Reis Auntieshortie: Albuquerque - Denver september 2015

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Auntieshortie
Amerika-ontdekker
Berichten: 42
Lid geworden op: 16 feb 2012, 08:12
Aantal x V.S. bezocht: 8

Reis Auntieshortie: Albuquerque - Denver september 2015

Bericht door Auntieshortie »

Hallo
op zaterdag 29 augustus zouden we naar Albuquerque vliegen, op donderdag 17 september terug vanuit Denver

Bedoeling is om eerst naar Santa Fe te rijden , vandaar naar Gallup over oud deel route 66 die naar 't schijnt de moeite is
Zonder er dagen op te plakken, staan nog op het lijstje
- Monument Valley
- Canyonlands
- Arches National Park
- Vernal
Graag ook Lake Powell en Antelope Canyon maar ligt iets uit de weg dus of dit haalbaar is, dat kan ik gerust laten vallen

Logisch zou je van daar naar Yellow Stone, Grand Teton, Cody rijden maar is dat realistisch , want ik heb zeker 1 dag nodig om er naartoe te rijden en 1 dag om naar het vervolg te rijden
Ook is dit voor ons geen must (we komen desnoods nog wel eens terug om dit mee te pikken :-))
Ik zie de kilometers aantikken , niet dat we niet graag rijden hoor maar het moet doenbaar zijn

Vandaar naar
- Mount rushmore
- Badlands
- Custer Park
- Rocky Mountains
eindigen in Denver
Ik heb veel reisverslagen gelezen maar de meeste eindigen en starten in Denver, of rijden via Vegas
We deden eerder al Vegas, Bryce , Zion, Grand Canyon vandaar de keuze om via Albuquerque te gaan en zo nog Monument Valley ed mee te pikken
Dat stukje route 66 is vraag van mijn dochter, Santa Fé bezoeken werd ons ook zeer sterk aangeraden maar kan ook weggelaten worden

Andere luchthavens vind ik niet echt in de buurt.

Alle tips zijn welkom !
gastxyz

Re: Albuquerque - Denver september 2015

Bericht door gastxyz »

Het spijt mij zeer, maar ik snap niets van wat je nu vraagt (of liever opmerkingen plaatst.)
Gebruikersavatar
ingrid14
Amerika-expert
Berichten: 4239
Lid geworden op: 04 jun 2013, 23:01
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: België, Genk

Re: Albuquerque - Denver september 2015

Bericht door ingrid14 »

Een probeersel, zonder Page en met veeeeel te weinig tijd voor de Black Hills:
29-08 ? - Albuquerque
30-08 Albuquerque - Gallup - Petrified Forest - Holbrook (kijk eens naar Wigwam Motel om te overnachten)
31-08 Holbrook - Chinle (Canyon de Chelly)
01-09 Chinle - Monument Valley
02-09 Monument Valley - Moab
03-09 Moab
04-09 Moab
05-09 Moab - Vernal
06-09 Vernal - Grand Teton
07-09 Grand Teton
08-09 Grand Teton - Yellowstone
09-09 Yellowstone
10-09 Yellowstone
11-09 Yellowstone
12-09 Yellowstone - Cody
13-09 Cody - Sheridan
14-09 Sheridan - Devils Tower - Wall of Interior (bij Badlands)
15-09 Wall of Interior - Hill City / Custer / Keystone
16-09 Hill City / Custer / Keystone - Denver
17-09 Denver - huis

Vertrekken in Phoenix zou ook kunnen, dan heb je een dag meer voor de Black Hills:
29-08 ? - Phoenix
30-08 Phoenix - Page
31-08 Page - Monument Valley
01-09 Monument Valley - Moab
02-09 Moab
03-09 Moab
04-09 Moab - Vernal
05-09 Vernal - Grand Teton
06-09 Grand Teton
07-09 Grand Teton - Yellowstone
08-09 Yellowstone
09-09 Yellowstone
10-09 Yellowstone
11-09 Yellowstone - Cody
12-09 Cody - Sheridan
13-09 Sheridan - Devils Tower - Wall of Interior (bij Badlands)
14-09 Wall of Interior - Hill City / Custer / Keystone
15-09 Hill City / Custer / Keystone
16-09 Hill City / Custer / Keystone - Denver
17-09 Denver - huis

In beide routes wordt het moeilijk om tijd te vinden om RMNP ook nog in te passen.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
M Kactus
Amerikakenner
Berichten: 1031
Lid geworden op: 22 mar 2011, 14:05
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis Auntieshortie: Albuquerque - Denver september 2015

Bericht door M Kactus »

Zo op het eerste zicht vind ik Yellowstone wel redelijk ambitieus. Niet alleen omdat het een volle dag rijden is van en naar Yellowstone, maar ook omdat je er toch minstens 2 volle dagen zou moeten zitten. Zelf zou ik er altijd minstens 3 nemen.

Eerst enkele vragen:
- Waar ligt de nadruk op? Steden of natuur? Ben je van plan om veel en lange wandelingen te maken, of gewoon enkele wandelingetjes uit de auto?
- Wat heb je al gezien? Want je slaat wel enkele dingen over die dicht in de buurt liggen, en gaat het wat verder zoeken.
- Liggen je tickets al vast? Anders is het misschien wel zinnig om eens te kijken naar bijvoorbeeld een rondje Las Vegas, Phoenix, of Denver, omdat je moet bijbetalen om een huurauto op een andere plek in te leveren dan waar je hem hebt opgehaald. En als je toch die luchthavens wilt aanhouden, kun je de reis misschien beter omdraaien. Starten in Denver (want daar wordt het vlug kouder), en eindigen in Albuquerque. Dan ben je misschien nog op tijd voor het ballonfestival in ABQ?

Wij hebben een rondje Las Vegas gemaakt, met Moab, Denver, Santa Fe, Albuquerque, White Sands en Phoenix erin. Maar daar zou je eventueel een rondje Phoenix van kunnen maken, met bijvoorbeeld Sedona en omstreken?

En Santa Fe is erg mooi, en zeker de moeite voor een dagje. En als je de buurt meerekent, een paar dagen. En dit is misschien al een beetje te specifiek, maar voor Route 66 moet je niet naar Santa Fe. Van ABQ naar Santa Fe is er de Turquoise Trail (US14), die is veel knapper en de turquoisemijnen zijn uniek voor die streek.
Jody
Amerikafan
Berichten: 209
Lid geworden op: 05 mei 2012, 14:48

Re: Reis Auntieshortie: Albuquerque - Denver september 2015

Bericht door Jody »

Zijn jullie al eerder in New Mexico geweest? Laat je daarom dáár alles liggen? Dan heb ik niets gezegd maar anders mis je in NM wel ontzettend veel.
Gebruikersavatar
Yeehaw
Amerika-expert
Berichten: 9644
Lid geworden op: 15 aug 2006, 10:36

Re: Reis Auntieshortie: Albuquerque - Denver september 2015

Bericht door Yeehaw »

Gallup heeft El Rancho en Richardson Pawn shop. R66 ligt tussen de trainrails en de interstate en heet Frontage rd. Niet echt de moeite waard. Veel mooier is het om via nm53 El Malpais en El Morro te rijden.
Auntieshortie
Amerika-ontdekker
Berichten: 42
Lid geworden op: 16 feb 2012, 08:12
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Reis Auntieshortie: Albuquerque - Denver september 2015

Bericht door Auntieshortie »

- Het stukje route 66 werd ons aangeraden door Connections, vandaar de keuze. Een andere mooie route is wat ons betreft even goed. Santa Fé werd dus ook aangeraden
- We deden eerder Deep South (Atlanta-Nashville-Memphis-New Orleans) , SF-Seattle, rondjes Las Vegas (met Grand Canyon, Bryce, Zion, Hooverdam). We deden dan uit tijdsgebrek niet Monument Valley, Antelope Canyon , ... vandaar de keuze nu
- Meestal beginnen en eindigen we in een stad en tussenin natuur. Vorig jaar Deep South was iets te veel stad. We doen geen grote wandelingen, liever meerdere korte trails. Overnachten in een mix van b&b en motels. Bij voorkeur in kleine dorpjes.
- Dochter gaat mee, 20 jaar en die wil wat meer actie : dat ligt nog niet vast maar bv paardrijden, quad, ... . Zij wil absoluut Mount Rushmore zien.

- > Ik had ook de indruk dat de rit naar Yellowstone wat veel van het goede is . MAar om vanuit Moab/Vernal naar Mount Rushmore rijden leek me ook een zeer lange rit

Eigenlijk is de vraag hoe ik de combinatie Santa Fe/ Moab kan doen met het moois in wyoming/Colorado maar ik zit altijd met een lange rit opgescheept.
Ik kan dus nog alle kanten uit, de vlucht is niet geboekt. Ik zou dus mijn dochter moeten overtuigen om Mount Rushmore te laten vallen en kan dan tenvolle NewMexico doen
Of ik moet een rondje Denver doen en alles eronder laten vallen als ik het goed begrijp
M Kactus
Amerikakenner
Berichten: 1031
Lid geworden op: 22 mar 2011, 14:05
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis Auntieshortie: Albuquerque - Denver september 2015

Bericht door M Kactus »

Oké, dat helpt :) En het verklaart ook wel een paar keuzes. Dus ik neem aan dat je niet weer langs LV/Zion hoeft.

Het grootste probleem voor zo'n reis in dit gebied, is niet het aantal kilometers, maar eerder het aantal dagen dat je op een bepaalde plek wilt blijven. Als het mijn reis was, zou ik een paar dingen houden voor een andere keer. Zoals je zei, de bovenkant of de onderkant eraf knippen... En dan eventueel iets als Sedona, Phoenix of Tombstone eraan plakken. Of Badlands in het Noorden.

Maar als je dus wilt, zou je een rondje vanuit Denver kunnen maken.
- Denver
- Rushmore
- Yellowstone
- Salt Lake City
- Moab
- Page (en MV)
- ABQ
- Denver

Daarmee kom je op Google Maps op een 4000km. Dat is niet verkeerd als vertrekpunt. Maar daarbij moet je bedenken dat je toch een paar dagen Denver wilt voor RMNP, 3 dagen Yellowstone, 2 dagen Moab en dat de tocht van ABQ naar Denver toch ook een paar dagen in beslag neemt. Want daar heb je dingen als de Turquoise Trail, de Highroad, Los Alamos, Santa Fe en Taos.
De streek rond Rushmore, Custer en de Badlands ken ik niet, dus daar kan ik geen oordeel over vellen, maar dat lijkt me een stevige hap om te rijden. Maar alles kan :)
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Auntieshortie: Albuquerque - Denver september 2015

Bericht door IngridZw »

Je zou ook1 dag minder Yellowstone kunnen doen. Van Grand Teton naar Yellowstone is geen lange afstand dus als je 's morgens vertrekt kun je diezelfde dag al veel van Yellowstone zien. Dan heb je een extra dag voor bv de Black Hills
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
lynn
Amerikafan
Berichten: 228
Lid geworden op: 06 mar 2011, 18:29
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis Auntieshortie: Albuquerque - Denver september 2015

Bericht door lynn »

Dan zou ik ook kiezen om een een rondje Denver te doen. Vanuit Denver gelijk door naar south dakota, yellowstone, grand teton.
Je zou, als je eindigt in Denver, estes park kunnen meenemen. Prachtige natuur waar je dochter ook heerlijk kan paardrijden en raften.
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Auntieshortie: Albuquerque - Denver september 2015

Bericht door IngridZw »

Het ligt eraan wat jullie zelf graag willen zien. Als dat een combinatie is van een gedeelte NM plus Yellowstone en Mount Rushmore dan moet je zo'n schema maken en kijken of het haalbaar is. Je zou ook van Santa Fé via Durango naar Moab kunnen rijden. Je kunt dan ook Mesa Verde aandoen.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Auntieshortie
Amerika-ontdekker
Berichten: 42
Lid geworden op: 16 feb 2012, 08:12
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Reis Auntieshortie: Albuquerque - Denver september 2015

Bericht door Auntieshortie »

bedankt voor de tips. ondertss is de reis geboekt en ben ik aan een nieuwe planning bezig, rekening houdende met jullie tips. Wordt vervolgd
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer