Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis deJong89: West Amerika

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
dejong89
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Reis deJong89: West Amerika

Bericht door dejong89 »

Goedenmiddag allemaal!

Ik en mijn vriendin zijn nu al 2 keer in Amerika geweest en 2 maal een stedentrip New York gedaan.
Al jaren hebben wij het idee om een rondreis door Amerika te maken maar het is er echter nooit van gekomen!
Nu moet het gaan gebeuren en hebben wij een opzetje gemaakt voor een reis door West Amerika. Aankomst in San Francisco en vertrek vanaf Salt Lake city in Juni

Het schema ziet er zo uit

1: Amsterdam – San Francisco.

2- San Francisco

3-San francisco

4- San francisco- Yosemite NP

5- Yosemite

6 Yosemite NP – Sequia national park

7 Sequia NP-Death valley

8- Death Valley-Las Vegas

9 Las Vegas

10 Las vegas-Grand Canyon

11 Grand Canyon

12 grand Canyon- Monument Valley

13 Monument Valley –Page (lake powell )

14 Lake Powell

15 Lake powell- Bryce Canyon

16 Bryce Canyon- Arches

17 Arches

18 Arches-Salt lake city

19 Salt lake city

20 Salt lake city-Amsterdam

21 Aankomst Amsterdam

We zitten nog te twijfelen of we ook niet Zion willen bezoeken samen met Bryce maar ik heb het idee dat het beide heel erg op elkaar lijkt, dus tips zijn van harte welkom.
Las Vegas willen we max op 1 dag houden want dat lijkt ons niet zo'n bijzondere stad.
San Francisco hebben we nu op 3 dagen gepland, is dat goed zo? wij willlen ook Alcatraz bezoeken als dat lukt qua tijd.
Verder twijfelen we nog tussen het bezoeken van EN monument valley en Arches. Arches trekt ons op een of andere manier meer aan op het moment vandaar dat er 1 dag vol voor staat gepland.

Er is nog niets geboekt dus alles kan nog worden gewijzigd, dus als jullie tips en trics hebben, shoot! :)
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis deJong89: West Amerika

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo, welkom op het forum!
Ik zou Sequoia overslaan. zoals je het nu hebt is dat eigenlijk niet te doen. Mooier en sneller is het om via de Tioga Pass van Yosemite naar Death Valley te rijden.
Het is echt jammer om Zion over te slaan; het is een heel ander park dan Bryce, die twee zijn absoluut niet met elkaar te vergelijken. Kijk eens op http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; voor beide parken of kijk op de NPS-sites (http://www.nps.gov/zion" onclick="window.open(this.href);return false; en http://www.nps.gov/brca" onclick="window.open(this.href);return false;).
Tussen Bryce en Arches heb je nog Capitol Reef, daar zou je ook nog een stop kunnen maken. Bij Arches heb je nog Canyonlands, dus voor Moab zou ik 2 dagen/3 nachten uittrekken. Misschien wordt het te veel om dat allemaal mee te nemen. Zonder Arches en Salt Lake City heb je tijd voor Sequoia en Zion. De omgeving van Moab zou je dan eens kunnen bezoeken in combinatie met Yellowstone of Colorado.

Kijk eens in ons 2013-verslag voor onze reis in mei/juni, misschien kun je daar wat ideeën uithalen.

Marianne
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

We zitten nog te twijfelen of we ook niet Zion willen bezoeken samen met Bryce maar ik heb het idee dat het beide heel erg op elkaar lijkt, dus tips zijn van harte welkom.
Oeioei, compleet niet te vergelijken deze parken. Let wel dat reisbureaus Zion vaak zien als korte tussenstop en relatief veel tijd voor Bryce uittrekken. De meesten hier (niet iedereen) zal het juist andersom voorstellen. Voor Zion moet je echt de auto uit en wat meer wandelwerk doen. Bryce kun je doen met de viewpoints en bv de Navajo loop.
Las Vegas willen we max op 1 dag houden want dat lijkt ons niet zo'n bijzondere stad.

Dat kan ieder zijn ding natuurlijk. Let wel dat je niet heel de stad in 1 dag kunt bekijken. Ik zou je zeker aanraden om in het donker ook een uurtje of 1.5 voor Fremont street uit te trekken.
San Francisco hebben we nu op 3 dagen gepland, is dat goed zo? wij willlen ook Alcatraz bezoeken als dat lukt qua tijd.
Je hebt geen 3 dagen...je hebt 3 nachten gepland. In 2 dagen kan het ook in principe. Alcatraz zal je waarschijnlijk tussen de 2.5 en 4 uur kosten om te bezoeken. Boek dit gelijk 90dagen vooraf...let wel op dat je dan een goede route hebt.
Verder twijfelen we nog tussen het bezoeken van EN monument valley en Arches. Arches trekt ons op een of andere manier meer aan op het moment vandaar dat er 1 dag vol voor staat gepland.
Monument Valley heb je in principe in een paar uur wel gezien. Arches kost je normaal gesproken minimaal 1 volle dag. MAAR vergeet dan zeker ook niet Canyonlands en evt Dead Horse state park. Moab bezoeken alleen voor Arches is m.i. zonde.

Ik zou ook Sequoia laten vallen. Rij dag 6 bij een open Tioga pass naar Mammoth Lakes of bij een gesloten Tioga pass naar Ridgecrest. Dan is het m.i. tot dag 11 wel een OK trip.

Ik zou dag 12 naar Page gaan. Dag 14 rond de middag naar Monument Valley rijden. Dag 15 naar Monument Valley rijden en bv Canyonlands de needles section meepakken. Dag 16 en 17 uittrekken voor Arches, Canyonlands en Dead horse sp en dan dag 18 naar SLC rijden.

Vergeet Zion en Bryce etc in deze route. Ik weet niet of je al tickets had geboekt, maar zo niet dan zou ik zoals Marianne ook al aangeeft Moab een andere keer doen.
K&N
Amerikakenner

Bericht door K&N »

Zoals de andere forumleden al schrijven, Zion en Bryce zijn totaal verschillend. Het is inderdaad keuzes maken. Vaak wil je teveel en dan gaat het ten koste van sommige dingen die je wilt bezoeken of bezoekt. Deze reis met Valley of Fire, Zion en Bryce etc en dan door naar Salt Lake. Je kunt Moab en omgeving later doen bijv. met Yellowstone. Weer een reden om nog een keer naar de USA te gaan :D Lees reisverslagen van anderen en maak dan een keuze wat je graag wilt doen en maak dan een realistische reis route. Zet die weer op het forum. Misschien heb je ook iets aan ons reisverslag van 2009 en voor San Francisco en Yosemite die van 2013. Zou inderdaad over de Tioga Pass gaan en Sequoia schrappen. Grote bomen vind je ook in Yosemite. Succes met de voorbereiding. Klaas
Afbeelding
Utah-Wyoming 2009 http://reisverslag2009usa.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
San Francisco-Seattle 2013 http://amerika-reisverslag2013.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
dejong89
Amerika-expert

Bericht door dejong89 »

Zo, bedankt voor de reacties! Hier kan ik wel wat mee!
Ik ga morgen nog even puzzelen en dan upload ik het schema nog wel even

Nogmaals, er is nog niets geboekt, dus we kunnen nog van alles aanpassen,
Zo zijn we ook nog aan het kijken of we nog een ghosttown kunnen aandoen .
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Als de tioga pass open is zou je als je van yosemite de tioga pass over bent naar Bodie kunnen gaan. Dat is zo ongeveer de grootste ghost town die er is en (nog) niet zo'n tourist trap als calico ghost town bij Barstow.
dejong89
Amerika-expert

Bericht door dejong89 »

Pfff, lastig! Maar hierbij opzetje nummer 2 .
Ik heb hierbij 1 dag extra gepland zodat ik iets meer tijd heb voor Zion en toch nog 1 dagje in Salt lake city ben.

1 Amsterdam – San Francisco.

2- San Francisco

3-San francisco

5- Yosemite

6 Yosemite –Tioga pass-Bodie-Mamoth lakes ( misschien net te veel voor 1 dag )

7- mamoth lakes

8- Mamoth lakes-Death Vallley en aan het einde van de dag naar Las Vegas,

9 Las Vegas

10 Las Vegas-Grand Canyon

11 Grand Canyon

12 Grand Canyon-Monument Valley-Page

13 Page

14 Page-Zion

15 Zion-

16 Zion-Bryce

17 Bryce-Capitol Reef

18 Capitol Reef-Arches

19 Arches-Salt Lake

20 Salt lake

21 Salt Lake-Amsterdam
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Dag 6 is makkelijk te doen op 1 dag.
Ik begrijp alleen dag 7 niet. Mammoth Lakes is een ski gebied. Ik zou daar in jullie geval niet een hele dag doorbrengen.

Verder zou ik de omweg nooit alleen maken voor Arches. Ik denk dat veel mensen het op dit forum met me eens zullen zijn dat Canyonlands qua mooiheid misschien nog wel specialer is om te bezoeken dan Arches en dat dat park de concurrentie met de Grand Canyon aan zal gaan. Verder ben je routetechnisch mooier af om eerst Page - MV te doen en dan via Moab en de parken naar Zion te rijden voor je naar Salt Lake City gaat.

Hieronder heb ik de route eens uitgezet met wel voldoende tijd voor Moab.

1- Amsterdam – San Francisco.
2- San Francisco
3- San Francisco
5- Yosemite
6 Yosemite - Mammoth Lakes/Bishop
7- Mammoth Lakes/Bishop - Death Valley - Las Vegas
8- Las Vegas
9- Las Vegas - Grand Canyon
10 Grand Canyon - Page
11 Page
12 Page - Monument Valley - Moab
13 Moab
14 Moab
15 Moab - Capitol Reef
16 Capitol Reef - Bryce
17 Bryce - Zion
18 Zion
19 Zion - Salt Lake
20 Salt lake
21 Salt Lake-Amsterdam
dejong89
Amerika-expert

Bericht door dejong89 »

Ik moest ook even kijken waarom ik 1 volle dag voor mamoth had gepland, ik denk een foutje. Je bent zo aan het turen naar een mooie route dat dat er insluipt :P

ik denk dat de route zo eigenlijk wel oke is, als ik alles zo op een rijtje zie.
En het argument dat ik nog redenen genoeg heb om terug te komen omdat ik toch niet alles kan zien, is natuurlijk ook helemaal waar! ,

nu nog wachten op de vakantie aanvraag, die moet worden goed gekeurd :|
Amerika-expert

Bericht door dejong89 »

Nou, we zijn inmiddels bijna 8 maanden verder en de reis is niet doorgegaan want we konden niet lang genoeg vrij krijgen :|
Nou hebben we een weekje in en rond new york vertoeft dus we hebben alsnog Amerika gezien maar de reis hebben we niet uit ons hoofd gezet!

In het kader van ieder nadeel heeft zijn voordeel hebben we dus wat langer kunnen nadenken over wat we willen.
We zijn sinds 2 weken weer serieus aan het plannen en de route is er behoorlijk anders uit gaan zien.

1.Amsterdam-Los Angeles
2. Los Angeles
3. Los Angeles-Malibu-Santa Maria
4. Santa Maria-Montery-San Francisco
5. San francisco
6. San Francisco
7 San Francisco –Yosemite
8-Yosemite
9 Yosemite
10 Yosemite-Death valley-Las Vegas
11 Las vegas
12 Las Vegas-Grand Canyon
13 Grand Canon
14 Grand Canyon
15 Grand Canyon-monument valley-Moab
16 Moab
17 Moab-Bryce
18 Bryce-Zion
19 Zion
20 Zion –Las vegas
21 Las vegas-Amsterdam

We willen starten in LA en dan langs de kust naar San francisco rijden. De plaatsen die we aandoen zijn nu puur voor de routing en daar bijten we ons nog niet op vast. We zouden het ook nog kunnen omdraaien.
Verder was eerst het plan om op dag 7 ipv naar Yosemite te rijden, te vliegen naar Las Vegas en dan Yosemite aan het einde van de reis te bezoeken. Dit schema zal ik hier onder zetten maar het was naar mijn idee een beetje dezelfde reis alleen met een andere routing. Het grootste verschil zit hem in de terugreis, of we vliegen vanaf Las vegas of vanaf San francisco.

1.Amsterdam-Los Angeles
2. Los Angeles
3. Los Angeles-Malibu-Santa Maria
4. Santa Maria-Montery-San Francisco
5. San francisco
6. San Francisco
7 San Francisco -Las Vegas vliegen
8-Las Vegas-Grand Canyon
9 grand canyon
10 Grand Canyon
11 Grand Canyon-monument valley-moab
12 Moab
13 Moab-Bryce
14 Bryce-Zion
15 Zion
16 zion-Las Vegas
17 las vegas-death valley-Yosemite
18 Yosemite
19 Yosemite
20 Yosemite-San Francisco
21 San Francisco-Amsterdam

Nou willen wij in Mei gaan. Vandaar dat de Tioga pass er niet op staat omdat ik er rekening mee hou dat er nog sneeuw ligt en deze dicht zal zijn.
Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden,maar ik vindt hem zelf wel aardig oke!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Jammer dat het niet doorgegaan is, maar nu heb je het nog te goed!
Het nut van het vliegen ontgaat mij; je kunt de route toch wel zo laten lopen dat dat niet nodig is? Het kost je alleen maar extra geld, en bovendien veel gedoe met wachten op het vliegveld, misschien bagagerestricties, auto inleveren en weer ophalen, ...
dejong89 schreef: 10 Yosemite-Death valley-Las Vegas
Hoe wil je dit doen? Zowel met een open als gesloten pas is dit niet te doen. Met een open Tioga Pass is het qua reistijd te doen, maar dan is het niet aan te raden omdat je dan geen tijd hebt voor een van de mooiste delen van het park en niet voor Death Valley en niet voor al het moois ertussenin. Met een gesloten pas is het niet te doen omdat je dan zonder stops al op 10 uur reistijd zit. Heb je dit wel in googlemaps bekeken?

Je geeft zelf al aan dat de stopplaatsen langs de kust anders kunnen worden. Dat lijkt me ook wel nodig; je hebt nu voor het mooiste deel van de route de minste tijd uitgetrokken.
Wat zijn jullie plannen bij de Grand Canyon? Waarom 3 nachten?
En waarom zou je niet een overnachting plannen in Monument Valley? De tijd voor Moab is krap op deze manier, ook omdat je geen stop hebt tussen Moab en Bryce. Het is ook jammer dat je nu Page mist. Misschien moet je Moab schrappen. Dat geeft je meer ruimte voor de rest.

Wanneer in mei willen jullie gaan? Begin mei? Eind mei? zal Memorial day in jullie vakantie vallen?
Ik zou wel Yosemtie zo laat mogelijk proberen te doen.

Marianne
dejong89
Amerika-expert

Bericht door dejong89 »

Dat stuk van de pas is mij eigenlijk totaal ontgaan, niet over nagedacht.

De planning voor de grand canyon is zo omdat wij denken dat we die tijd wel nodig hebben om zoveel mogelijk van de grand canyon te zien. Maar goed, ik ben er nooit eerder geweest dus alle tips zijn welkom.Is dit te veel? Zouden jullie adviseren om dan 1 dag minder grand canyon te doen en 1 dag extra voor het gedeelte Yosemite-Death valley-las vegas te plannen? Of zou je dat juist gebruiken voor extra ruimte aan het begin van de reis?

Ik twijfel zelf over het schrappen van Moab. Arches en Canyonlands lijken mij erg mooi om te zien. Aan de andere kant moet het wel een logische route blijven zeker wat tijd betreft. Wellicht is het dan inderdaad een optie om vanaf de Grand Canyon naar Monument valley te rijden en vanaf daar naar page,Bryce en door naar Zion

Het idee is om in de week van 9 mei te gaan. Memorial day zal daardoor in onze vakantie vallen. In New york hebben we dat gemerkt en hadden we het idee dat heel Amerika naar New York was gekomen. Central park was een zee van mensen!
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

Jammer dat jullie reis niet doorgegaan is, op naar de herkansing.

Wat betreft je route(s). Nu je nog de luxe hebt een planning te maken zoals jij dat wil, zou ik een route samenstellen waarbij Yosemite zowat aan het einde van de reis valt. Zodoende heb je de meeste kans op een open Tioga Pass. Het zal er om spannen maar met een beetje geluk kun je deze weg dan rijden.

Ik zit te rekenen maar Memorial Day valt dan ongeveer op de dag dat jullie vertrekken naar NL of de dag erna...daar zou ik me dus niet al te veel zorgen over maken. Wij zaten dit jaar met Memorial Day in Sequoia NP. Ja, het is er druk, maar ach. Persoonlijk zou ik er niet heel mijn reis op afstemmen.

Overigens zou ik zelf nooit een extra vliegreis maken in zon korte reis. Volgens mij win je niet eens heel veel aan tijd (inchecken, uitckecken, bagage, reis naar en van vliegveld, extra autohuur). Plus je kunt er een prima route naar toe laten leiden.

Net als Marianne vind ik drie nachten GC wel heel erg veel. Het is een prachtige plek (maar druk!) maar uiteindelijk heb je die canyon na een dag wel gezien hoor (hoe mooi ook). Dus tenzij je naar beneden gaat wandelen vallen daar wel dagen te winnen.

Ik zou Moab schrappen en Page zeker toevoegen. Met Horseshoe Bend, Lake Powel en een van de Antelope Canyons is dat toch wel een ware must (naar mijn idee) bij iedere eerste zuidwestreis.

Succes!
Groetjes,
Daniel
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik quote nog maar even mijn eerste bericht hier:
Martin & Marianne schreef: Kijk eens in ons 2013-verslag voor onze reis in mei/juni, misschien kun je daar wat ideeën uithalen.
Wij waren 2 nachten bij de GC. Veel mensen vinden dat al veel. Lees ook de NPS-site en http://www.ontdek-amerika.nl om te zien wat je er kunt doen en wat je aanspreekt. Vergeleken met de tijd die je voor Arches en CAnyonlands uittrekt is drie nachten erg veel.
Kijk ook eens in dat verslag voor de route van Las Vegas naar de oostkant van Yosemite. wij namen niet de Tioga Pass, maar dat maakt voor de rest van de route niet uit.
In het Memorial Day weekend wil je niet in Yosemite zitten.

Marianne
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik zou ook wat keuzes maken in je route. De parken bij Moab zijn inderdaad erg mooi, ik vind het zelfs de mooiste parken van het zuidwesten. In principe kan je makkelijk vanuit Page of Monument Valley met 1 overnachting de Grand Canyon zien. Wil je echt een heel stuk naar beneden lopen dan is een 2e nacht aan te raden. Wij hadden maar 1 overnachting en eerlijk gezegd vond ik dat ook wel voldoende.

Malibu voegt imo ook weinig toe aan de route. Maak even snel een foto en weer weg daar. Maar ook Santa Maria is nou niet echt de leukste plek, of budget moet een grote rol spelen. Als je de kustroute in 2 dagen opdeelt zou ik tussen Pismo Beach en Cambria overnachten. Je gaat met 2 dagen niet veel tijd in en om Monterey hebben overigens.

Persoonlijk vind ik het altijd wat frappant dat er gekozen wordt voor 1 dag LA en 2 dagen San Francisco, terwijl LA toch enorm veel groter is.

Zoals al gezegd is Yosemite - Death Valley - Las Vegas op 1 dag wat veel. Zowel onder als bovenlangs heb je gewoon minimaal 1 nacht ertussen nodig. Of je moet echt voor 7u aanrijden en om 22u 's avonds in Las Vegas willen aankomen zeg maar.

Dag 15 is in principe wel te doen. Niet dat ik het je zou aanraden, maar als je niets geeft om zonsopkomsten dan is het haalbaar. Je komt dan nog wel 1 nacht Moab te kort om daar alles goed te kunnen bekijken vind ik.
Moab - Bryce is ook doenbaar op 1 dag. Maar je hebt dan niet of nauwelijks tijd voor Capitol Reef of de UT12. Ook hier tussen zou een nacht extra wenselijk zijn. Maar ook hier, het hoeft niet natuurlijk.

01 Amsterdam-Las Vegas
02 Las Vegas
03 Las Vegas - Grand Canyon
04 Grand Canyon
05 Grand Canyon - Monument Valley (overnachten bv Mexican Hat of gouldings lodge)
06 Monument Valley - Page
07 Page - Bryce
08 Bryce - Zion
09 Zion
10 Zion - Death Valley
11 Las Vegas - Death Valley - Lone Pine/Bishop
12 Lone Pine/Bishop - Yosemite
13 Yosemite
14 Yosemite
15 Yosemite - San Francisco
16 San Francisco
17 San Francisco
18 San Francisco - Pismo Beach
19 Pismo Beach - Los Angeles
20 Los Angeles
21 Los Angeles - Amsterdam
22 aankomst thuis

Ik heb een de volle dag Grand Canyon staan. Ik zou deze dus persoonlijk bij Monterey of LA zetten. In de zomer zou dat ook bij Page kunnen, maar zo vroeg in het seizoen is Lake Powell nog erg koud en zwemmen is dan niet echt een optie. En ik denk dat een bootje huren misschien niet in het budget past?
In het Memorial Day weekend wil je niet in Yosemite zitten.
Ik begrijp dat het niet wenselijk is, maar persoonlijk ben ik het met Daniel eens en zou ik daar echt niet de hele vakantie op afstemmen. Jammer dan mocht je daar toevallig die dagen zitten.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Je kunt niet altijd overal rekening mee houden maar Memorial Day in Yosemite is gewoon niet leuk. Je staat uren in de file voor de ingang, in de vallei, en bij elke parkeerplaats.

Zie bijvoorbeeld tripadvisor:
The end of May tends to be peak waterfall season, with meadows green and dogwood trees blooming. Weather is often sunny and nice, without the intense heat of July/August. Memorial Day weekend is also one of, if not THE busiest weekend for Yosemite National Park. Traffic will rival traffic jams on the 405 in Los Angeles.

Can people visit on Memorial Day weekend? Yes. But come prepared for massive crowds and ready to deal with traffic. See the following for some tips. Also, if this is your first visit to Yosemite, and can possibly avoid visiting on Memorial Day weekend, most Yosemite destination experts would tell you to avoid it. Know that Friday/Monday are busy, but not nearly as bad as the Saturday/Sunday of the weekend. If limited to exploring by car (either physically or by choice), Memorial Day weekend is definitely not the weekend to visit Yosemite. If looking for a solitary wilderness experience, Memorial Day weekend is probably not the weekend to visit.

Though Labor Day weekend can be busy, Memorial Day weekend is almost always busier. It is definitely busier than 4th of July weekends.
Ik zou het liever overslaan dan er dat weekend zitten. Sequoia/Kings Canyon is dat weekend een betere keuze.

In het park overnachten lijkt me dan sowieso verstandig.

Marianne
dejong89
Amerika-expert

Bericht door dejong89 »

dat we we 1 of 2 dagen ''last'' hebben van memorial day maakt ons op zich niet zo veel uit, het moet alleen niet te gek worden . :D

nogmaals,we hebben nog geen keuze gemaakt wat betreft de plaatsen die we aandoen tussen Los Angeles en San Francisco. Dit stond zo in het schema omdat we dan langs de kust naar San Francisco rijden. Eigenlijk is het puur voor de afstanden dat we die plaatsen hebben ingevuld zodat we een beetje een beeld hebben van de afstand! In die route moeten we ons nog even goed verdiepen wat betreft de plaatsen waar we stoppen/overnachten.

Ik ben in ieder geval een stuk verder dan gisteren, zeker wat betreft het 2e deel van de reis.
Ik weet nu zeker dat we wel keuzes moeten gaan maken. Het stukje Moab zouden we ook nog een andere keer kunnen doen maar dan in combinatie met,bijvoorbeeld,Yellowstone. Ook daar willen we ooit graag naar toe, maar ja, keuzes keuzes keuzes!
Amerika-expert
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

dejong89 schreef:nogmaals,we hebben nog geen keuze gemaakt wat betreft de plaatsen die we aandoen tussen Los Angeles en San Francisco. Dit stond zo in het schema omdat we dan langs de kust naar San Francisco rijden. Eigenlijk is het puur voor de afstanden dat we die plaatsen hebben ingevuld zodat we een beetje een beeld hebben van de afstand! In die route moeten we ons nog even goed verdiepen wat betreft de plaatsen waar we stoppen/overnachten.
Dan geef ik je hierbij alvast een lijstje wat er allemaal langs de kust te zien en te doen is :) Zo krijg je in ieder geval een idee wat je allemaal zou willen zien. Het meest idealen is een overnachting in Pismo Beach, Morro Bay of Cambria zijn en een overnachting in Monterey.

- Santa Barbara (bv de Mission)
- Solvang (een Deens stadje)
- Pismo Beach (eventuele overnachtingstip voor de kampeerders: Pismo Coast Village)
- De rots Morro Rock
- Hearst Castle in San Simeon (een bezoekje van ongeveer 3 uur)
- Zee-olifanten bekijken op het strand net na San Simeon (bij Piedras Blancas)
- Julia Pfeiffer Burns S.P.
- Koffie bij Nepenthe
- Big Sur
- Bixby Bridge
- Point Lobos R.P.
- Carmel
- De 17-miles Drive bij Monterey (een rit van ongeveer 2 uurtjes)
- Monterey Bay Aquarium (een bezoekje van ongeveer 2.5 uur)
- De boardwalk bij Santa Cruz
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
dejong89
Amerika-expert

Bericht door dejong89 »

Nou de route is weer aangepast. We hebben ons verdiept in wat we wel en niet willen en het schema ziet er nu als volgt uit

1. Amsterdam-Las vegas
2. Las vegas
3. Las Vegas-Grand canyon
4. Grand canyon
5. Grand Canyon-monument valley-page
6.Page
7.Page-Bryce canyon-Zion
8-Zion
9. Zion-Death valley
10. Death valley-Yosemite
11. Yosemite
12 Yosemite
13 Yosemite-San Francisco
14. San Francisco
15. San Francisco
16.San Francisco-Montery-San Simeon
17.San Simeon-Santa Monica
18. Santa-Monica –Los Angeles
19 Los Angeles
20 Los angeles-Amsterdam

We kunnen er zelfs nog 1 dag aan vast plakken zodat we meer tijd hebben voor,bijvoorbeeld,Yosemite.
We hebben Yosemite halverwege de reis gezet en dan maar hopen op een open tioga pass anders rijden we via een alternatieve route en dan komt die extra dag weer van pas.
Zoals het nu staat gaan we in de 2e week van mei (Maandag 9 ) vertrekken, dan zouden we 18 tm 20 mei in Yosemite zitten.

De route langs de kust daar zijn we inmiddels wel uit mede dankzij de vorige post en de artikelen op het forum. :thumbup:
Amerika-expert
Contacteer:

Ik zou zeker een extra dag gebruiken als dat kan, ik vind het behoorlijk gehaast zo.
Je plant nu geen overnachting in MV en in Bryce, teriwjl dat juist de parken zijn die bij zonsondergang/-opkomst heel erg mooi zijn. Doe ene nacht minder Page (waarom heb je daar een volle dag uitgetrokken?) en gebruik die voor Bryce. Op dag 4 zou je al naar MV kunenn rijden aan het eind van de dag.
Death Valley - Yosemite is een lange rit, je hebt zo geen tijd om onderweg nog iets te doen. Henb je niets gepland daar? Waarom niet een tussenstop in Lee Vining? Of rij iets verder door dan DV, en overnacht in Bishop.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer