Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis mmen: tips gevraagd camper rondreis LA-LV-SF

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
mmen
Amerika-newbie

Reis mmen: tips gevraagd camper rondreis LA-LV-SF

Bericht door mmen »

Wij willen in juni 2015 een rondreis gaan maken vanuit Los Angeles. Na veel gelezen te hebben, hebben we nu de volgende planning:
Dag 1 Los Angeles
Dag 2 Los Angeles
Dag 3 Twentynine Palms - ophalen camper
Dag 4 Grand Canyon
Dag 5 Monument Valley
Dag 6 Page
Dag 7 Bryce Canyon
Dag 8 Bryce Canyon
Dag 9 Zion
Dag 10 Las Vegas
Dag 11 Las Vegas
Dag 12 Death Valley / Lone Pine
Dag 13 Yosemite Park
Dag 14 Yosemite Park
Dag 15 San Fransisco
Dag 16 San Fransisco
Dag 17 Monterey
Dag 18 Santa Barbara
Dag 19 Santa Monica/Los Angeles - inleveren camper?
Dag 20 Santa Monica/Los Angeles
Dag 21 Vertrek

Is deze planning goed haalbaar? We willen met een camper gaan rondreizen. Is het goed te doen de camper op een rv park in Las Vegas en San Fransisco neer te zetten en verder te reizen met openbaar vervoer? Op het eind willen we de tijd nemen voor de kustroute, zodat we ook nog wat rust hebben voor we weer terugvliegen. Ik lees dat het in LA niet zonder auto te doen is, maar met een camper lijkt ons ook niet handig. Wat zijn jullie tips hiervoor? Nog 2 dagen een auto huren?

We willen zo veel mogelijk in de parken zelf blijven overnachten en ik heb gezien dat zeker voor Yosemite meteen geboekt moet worden. Hoe druk is het op andere overnachtingsplaatsen in de eerste 3 weken van juni? Hebben jullie nog tips voor leuke campings? En hebben jullie nog een tip wanneer we het beste de vliegtickets kunnen boeken?

Alvast bedankt voor jullie reacties/tips!
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: tips gevraagd camper rondreis LA-LV-SF

Bericht door PSVwally »

De eerste 3 weken van Juni is een mooie tijd om te gaan. Ik zou zeker wel de plaatsen in de nationale parken al reserveren, want vooral in de weekenden kan het erg druk zijn.
Gebruik de officiële nationale parkensite voor meer info http://www.nps.gov/index.htm en http://www.ontdek-amerika.nl voor goede Nederlandstalige info van wat er allemaal in de parken te doen is.

Los Angeles is in principe grotendeels met de camper wel te doen, maar een auto is zeker makkelijker. Las Vegas kan met OV, al vind ik een auto fijner...maar met de camper is OV of taxi beter. San Francisco heeft een goed OV systeem.

Dan over je route. Schrijf het een volgende keer uit in van en naar, want dan zie je gelijk dat je niet overal zoveel tijd hebt. Dus dag 1 ? - Los Angeles, dag 2 Los Angeles, dag 3 Los Angeles - Twentynine Palms, Dag 4 Twentynine Palms - Grand Canyon, etc. etc. Het is dus wat veel naar mijn mening. Aan de andere kant heb je wel erg veel dagen Los Angeles (of omgeving)...alleen door daar wat te gaan snoepen kun je het wat relaxter maken.

Dag 3 is met de camper ophalen wel te doen, maar je vergeet volgens mij op dag 4 dat je met je camper ook nog wel een uur of 6 aan het rijden bent naar de Grand Canyon, zonder stops. Met de dag erna direct Monument Valley heb je denk ik wel erg weinig tijd.
Voor Bryce neem je 2 overnachtingen, terwijl een veel groter park als Zion er met 1 nachtje karig af komt. Vanuit Page is Bryce Canyon makkelijk in 1 dag te doen en daarna 2 nachten Zion zou beter zijn voor de verdeling.

Als je van Lone Pine komt zou dag 13 nog wel kunnen, maar overnacht je in Death Valley dan moet er een overnachting tussen in Mammoth Lakes of Lee Vining. Let wel op dat je vanaf half juni bij de meeste camperverhuurders niet meer door Death Valley mag en aan de andere kant kan ook de Tioga Pass nog gesloten zijn (al is dat de laatste jaren niet zo).

Dag 18, de afstand Monterey - Santa Barbara in 1 dag kan, maar beter stop je eerder tussen Morro Bay en Pismo Beach. Santa Barbara is wel ver namelijk. Niet qua afstand, maar er is veel te bekijken op de kustroute en daardoor en door het bochtenwerk doe je er veel langer over dan google maps aangeeft.

Zoals ik al zei heb je erg veel dagen in en om Los Angeles. Ik zou ervoor kiezen om al je dagen LA aan het begin of juist aan het einde te zetten. De camper ophalen, inrichten/boodschappen doen neemt zo een halve dag in beslag, ik zou dat lekker op dag 2 al doen en dan een stukje LA uitrijden (bv dus twentynine palms) om te wennen. Je zou dus eigenlijk net 2 dagen meer moeten hebben om het rondje zoals je beschrijft rustig te doen, of 1 of 2 dagen (als je in dv overnacht) LA eraf moeten halen.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis mmen: tips gevraagd camper rondreis LA-LV-SF

Bericht door Martin & Marianne »

Ik vind het ook behoorlijk gehaast. Goede tip van Paul om de route in een van/naar schema te zetten, dan zie je goed wat rijdagen zijn en waar je een volle dag hebt. Yosemite is prachtig in juni, maar met 1 volle dag heb je er erg weinig tijd. Kijk eens in ons 2013-verslag voor onder andere Yosemite in juni (wij hadden de gebruikelijk dingen al eens gedaan, zie daarvoor de andere verslagen).
Denk er aan dat je op tijd reserveert voor Yosemite, zie daarvoor http://www.nps.gov/yose onder fees & reservations. Probeer het weekend in Yosemite te vermijden.

Marianne
Inge
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door Inge »

SF is makkelijker om zonder eigen vervoer te doen dan LA. SF is wat compacter en heeft een goed openbaar vervoer net. LA is veel groter, dus het kost veel meer tijd om van A naar B te komen met de OV. Je kan dus ook overwegen om in SF te starten en eindigen. Maakt voor het rondje verder niet veel uit.
LA lijkt mij overigens met een camper ook niet heel handig, maar genoeg mensen die het wel gedaan hebben.

Je komt eigenlijk tijd tekort bij de Grand Canyon (zoals Paul al aangaf, vanwege de lange rijdagen ervoor en erna), Zion en Yosemite. Ik zou de volle dag van Bryce en evt. een dag LA naar een van deze parken verschuiven.
mmen
Amerika-newbie

Bericht door mmen »

Dank voor jullie tips! We hebben besloten inderdaad 1 dag van Los Angeles af te halen en 1 nacht extra bij Grand Canyon te verblijven. En op het einde in Los Angeles willen we waarschijnlijk de camper gaan inruilen voor een auto zodat we dan zelf door LA kunnen gaan rijden..
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Het blijft krap hoor. Uitgeschreven ziet het er dan zo uit:

Dag 1 naar LA
Dag 2 LA - Twentynine Palms
Dag 3 Twentynine Palms - Grand Canyon
Dag 4 Grand Canyon
Dag 5 Grand Canyon - Monument Valley
Dag 6 Monument Valley - Page
Dag 7 Page - Bryce
Dag 8 Bryce
Dag 9 Bryce - Zion
Dag 10 Zion - Las Vegas
Dag 11 Las Vegas
Dag 12 Las Vegas - Lone Pine
Dag 13 Lone Pine - Yosemite
Dag 14 Yosemite
Dag 15 Yosemite - San Francisco
Dag 16 San Francisco
Dag 17 San Francisco - Monterey
Dag 18 Monterey - Pismo Beach
Dag 19 Pismo Beach LA
Dag 20 LA
Dag 21 LA

Wat zijn je plannen bij de GC en bij Bryce? Ik zou eerder meer tijd uittrekken voor Yosemite. Misschien kun je nog een paar dagen langer? Of overweeg een one way, bijvoorbeeld LA-SF, dat geeft je meer tijd voor de parken. Of sla Monument Valley over.

Marianne
toetjero
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door toetjero »

Wij hebben afgelopen zomer ook met een camper gereisd.
RVpark Sams Town vonden we een prima plek voor overnachten in Las Vegas. Er rijdt een shuttlebus midden naar de Strip, Saharahotel en Freemont Street. Lekker buffet in het hotel voor $10,00 , erg uitgebreid incl. drinken, tegenover de Walmartsupermarkt.
Marin RVpark vonden wij prima voor San Francisco. Je kunt met de Ferry zo naar SF en ook met de bus is het leuk om over de Golden Gate Bridge te rijden naar SF.

Ik zou in het bovenstaande rijtje kiezen voor twee nachten Zion en één nacht Bryce.
Afstand Zion - las Vegas is maar een paar uurtjes met de camper. Dus je zou al rond 11.00 uur op de camping in LV kunnen zijn, en ze zijn daar schappelijk met aankomst tijden. Ik meen dat het officieel vanaf 12.00 uur aankomsttijd.
Je zou LV ook tot 1 nacht kunnen beperken en dan drie nachten Yosemite park kunnen doen.

Yosemitepark kun je nu nog niet reserveren. Zie de uitleg elders op het forum.
De andere parken kun je een half jaar van tevoren op de dag reserveren: dus 10 juni aankomst reserveer je 10 december.

Wij hebben LA wel met een camper gedaan. Althans bezoek gebracht aan Hollywood Stars en foto's van Hollywood Sign en een dag Universal Studios.
Bezoek aan Hollywood stars was even lastig om een parkeerplek te vinden, maar het lukte uiteindelijk wel. Andere plekken in LA was prima te doen met parkeren.
flensje
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door flensje »

Wij zijn net terug uit onze camperreis door Amerika.

We hebben in LA onze camper gehaald en hadden daar 1 nacht op Dockweiler. Dit ligt aan het strand en daar vliegen elke minuut vliegtuigen over, maar we hadden er niet echt last van. Wij hadden bij de Walmart twee mountainbikes gekocht en gingen met onze fiets naar de pieren. De volgende dag zouden we de rest van LA verkennen, maar door de ellende qua verkeer daar heb ik alleen de Hollywood sign vanuit de camper gezien.

Las Vegas hebben wij op circus circus gestaan. Dit is een RV park aan het begin van de strip. Voor de deur van Circus Circus stopt de shuttlebus die je voor 8 euro per dag onbeperkt kan benutten. Het was wel een dure RV spot en wat ik begrepen heb is dat hij volledig verdwijnt omdat er een mega grote pop en podia terrein gebouwd gaat worden. Maar per wanneer hij verdwijnt durf ik niet te zeggen.
Iig is Las Vegas op die manier dus simpel te doen.

In SF stonden wij op Marin RV. We konden dan met de ferry naar het centrum van SF waar we een muno kaart hadden aangeschaft voor drie dagen. Daar kan je in het centrum dan ook onbeperkt mee toeren op bijna al het openbaar vervoer. De ferry is ook een hele beleving op zich en je gaat ook nog eens lang Alcatraz. Super leuk!

Vliegtickets boeken zodra je kan. Des te vroeger je boekt, des te goedkoper vaak. Al zijn de werelddealdagen van KLM ook niet verkeerd, en als je toch vertrekt waar je begonnen bent, kan dat ook. Dit geldt trouwens ook voor de camper. Des te vroeger je boekt, des te goedkoper.
Afbeelding
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Het is ook wel leuk om in Las Vegas een hotel op de Strip te nemen, je knt vaak je camper wel parkeren bij het hotel. Leuk en niet veel duurder dan een camping. Reizen jullie met z'n tweeën of met kinderen?

Marianne
Marenko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Marenko »

flensje schreef:Las Vegas hebben wij op circus circus gestaan. Dit is een RV park aan het begin van de strip. Voor de deur van Circus Circus stopt de shuttlebus die je voor 8 euro per dag onbeperkt kan benutten. Het was wel een dure RV spot en wat ik begrepen heb is dat hij volledig verdwijnt omdat er een mega grote pop en podia terrein gebouwd gaat worden. Maar per wanneer hij verdwijnt durf ik niet te zeggen.
Iig is Las Vegas op die manier dus simpel te doen.
Dat gebeurt denk ik al snel. Ik heb gekeken of ik kon reserveren voor 3 oktober maar dat kan niet meer. Dus ik vermoed dat het daar door komt.
mmen
Amerika-newbie

Bericht door mmen »

Dank voor de extra tips. Wellicht dat we in Los Angeles toch een hotel (Sea Shore Motel?) nemen en nog 2 dagen een auto huren in plaats van camper. Een hotel midden op de strip klinkt wel goed (we reizen zonder kinderen) dus ga eens kijken of ik daar een mooie aanbieding in kan vinden. Marin Park in San Fransisco lees ik veel..

Ik heb trouwens nog een extra dag in Grand Canyon in de planning toegevoegd.. alleen Yosemite blijft dan 2 nachten, maar helaas kunnen we de reis niet verlengen en we willen ook de kustroute doen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer