Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Route Gunther76: Vragen vanaf Las Vegas
Route Gunther76: Vragen vanaf Las Vegas
Hallo iedereen,
Ook nieuw op dit forum en toch ook nood aan tips en hulp..
Voornamelijk dan qua nationale parken en logische route erheen. Vanaf 5 mei tot 8 mei zitten we in Las Vegas om dan vandaar uit aan te komen in San Francisco op 13 mei.
Mijn vraag,Grand Canyon,Zion,Yosemite,Death Valley,Antilope Canyon zijn bv dingen die we willen zien,tuulk snappen we dat dit niet haalbaar is op vijf dagen,wat lijkt de meest logische route om van park tot park te rijden. Alvast bedankt!
Ook nieuw op dit forum en toch ook nood aan tips en hulp..
Voornamelijk dan qua nationale parken en logische route erheen. Vanaf 5 mei tot 8 mei zitten we in Las Vegas om dan vandaar uit aan te komen in San Francisco op 13 mei.
Mijn vraag,Grand Canyon,Zion,Yosemite,Death Valley,Antilope Canyon zijn bv dingen die we willen zien,tuulk snappen we dat dit niet haalbaar is op vijf dagen,wat lijkt de meest logische route om van park tot park te rijden. Alvast bedankt!
- avsboz
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Re: Route Gunther76: Vragen vanaf Las Vegas
Begrijp ik het goed dat je dit tussen 8 en 13 mei wilt doen? Veel te veel. Of heb je daarvoor nog tijd? Op dat moment is waarschijnlijk de Tioga Road/Pass ook nog steeds gesloten, dus de route LV-Death Valley-Mammoth Lake-Yosemite is dan ook niet te doen. Je zult dus onder Yosemite heen moeten, hetgeen weer extra tijd kost.
Een 'normaal' rondje langs de door jouw genoemde parken zou zijn ...-GC-Page-Bryce-Zion-LV-Death Valley-Yosemite-SF.
Een 'normaal' rondje langs de door jouw genoemde parken zou zijn ...-GC-Page-Bryce-Zion-LV-Death Valley-Yosemite-SF.
Tussen 8-13mei zijn idd de dagen die we willen invullen met parken,snappen ook wel dat we ergens keuzes moeten maken in welke al dan niet te doen. In jouw route staat terugkeer naar LV?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Bekijk het eens op googlemaps; je komt inderdaad weer langs Las Vegas als je via Death Valley naar Yosemite rijdt.
Wat ligt er allemaal vast? Vlieg je vanaf SF terug? En moet je daar echt op 13 mei zijn?
Die 5 dagen kun je het beste gebuiken voor Zion, Bryce, Page en de GC. Maar dan lukt het niet om nog naar SF te rijden.
Alternatief is vanuit LV naar Death Valley en dan - afhankelijk van het open zijn van de Tioga Pass - via Lee Vining of via Bakersfield naar Yosemite rijden.
Marianne
Wat ligt er allemaal vast? Vlieg je vanaf SF terug? En moet je daar echt op 13 mei zijn?
Die 5 dagen kun je het beste gebuiken voor Zion, Bryce, Page en de GC. Maar dan lukt het niet om nog naar SF te rijden.
Alternatief is vanuit LV naar Death Valley en dan - afhankelijk van het open zijn van de Tioga Pass - via Lee Vining of via Bakersfield naar Yosemite rijden.
Marianne
Normaal hebben we SF ingepland van 13-17 mei,om dan met binnenlandse vlucht naar NY te gaan.
SF zouden we naast de gekende toeristen dingen evt dag Nappa Valley inlassen of orca's gaan spotten.
SF zouden we naast de gekende toeristen dingen evt dag Nappa Valley inlassen of orca's gaan spotten.
Laatst gewijzigd door Mrvanilla op 14 jan 2015, 16:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bovenliggende berichten hoeven niet (geheel) geciteerd te worden
Reden: Bovenliggende berichten hoeven niet (geheel) geciteerd te worden
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zou Napa Valley vergeten, die itjd kun je beter gebruiken voor de parken. Voor SF zijn 2 dagen mooi, hoewel je je er natuurlijk ook langer kunt vermaken.
Als NY nog niet vastligt zou je kunnen overwegen om dat aan het begin van de reis te zetten; dan verlies je geen hele dag met de vlucht van SF naar NY.
Marianne
Als NY nog niet vastligt zou je kunnen overwegen om dat aan het begin van de reis te zetten; dan verlies je geen hele dag met de vlucht van SF naar NY.
Marianne
Begin en einde van de reis is New York,SF is hotel geboekt maar kan nog gratis geanulleerd worden.
Wat zou jouw ideale route zijn dan?
Alvast bedankt.
Wat zou jouw ideale route zijn dan?
Alvast bedankt.
Oei, dat wordt proppen! Heb je LV al geboekt? Ik ben niet zo'n fantastische route planner, maar volgens mij kan je anders als je NY aan het begin van je reis doet, op SF vliegt en een dag LV & Napa Valley schrapt nog tot deze route komen (ik heb even je oorspronkelijke data gebruikt voor het gemak, maar dat zou dan dus telkens een paar dagen later zijn)
x-4 Mei: Verblijf in NY
5 Mei: Vroege vlucht NYC -> Phoenix - GC
6 Mei: GC - Page
7 Mei: Page - Zion
8 Mei: Zion - LV
9 Mei: LV
10 Mei: LV
11 Mei: LV - DV
12 Mei: DV - Yosemite (hele dag in de auto)
13 Mei: Yosemite
14 Mei: Yosemite - SF
15 Mei: SF
16 Mei: SF
17 Mei: SF -> NL
Het is natuurlijk wel een ontzettend drukke route en ik zou het zelf niet doen, maar aangezien je specifiek naar deze parken vroeg ...
x-4 Mei: Verblijf in NY
5 Mei: Vroege vlucht NYC -> Phoenix - GC
6 Mei: GC - Page
7 Mei: Page - Zion
8 Mei: Zion - LV
9 Mei: LV
10 Mei: LV
11 Mei: LV - DV
12 Mei: DV - Yosemite (hele dag in de auto)
13 Mei: Yosemite
14 Mei: Yosemite - SF
15 Mei: SF
16 Mei: SF
17 Mei: SF -> NL
Het is natuurlijk wel een ontzettend drukke route en ik zou het zelf niet doen, maar aangezien je specifiek naar deze parken vroeg ...

- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het is inderdaad veel te veel.
Zoiets zou kunnen, maar dan rij je een groot deel van de tijd:
5-mei Las Vegas - Las Vegas
6-mei Las Vegas - Las Vegas
7-mei Las Vegas - Las Vegas
8-mei Las Vegas - Grand Canyon
9-mei Grand Canyon - Bryce
10-mei Bryce - Zion
11-mei Zion - Zion
12-mei Zion - Death Valley
13-mei Death Valley - ?
14-mei ? - Yosemite
15-mei Yosemite - SF
16-mei SF - SF
17-mei SF - NY
Je zou in een nacht minder Las Vegas kunnen doen, die dag kun je dan voor SF gebruiken of voor een extra overnachting bij Yosemite. Ook kun je een nacht Zion minder doen, zeker als je niet gaat wandelen. Daarvoor zou ik dan een nacht Page toevoegen.
Lees je eens in over de parken en kijk wat je aanspreekt en hoeveel tijd je ergens zou willen doorbrengen. Op mijn wandelsite kun je zien welke wandelingen mogelijk zijn, voor andere activiteiten en tips zie http://www.ontdek-amerika.nl.
Als de Tioga Pass open (kleine kans maar je weet het nooit) is kun je voor ? Mammoth Lakes invullen, en anders iets tussen Bakersfield en Oakhurst.
Marianne
Zoiets zou kunnen, maar dan rij je een groot deel van de tijd:
5-mei Las Vegas - Las Vegas
6-mei Las Vegas - Las Vegas
7-mei Las Vegas - Las Vegas
8-mei Las Vegas - Grand Canyon
9-mei Grand Canyon - Bryce
10-mei Bryce - Zion
11-mei Zion - Zion
12-mei Zion - Death Valley
13-mei Death Valley - ?
14-mei ? - Yosemite
15-mei Yosemite - SF
16-mei SF - SF
17-mei SF - NY
Je zou in een nacht minder Las Vegas kunnen doen, die dag kun je dan voor SF gebruiken of voor een extra overnachting bij Yosemite. Ook kun je een nacht Zion minder doen, zeker als je niet gaat wandelen. Daarvoor zou ik dan een nacht Page toevoegen.
Lees je eens in over de parken en kijk wat je aanspreekt en hoeveel tijd je ergens zou willen doorbrengen. Op mijn wandelsite kun je zien welke wandelingen mogelijk zijn, voor andere activiteiten en tips zie http://www.ontdek-amerika.nl.
Als de Tioga Pass open (kleine kans maar je weet het nooit) is kun je voor ? Mammoth Lakes invullen, en anders iets tussen Bakersfield en Oakhurst.
Marianne
Update: gaan voor zoiets
8mei auto ophalen en naar Grand Canyon
9 mei GC-Bryce
10 mei Bryce-Zion
11 mei Zion- savonds naar Vegas
12 mei Vegas-Sequoia?-Yosemite ( tussenstop Sequoia is dat te doen?)
13 mei Yosemite- San Francisco
8mei auto ophalen en naar Grand Canyon
9 mei GC-Bryce
10 mei Bryce-Zion
11 mei Zion- savonds naar Vegas
12 mei Vegas-Sequoia?-Yosemite ( tussenstop Sequoia is dat te doen?)
13 mei Yosemite- San Francisco
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Dit is niet te doen joh. Las Vegas - Sequoia (en dan reken ik tot three rivers) is al 6u rijden zonder stops. Dan moet je nog door het park heen en wat bekijken en dan nog Yosemite doen?? Kansloos.12 mei Vegas-Sequoia?-Yosemite ( tussenstop Sequoia is dat te doen?)
Die 8 en 9 mei geeft je weinig tijd voor de Grand Canyon en daarna al helemaal weinig tijd voor Bryce.
Ik zou je adviseren om echt een keuze te maken tussen oost en west vd Sierra Nevada. Nu heb je bij Sequoia en Yosmite in die periode nog grote kans dat er delen van het park afgesloten zijn ivm sneeuw, dus ik zou kiezen voor de oostkant.
Doe dan de Grand Canyon en maak een keuze tussen Bryce en Zion. En rij dan vanaf Las Vegas of vanaf Zion in 2 dagen direct naar San Francisco en vergeet Yosemite en Sequoia. Of hou je aan de route van marianne. Kan er echt niet een dagje las Vegas af?
Ook even een duit in het zakje
Als je zo krap zit zou ik inderdaad Zion inkorten en voor Page kiezen. Dat is een ervaring die wij niet graag hadden gemist.
Bryce vonden wij geweldig. Zeker indrukwekkend ook om te gaan wandelen daar, maar dat kan ook prima als je daarna doorreist: Vroeg opstaan/uitschecken en bv ontbijten op de picknickplaatsen waar je wandeling start. Zion vonden wij veel minder spannend en een beetje Kalverstraatgevoel geven wij het wandelen.

Als je zo krap zit zou ik inderdaad Zion inkorten en voor Page kiezen. Dat is een ervaring die wij niet graag hadden gemist.
Bryce vonden wij geweldig. Zeker indrukwekkend ook om te gaan wandelen daar, maar dat kan ook prima als je daarna doorreist: Vroeg opstaan/uitschecken en bv ontbijten op de picknickplaatsen waar je wandeling start. Zion vonden wij veel minder spannend en een beetje Kalverstraatgevoel geven wij het wandelen.
1 avond en 2 hele dagen Vegas is op zich trouwens echt wel voldoende om aardig wat hotels af te grazen. Tenzij je je natuurlijk echt in de "gokscene" wilt storten.
Ik zou liever dan in SF ook 2 hele dagen besteden.
Zorg overal niet teveel in de uithoeken te zitten met je hotels (ook in GC echt op de rim bv). Dat scheelt ook tijd.
Ik zou liever dan in SF ook 2 hele dagen besteden.
Zorg overal niet teveel in de uithoeken te zitten met je hotels (ook in GC echt op de rim bv). Dat scheelt ook tijd.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 6 Reacties
- 1654 Weergaves
-
Laatste bericht door USAreiziger
-
- 3 Reacties