Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis LaraC: advies rondreis San Francisco

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
LaraC
Amerika-newbie

Reis LaraC: advies rondreis San Francisco

Bericht door LaraC »

Graag wil ik jullie advies :)

Vanaf 18 mei t/m 9 juni 2015 willen ik en mijn vriend een rondreis doen door het zuidwesten.
We hebben al tickets geboekt (retour San Francisco) en een huurauto voor de gehele periode.

Wij hebben van iemand een route gekregen die wij als voorbeeld hebben gebruikt en zijn nu zelf een beetje aan het kijken wat wij willen en waar we wat aanpassingen kunnen doen en wellicht dat jullie mij hierbij willen helpen :)
Wij zijn niet echt stadsmensen en houden meer van de natuur. Wel willen we wel 'iets' van de steden hebben gezien. Wij hebben alleen 1 dag 'teveel' geboekt wat we nu mooi voor iets anders kunnen gebruiken.

Wat ik denk ik zeker weten wil aanpassen is de overnachting in Palm Springs. Ik denk dat ik liever via Joshua Tree (misschien Oatman) richting Kingman rij.
Ook twijfel ik over San Simeon want volgens mij is dit totaal niet boeiend (ik heb het tot nu toe in geen ander reisverslag terug gezien). Misschien tips? Maar ik zie dit meer als een tussenstop/overnachting richting LA dus misschien is dit dan een prima keuze?

Ik lees heel veel over Page. Is het een idee om de dag die wij over hebben daarvoor te gebruiken? Dus 1 volle dag en 2 overnachtingen.

Zion Park? Was eigenlijk een must voor mij maar is dit ook te doen op doorreis?

Graag hoor ik jullie tips en ideeën :) (en alvast heel erg bedankt daarvoor)

Hieronder het origineel:
Dag 1/ 18 mei Aankomst San Francisco
Dag 2 / 19 mei San Francisco
Dag 3 / 20 mei San Francisco - Carmel/Monterey
Dag 4 / 21 mei - Carmel/Monterey - San Simeon
Dag 5 / 22 mei - San Simeon - Los Angeles
Dag 6 / 23 mei - Los Angeles
Dag 7 / 24 mei - Los Angeles - Palm Springs
Dag 8 / 25 mei - Palm Springs - Grand Canyon National Park
Dag 9 / 26 mei - Grand Canyon National Park
Dag 10 / 27 mei - Grand Canyon National Park - Monument Valley
Dag 11 / 28 mei - Monument Valley - Moab
Dag 12 / 29 mei - Arches National Park
Dag 13 / 30 mei – Moab - Capitol Reef National Park
Dag 14 / 31 mei - Capitol Reef National Park - Bryce Canyon National Park
Dag 15 / 01 juni - Bryce Canyon National Park
Dag 16 / 02 juni - Bryce Canyon National Park - Las Vegas
Dag 17 / 03 juni - Las Vegas - Death Valley
Dag 18 / 04 juni - Death Valley - Yosemite National Park
Dag 19 / 05 juni - Yosemite National Park
Dag 20 / 06 juni - Yosemite National Park - San Francisco
Dag 21 / 07 juni – San Francisco
Dag 22 / 08 juni - …….
Dag 23 / 09 juni – Vertrek uit San Francisco
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Advies rondreis San Francisco

Bericht door PSVwally »

Hallo en welkom op het forum.

San Simeon is inderdaad niet echt interessant. Maar er zijn daar wel wat dingen te bekijken. Bv Hearst Castle en daar in de buurt ligt het strand vol met zeeolifanten.
Ik zou toch iets verder rijden en overnachten rond Morro Bay of Pismo Beach. Dat is te doen vanuit Monterey.
Hou er wel rekening mee dat tijdens de rit van Pismo naar Los Angeles onderweg ook nog wel wat leuke dingen te doen zijn. Je houd dus niet erg veel tijd voor LA over.

Als je LA - Kingman doet heb je misschien die volle dag voor de Grand Canyon helemaal niet nodig. Het hangt er een beetje vanaf wat je er wilt gaan doen. Die dag kun je goed gebruiken voor Moab, Zion of om de rit Death Valley - Yosemite op te breken. Ook heb je echt heel weinig tijd in Las Vegas nu.

Zion is een wandelpark, dat park kan je niet zomaar even tussendoor doen. Je kan er wel doorheen rijden als je van bryce naar Las Vegas gaat natuurlijk. Maar beter is minimaal 1 of zelfs 2 overnachtingen hiervoor uit te trekken.

Ik denk dat je eens goed moet onderzoeken wat je nou persé in je route wilt hebben. Moab bv met Arches, Canyonlands en Dead Horse SP moet je eigenlijk 2 volle dagen, dus 3 nachten voor uittrekken. Zion is minimaal 1, maar beter 2 nachten. Je moet eens kijken of je bv Page kunt toevoegen (wel een must see qua bezienswaardigheden, het dorp zelf is niet veel aan of je moet van kerken houden), dan Monument Valley en ipv Moab van Monument Valley naar Capitol Reef rijden over de 95. Die dagen rond Moab kun je dan elders inzetten waar je echt meer tijd moet nemen.

De rit Death Valley - Yosemite kan wel in 1 dag, maar je hebt dan eigenlijk geen tijd om de Alabama hills, bodie, mono lake en vanalles langs tioga road (indien deze open is tegen die tijd) te doen.
steentjuh
Amerikafan
Partner van: yente

Bericht door steentjuh »

Een volle dag bryce is voor de meeste niet nodig.
Als je alleen de uitzichtpunten doet ben je in een paar uurtjes klaar , wil je wat wandelingen doen red je het nog vaak binnen een dag. Ik zou deze dag schrappen en voor Zion gebruiken , dit is echt een wandel park met mooie routes. En je hebt hier zeker een volle dag nodig.
Ook de volle dag Grand Canyon zou je nog kunnen schrappen , deze heb je alleen nodig als je een stuk in de canyon wil afdalen.

Rondom Page is aardig wat de doen , Horseshoe bend , Antelope canyon , Lake powell. Ook dit is in een dag te doen( 1 overnachting ) , afhankelijk van wat je wil. Wil je varen op Lake powell zou ik een extra overnachting pakken.

Ook heb je voor Moab erg weinig tijd , dit zijn meerdere parken. Wil je alleen Arches bezoeken is 1 dag voldoende , wil je canyonlands erbij is het te weinig.

Je hebt voor Las vegas ook weinig tijd , maar dit is voor iedereen persoonlijk natuurlijk. Wij waren hier 4 dagen en nog te kort.

De rit van Death valley naar Yosemite is erg lang , misschien kun je hier een extra overnachting tussen plannen zodat je op dag 1 nog Bodie en mono lake kunt bezoeken en op dag 2 rustig de tioga pass kunt rijden.

Als je Moab schrapt heb je wat meer tijd voor de verschillende parken , maar dat is aan jullie natuurlijk.

Over de route SF - LA - GC kan ik je niets vertellen. Zelf nog nooit gereden :)
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 »

Ik zou ook aanraden om Moab en Capitol Reef uit de route te laten en maar 1 overnachting bij Bryce.
Je kan deze dagen/nachten (4) beter elders in je route gebruiken.

1 overnachting in Page
2 overnachtingen in Zion
1 overnachting tussen DV en Yosemite
Voor deze laatste zou ik 2 hotels voor dezelfde dag boeken (gratis te annuleren), 1 in Ridgecrest en 1 in Mammoth Lakes, afhankelijk van het open zijn van de Tioga Road kan je dan ter plekke gewoon 1 van beide afzeggen. Bij open Tioga Pass: DV-Mammoth Lakes en ML-Bodie-Tioga Pass-Yosemite, bij gesloten Tioga Pass: DV-Ridgecrest en Ridgecrest-Yosemite

Palm Springs vervangen door Joshua Tree zou ook mijn keuze zijn, vb overnachten in Twentynine Palms.

De extra dag zou ik voor Yosemite gebruiken.

25.05.2015 is het Memorial Day, als het even kan zou ik dan vermijden om in een NP te zijn, het zal er erg druk zijn.
Zoals je het nu hebt, rijd je op deze dag van Palm Springs (of Joshua Tree) naar GC. Je ontloopt dan net de drukte.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Yeehaw
Amerika-expert

Re: Reis LaraC: advies rondreis San Francisco

Bericht door Yeehaw »

Alles afhankelijk voor wat je gaat plannen. San Simeon is een rijtje hotels langs hw1 en dicht bij Hearst Castle and de elephant seals bij Piedras Blancas. Leuk hotel is Best Western waar je 's avonds op het stand kan zitten bij een kampvuur.
LaraC
Amerika-newbie

Bericht door LaraC »

Top! Hier heb ik wat aan! En bedankt voor het welkom Paul.
Wij gaan zeker over de overnachting in San Simeon nadenken. Overnachting rond Pismo Beach scheelt toch weer rond de100 km voor de volgende dag. Terwijl een kampvuur op het strand zoals Yeehaw schrijft mij wel aanstaat 
Wij hebben tot nu toe alleen een helikopter vlucht in de planning staan voor de Grand Canyon. Dus hier misschien maar 1 i.p.v. 2 overnachtingen doen? Dan kan ik die overnachting gebruiken om eventueel langer in Las Vegas of tussen Death Valley en Yosemite een overnachting te plannen. Is dat een goed plan?
Ik heb ook gelezen dat mensen de route LA – Grand Canyon in 1 dag doen? Het is wel een behoorlijk stuk maar is dat misschien een idee? Scheelt toch weer een overnachting.
Dan ga ik inderdaad kijken wat ik met het stukje Moab kan doen. Wat ik nu in gedachten had was alleen Arches te bezoeken. Dus wat Steentjuh zegt moet dit wel te doen zijn in 1 dag.
En als steentjuh zegt dat een volle dag voor Bryce niet nodig is kan ik dit dus beter gebruiken voor Zion.
Route was oorspronkelijk andersom maar heb deze bewust omgedraaid i.v.m. Tioga Road om meer kans te hebben dat deze dan wel open is *duimen*. Bedankt voor de tip van 2 hotels te boeken Ingrid!
Dan zou het allemaal zo gaan passen met de aanpassingen. Hoewel ik dan nog een nacht tekort kom bedenk ik mij nu  Maar dat is even keuzes maken wat ik wel/niet wil zien.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

LA naar GC is 8-9 uur rijden. Kan dus wel maar veel tijd voor R66 stops heb je niet. Liefhebbers van R66 nemen hier graag wat meer tijd voor. Google maar eens voor Oatman, Hackberry en Seligman.
Het is natuurlijk zonde om als je naar Moab gaat alleen Arches te bekijken. Canyonlands en Dead Horse Point SP zijn ook meer dan de moeite waard.
Ze zitten te springen om sneeuw in de Sierra maar het is een zeer slecht jaar daarvoor dus de kans dat Tioga pass eerder opengaat is groot.
steentjuh
Amerikafan
Partner van: yente

Bericht door steentjuh »

Wij vonden het geen probleem om een rijdag in te plannen , zoals Yeehaw al zegt is het mogelijk om in 1 dag naar GC te rijden. Je wint hier een volle dag mee. Als je vroeg aanrijd ben je nog redelijk op tijd.

Las vegas is erg persoonlijk , wij vinden het geweldig en blijven er de volgende keer minimaal 5 volle dagen. Maar ik zou toch minimaal 1 volle dag pakken daar.

Als je 1 nacht GC schrapt , de route LA - GC in 1 dag rijdt , 1 nacht bryce schrapt kun je Zion inpassen en een extra overnachting tussen DV en Yosemite pakken , die rit is echt lang.

Persoonlijk zou ik ook Moab en Capitol reef schrappen en die voor een volgende reis bewaren. Je slaat te veel moois over.

Als je dit schrapt kun je mooi Page inpassen en een dag extra in Las vegas.
LaraC
Amerika-newbie

Bericht door LaraC »

Ik denk toch dat ik een tussenstop maak tussen Los Angeles en GC inderdaad i.v.m. route 66.
Heb er goed over na moeten denken maar ik denk inderdaad dat wij Moab en misschien ook wel Capitol Reef uit onze route halen.
Het scheelt enorm veel tijd die wij inderdaad ergens anders kunnen gebruiken.
Dan kunnen we extra tijd inplannen in Las Vegas en dan voegen we Zion en Page toe aan onze route.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Lijkt me een goede beslssing. Less=More en ik vind het altijd zonde om in een dag van LA naar GC te jagen.
Koen70
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door Koen70 »

Ik denk ook dat dat een goede beslissing is. In een dag kan wel, maar dan heb je eigenlijk wel 2 nachten GC nodig, anders wordt je tijd daar weer te krap. Als je het in dagen doet, ben je de 2e dag redelijk op tijd in GC. Dan kan heb je daar met een nacht wel voldoende (tenzij jullie daar veel willen wandelen).
LaraC
Amerika-newbie

Bericht door LaraC »

Ik heb de reis aangepast en volgens mij komt het er dan als volgt uit te zien:

Dag 1/ 18 mei Aankomst San Francisco
Dag 2 / 19 mei San Francisco
Dag 3 / 20 mei San Francisco - Carmel/Monterey
Dag 4 / 21 mei - Carmel/Monterey - San Simeon
Dag 5 / 22 mei - San Simeon - Los Angeles
Dag 6 / 23 mei - Los Angeles
Dag 7 / 24 mei - Los Angeles - Kingman
Dag 8 / 25 mei - Kingman - Grand Canyon National Park
Dag 9 / 26 mei - Grand Canyon – Page
Dag 10 / 27 mei – Page - Monument Valley
Dag 10 / 27 mei – Monument Valley – Bryce Canyon
Dag 11 / 28 mei – Bryce Canyon - Zion
Dag 12 / 29 mei – Zion
Dag 13 / 30 mei – Zion – Las Vegas
Dag 14 / 31 mei – Las Vegas
Dag 15 / 01 juni – Las Vegas- Death Valley
Dag 16 / 02 juni – Death Valley – Ergens tussen Death Valley en Yosemite
Dag 17 / 03 juni – Ergens tussen Death Valley en Yosemite - Yosemite
Dag 18 / 04 juni - Yosemite
Dag 19 / 05 juni - Yosemite
Dag 20 / 06 juni -
Dag 21 / 07 juni –
Dag 22 / 08 juni -
Dag 23 / 09 juni – Vertrek uit San Francisco

Dus als het klopt dan heb ik zelf nog dagen over.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

In deze route doe je het best eerst naar Monument Valley te gaan en daarna naar Page. Je kan wel een andere route rijden van MV naar Bryce via Torrey maar dat is eigenlijk geen dagtrip.
LaraC
Amerika-newbie

Bericht door LaraC »

Toevallig twijfelde ik al over de volgorde :) Bedankt!
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 »

Mooi aangepast.

En ja na GC eerst MV en dan Page.

Voor de nog vrije dagen:
ik zou er zeker nog 1 van voor SF gebruiken
verder kan je nog Joshua Tree toevoegen of je kan na Yosemite nog naar Sequoia gaan voordat je weer naar SF rijdt.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Een bezoek aan Joshua Tree is niet zo gek. En dan de dag erna iets verder doorrijden dan Kingman. Dat geeft je ook wat meer tijd voor de GC. Zoals je het nu hebt vind ik de tijd voor de GC wat krap. Je zou ook een nacht Page kunnen zodat je niet aldoor elke dag weer ergens anders naar toe rijdt.
De Mariposa Grove is wellicht nog open als jullie er zijn. Anders is Sequoia inderdaad ook een optie. Kijk voor Yosemite en Sequoia/Kings Canyon begin juni eens in ons 2013-verslag.

Marianne
LaraC
Amerika-newbie

Bericht door LaraC »

Ik denk dat wij dan voor Sequoia gaan! Wilde ik eigenlijk toch al graag bezoeken.

Dus vanuit Death Valley gaan wij richting Mammoth Lakes of Ridgecrest (afhankelijk van Tioga Road). Dan een dag Yosemite, naar Sequoia en terug naar San Francisco.
Heb ik het zo goed begrepen?

En wij gaan denk ik 2 overnachtinen inplannen in Page.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer