Thanks voor alle info, hiet lijkt misschien of ik na de feiten om bevestiging zoek, maar het heeft weken geduurd om evereen te komen inzake reisplanning, daar ga ik me nu echt iet meer aan wagen om die door mekaar te schudden. Het heeft niet veel gescheeld of m'n vriendin en ik, en onze vrienden gingen elk apart een auto huren en een andere route rijden, zo ver lagen onze wensen uit mekaar
Dat het spijtig is dat we niet alles gaan zien is zeker, maar dat weten we ook. Sowieso zijn we geen fervente wandelaars (wat niet wegneemt dat ik gerust wel is een ferme wandeling wil doen, zo zit ik te denken aan Panorama Trail in Yosemite, hebben daar toch een godganse dag niets anders te doen) dus lang in de auto zitten en af en toe is stoppen, fotooke nemen, ff van 't uitzicht genieten, da's onze manier van reizen.
Inzake de piste naar Toroweap, ik heb jaren ervaring in off-road met 4x4's (zelf een Landrover en Toyo Landrcruiser gehad) en twee jaar geleden hebben we onze vieren een trip van 3000km op 9 dagen in IJsland gedaan, waarvan circa 1000km op de steenpistes met doorwadingen in 't binnenland, heb dus echt geen schrik van een stukje onverhard. Ik weet wel dat ik er niet ga aan beginnen als 't de dag voordien geregend heeft
Dag 12, yep, na de helikopervlucht zijn we weg. Zo simpel is 't als je veel wil zien in weinig tijd. We komen 's avonds voordien aan, en hebben dus nog de hele avond om aan de rand van diene canyon te staan kijken. Met wat geluk staan we daar opd en duur quasi alleen omdat alle dagjesmensen verdwenen zijn, op zoek naar huin slaapplaats. En geef toe, nadat je de canyon in een helikopter hebt gezien gaan de beelden vanaan de rand niet zo spectaculair meer zijn me dunkt.
Het feit dat we van de GC minder gaan zien wordt volgens mij gecompenseerd door ons bezoek aan Toroweap, ik ben liever op zo'n plek waar je niet doodgesqueezed wordt van 't volk uren aan een stuk, dan op 't gemakske diene South Rim af te rijden en aan elke view point te stoppen. Ik besef dat ik niet alleen een bezoek kan brengen aan de GC, maar net door de rust en de kalmte/eenzaamheid heb ik besloten om hetgeen we gaan zien v.d GC te houden op de avond dat we op de camping (tent, we nemen ons eigen kampeergerief mee, op IJsland ook zo gedaan) staan, de heli vlucht, Toroweap en Horseshoe Bend in Page. Ik weet dat de GC veel meer is dan dat alleen, maar dan heb je toch al een leuk stuk gezien denk ik.
Is die route via Navajo National Monument de extra tijd waard in 't terugrijden van Monument Valley naar Page?
De dagen 15 en 16 liggen nog niet vast, die overnachtingen zijn nog niet geboekt wat dus wil zeggen dat ik Zion en Bryce nog kan omwisselen. De meesten hier raden me aan om eerst naar Bryce te rijden, en de dag erop naar Zion.
Dan kan ik rond 15u in Bryce aankomen (vertrekkende vanop Toroweap), is er dan nog iets te doen daar? Shuttle bus, korte wandeling naar een mooie view point, whatever?
En vertrekkende vanuit Bryce is Zion amper 150km verder, kunnen we tegen 10 à 11u daar zijn. Waar moet ik eigenlijk zijn om aan de Angels Landing wandeling te beginnen? Is dat op 't eind van Floor of the Valley Road?
Mensen, alvast bedankt om zo hard mee te denken, ik weet dat 't niet altijd makkelijk is als er iemand met een vastgelegde planning afkomt en dna om raad vraagt (heb 't zelf meermaals mogen doen voor motorreizigers in de Alpen) maar jullie info is echt goud waard, zelf al blijf ik halsstarrig vasthouden aan mijn planning. Met mogelijk uitzondering van Zion en Bryce te switchen weliswaar
Ohja, de reden dat we op Las Vegas vliegen is simpel, dan hebben we onze laatste dag daar en kunnen we een oude schoolvriend van ons die daar al 15j woont gaan bezoeken.
Grtz, Philip!