Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis brambo1982: routeplanning Zuidwesten November

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
brambo1982
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis brambo1982: routeplanning Zuidwesten November

Bericht door brambo1982 »

Beste Amerika experts,

Mag ik jullie advies raadplegen? Ik ga samen met een vriendin in November 26 dagen het zuidwesten verkennen. :)

Ik heb hieronder globaal een reisschema gemaakt. Is het een logische planning? Wat zou je zelf toevoegen, inkorten of verlengen?

Heb je nog leuke ideeën, bijzondere plekken of uitstapjes voor sommige plaatsen?

Alle hulp is welkom! :wink:

groeten, Bram

Het reisschema:

1 Las Vegas
2 Las Vegas - Hoover dam - Grand Canyon Village
3 Grand Canyon Village
4 Grand Canyon Village
5 Page
6 Moab, UT
7 Moab, UT
8 Moab, UT
9 Capitol Reef
10 Bryce Canyon
11 Bryce Canyon
12 Zion, UT
13 Zion, UT
14 Death Valley
15 valley of fire?
16 Yosemite
17 Yosemite
18 Yosemite
19 San Franisco
20 San Franisco
21 San Franisco/Napa valley
22 San Franisco
23 Carmel/Monterey, CA
24 San Simeon, CA
25 Los Angeles, CA
26 Los Angeles, CA
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Routeplanning Zuidwesten November

Bericht door Martin & Marianne »

Valley of Fire ligt tussen Las Vegas en Zion, dus je moet 14 en 15 omdraaien, heb je de route al eens in googlemaps uitgezet? Het is ook goed om even aan te geven waar jullie belangstelling naar uitgaat en wat jullie plannen in de verschillende parken zijn. Zet in het vervolg de route liever in een van/naar schema, dan wordt het meteen duidelijk wat een reisdag is. Op welke dag wil je bijvoorbeeld van de GC naar Page rijden?
In november is de Tioga Pass een risico. Maar zowel met open als gesloten Tioga Pass is het wat veel om van Death Valley naar Yosemite te rijden in 1 dag.
Wat wil je al die dagen in SF doen? Als je naar Napa Valley wilt, waarom dan dat niet op weg naar SF meenemen?
Voor Bryce zou 1 overnachting ook wel kunnen.
Heb je al wat reisverslagen gelezen en op http://www.ontdek-amerika.nl of de NPS-sites gekeken?

Marianne
brambo1982
Amerika-newbie

Bedankt Marianne, ik zal de plaatsen logisch rangschikken met Gmaps.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik mis eigenlijk Las Vegas ook in dit geheel. Dag 1 kom je er aan, maar je hebt er amper tijd te besteden.
Ik zou van Zion via Valley of Fire naar Las Vegas rijden, daar nog minimaal een avond besteden en dus overnachten en de dag erop Death Valley doen. Persoonlijk zou ik zeker nog een volle dag daar blijven, maar goed dat is een keuze.

Ik zou ook een dag Grand Canyon eraf halen. Als je niet naar beneden loopt heb je er geen 2 volle dagen nodig en het kan er, net als wat andere plekken op je reis overigens al goed fris zijn. Ik mis ook Monument Valley tussen Page en Moab. Prachtige plek om in de buurt, bv goldings lodge of in mexican hat, te overnachten. 2 dagen Bryce zou ik ook naar 1 nacht zetten.

Ik zou 1 van de 3 dagen Yosemite uittrekken om vanaf Death Valley er in de buurt te komen. Of naar Mammoth Lakes/Lee Vining als de tioga pass open is, of een lange rit onderlangs naar Oakhurst, die kost je wel zeker 3/4e dag.

Idd Napa Valley op weg of voor San Francisco doen. Ik weet niet of je de laatste dag LA naar huis vliegt, maar dat is met Las Vegas wrs de plek waar je de beste temperatuur van je vakantie gaat krijgen. Ik zou daar een dag van SF naartoe zetten.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

In november loop je altijd het risico van sneeuw in de hoger gelegen gebieden zoals Bryce en Tioga Pass. Van Torrey naar Bryce rijd je over Boulder Mountain die 9600' hoog is. Als het sneeuwt kan je die pas niet over (er wordt 's avonds niet geploegd) en kan je vast konen te zitten in Torrey waar maar weinig hotels open zijn. Hoeft niet te gebeuren natuurlijk maar de mogelijkheid bestaat wel.
En wat ben je van plan in GC? 2 volle dagen daar is nogal lang.
Yeehaw
brambo1982
Amerika-newbie

Re: Reis brambo1982: routeplanning Zuidwesten November

Beste allemaal,

Ik heb onze reisroute in Google maps gezet:

http://tinyurl.com/ntkrn8o deel 1
http://tinyurl.com/pzwzqob deel 2

Onderlangs ivm mogelijke afsluiting Tioga pass, alleen nog 1 risico weg van Torrey naar Bryce, mogelijke sneeuw.

Zijn er mooie scenic wegen/ plaatsen die ik nu vergeet?

TXS
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 »

Ietsje verder dan je stoppunt bij Napa ligt Calistoga.
Daar heb je de Old Faithful Geyser van California en een Petrified Forest.
De route dan verder via Santa Rosa en de 101 naar SF.
Net voor je de Golden Gate Bridge overrijdt, afrit 442, een stukje Conzelman Road oprijden voor een mooi zicht op de Golden Gate.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

brambo1982 schreef:Ik heb onze reisroute in Google maps gezet:

http://tinyurl.com/ntkrn8o deel 1
http://tinyurl.com/pzwzqob deel 2
Betreffende route deel 2:
Als je op de uitgewerkte route iets meer inzoomt, dan laat je een aantal bezienswaardige plekken liggen. Dat komt misschien omdat je de route wat grof hebt uitgewerkt. Kijk maar eens of je uit het volgende nog iets in de reis wil, en kan opnemen (aantal zaken kosten wel extra tijd):
- Valley of Fire SP is al genoemd, tussen Zion NP en (Las Vegas) Death Valley
- na Death Valley, op weg naar Bakersfield kan je ook langs Isabella Lake rijden (wegnummer 178). Zoals de route nu is aangegeven kan je het Red Rock Canyon SP bezoeken (highway 14)
- afhankelijk hoe het met de wegcondities is bij en in het Yosemite NP, en of je sneeuwkettingen bij je moet hebben (verplicht, maar mag je vermoedelijk bij een huurauto niet gebruiken) is het misschien beter om in Fresno noordelijk de 41 te pakken naar Oakhurst en aan de zuidkant Yosemite in te gaan, anders via Mariposa en de 140, de Yosemite Valley bezoeken en via de 120 er weer uit
- het volgende gaat meer tijd kosten, maar ik noem het toch even: na Yosemite via de 120 verlaten te hebben, highway 49 op gaan naar Sonora en dan in Columbia het Columbia St. Hist. Park (openluchtmuseum/goudmijnstad) bezoeken, dan terug naar de 120 via Jamestown (Railtown 1897 St. Hist. Park). Je kan ook nog overwegen via de 49 noordwaarts te rijden en dan bij Angels Camp de 4 op te gaan en het Calaveras Big Trees State Park te bezoeken. Maar ook dat zal allemaal afhangen van de wegcondities/sneeuwval. Dan terug en via Sutter Creek (mooi, klein, oud centrum/goudzoekersstadje) naar Sacramento, de hoofdstad van Californië met het capitool, treinmuseum en Old Sacramento (mooie, oude, historische kern)
- dan naar Napa en de Napa Valley bezoeken. Rijd door de Valley noordwaarts via de Silverado Trail, bezoek in Calistoga de eerder genoemde Old Faithful-geiser (beetje dure touristtrap) en rijd via de 29 terug. Bij Calistoga kan je het wijnkasteel Castello di Amorosa bezoeken (eventueel wijnproeven)
- ten zuiden van San Francisco rijd je door de Silicon Valley (bij Mountain View de gebouwen van Google) (bij Cupertino gebouw van Apple), dan via highway 17 zuidwaarts naar Santa Cruz (surfstad met pretpark aan strand en pier/kans op zien van walvissen)
- nu loopt de route langs Monterey. Bezoek Monterey (Fishermans Wharf, prachtig en wereldberoemd aquarium) en vervolg de weg langs de kust van het schiereiland. Deze 17-miles-drive is een tolweg en de moeite waard (meningen zijn hierover verdeeld)
- in Carmel is een mooi strand, rijd door het stadje naar de kust en volg de mooie weg langs de kust (heet Scenic Road), bezoek aan de missiekerk met tuin/begraafplaats
- ten noorden van San Simeon op het strand zeeolifanten/zeeleeuwen, bij San Simeon kan je Hearst Castle bezoeken
- in San Luis Obispo even de Madonna Inn inlopen (fraai hotel)
- bezoek aan Solvang (schilderachtig plaatsje met Deense voorgeschiedenis)
- ga bij Oxnard highway 1 op en rijd langs de kust via Malibu (strandhuizen) en Santa Monica (pier, winkelstraat), Venice Beach en dan diverse mogelijkheden in Los Angeles, zoals Hollywood (studio's), Downtown, Anaheim (pretparken)

Hier nog meer over Highway 1: http://forum.allesamerika.com/viewtopic.php?f=7&t=45390

Op de Golden Gatebrug in de richting van San Francisco moet je tol betalen. Let op, er zijn geen tolpoortjes, de betaling moet je via het internet regelen.
(met de zoekfunctie zal je wel iets hierover op het forum kunnen vinden, anders met Google)
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
brambo1982
Amerika-newbie

bedankt Marco hier kan ik goed mee uit de voeten! :thumbup:
brambo1982
Amerika-newbie

Zit er vlak voor of bij Death Valley iets van een aanbelevingswaardige motel/ cabin?
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

In het park zelf heb je keuze uit een aantal accommodatievoorzieningen. Wij verbleven in Furnace Creek, die ik van harte kan aanbevelen. Ook qua ligging.

Andere opties zijn Stovepipe Wells en Pananmint Springs.

Er zijn ook mogelijkheden om buiten het park te overnachten, maar persoonlijk zou ik een nacht in het park erg aanraden. Buiten het park kun je kijken naar plaatsen als Beatty of bijv. Lone Pine.
Groetjes,
Daniel
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Nog wat motels in Shoshone, Tecopa en Amargosa Valley maar ook voor mij zouden Furnace CReek Ranch en Stovepipe Wells de eerste keuzes zijn.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer