dat lange bochtige stuk terug te rijden. Voor de laatste overnachting zou je eventueel iets net buiten het park (Fresno) kunnen zoeken.

Voor wandelingen verwijs ik je naar de wandelpagina van Marianne, voordat ze het zelf doet. :wink:
De wandeling naar Tokopah Falls staat daar niet verder beschreven. Uit eigen ervaring kan ik vertellen dat dit een niet al te steile wandeling door het bos langs een rivier is. Helaas waren wij er in september en toen stond de waterval droog. Desondanks vonden wij het een leuke wandeling.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
mathnuyt
Amerika-ontdekker

Bericht door mathnuyt »

Helaas al te laat Old Faithful... :D

Martin & Marianne schreef:En natuurlijk mijn wandelsite. :wink:
Afbeelding
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

@mathnuyt: :lol: :lol: :lol:

Elfje: Ik begrijp de vraag niet helemaal ; er was inderdaad al het nodige geschreven. Wat zoek je nu concreet?
Voor overnachtingen voor beide parken ligt Grant Grove goed. Zie voor de overnachtingsmogelijkheden in de parken: http://www.nps.gov/seki/planyourvisit/lodging.htm
Qua route heb je weinig keus. Je rijdt via de 198 (ij Three rivers) het park binnen. Dan kun je naar bijvoorbeeld Moro Rock en de Sherman Tree rijden. Je kunt daar meerdere wandelingen doen. Loop bij het visitor center binnen voor kaarten en andere info. Met de hsuttlebus kun je van de ene trailhead naar de andere lopen, dan hoef je niet een rondje te doen.
In Kings Canyon kun je naar de General Grant Tree lopen. Ook kun je de Kings Canyon Scenic Byway rijden. Aan het eind van die weg heb je ook verschillende wandelmogelijkheden.
Als je er drie nachten voor uit kunt trekken lijkt me dat mooi.
Zie voor een kaart van het park de NPS-site (http://www.nps.gov.seki) of hier: http://www.nps.gov/hfc/carto/PDF/SEKImap1.pdf

Op je vraag of ik iets anders zou doen: het enige wat ik een volgende keer anders zou doen is meer tijd nemen. Maar dat lukt niet altijd. Die Tokopah Falls is wel een gemis geloof ik. :wink: En is er nog veel meer wat wij niet hebebn gedaan, maar gegeven de tijd die we hadden hebben we het wel goed ingevuld vind ik. Maar dat is natuurlijk heel perosonlijk.

Op 9 maart zei je al dat het tijd werd om te boeken, we zijn nu al bijna een maand verder. :?

Marianne
Old Faithful
Amerika-expert

Martin & Marianne schreef:@mathnuyt: :lol: :lol: :lol:
Ja, lach maar als een oude man het niet allemaal meer bij kan houden. :wink:
Groet,

Old Faithful
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen