Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Erik88: LA - Yellowstone vv

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Erik88
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Reis Erik88: LA - Yellowstone vv

Bericht door Erik88 »

Beste allemaal,

wat een fantastisch forum is dit!
Ik heb al heel wat reisschema's in mij om laten gaan en jullie adviezen gelezen/LP West-Amerika doorgebladerd.
Ik dacht bij mezelf dat het eens tijd werd om mijn reisschema te laten zien en of dit haalbaar/interessant/niet al te gehaast is.

Ik ga komend jaar in juli samen met mijn vrouw zo'n 5 weken op camperreis naar het Westen.

1. We dachten aan een JUCY-van. Iemand opmerkingen hierover aangaande standplaatsen in de NP's en het rijden van grote afstanden? We houden best wel van avontuur/basic en moeten (helaas) ook wat op de kleintjes letten.

2. Topprioriteiten: Yellowstone NP; Grand Canyon NP; Yosemite NP. En is er iemand die nog een juweeltje weet die niet veel door toeristen wordt bezocht (in bijv. Idaho, Montana, Utah)?

3. Reisschema
Dag:
1. DUS-LAX
2. LA
3. LA/Anaheim (Disneyland)
4. LA (camper halen)
5. LA naar Sequoia NP
6. Sequoia NP
7. Sequoia NP naar Yosemite NP
8. Yosemite NP
9. Yosemite NP naar San Francisco
10. San Francisco (1 dag?)
11. San Francisco naar Lake Tahoe
12. Lake Tahoe naar Winnemucca
13. Winnemucca naar Boise City
14. Salmon River?
15. Boise National Forest?
16. Boise City naar Yellowstone NP (west)
17. Yellowstone NP (west)
18. Rondom Yellowstone naar Red Lodge (US 212)
19. Red Lodge (US 212) naar Yellowstone NP (oost) (US 212 must-see? evt dit skippen en dag extra naar Zion NP verderop?)
20. Yellowstone NP (oost)
21. Yellowstone NP naar Grand Teton NP
22. Grand Teton NP
23. Grand Teton NP naar Salt Lake City
24. Salt Lake City naar Moab
25. Moab (Arches NP)
26. Moab (Arches NP)
27. Moab (Canyonlands NP)
28. Moab naar Grand Canyon NP (South Rim)
29. Grand Canyon NP
30. Grand Canyon NP naar Las Vegas via Lake Mead
31. Las Vegas
32. Las Vegas naar Los Angeles
33. LA (camper inleveren)
34. LAX-DUS

Haalbaar? Uitvoerbaar met JUCY? Op-aanmerkingen zijn meer dan welkom!

Bedankt! :thumbup:
2019 Grand Tour Noordwest-Amerika CA MT NV OR UT WA WY
2018 Zuidwest-Canada AL BC
2015 Grand Tour West-Amerika AZ CA CO ID NV UT WY
2012 Chicago IL
Trane
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis LA Yellowstone vv

Bericht door Trane »

Vanuit Yosemite naar San Francisco en dan terug naar Lake Tahoe is niet erg logisch.
Iets logischer is LA - SF - Sequoia - Yosemite, maar volgens mij laat je sowieso Sequoia beter vallen.

In Idaho heb je de Sawtooth Mtns, naar het schijnt erg mooi en minder bekend (hoewel zeker niet onbekend, pakweg John Kerry heeft er een buitenverblijf).

Yellowstone moet je wel twee volle dagen voor uittrekken als absoluut minimum.
2004: W-CAN / 2009: ZW-USA / 2011: CHI, WY, OR, WA / 2012: NYC, CO, SD / 2013: MA, NH, ME, NB, PEI, NS / 2014: AUS / 2015: DC,TX,NM
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo, welkom op het forum!
Ik heb geen ervaring met campers of met de Jucy maar het lijkt me dat het goed te doen is zo. Nadeel lijkt me dat je Death Valley mist, en het lijkt erop dat je aan een rondje vastzit? Anders zou ik eindigen in Las Vegas, die laatste rit heeft geen toegevoegde waarde.
Over campings zul je op het forum voldoende informatie kunnen vinden, de campings in de parken zijn mooi gelegen en goedkoop, maar vaak wel eenvoudig. Wil je echt op de kleintjes letten, huur dan een auto en schaf een tent aan. Kijk eens in de verslagen van Elly (http://www.michelly.nl) en Saskia (http://bertensaskia.blogspot.nl/) voor vakanties met de tent.
Wil je in LA eerst een auto huren?
Ik vind de route in het begin niet zo mooi; jammer om de kustweg te missen, en je rijdt ook niet via de Tioga Pass. Het is qua route mooier als je via de kust naar SF rijdt, dan naar Yosemite en via de Tioga Pass naar Lake Tahoe. Eventueel nog naar Sequoia tussen SF en Yosemite, of LA- Sequoia - SF - Yosemite als Sequoia een must is.

Voor onbekende juweeltjes kun je eens de reisverslagen van Kalaman lezen, maar ook in de verslagen die ik hierboven noemde zul je ook dingen tegenkomen die niet in de standaardroutes zitten. Lijk ook eens op http://www.ontdek-amerika.nl.
Vergeet echter niet dat de nationale parken niet voor niets die status hebben; en ook daar vind je gebieden waar weinig toeristen komen. Ik vraag me af of Boise NF en Salmon RIver interessant zijn - misschien vind je daarover iets in de verslagen van Elly - ik zou zelf Bryce en Zion niet willen overslaan.
Kijk ook eens of een andere route niet handiger is: van Yosemite via Death Valley naar Las Vegas, dan via Zion en Bryce naar Yellowstone.

Marianne
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door michelly »

Martin & Marianne schreef:Ik vraag me af of Boise NF en Salmon RIver interessant zijn - misschien vind je daarover iets in de verslagen van Elly -
Ik zal het even wat makkelijker maken :wink: . Hier vind je onze bevindingen in de Sawtooth Mountains ten noordoosten van Boise. Erg de moeite waard en lekker rustig. Wij kwamen de dag daarvoor vanaf Craters of the Moon (tip! :lol: ) en brachten het spookstadje Custer City een bezoek. Wij vonden het in die omgeving heel mooi en absoluut de moeite waard.

Elly
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis Erik88: LA - Yellowstone vv

Bericht door PSVwally »

Ik vind het eerste deel van je plan tot zeg maar SF erg mooi, alleen vooral het laatste stuk raffel je ineens heel erg af.
Ik zou voor je eerste trip een keuze maken om of het stuk Lake Tahoe - Boise eruit te halen en vanaf Sequoia naar San Francisco te gaan en dan naar Yosemite en dan over de Tioga pass en zo in 2 dagen naar Yellowstone te rijden.

1. DUS-LAX
2. LA
4. LA (camper halen)
5. LA naar Sequoia NP
6. Sequoia NP
7. Sequoia NP naar San Francisco
8. San Francisco
9. San Francisco -Yosemite
10. Yosemite
11. Yosemite - Tioga Pass - Lake Tahoe
12. Lake Tahoe (als je erheen gaat, ook een dag blijven)
13. Lake Tahoe naar Winnemucca
14. Winnemucca - Idaho Falls
15. Idaho Falls - Yellowstone

Je hebt nu 5 nachten voor Yellowstone uitgetrokken. Ik zou denk ik de nacht Red Lodge ook gewoon in het park over bij Cooke City overnachten. Je hebt dan die dag tijd genoeg om bv de Beartooth hw te doen. En dan 1 nacht minder, dus:

16. Yellowstone
17. Yellowstone (of Cooke City)
18. Yellowstone

Dan via de Grand Tetons en Salt Lake City naar Moab. Moab zou ik ook 1 dag minder geven, omdat je daarna veel overslaat.

19. Yellowstone NP naar Grand Teton NP
20. Grand Teton NP
21. Grand Teton NP naar Salt Lake City
22. Salt Lake City naar Moab
23. Moab (Arches NP)
24. Moab (Arches NP)
25. Moab - Monument Valley
26. Monument Valley - Page
27. Page
28. Page naar Grand Canyon NP (South Rim)
29. Grand Canyon NP
30. Grand Canyon NP naar Las Vegas via Lake Mead
31. Las Vegas
32. Las Vegas naar Los Angeles
33. LA (camper inleveren)
34. LAX-DUS

Dit is een beetje hoe ik jou trip zou indelen. Je hebt het in je eigen eerste post over Zion, maar ik zou niet weten hoe dat met jou wensen erin te zetten. Zion doe je niet even tussen bv Moab en de Grand Canyon en ook niet echt tussen Salt lake City en Moab. Wil je Zion erin, dan zou ik ook Bryce zeker meenemen, maar dan moet je elders echt dingen laten. Hetzelfde geldt m.i. voor San Francisco. Ik zou zelf in dit geval een extra dag daar nemen en bv niet de volle dag Lake Tahoe. Ik zou denk ik eerder vanuit Yosemite via de tioga pass naar Reno rijden. Wat verder rijden dan Winnamucca en bijvoorbeeld craters of the moon meepakken. Het blijven altijd keuzes, want ook met de luxe van 34 dagen die je hebt blijft het zo dat je niet alles kunt zien en doen.
ingrid1955
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door ingrid1955 »

hallo,las
geen ervaring met campers, maar moet je echt terug naar LA om die camper in te leveren. zoniet kan je vanaf las vegas terugvliegen en win je een dag + spaar je een saaie rit door de woestijn uit.

jacques
Erik88
Amerikafan

Laatste stuk Moab - LA rondreis 2015

Bericht door Erik88 »

Beste forumleden!

Na flink wat gezoek en geritsel, hebben we onze droomreis naar het Westen van Amerika bijna klaar.
We zitten echter nog in onze maag met onze laatste anderhalve week. We weten niet precies hoe we dat meest interessant en efficient kunnen vormgeven.

De route vanaf Yellowstone NP (must-see voor ons: komen we na 2,5 weken 3 weken vandaan):
1. Yellowstone
2. Rijden Grand Teton NP
3. Grand Teton
4. Rijden SLC
5. Rijden Moab
6. Arches NP
7. Canyonlands NP (Beide parken lijken ons fantastisch)
-------
En dan...? Hier wordt het voor ons lastig om te kiezen. Wij dachten aan:
8. Rijden via Monument Valley (Hw163) naar Page.
9. Rijden Page via Horseshoe Bend en Grand Canyon North Rim naar Kanab.
10. Kanab (dag Bryce Canyon NP)
11. Kanab/Zion NP
12. Zion NP
-------
13. Rijden Las Vegas
14. Las Vegas
15. Rijden LAX > naar huis!

Willen we teveel, wat moeten we wel en wat niet doen?
Of moeten we de 'noordelijke route GC' niet nemen, maar de zuidelijke? (Zion en Bryce zien er ook zo veelbelovend uit...lastig lastig lastig)
Is een halve dag North Rim voldoende?

Alvast bedankt!

Note mod (Mrvanilla): Onderwerpen samengevoegd daar het over dezelfde reis gaat
2012 Chicago IL
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Het is jammer dat je niet gereageerd hebt op de suggesties die al eerder zijn gedaan. Hoe ziet het eerste deel van je route er nu uit? Heb je daar misschien nog wat ruimte? Wellicht kun je iets schuiven zodat je voor het laatste deel wat meer tijd hebt.

Marianne
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

In een dag van Page naar North rim en dan meteen weer door naar Kanab met een CV is echt niet aan te raden. je hebt dan veel te weinig tijd voor GC want om NR goed te bezoeken zal je nog heel wat in de park moeten rondrijden. Ik zou ook niet vanuit Kanab NPs zoals Bryce en Zion bezoeken maar overnachten in zowel Bryce (1 n) als Zion (2n)
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Als je naar de gC gaat moet je daar zeker overnachten. De South Rim ligt misschien niet echt op de route maar is wel makkelijk bereikbaar, dus dat is ook een mogelijkheid.
Moet je op dag 15 de camper inleveren en ook vliegen? Lukt dat wel?

Ik heb even een opzet voor de totale route gemaakt met wat minder tijd in Idaho; die tijd kun je beter voor Bryce en zion gebruiken.

1 DUS - LA
2 LA
3 LA
4 LA - Sequoia
5 Sequoia
6 Sequoia - Kings Canyon
7 Kings Canyon - San Francisco
8 San Francisco
9 San Francisco - Yosemite
10 Yosemite
11 Yosemite - Lee Vining
12 Lee Vining - ?
13 ? - Twin Falls
14 Twin Falls - Yellowstone
15 Yellowstone
16 Yellowstone
17 Yellowstone
18 Yellowstone - Grand Teton
19 Grand Teton
20 Grand Teton - Salt Lake City
21 Salt Lake City - Moab
22 Moab
23 Moab
24 Moab - Monument Valley
25 Monument Valley - Grand Canyon
26 Grand Canyon
27 Grand Canyon - Page
28 Page - Bryce
29 Bryce - Zion
30 Zion
31 Zion - Las Vegas
32 Las Vegas
33 Las Vegas - LA
34 LA

Ik ga uit van de South Rim, maar je kunt ook na MV naar Page en dan naar de North Rim en dan naar Bryce. Of tussen Bryce en Zion naar de North Rim. Je rijdt nu via de Tioga Pass, wat in in je eerste route miste. Met Yosemite als topprioriteit zou een extra dag daar ook mooi zijn.
Wij deden in 2008 grote delen van deze route, misschien heb je iets aan ons reisverslag.

Marianne
Erik88
Amerikafan

Bericht door Erik88 »

Hartelijk dank voor de reacties zover!

Onze complete reis voor de volledigheid.
De laatste dag gaan we snachts rond een uur of 4/5 van LV naar LA terug. Camper moet tussen 9-11u terug zijn. Diedag nog even uitzitten en dan savonds vliegen. Wij zijn van die types die een 'overige dag' in een stad zich dood vervelen, vandaar.

Deel 1 staat voor ons op deze manier wel aardig vast (suggesties mogen natuurlijk altijd ;) ):

1. DUS-LAX
2. LA
4. (camper halen) LA naar Sequoia NP
5. Sequoia NP
6. Sequoia NP naar Yosemite NP
7. Yosemite NP
8. Yosemite NP
9. Yosemite NP naar Winnemucca (oid)
10. Winnemucca naar Craters of the Moon NM
11. Craters of the Moon NM naar Stanley
12. Dag Idaho-Stanley
13. Dag Idaho-Salmon
14. Salmon naar Yellowstone NP
15. Yellowstone NP
16. Yellowstone NP
17. Yellowstone NP
18. Yellowstone naar Grand Teton NP
19. Grand Teton NP
20. Grand Teton NP naar omgeving Salt Lake City
21. Salt Lake City naar Moab
22. Moab (Arches NP)
23. Moab (Canyonlands NP)

En hier dus deel 2...

24. Moab via Monument Valley naar Page...
25. etc

32. ... naar Las Vegas
33. Las Vegas
Las Vegas naar Los Angeles
34. LA (camper inleveren), half dagje LA en 's avonds vliegen
2012 Chicago IL
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Als je 's nachts rond 4u naar Las Vegas gaat rijden kom je midden in de spits in LA aan...lijkt me niet erg verstandig eerlijk gezegd.
Ik zou echt een dag eerder in LA aankomen en dan misschien voor halve dag wel een klein autootje huren dat je bv naar Marina del Rey ofzo kunt gaan. Dan zit je ook niet een halve dag met je bagage te koekeloeren.

En ik zou het advies van een nacht bij de noord rim ook doen. Als je dan dus wel nog een volle dag in Las Vegas wilt blijven zou ik echt die dag in Salmon en in Stanley eraf halen.
Erik88
Amerikafan

Bericht door Erik88 »

Ik blijf even koppig en de Idaho dagen erin houden. Volgens jullie advies zou het dan op zoiets moeten lijken:
22 Moab
23 Moab
24 Moab - Page
25 Page - Grand Canyon NR
26 Grand Canyon NR (zonder reservering mogelijk? wil aan het einde van de reis hier niet aan vast zitten eigenlijk: geldt ook voor Bryce en Zion)
27 Grand Canyon - Bryce
28 Bryce
29 Bryce - Zion
30 Zion
31 Zion - Las Vegas
32 Las Vegas
33 Las Vegas - LA
34 LA
2012 Chicago IL
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik zou dan een dag minder uittrekken voor Bryce en een nacht Monument Valley tussenvoegen.
Twee nachten GC kan, maar 1 zou ook voldoende kunnen zijn. Jij had er eerst helemaal geen overnachting; dat is niet aan te raden.
En ja, zeker reserveren, er zijn weinig alternatieven bij de GC. En waarom de rest niet ook reserveren? Of kijk regelmatig hoe vol het is en reserveer zodra je merkt dat het bijna vol is. Voor Zion is reserveren echt noodzakelijk als je bij Watchman wilt staan. Zeker op het laatst heb je weinig speling meer dus ik zou dat zeker vast leggen.

Marianne
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Hebben jullie nu die Jucy CV gehuurd voor deze reis?
Koen70
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door Koen70 »

Hoe verplaatsen jullie je die eerste dagen in LA? Huren jullie dan een auto? Met die Jucy campers (lijkt een beetje op een VW Sharan) kun je je ook perfect in de stad verplaatsen, dus misschien is het handiger als je die al vroeger huurt. En waarom niet de dagen LA op het einde zetten, dan heb je dat probleem niet dat je midden in de nacht in LV moet vertrekken. En de eerste dagen zijn jullie door de jetlag toch vroeg wakker, ideaal om te road trippen. Ik denk dat de Jucy campervans een goed alternatief zijn als je tevreden bent met wat minder luxe. Het zijn eigenlijk omgebouwde grote monovolumes, dus qua rijcomfort lijkt mij dat zeker ok.
Erik88
Amerikafan

Bericht door Erik88 »

Ondertussen ook over nagedacht, maar zowel vliegtickets als de Jucy-van liggen al vast, deze hebben we al gereserveerd.

Wij zijn twee jonge mensen die een nachtje weinig slapen op het einde niet per se schuwen. Wel moet het natuurlijk veilig en verantwoord, dus als jullie denken dat een nacht en morgen van LV naar LA niet te doen is door files en dergelijke willen we daar serieus over nadenken.

@Marianne: bedankt voor de goede tips. De route lijkt ons haalbaar en erg leuk. We zouden het zo zonde vinden om beide parken te moeten missen.

We gaan ook Idaho nog eens nader onderzoeken. We hebben enkele reisverslagen gelezen en kwamen tot de conclusie dat een paar dagen Idaho erg de moeite waard zijn, vooral in hoogseizoen. Naast de drukke national parks en andere bestemmingen ook even de totale rust ervaren van de outback van de Rockies...
2012 Chicago IL
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Als je wat langer in Idaho wil blijven zou ik aanraden eens te kijken naar de rafts op de Snake River.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer