Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis OlivierD: Reis Schoonvader en nonkel

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
OlivierD
Amerikafan

Reis OlivierD: Reis Schoonvader en nonkel

Bericht door OlivierD »

Volgend jaar in april gaan mijn schoonvader en nonkel voor 12 dagen naar het zuidwesten. Voor de nonkel is het de 2e keer, mijn schoonvader vergezeld hem.
Ze vertrekken vanuit Las Vegas en eindigen in Salt Lake City. Voordien gaan ze nog eerst 3 dagen naar Denver.
De bedoeling is om geen grote wandelingen te doen. Meer viewpoints bezichtigen en af en toe een kleine wandeling. Het reisbureau had hun een route voorgesteld, deze heb ik een klein beetje aangepast. Maar nog enkele vraagjes...

Het reisbureau had hun 2 overnachtingen Grand Canyon aangeraden en 2 overnachtingen Moab. Deze heb ik aangepast naar 1 nacht GC en 3 nachten Moab.
Het reisbureau had hun van Monument Valley naar Moab gestuurd en zo naar Capitol Reef. Daarna richting Salt Lake City. Ik heb deze aangepast naar Monument Valley => Capitol Reef => Moab => Salt Lake City. Zo rijden ze de prachtige route over Moki Dugway
Het reisbureau had hun ook nog een overnachting aangeraden in de streek van Manti-La Sal National Forest. Is dit een mooie streek? En is dit te doen in april met een gewone huurwagen. Daar zal waarschijnlijk wel nog sneeuw liggen? Indien dit niet de moeite is zou ik deze dag schrappen en een extra overnachting doen in Las Vegas.

Hieronder hun route:

Dag 1: 's Morgens om 7 u landen in Las Vegas (ze komen van 3 dagen Denver, dus geen jetlag ofzo)
Dus een volledige dag Las Vegas en 's avonds Strip

Dag 2: Las Vegas naar Grand Canyon
Via Hooverdam en route 66. Aankomst voorzien in de late middag Grand Canyon

Dag 3: Grand Canyon naar Page
's Morgens enkele viewpoints en in de namiddag doorrijden naar Page

Dag 4: Page naar Monument Valley
's Morgens Anteloppe Canyon en Horseshoe Bend. In de namiddag doorrijden naar Monument Valley

Dag 5: Monument Valley naar Capitol Reef
Tegen de middag vertrekken en onderweg Gooseneck State Park en over Moki Dugway

Dag 6: Capitol Reef naar Moab
Deze dag volledig Capitol Reef (Scenic Drive en een korte wandeling: Sunset Trail? Gooseneck Trail? In de late middag vertrekken naar Moab.

Dag 7: Moab
Arches / Canyonlands / Dead Horse

Dag 8: Moab
Arches / Canyonlands / Dead Horse

Dag 9: Moab naar Manti-La Sal National Forest (Doen of niet? Indien neen, deze dag als extra overnachting Las Vegas plannen)

Dag 10: Manti-La Sal naar Salt Lake City

Dag 11: Salt Lake City

Dag 12: Salt Lake City naar Brussel
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis OlivierD: Reis Schoonvader en nonkel

Bericht door Martin & Marianne »

Mooie route! Het lijkt me op zich een goede beslissing om een nacht GC bij Moab te voegen, maar nu is de tijd voor de GC toch wel beperkt. Misschien daar of bij Page een extra nacht toevoegen. Ik heb weliswaar geen ervaring met Manti-La Sal NF. Waar zouden ze dan moeten overnachten? Ik weet wel dat de I70 een mooie weg is.
Een extra dag Las Vegas kan ook, en dan heel vroeg richting GC vertrekken. Voor de route naar Hermits rest heb je toch wel een middag nodig. En misschien willen ze ook wel een stukje naar beneden lopen? Op weg naar Page ben je al aardig wat tijd kwijt met de Desert View Drive. In Page is nog meer te doen dan alleen Antelope Canyon (willen ze naar de Lower?) en Horseshoe bend. Misschien vinden ze de Glen Canyon dam ook interessant?
Misschien kun je wat tips uit de verslagen van Kalaman halen, ook voor diezelfde periode.

Marianne
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Als ze naar Manti LA NF willen kunnen ze ook via Moki Dugway rijden maar dan naar het oosten gaan. In april kan er nog best sneeuw by Manti-La/LaSal liggen en dit is meer een gebied om te jagen of voor meerdaagse backpack reizen. Ze kunnen natuurlijk va MV ook eerste naar Moab en dan naar Capitol Reef met een omweg naar SLC. Tussen Green River en Capitol Reef vind je nog Goblin Valley SP en Little wildhorse canyon. De plek om te logeren voor Manti La is bv Monticello maar als ze willen gaan wandelen zou ik toch eerder Canyonlands The needles willen aanraden.
Yeehaw
gastxyz

Bericht door gastxyz »

Wat is een nonkel?
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Oncle=oom
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen