Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Koppel: Rondreis Las Vegas

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Koppel!l
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Reis Koppel: Rondreis Las Vegas

Bericht door Koppel!l »

Ok, nieuw hier, al veel info gelezen maar op den duur het bos door de bomen niet meer ziende :mrgreen:

Anywayz, in juni gaan we met z'n vieren (bevriend koppel, m'n vriendin en ik) naar de US om een rondreis te maken.
Bij deze de planning, en die ligt eigenlijk zo goed als vast, gewoon omdat ieder van ons z'n wensenpakket had.

1. Zaventem - Las Vegas
2. Las Vegas - Mammoth Lake via Death Valley
3. Mammoth Lake - Yosemite via Tioga Pass Road
4. Yosemite, ter plekke blijven voor 1 dag
5. Yosemite - San Fransisco via Golden Gate
6. San Fransisco, ter plekke blijven voor 1 dag
7. San Fransisco - Santa Barbara via westkust, Big Sur etc.
8. Santa Barbara - LA Hollywood via Santa Monica, Mullholland etc.
9 & 10. LA Hollywood, twee dagen ter plekke
11. LA Hollywood - South Rim camping (lange dag!)
12. South Rim - Page via Monument Valley
13. Page, ter plekke blijven voor 1 dag, Horseshoe Bend, Antelope Canyon
14. Page - Toroweap
15. Toroweap - Zion
16. Zion - Bryce Canyon
17- Bryce Canyon - Las Vegas via Valley of Fire en ommetje Hoover Dam
18. Las Vegas, ter plekke blijven voor 1 dag
19- Las Vegas - Zaventem

Dus, da's de planning.
M'n grootste concerns zijn eigenlijk Zion en Bryce Canyon. We rijden er naar toe, en zouden tegelijk er nog iets van zien. Voor Bryce vrees ik minder aangezien 't van Zion maar een dikke 100km rijden is, en we er ruim voor de middag kunnen zijn. Zion daarentegen, met 's ochtends de 100km piste vanuit Toroweap, en dan nog een flink eind asphalt, vrees ik dat we weinig tijd gana hebben om iets van de pracht van Zion te zien. Iemand die me kan ontkrachten (liefst) of bevestigen (vrees ik)? Valt daar nog iets te zien of te doen als je pas rond 15u of 16u toekomt?

Ik ga gaandeweg nog een hoop vragen hebben, wees daar maar zeker van. Maar dit is in elk geval al de intro :lol:

Grtz, Philip.
eddepet71
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 22

Re: Reis Koppel!!

Bericht door eddepet71 »

Waarom niet page, monument valley, valley of the gods, hanksville, bryce, zion, las vegas?

Ook zou ik overwegen om aan te vliegen op san francisco. Dan krijg je ook wat ruimte tussen la en de gc.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis Koppel: Rondreis Las Vegas

Bericht door Martin & Marianne »

Wat ligt er vast? Vlucht? Accommodatie? Camper of auto?
Heb je al naar de reistijden gekeken? Santa Barbara is te ver als je via de kust wil rijden en voor de Grand Canyon hou je in dit schema hooguit een paar uur over. En hoe wil je naar Toroweap? Lees je wat meer in en kijk eens naar andere routes hier
Je hebt aan een overnachting in Page wel voldoende en ik zou eerst naar Bryce gaan en dan naar Zion.

Marianne
Koen70
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door Koen70 »

Koppel!l schreef:M'n grootste concerns zijn eigenlijk Zion en Bryce Canyon.
Dag 7 en 12 zijn anders ook wel reden tot concern. Dag 7 is een lange dag als je nog iets wilt zien. Hou er rekening mee dat je over het traject langs Big Sur langer rijdt dan Google maps aangeeft als je af en toe eens wilt stoppen. Op dag 12 zal je moeten kiezen tussen de GC en Monument Valley. Je gaat op dag 11 pas laat aan de GC aankomen. Als je Monument Valley nog wilt bezoeken én doorrijden naar Page, moet je 's ochtends alweer weg uit GC. Je mist trouwens ook de zonsondergang bij MV.
Als je 's ochtends nog de GC wilt bezoeken, heb je dan weer geen tijd voor MV, dan kan je hoogstens wat foto's maken vanaf de parking, want dan ook weer zonde is van de lange omweg. Ik denk dat jullie toch zullen moeten afspreken om iets te schrappen in jullie reis.

Ik zou er een one way van maken zonder de kust, want daar ga je nu toch niet veel aan hebben.
dirkmuis
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door dirkmuis »

Je rijdt nu bijna in een 8:
Vegas => Kust => Vegas => Page => Vegas

Op zich kan de route wel aardig, alleen is inderdaad de vraag wat er al vast ligt.
Als google maps ergens rond de 5 uur rijtijd aangeeft kun je er wel vanuit gaan dat je daar de hele dag mee bezig bent. Je gaat namelijk ook een aantal keer stoppen en lunchen neem ik aan.

Ik hen een dergelijke reis willen opzetten maar kreeg het niet passend in mijn dagen (3 weken). Ik heb dus moeten schrappen maar heb wel overal de tijd voor.

1. Amsterdam - Las Vegas (Vliegen)
2. Las Vegas - Ridgecrest (462 km, 5u 35 min)
3. Ridgecrest - Los Angeles (North) (282 km, 3u 45 min)
4. Los Angeles (North)
5. Los Angeles (North)
6. Los Angeles (North) - Los Angeles (Annaheim) (45 km, 35 min)
7. Los Angeles (Annaheim) - San Diego (148 km, 1u 30 min)
8. San Diego
9. San Diego - Joshua Tree (272 km, 3u 17 min)
10. Joshua Tree - Phoenix (490 km, 5u 15 min)
11. Phoenix - Sedona (330 km, 5u)
12. Sedona - Page (518 km, 5u 30 min)
13. Page
14. Page - Williams (310 km, 3u 30 min)
15. Williams - Las Vegas (444 km, 4 u 30 min)
16. Las Vegas
17. Las Vegas
18. Las Vegas
19. Las vegas
20. Las Vegas
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Een paar kleine aanpassingen:

1. Zaventem - Las Vegas
2. Las Vegas - Mammoth Lakes (of Bishop) via Death Valley
3. Mammoth Lakes - Yosemite via Tioga Pass Road
4. Yosemite
5. Yosemite - San Francisco via Golden Gate (denk aan de tol, je kunt ook fietsen)
6. San Francisco
7. San Francisco - Pismo Beach via westkust, Big Sur etc.
8. PB - LA Hollywood via Santa Monica, Mullholland etc.
9. LA Hollywood, twee dagen ter plekke
10 LA
11. LA Hollywood - South Rim camping (lange dag!) tent? camper?
12. South Rim - Monument Valley
13. Monument Valley - Page Horseshoe Bend, Antelope Canyon
14. Page - Bryce
15. Bryce - Zion
16. Zion
17- Zion - Las Vegas via Valley of Fire en ommetje Hoover Dam
18. Las Vegas, ter plekke blijven voor 1 dag
19- Las Vegas - Zaventem

Kijk eens wat je in LA wilt doen; misschien is 1 dag wel voldoende. In SF kun je fietsen huren en over de GG fietsen en met de ferry terug.
Wacht niet te lang met het vastleggen van accommodatie, zeker als je niet te ver van de parken wilt zitten.

Marianne
Koppel!l
Amerika-ontdekker

Bericht door Koppel!l »

Tja, zoals ik reeds zei, schema ligt reeds vast. Ik wilde eigenlijk in een grote lus rond LA rijden (heb daar eigenlijk niks verloren) maar m'n maat wilde persé daar enkele dagen blijven. Zodoende hebben we na veel discussieren eindelijk allemaal met dit schema ingestemd. En sommige overnachtingen, alsook de vluchten zijn reeds geboekt, dus aan 't schema kom ik niet meer aan, dat is definitief.

We zijn gewoon om een lang stuk in de auto te zitten, 1000km op een dag is voor mij als chauffeur geen enkel probleem, doe ik regelmatig, zowel met de auto als op de motor. Dat we op dag 7 een ganse dag in de auto gaan zitten weten we, en heb ik de groep ook duidelijk verteld.
Dag 12 klopt, 's ochtends de helikoptervlucht over de canyon (reeds geboekt om 08u00) en om 09u00 zijn we alweer onderweg.
Wat ik me afvraag inzake Monument Valley, waar in godsnaam ligt dat eigenlijk? Als je op Google Maps Monument Valley intikt heb je verschilllende keuzes, en die liggen toch wel flink wat km's uit mekaar. Ook heb je Navajo Monument op de hoek van route 564 en route 221. Als ik 't min of meer goed heb ligt 't mooiste deel van Monument Valley op de grens van Utah en Arizona. Dan kom ik op nog geen 500km vanaf South Rim tot Page, incl. Monument Valley en Navajo National Monument, is toch doenbaar?

Vervoer is een (grote) SUV, heb je nodig om Toroweap te halen.

Komende vanuit Page, waarom eerst Bryce en dan Zion? Hoe zit 't met Angels Landing eigenlijk, zou dat doenbaar zijn mocht ik Zion NA Bryce doen?

Grtz, Philip.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Tja, zoals ik reeds zei, schema ligt reeds vast.
Je had het over een planning, die zo goed als vast lag. :wink: Als er niets meer te wijzigen is, is het wel zo handig om dat duidelijk te vermelden.

Voor Monument Valley kun je het beste in googlemaps MV Utah nemen. Maar die paar kilometer maken voor het beeld natuurlijk niet uit; het blijft ver en ik zou het laten vallen als je er toch geen overnachting (met de mooie uren voor zonsondergang) neemt

Ik heb je een heel doenbaar schema gegeven, met vrijwel overal dezelfde overnachtingen en met voldoende tijd voor Angels Landing en andere wandelingen in Zion (en Bryce).

Kijk voor Bryce/Zion eens op googlemaps. Het verschil is ongeveer een uur, en je hebt mooiere routes als je van Bryce naar Zion gaat.
Ga je kamperen bij Toroweap? Je weet dat het een bijzonder lastige weg is met veel kans op een lekke band?

Marianne
Doockles
Amerika-expert
Partner van: Pietro
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Doockles »

Koppel!l schreef: Dag 12 klopt, 's ochtends de helikoptervlucht over de canyon (reeds geboekt om 08u00) en om 09u00 zijn we alweer onderweg.
Wat ik me afvraag inzake Monument Valley, waar in godsnaam ligt dat eigenlijk? Als je op Google Maps Monument Valley intikt heb je verschilllende keuzes, en die liggen toch wel flink wat km's uit mekaar. Ook heb je Navajo Monument op de hoek van route 564 en route 221. Als ik 't min of meer goed heb ligt 't mooiste deel van Monument Valley op de grens van Utah en Arizona. Dan kom ik op nog geen 500km vanaf South Rim tot Page, incl. Monument Valley en Navajo National Monument, is toch doenbaar?

Vervoer is een (grote) SUV, heb je nodig om Toroweap te halen.

Komende vanuit Page, waarom eerst Bryce en dan Zion? Hoe zit 't met Angels Landing eigenlijk, zou dat doenbaar zijn mocht ik Zion NA Bryce doen?
Denk je nu echt dat je die dag om 9u al weg bent na die helikoptervlucht? En wanneer plan je dan nog iets te zien van de GC (buiten die vlucht dan)? Je wilt toch naar de verschillende uitkijkpunten? 't Is niet dat je ergens 1 punt hebt en dat je het daarmee wel gezien hebt he. ;-) En GC én Monument Valley én Page op 1 dag lijkt mij niet haalbaar. Tenzij je gewoon rondrijdt, even uitstapt voor een foto en dan weer weg bent. Maar dat is zonde. Ik zou echt overwegen om de route van Marianne voor te stellen aan je vrienden. Die lijkt me al veel haalbaarder.

Voor Toroweap: ik zou toch eens goed rondneuzen op dit forum. Dit is een lange dirt road met op het einde een erg moeilijk stuk met veel kans op lekke banden. Lees je dus goed in en neem voldoende maatregelen!!

Vanuit Page is het gewoon logischer om eerst Bryce te doen en dan Zion. Als je van Bryce naar Vegas rijdt moet je anders toch helemaal opnieuw langs Zion. Dus dan kan je het beter omdraaien. In jouw planning heb je weinig tijd voor Angels Landing. Je zou dit kunnen doen op de dag dat je naar Bryce gaat, maar dan heb je weer veel minder tijd in Bryce. Ideaal is een dag extra in Zion waardoor je tijd hebt om het park te verkennen en Angels Landing te doen.

Het is jammer dat er niets meer te wijzigen valt aan je planning. Misschien moet je aan het bevriende koppel eens vragen om ook op het forum langs te komen. Dan kunnen zij ook mee discussiëren. ;-)
Koppel!l
Amerika-ontdekker

Bericht door Koppel!l »

Thanks voor alle info, hiet lijkt misschien of ik na de feiten om bevestiging zoek, maar het heeft weken geduurd om evereen te komen inzake reisplanning, daar ga ik me nu echt iet meer aan wagen om die door mekaar te schudden. Het heeft niet veel gescheeld of m'n vriendin en ik, en onze vrienden gingen elk apart een auto huren en een andere route rijden, zo ver lagen onze wensen uit mekaar :lol:

Dat het spijtig is dat we niet alles gaan zien is zeker, maar dat weten we ook. Sowieso zijn we geen fervente wandelaars (wat niet wegneemt dat ik gerust wel is een ferme wandeling wil doen, zo zit ik te denken aan Panorama Trail in Yosemite, hebben daar toch een godganse dag niets anders te doen) dus lang in de auto zitten en af en toe is stoppen, fotooke nemen, ff van 't uitzicht genieten, da's onze manier van reizen.
Inzake de piste naar Toroweap, ik heb jaren ervaring in off-road met 4x4's (zelf een Landrover en Toyo Landrcruiser gehad) en twee jaar geleden hebben we onze vieren een trip van 3000km op 9 dagen in IJsland gedaan, waarvan circa 1000km op de steenpistes met doorwadingen in 't binnenland, heb dus echt geen schrik van een stukje onverhard. Ik weet wel dat ik er niet ga aan beginnen als 't de dag voordien geregend heeft :|

Dag 12, yep, na de helikopervlucht zijn we weg. Zo simpel is 't als je veel wil zien in weinig tijd. We komen 's avonds voordien aan, en hebben dus nog de hele avond om aan de rand van diene canyon te staan kijken. Met wat geluk staan we daar opd en duur quasi alleen omdat alle dagjesmensen verdwenen zijn, op zoek naar huin slaapplaats. En geef toe, nadat je de canyon in een helikopter hebt gezien gaan de beelden vanaan de rand niet zo spectaculair meer zijn me dunkt.
Het feit dat we van de GC minder gaan zien wordt volgens mij gecompenseerd door ons bezoek aan Toroweap, ik ben liever op zo'n plek waar je niet doodgesqueezed wordt van 't volk uren aan een stuk, dan op 't gemakske diene South Rim af te rijden en aan elke view point te stoppen. Ik besef dat ik niet alleen een bezoek kan brengen aan de GC, maar net door de rust en de kalmte/eenzaamheid heb ik besloten om hetgeen we gaan zien v.d GC te houden op de avond dat we op de camping (tent, we nemen ons eigen kampeergerief mee, op IJsland ook zo gedaan) staan, de heli vlucht, Toroweap en Horseshoe Bend in Page. Ik weet dat de GC veel meer is dan dat alleen, maar dan heb je toch al een leuk stuk gezien denk ik.

Is die route via Navajo National Monument de extra tijd waard in 't terugrijden van Monument Valley naar Page?
De dagen 15 en 16 liggen nog niet vast, die overnachtingen zijn nog niet geboekt wat dus wil zeggen dat ik Zion en Bryce nog kan omwisselen. De meesten hier raden me aan om eerst naar Bryce te rijden, en de dag erop naar Zion.
Dan kan ik rond 15u in Bryce aankomen (vertrekkende vanop Toroweap), is er dan nog iets te doen daar? Shuttle bus, korte wandeling naar een mooie view point, whatever?
En vertrekkende vanuit Bryce is Zion amper 150km verder, kunnen we tegen 10 à 11u daar zijn. Waar moet ik eigenlijk zijn om aan de Angels Landing wandeling te beginnen? Is dat op 't eind van Floor of the Valley Road?

Mensen, alvast bedankt om zo hard mee te denken, ik weet dat 't niet altijd makkelijk is als er iemand met een vastgelegde planning afkomt en dna om raad vraagt (heb 't zelf meermaals mogen doen voor motorreizigers in de Alpen) maar jullie info is echt goud waard, zelf al blijf ik halsstarrig vasthouden aan mijn planning. Met mogelijk uitzondering van Zion en Bryce te switchen weliswaar :mrgreen:

Ohja, de reden dat we op Las Vegas vliegen is simpel, dan hebben we onze laatste dag daar en kunnen we een oude schoolvriend van ons die daar al 15j woont gaan bezoeken.

Grtz, Philip!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Koppel!l schreef: Dat het spijtig is dat we niet alles gaan zien is zeker, maar dat weten we ook. Sowieso zijn we geen fervente wandelaars (wat niet wegneemt dat ik gerust wel is een ferme wandeling wil doen, zo zit ik te denken aan Panorama Trail in Yosemite, hebben daar toch een godganse dag niets anders te doen) ...
Ook zonder PT is er genoeg te doen. :? Als je er heel vroeg bent in juni loop je nog het risico dat de tioga Pass en Glacier Point road gesloten zijn. Kijk voor wat mogelijkheden in het park in die periode eens naar ons 2013-verslag.
Koppel!l schreef: Dan kan ik rond 15u in Bryce aankomen (vertrekkende vanop Toroweap), is er dan nog iets te doen daar? Shuttle bus, korte wandeling naar een mooie view point, whatever?
Je kunt met je eigen auto langs verschillende viewpoints. Kijk eens op http://www.ontdek-amerika.nl voor informatie. Mooie punten zijn Sunrise en Sunset en Inspiration Point. Vooral mooi tegen zonsondergang (zie weer ons 2013-verslag voor een nachtje bryce).
Koppel!l schreef: En vertrekkende vanuit Bryce is Zion amper 150km verder, kunnen we tegen 10 à 11u daar zijn. Waar moet ik eigenlijk zijn om aan de Angels Landing wandeling te beginnen? Is dat op 't eind van Floor of the Valley Road?
Het startpunt van Angels Landing is bij the grotto, te bereiken met de shuttlebus.
Op weg van Bryce naar Zion zou je de Canyon Overlook Trail kunnen doen; het startpunt daarvan ligt vlak voor de tunnel.

Marianne
Koppel!l
Amerika-ontdekker

Bericht door Koppel!l »

Thanks voor de info. Die Grotto, kan je daar ook geraken met de auto zelf, en is er iets van parking, of ben je verplicht om een shuttle bus te nemen oid?
Enig idee hoe lang de Angels Landing wandeling duurt, heen en terug? Zie ik 't correct in dat je eerst de W rim Trail volgt, en dan na die haarspelden rechts afslaat voor Angels Landing?

We vertrekken hier op 11/06, zouden dus in Yosemite zijn op zondag (damn, druk waarschijnlijk) 14/06 voor Glacier Point, en op 13/06 via Tioga Pass willen rijden. Iemand een site waar ik de staat v.d weg kan opvolgen?
Wat zouden jullie doen, sowieso de overnachting in Mammoth Lake al boeken met 't risico dat Tioga nog toe is, en we een grote omweg moeten rijden, of er van uit gaan dat in Mammoth Lake wel een slaapplaats voor 4 personen kan gevonden worden en de staat van Tioga Pass afwachten om al dan niet vanuit Vegas al rond te rijden?

Grtz, Philip.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Je vindt alles over de parken op de NPS-sites: http://www.nps.gov/zion voor zion en http://www.nps.gov/yose voor Yosemite.
Zion Canyon kun je alleen met de shuttlebus bereiken. Als je in Springdale overnacht pak je het beste de Springdale-shuttle naar het park en daar neem je de park-shuttle. Erg gemakkelijk.
Ik weet niet oe lang de over Angels Landing doet; er is wel voldoende te vinden daarover op het forum of op internet.
Je weet meestal in april/mei wel wanneer de Tioga Pass open gaat. Je kunt hier de status van de wegen zien.
Het is niet nodig om iets te boeken in Mammoth Lakes. Maar als je dat wilt doen is dat ook prima; neem dan iets dat je gratis kunt annuleren. Meestal kan dat tot 24 uur van te voren. Maar wij hadden in 2013 ook niets gereserveerd en er was voldoende vrij. Heb je al wel iets in Yosemite?

Marianne
Koppel!l
Amerika-ontdekker

Bericht door Koppel!l »

Ok, dan volg ik 't op, en stel ik 't aan de groep voor om in Mammoth 't risico te lopen, ofwel iets te boeken met gratis annulatieregeling.

In Yosemite hebben we een huisje gehuurd, kwam met ons vieren goedkoper dan iets in die dure lodges. We hebben Cozy Bear Cottages North genomen. Ziet er leuk uit en krijgt veel goeie reviews.
Info over zion aan 't afprinten, heb zo'n dingen nu eenmaal graag op papier staan :mrgreen: Weet ik weer waarin me te verdiepen de komende dagen/weken.

Grtz, Philip.
EEAMuller
Amerikafan

Bericht door EEAMuller »

Heb soms een beetje moeite met lezen wat je schrijft haha!

Maar houd er rekening mee dat je er soms al ruim 4 uur over kan doen om van San Francisco naar Monterey te rijden. Dan heb je vervolgens met stops en lunch nog wel een uur of 6 nodig om van Monterey naar Santa Barbara te komen. 8-10 uur is dus te verwachten en als je vroeg in het jaar bent zijn de dagen nog niet heel lang. Het is veel slingeren en dat kan vermoeiend zijn. Als ik jou was zou ik dan in Pismo Beach stoppen en niet Santa Barbara. Voor de rest zou ik misschien toch even naar de route van Marianne kijken als ik jou was.
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Tipsy_1 »

Koppel!l schreef: Dag 12, yep, na de helikopervlucht zijn we weg. Zo simpel is 't als je veel wil zien in weinig tijd. We komen 's avonds voordien aan, en hebben dus nog de hele avond om aan de rand van diene canyon te staan kijken. Met wat geluk staan we daar opd en duur quasi alleen omdat alle dagjesmensen verdwenen zijn, op zoek naar huin slaapplaats. En geef toe, nadat je de canyon in een helikopter hebt gezien gaan de beelden vanaan de rand niet zo spectaculair meer zijn me dunkt.
Wij hebben die helicoptervlucht ook gedaan (en dan nog de langere versie) en ik vond het eigenlijk niet zo indrukwekkend (behalve dan het feit dat met een helicopter vliegen op zich wel een "kick" is); je vliegt vrij hoog boven de canyon. Best geen al te hoge verwachtingen dus ;-)
Als ik mensen advies geef over Amerika, zeg ik altijd dat die helicoptervlucht niet zo'n grote aanrader is :oops:
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik denk dat je voor de mooiste ervaring van de Grand Canyon het beste een stukje naar beneden kunt lopen. Bijvoorbeeld bij de South Kaibab Trail. Zie daarvoor ons 2013-verslag.

Marianne
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Tipsy_1 »

Dat denk ik ook Marianne.
Wij hebben dit niet gedaan (mijn man heeft hoogtevrees op afgronden) en we waren dan ook niet zo onder de indruk van de Grand Canyon.
sanook
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door sanook »

Wij hebben de helicopter vlucht vanuit Boulder City gedaan met een lunch in de GC en daarna weer terug. Vond het allemaal niet zo spectaculair maar misschien kwam dat ook doordat we de avond ervoor tot (te) lang gefeest hadden in The Bank en we daarom met de kotszakjes in de aanslag in de helicopter zaten :)
Wel spectaculair (maar toen was ik nog niet misselijk want vlak na vertrek) vond ik dat we over de Hoover Dam vlogen. Die middag nog een pool party bij Encore maar ik was nog steeds niet opgeknapt helaas dus kon er niet echt van genieten.

Afbeelding

Afbeelding

Paar jaar eerder vanuit NYC naar LV gevlogen en toen ging de landing praktisch over de gehele GC heen (zonder bewolking), dat was mooier dan welke excursie dan ook.
Jerre
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door Jerre »

@koppel:

in ons 2009 deden we ook eerst een helivlucht en daarna zijn wij ook nog doorgereden naar kayanta, vrij dicht bij MV. We zijn onderweg nog gestopt aan een paar viewpoints (desert view oa) en aan de little colorado river overlook, coalmine canyon gedaan én blue canyon. was een lange dag waar we pas tegen het donker in het hotel waren maar het was te doen :) je kan dit in ons reisverslag trug vinden
2009 :: LA - SF
2011 :: NY - MIA
2014 :: DENV - LV
2015 :: LV - LV
2019 :: MIA - MIA
Blogs :: http://exploringusa2015.wordpress.com
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer