Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis CorryM: Zuidwesten eerste keer autorondreis

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
CorryM
Amerika-newbie

Reis CorryM: Zuidwesten eerste keer autorondreis

Bericht door CorryM »

Hallo Allemaal.

Mijn naam is Corry,

In mei gaan we voor de eerste keer een autorondreis maken in Zuid-West Amerika.
We zijn benieuwd hoe ons dat bevalt.
We hebben geboekt via Jan Doets
Het is een standaard reis maar we hebben er één extra dag ingevoegd in Las Vegas.

We willen vooral veel foto's maken. Nu kunnen we zelf bepalen waar en hoelang we ergens staan.
Alhoewel we natuurlijk wel aan ons schema vastzitten.

We zijn 2 nachten in San Fransisco in Beresfort Hotel

Dan vertrekken we naar Mariposa omdat de Tioga Pass dicht is. Wat we daar zien weet ik niet. 1 nacht
Ik weet ook niet of we van hier uit naar Yosemite Park kunnen.

Daarna gaan we naar Tulare zodat we naar Sequoila en Kings Canyon National Park kunnen. 1 nacht

Vandaar uit naar Death Valley 1 nacht

Las Vegas 2 nachten
Bryce 1 nacht
Capitol Reef NP hotel in Torrey 1 nacht
Monument Valley hotel in Tuba City 1 nacht
Grand Canyon 1 nacht
Sedona 2 nachten
Palm Springs 1 nacht
Los Angeles 2 nachten In Sportmen's Lodge Hotel Hier willen we eventueel naar Universal Studios

In totaal zijn het 18 dagen met het vliegen erbij.

We hebben er geen excursies nog bij geboekt.
In Sedona kan je met een jeeptour mee.
Is dat echt spectaculair of valt dat tegen ?

We hebben maar 18 dagen en we willen toch veel van de parken zien.
Daarentegen trekt Las Vegas ons ook aan.
De speciale hotels. Dat is ook mooi om te fotograferen.
Wat kunnen we in San Fransisco doen.
Wij willen niet fietsen en willen niet winkelen.

Ik zal proberen hier op dit forum nog veel informatie te halen voordat we vertrekken .
We hopen zo toch de mooiste plekjes te vinden.

:P Corry
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Re: Zuid Westen eerste keer autorondreis

Bericht door Marcopstal »

Jammer dat je gekozen hebt voor een georganiseerde reis, dit geeft je voor veel zaken amper tijd.

Mariposa ligt helemaal niet goed voor Yosemite en ook Tulare is niet ideaal voor SEKI.

Je mist Zion maar gaat wel naar Capitol reef. Je mist ook Page maar hebt 2 dagen in Sedona.

Tuba City is niet ideaal voor MV.

Sportsmens Lodge ligt niet ideaal voor wat je in LA wil doen.

Hopelijk in Vegas wel een goed "strip" hotel.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Het is wel jammer dat je al iets geboekt hebt. Ik neem aan dat er niets meer gewijzigd kan wordne?
De keuze van Mariposa omdat de Tioga Pass dicht is, begrijp ik niet. Kijk eens op een kaart (je kunt hier alvast de hallwag nr 5 kopen, bij een boekhandel of ANWB) of kijk eens op googlemaps. Voor een kaart van Yosemite zie http://www.nps.gov/yose en dan links onder view park map, of zie hier.
De Tioga Pass ligt aan de oostkant van het park. Meestal overnacht je voor een bezoek aan het park aan de westkant of in yosemite Valley. Mariposa ligt ongunstig; als je nog naar het park wilt voordat je naar je hotel gaat rij je veel heen en weer. Ik weet niet wanneer in mei je precies gaat, maar de Tioga Pass is niet per definitite dicht. Mocht de pas open zijn als je er bent, laat dan de overnachting in Tulare vallen en rij via de Tioga Pass naar Death Valley. Je kunt dan bijvoorbeeld in Mammoth Lakes overnachten; de Motel6 daar is niet duur, dat zou je prima zelf nog kunnen betalen.
Kijk eens in ons 2013-verslag voor Yosemite. Wij waren er begin juni. Als jullie er zijn zijn de watervallen waarschijnlijk nog indrukwekkender.

Van Bryce naar Torrey is een mooie route, net als de route van Torrey naar Monument Valley. wij deden daar een deel van in 2013. Kijk eens naar ons reisverslag daarvoor. Jammer dat je in Tuba City overnacht en niet in MV zelf; juist de zonsondergang daar is mooi, dat ga je nu missen.
Het is jammer dat je geen tijd hebt voor zion, probeer toch op weg naar Bryce iets van het park te zien. Je moet daarvoor de auto parkeren en met de bus het park in.

Je gaat heel veel zien, maar voor een volgende reis zou ik eerst eens op het forum gaan infoomeren en dan pas boeken!

Marianne
CorryM
Amerika-newbie

Re: Reis CorryM: Zuidwesten eerste keer autorondreis

Bericht door CorryM »

Dank jullie wel voor jullie reacties.
Martin en Marianne wat een mooie foto's hebben jullie bij jullie reisverslag.
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 »

CorryM schreef:Wat kunnen we in San Fransisco doen.
Wij willen niet fietsen en willen niet winkelen.
Ik zou zeker een bezoekje aan Alcatraz brengen. Tickets best vooraf reserveren. Dat kan vanaf 90 dagen voor je bezoek op deze site: http://www.alcatrazcruises.com/
Verder is er natuurlijk nog erg veel te doen.
Fishermans Wharf, Pier 39, USS Pampanito bij Pier 45 (duikboot)
of je kan een bezoek brengen aan Chinatown, Fortune Cookie Factory en het Cable Car Museum (op mijn blog California 2013 - dag 18 heb ik een mooie wandelroute staan)
Natuurlijk mag een stop bij Alamo Square (Painted Ladies) ook niet ontbreken.
Golden Gate Park is ook wel mooi.

SF-Mariposa: ik zou op deze dag Yosemite Valley bezoeken want de volgende dag kom je er niet langs

Mariposa-Tulare: jullie hebben te weinig tijd om Sequoia en Kings Canyon te bezoeken, bij Grant Grove is een uitzichtpunt over de Sierra Nevada, Panoramic Point
daarna zou ik naar Grant Grove gaan, en dan naar Giant Forest : je kan er verschillende korte wandelingen doen (zie mijn blog dag 14)

Kunnen jullie nog iets wijzigen aan de hotels ?

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
michelly
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door michelly »

Marcopstal schreef:Jammer dat je gekozen hebt voor een georganiseerde reis, dit geeft je voor veel zaken amper tijd.

Mariposa ligt helemaal niet goed voor Yosemite en ook Tulare is niet ideaal voor SEKI.

Je mist Zion maar gaat wel naar Capitol reef. Je mist ook Page maar hebt 2 dagen in Sedona.

Tuba City is niet ideaal voor MV.

Hopelijk in Vegas wel een goed "strip" hotel.
Ik wil wel even kwijt dat ik me nogal stoor aan zo'n antwoord. Wat heeft topicstarter hier nu aan, behalve dat je haar een rotgevoel bezorgd.
Het was misschien handiger om vooraf hier informatie in te winnen maar ze gaan ongetwijfeld een mooie reis maken.
Met de opbouwende reacties van Marianne en Ingrid kun je tenminste wat.

Elly
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Pink Jeep tour in Sedona is aanbevolen. Wel prijzig maar zeer de moeite waard. Het is wel een gehaaste reis en jammer dat je bjna geen tij voor Zion zult hebben. In die beperkte tijd zou ik eerst 120 naar Yosemite nemen om uiteindelijk in Mariposa uit te komen en vervolgens door Seki om te slapen in Tulare. Om je de waarheid te zeggen zouden die lokaties ook niet mijn keaze zijn maar ik neem aan dat alles is geboekt.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Van Capitol Reef naar MV kom je over de Moki Dugway. Je kunt daar boven ook 'even' richting Muley Point gaan. Ook kom je langs Goosenecks State Park waar je een stop zou kunnen maken.

Ik zou in SF behalve Alcatraz overigens gewoon een hop onoff bus pakken, dan kun je op 20 plekken in en uitstappen en krijg je een goed overzicht vd stad. In LA zou ik dit niet doen, omdat de afstanden gewoonweg veel groter zijn. Je zou wel een tour in Hollywood kunnen doen. Ik weet niet wat voor vlucht je hebt, maar wrs heb je maar 1 echte dag voor SF.
Los Angeles 2 nachten In Sportmen's Lodge Hotel Hier willen we eventueel naar Universal Studios
Ik weet niet helemaal waarom dit advies gegeven wordt, maar de sportsman lodge ligt niet ongunstig voor Universal en dat is volgens mij het enige wat ze aangeven in LA te gaan doen.
Voor de stranden en hollywood zul je een snelweg moeten nemen en daar kan het nogal opstropen om het maar aardig te zeggen.

Verder sluit ik me wel aan bij de andere adviezen. Jammer van de hotelkeuzes van het reisbureau, daar kan je nu weinig meer aan veranderen vrees ik, maar verander evt bij een open tioga pass inderdaad de route. Verder ga je echt een leuke vakantie hebben hoor. Iets meer rijden dan dat je wrs zou willen, maar genoeg te zien en doen.
CorryM
Amerika-newbie

Bericht door CorryM »

Mijn man wil niet naar Alcatraz. We hebben maar 1 dag in SF.
Na wat googlen zijn we er uit dat we de hop on hop off bus zullen nemen.
Dan komen we op de belangrijkste plaatsen.

Als we naar Mariposa rijden heb ik bekeken of we naar Mariposa Grove kunnen.
Dat moet ongeveer 1 uur rijden van Mariposa liggen.
Van daar uit kan je meen ik nog met een bus verder Yosemite in.
Maar dat ligt aan de tijd die we hebben.

Ik heb ook gezien dat er in Tulare niet veel te beleven valt.

Helaas zijn alle hotels e.d. al geboekt. We zullen het ermee moeten doen en maken er het beste van.

Van Las Vegas naar Bryce kunnen we misschien ook langs Zion rijden.
Maar de tijd is dan beperkt.

Ik ben wel van plan op nog wegenkaarten van Hallwag te kopen nr. 5 en 6 zodat we toch de richting al een beetje weten
We hebben wel een huurauto met GPS die zat er al bij inbegrepen.

Verder zal ik jullie suggesties meenemen naar mijn zoektocht wat er onderweg allemaal te zien is.
Volgens het reisburo gaat er vanuit het hotel een shuttle bus naar Universal.

:D
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

CorryM schreef: Als we naar Mariposa rijden heb ik bekeken of we naar Mariposa Grove kunnen.
Je moet even kijken of de Mariposa Grove nog wel open is dan. Er beginnen werkzaamheden volgend jaar. Zie hier voor meer informatie. Je kunt het beste vlak voor vertrek de NPS-site nog eens raadplegen.
Bekijk de route van SF naar Mariposa en naar de Mariposa Grove eens op googlemaps. Als je naar de Mariposa Grove wilt kun je vanuit SF het beste naar Oakhurst rijden en dan het park in, en niet eerst naar Mariposa.
Gebruik bij de parken altijd een kaart; de gps wil je wel eens langs onverharde wegen sturen.
CorryM schreef: Van daar uit kan je meen ik nog met een bus verder Yosemite in.
Je kunt buiten de vallei het beste alles met de auto doen. Als je nog veel tijd hebt en de weg is open kun je naar Glacier Point rijden. Of je rijdt naar de vallei en dan via de 140 naar Mariposa.
CorryM schreef: Helaas zijn alle hotels e.d. al geboekt. We zullen het ermee moeten doen en maken er het beste van.
Dat betekent niet dat je niet een hotel zou kunnen laten vallen. Als de Tigoa Pass open is kun je Tulare laten vallen en in Bishop overnachten. In Tulare zal niet veel te doen zijn, maar daar gaat het niet om. Het gaat om de route en de tijd die je hebt. Via de Tioga Pass naar Death Valley is sneller en mooier. Je hebt dan de extra kosten van die overnachting in Bishop maar dat is te overzien. Kijk bijvoorbeeld eens naar de Motel6 (www.motel6.com).

Marianne
ingrid14
Amerika-expert

Bericht door ingrid14 »

Zoals jullie de route nu hebben zou ik de Mariposa Grove overslaan. Jullie gaan ook nog langs Sequoia NP en daar zijn veel meer sequoia bomen. Gebruik je tijd voor een bezoek aan de vallei.
Als je van SF komt via de 880 - 580 - 205 - 120 naar de vallei. Het zal al middag zijn voordat jullie daar zijn. Je kan je auto op de grote bezoekers parking zetten en met de shuttle bus door de vallei rijden of je doet het met je eigen auto.
Afhankelijk van de tijd die je nog overhoudt, zou je via de 41, Glacier Point en Oakhurst naar Mariposa kunnen rijden. Bij weinig tijd gewoon via de 140 naar Mariposa.

Van Mariposa via de 41 naar Fresno en dan de 180 en 198 door Sequoia NP. Van vb Giant Forest naar Tulare is het nog 2 u rijden. Houd daar rekening mee, want vooral het stuk tot Three Rivers is geen weg om in het donker te rijden.
In Tulare is inderdaad niet zoveel te doen, gewoon gebruiken om te slapen en dan weer verder.
Die zou er zo kunnen uitzien: https://goo.gl/maps/G0Lvc

Maar ... zoals Marianne ook al zei, zou het wel mooi zijn als je zelf buiten de geboekte reis een reservatie zou maken voor Bishop als de Tioga Pass open is.

De dag dat je uit LV vertrekt, zou ik vroeg opstaan en door Zion rijden. Je mag niet zelf in het park met je auto, je moet de shuttle bus nemen. Misschien mooi om tot de lodge te gaan.
Bij het verlaten van het park na de tunnels kan je de Canyon Overlook Trail doen.
Probeer voor zonsondergang bij Bryce te zijn, dat is daar een erg mooi moment. (is ongeveer 2 u rijden vanaf Zion)
Route zou er zo kunnen uitzien: https://goo.gl/maps/8ClK2

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

In welke periode ga je eigenlijk?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

De Mariposa Grove is inderdaad niet nodig als je naar Sequoia gaat. Eigenlijk ging ik er al helemaal van uit dat je Sequoia beter niet kon doen; maar er is wel tijd op weg van Mariposa naar Tulare, maar dan is er nauwelijks tijd voor Yosemite. Op die dag zal er dus een keuze gemaakt moeten worden: naar Yosemite, of van Mariposa direct naar Kings Canyon/Sequoia rijden.

Als de Tioga Pass open is zou ik Sequoia vergeten - als Corry bereid is om een overnachting te betalen - en naar de Mariposa grove gaan.

Dus: indien de Tioga Pass gesloten is:

Dag 1 naar SF
Dag 2 SF
Dag 3 SF - Mariposa via de 120 en de vallei (watervallen, zie ons 2013-verslag)
Dag 4 Mariposa - Tulare (naar Sequoia, zie post Ingrid)
Dag 5 Tulare - Death Valley

Indien de Tioga Pass open is:
Dag 1 naar SF
Dag 2 SF
Dag 3 SF - Mariposa (via de 41 en de Mariposa grove)
Dag 4 Mariposa - Bishop/Mammtoh Lakes (bezoek Yosemite Valley)
Dag 5 Bishop/Mammoth Lakes - Death Valley

@Corry: zijn jullie er begin of eind mei?

Marianne
CorryM
Amerika-newbie

Bericht door CorryM »

Hoera de Tioga Pass is open vanaf 4 mei.

Wij hebben zoals jullie hadden aanbevolen het hotel in Tulare nu geannuleerd en hebben geboekt bij Day's Inn in Bishop.

Vanuit Bishop naar de Furnace Creek Ranche in Death Valley is het ook een stuk korter dan vanuit Tulare.

We verwachten op de reis door de Tioga pass veel te zien.

Ik begrijp dat we bij het visitor center in Yosemite genoeg documentatie krijgen wat we kunnen gaan zien.
Op de site van ontdek Amerika heb ik ook al veel gevonden. En natuurlijk hier op het forum :thumbup:

Volgende week gaan we op weg.
Groetjes Corry
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

CorryM schreef: Ik begrijp dat we bij het visitor center in Yosemite genoeg documentatie krijgen wat we kunnen gaan zien.
In alle parken is een bezoek aan het visitor center heel nuttig. Maar lees je ook van te voren goed in, want jullie hebben niet veel tijd voor het park. Bij de ingang krijg je een Guide; lee die ook goed door, daar staan veel nuttige dingen in.
Je kunt de Guide ook al online bekijken; zie hier.

Een hele goede reis gewenst!

Marianne
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik begrijp dat we bij het visitor center in Yosemite genoeg documentatie krijgen wat we kunnen gaan zien
Je krijgt ook bij binnenkomst in de Nationale Parken een kaart en een krantje waar je wat info kunt vinden. Natuurlijk zijn de vistor centers ook altijd even handig om te bezoeken, maar je tijd is daarvoor is wat beperkt om daar rustig rond te kijken.

Let overigens een beetje op in de buurt van je hotel in San Francisco. Vooral in de avond is het niet het meest prettige buurtje, zeker als je een paar bloks naar het zuiden loopt.
CorryM
Amerika-newbie

Bericht door CorryM »

Dank je wel voor de Guide Marianne,

Ik heb nog wel een vraagje de tol is 30 dollar.
Als we nu een annual pass nemen moeten we dan die 30 dollar ook nog betalen. ?

Dank je wel voor de tip over San Fransisco Wally,

CorryM :sunny:
avusa
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door avusa »

Ha Corry,

De anual pass heet de "American The Beautyful Pass". Die kost slechts $80 en geeft je het recht op toegang van vrijwel alle nationale parken, monuments etc. De $30 vervalt dan ook.

Grtz AVUSA
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer