Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis mieke15: Yosemite - Kings/Sequoia park! advies

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
mieke15
Amerika-ontdekker

Reis mieke15: Yosemite - Kings/Sequoia park! advies

Bericht door mieke15 »

Heb een route gepland maar zit met 3 dagen of het wel allemaal haalbaar is. Of dat er misschien dingen zijn die ik vergeten ben en die zeker interessant zijn om te zien.
Dag4: Mammoth Lakes - Oakhurst
* Toiga pass (olmsted point, teney lake)
* Yosemite Village
* Tunnelview
* Glacier Point, Washburn Point
* Taft trail/Sentinel Dome trail ( deze route wilden we lopen)

Dag 5: Oakhurst - Three Rivers
* Mariposa grove area ( boompjes kijken)
* Kings Canyon national park
Big stump trail, General grant tree trail, Grizzly falls, Roaring river falls, Zumwalt meadow( deze routes wilden we allemaal lopen)

Dag 6: Three Rivers- Cambria
Sequoia national park
* Giant Forest museum
* General Sherman tree
* Crescent meadow loop, Moro rock ( deze routes wilden we lopen)
* Tunnel log
* Hospital rock
* Amphitheater point

Mariposa grove area misschien haalbaar om dit te doen bij dag 4? Of helemaal weg laten omdat we ook naar Seqouia gaan of zijn het toch wel leuke boompjes om even te gaan kijken?

Dag 5 is te veel aan wandelen en niet haalbaar in 1 dag? Als dit zo is welke weg laten?

Dag 6 hebben we alleen Sequoia gepland en dan doorrijden naar Cambria willen niet verder terug rijden dan de General Sherman tree. Is dit misschien te veel op een dag om te doen?

Iemand ervaring met de constructions delay in het Sequoia park gehad, viel het wel mee of moet je hier toch echt rekening mee houden? Alle dingen wel te bekijken in het Sequoia park?

Zie advies en tips graag tegemoet. :thumbup:
Groetjes Mieke
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: reis mieke15: Yosemite - Kings/Sequoia park! advies

Bericht door Martin & Marianne »

Het is wel handig als je aangeeft wanneer je gaat. Welke construction delays bedoel je? en ben je met de auto of met een camper?

Ik weet niet waarom je naar de Mariposa Grove zou gaan als je ook naar Seki gaat. Dag 4 is alleen qua rijtijd al meer dan 5 uur, je zult niet veel van Yosemite zien.
Dag 5 is ook bijzonder vol, je hebt hier 5,5 uur alleen aan rijtijd. Het is niet handig om naar Three rivers te rijden, een overnachting in bijvoorbeeld Grant grove past veel beter in je shema. Nu rij je de 198 twee keer, en dat schiet niet op. Alles wat je op dag 6 gepland hebt rij je op dag 5 al voorbij. Op dag 6 rij je weer terug het park in, ook hier weer een rijdag van meer dan 5 uur.
Heb je het al eens in googlemaps bekeken?

Kijk voor beide parken eens in ons 2006- en 2013-verslag.

Marianne
mieke15
Amerika-ontdekker

Re: Reis mieke15: Yosemite - Kings/Sequoia park! advies

Bericht door mieke15 »

Hoi Marianne
Bedankt voor de snelle reactie. :D
3 oktober in Oakhurst, 4 oktober in Three Rivers. Wij gaan met de auto.
construction delays in Sequoia park bij General Sherman tree dit zag ik bij de alerts staan op de park website.

Mariposa Grove had ik in gepland omdat ik dacht dat dit zeker de moeite waard was om te gaan bekijken. (gaan we schrappen)

Yosemite village hebben we al in 2009 gezien dus hoeven we niet echt veel tijd door te brengen. Wij zijn van hieruit naar San Francisco gegaan en hebben toen niet glacier point gezien en wilde deze graag mee pakken.

Had gekeken bij google maps en wist dat dit een lange rijdag zou worden. Had dag 6 meer ingepland van hebben we Sequoia niet gezien gaan we terug maar kunnen we alles in dag 5 bekijken rijden we vanaf three rivers naar Cambria. Mochten we geen genoeg kunnen krijgen van de boompjes konden we nog een keertje gaan kijken.

Jouw reisverslagen had ik al helemaal uitgeplozen en ook veel aan gehad. :thumbup: Doe ik eigenlijk altijd veel reisverslagen lezen van mensen en daar een route uit maken.

Heb je raad opgevolgd en we gaan nu in John Muir Lodge zitten.
Bedankt voor het advies. :thumbup:

Groetjes Mieke
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Als je al in Yosemite bent geweest is die eerste dag prima. En met een overnachting in de John Muir Lodge bespaar je je een eind rijden! Je kunt het park via de 180 of de 198 verlaten, afhankelijk van wat je de laatste doet en in welke volgorde.
Er zijn inderdaad construction delays maar of dat ook nog voor oktober geldt kan ik er zo niet uithalen.

Marianne
mieke15
Amerika-ontdekker

Bericht door mieke15 »

wij wilden de 198 rijden.
Prima in ieder geval bedankt. :thumbup:
Mieke
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Ik vind dag 4 niet echt haalbaar. De Tioga road zal je met de stops vanuit Mammith Lakes toch een drie uur kosten. De vallei rondrijden en er weer uit naar Glacier is minimum 2 uur. Op Glacier ben je al snel een uur kwijt. Taft kost je samen met Sentinel al snel 3 uur. Reken nog een uur tot Oakhurst. Je hebt dan nog niet gegeten en ik heb ook nog geen tijd voor Washburn geteld.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
hke
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door hke »

Hallo

Wij zijn er dit jaar geweest.
Taft point en sentinel dome hebben we gewandeld.
Neem hier voldoende tijd voor.
Het is wel prachtig. (zie ons weblog van 2014)

Wij zijn dit jaar ook in Sequoia geweest.
Hou er rekening mee dat alles veel tijd kost. parkeren of bus, wandelen, weer naar een andere plek.
De vertragingen vielen bij ons wel mee.

ik denk dat je je dagen te vol gepland hebt.
Ga gewoon de mooiste dingen bekijken en geniet daarvan

succes
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 »

Als je op dag 4 Yosemite Valley niet wilt bezoeken, dan kan je planning wel.
Dus enkele stops langs de Tioga Road, stop bij Tunnel View, naar Glacier Point, wandeling Taft Point en Sentinel Dome, naar Oakhurst.

Goede keuze om niet in Three Rivers te overnachten. Je zou er veel op-en-af-rij-tijd mee verspeeld hebben.

Wij waren in 2013 in Sequoia, misschien heb je iets aan ons verslag. (dag 13 + 14) Het gedeelte Kings Canyon hebben wij toen niet gedaan (deden we al in 2010) maar dat is ook zeer de moeite waard.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
mieke15
Amerika-ontdekker

Bericht door mieke15 »

Hoi Allemaal

Marcopstal: de Tioga road hebben we ook al in 2009 gedaan, dit is dus meer foto nemen en door. Dit geld ook voor de vallei maar ik denk dat we deze gaan schrappen. Het belangrijkste wat we willen doen die dag is de taft Point en sentinel dome. Wij zijn niet echte typische vakantiegangers zoals je hier veel leest op de website, geen picknickers. (hebben we wel geprobeerd :D ) We hebben zoiets van we zien wel wanneer we eten vaak 's morgens goed ontbijt en 's avonds. Onderweg is het vaak net wat er in de auto ligt. Als het ook een dag wordt van alleen naar boterhammen vinden wij dit ook geen probleem. Lekker genieten van de mooie uitzichten, dan vergeten we wel eens dat we ook nog moeten eten.

hke en ingrid ook jullie reisverslagen had ik al helemaal zitten uitpluizen. Erg prettige reisverslagen en ook hier veel aan gehad. :thumbup:

Denk ook dat we wat dingen moeten schrappen bij dag 6 dat zal wel * Hospital rock, * Amphitheater point worden. Het Museum is denk ik ook de vraag het is misschien nog niet open als wij daar dan zijn. Wij willen alle dagen vroeg vertrekken. We moeten even kijken of het al licht is :wink: anders denk ik dat we al om 7.00 in de auto zitten. Dit is het begin van onze vakantie en we hebben altijd veel last van een jetlag zitten vaak al om 3.00 naar het plafond te staren de eerste dagen.

In ieder geval allemaal bedankt voor jullie reacties, zal het allemaal in mijn achterhoofd mee nemen en nog aan jullie denken als ik aan het genieten ben :wink: .

Mieke
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer