Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis lithola: zomer 2015 Las Vegas - Yellowstone - Zion - Bryce

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
lithola
Amerikafan

Reis lithola: zomer 2015 Las Vegas - Yellowstone - Zion - Bryce

Bericht door lithola »

2 jaar geleden hebben we met onze 3 tieners een mooie reis gemaakt in het Zuidwesten met o.a. : SFO - Yosemite - Death Valley - Las Vegas - GC

We zijn aan het kijken om opnieuw die richting uit te gaan in de zomer van 2015, deze keer voor een rondje met Yellowstone erbij. Vorige keer hebben we Zion en Bryce niet bezocht, dus die staan er ook bij. Hieronder een eerste voorstel, maar dag 2 en 3 zijn onmiddellijk lange reisdagen. Heeft iemand een tip voor nog een tussenstop tussen Bryce en Salt Lake City bijvoorbeeld? Of gewoon toch beter lange reisdagen behouden aan het begin als je nog gemakkelijk vroeg op pad kan gaan?

Dag 1 : aankomst Las Vegas
Dag 2: LV - Bryce
Dag 3: Bryce - Salt Lake City
Dag 4: SLC - Grand Teton
Dag 5: Grand Teton - Yellowstone
Dag 6: Yellowstone
Dag 7: Yellowstone
Dag 8: Yellowstone
Dag 9: Yellowstone - Vernal
Dag 10: Vernal - Moab
Dag 11: Moab
Dag 12: Moab
Dag 13: Moab - Monument Valley
Dag 14: Monument Valley - Page
Dag 15: Page
Dag 16: Page
Dag 17: Page -Zion
Dag 18: Zion
Dag 19: Zion - Las Vegas
Dag 20: Las Vegas
Dag 21: Las Vegas - Home

Graag jullie commentaar.
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Re: Reis lithola: zomer 2015: Las Vegas - Yellowstone - Zion - Bryce

Bericht door Marcopstal »

Waarom niet heen vliegen op SLC en terug vanaf Vegas ? Dat geeft extra tijd en minder kilometers. Er zal dan inderdaad wel een drop off kost voor de wagen zijn, maar kilometers rijden kost ook geld.

Dag 1 : aankomst SLC
Dag 2: SLC - Grand Teton
Dag 3: Grand Teton
Dag 4: Grand Teton - Yellowstone
Dag 5: Yellowstone
Dag 6: Yellowstone
Dag 7: Yellowstone
Dag 8: Yellowstone - Vernal
Dag 9: Vernal - Moab
Dag 10: Moab
Dag 12: Moab - Monument Valley
Dag 13: Monument Valley - Page
Dag 14: Page
Dag 16: Page -Bryce
Dag 17: Bryce - Zion
Dag 19: Zion - Las Vegas
Dag 21: Las Vegas - Home

Mocht je toch een retourtje Vegas doen dan zou ik nog steeds Bryce tussen Page en Zion inzetten en vanaf Vegas rechtstreeks naar SLC rijden. (5,5 uur en je bent er).
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
deHollander
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door deHollander »

Wij gaan volgende maand een soortgelijk rondje maken, bij ons start het als volgt:
Las vegas - Valley of Fire park - st george
stGeorge - Zion NP - Springdale
Springdale - Kolob canyon - Cedar Breaks - Panguitch
Panguitch - Bryce canyon - Panguitch
Panguitch - Murray
Murray - Jackson
Vandaar uit verder naar Grand Teton en Yellowstone.
lithola
Amerikafan

Bericht door lithola »

Vertrekken in Salt Lake City had ik inderdaad ook overwogen, maar ik vrees dat naast de drop off kosten voor de auto, ook de vluchten dan duurder zullen worden doordat je een multi-city ticket moet boeken dan. We houden deze mogelijkheid zeker in gedachten! En Bryce zullen we dan inderdaad meenemen op het einde.

Ik vroeg me verder ook nog af wat het interessantst is met kinderen, Vernal of Flaming Gorge tussen Yellowstone en Moab?
deHollander
Amerika-ontdekker

Bericht door deHollander »

lithola schreef:Vertrekken in Salt Lake City had ik inderdaad ook overwogen, maar ik vrees dat naast de drop off kosten voor de auto, ook de vluchten dan duurder zullen worden doordat je een multi-city ticket moet boeken dan. We houden deze mogelijkheid zeker in gedachten! En Bryce zullen we dan inderdaad meenemen op het einde.

Ik vroeg me verder ook nog af wat het interessantst is met kinderen, Vernal of Flaming Gorge tussen Yellowstone en Moab?
Ahhhh...ik heb ook wel eens lopen zoeken om de afstand wat leuker te maken met stops, dit heb ik gevonden.

Rexburg: Yellowstone bear world. Met de auto door het park rijden waar beren vrij rondlopen en eventueel kleine beren de fles geven.
http://www.yellowstonebearworld.com/
In Ogden: Vliegtuigmuseum (binnen en buiten=gratis)
http://www.tripadvisor.com/Attraction_R ... _Utah.html
Provo: Breidal veil falls, kunnen kinderen leuk klauteren.
http://www.tripadvisor.nl/Attraction_Re ... _Utah.html
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Met de vluchten moet je dat bekijken natuurlijk. Een Multi-city is niet noodzakelijk duurder.

De drop-off voor de wagen zal vermoedelijk een 150 dollar + taks zijn, maar als je daarmee 700 km uitspaart is dat ook al wat.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
ingrid14
Amerika-expert

Bericht door ingrid14 »

Dag 2 en 3 vind je lange ritten, maar Yellowstone-Vernal is nog langer.

Ik zou het schema van Marcopstal aanhouden maar eerst naar Yellowstone gaan, daarna naar Grand Teton (ligt al in de richting van Vernal)

Dag 1 : aankomst SLC
Dag 2: SLC - Yellowstone
Dag 3: Yellowstone
Dag 4: Yellowstone
Dag 5: Yellowstone
Dag 6: Yellowstone - Grand Teton
Dag 7: Grand Teton
Dag 8: Grand Teton - Vernal

Zowel Flaming Gorge als Vernal zijn fijn met kinderen. Maar jullie voorzien al 2 volle dagen Page dus zou ik hier voor Vernal kiezen (als er interesse is naar dino's wel te verstaan).

Moest je toch uit LV vertrekken dan zou ik in 1x naar SLC rijden, misschien met tussenstop in Zion (gedeelte Kolob Canyon)

In 2011 deed ik een rondje Denver met Yellowstone en in 2012 Utah en Arizona, telkens met mijn zoon.
Misschien heb je iets aan onze verslagen.
Op mijn blog heb ik ook een lijstje staan van dingen die leuk waren om te doen met mijn zoon.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
lithola
Amerikafan

Re: Reis lithola: zomer 2015 Las Vegas - Yellowstone - Zion - Bryce

Bericht door lithola »

Dankjewel allemaal! We gaan alle tips eens goed bekijken en onze route aanpassen met jullie tips.

Misschien inderdaad interessant om ineens van SLC naar Yellowstone te rijden. Zijn er op die weg nog leuke stops om de lange route een beetje te doorbreken? Idem dito voor de route tussen Grand Teton en Vernal?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Wij reden het in 2008 in omgekeerde richting zonder stops. Craters of the Moon is een mogelijkheid, maar wel wat om en dat kost je ook de nodige tijd. Je kunt via Bear Lake rijden en daar even stoppen, maar dat is ook om. Aan de andere kant is het misschien ook niet zo gek om gewoon even door te bijten, misschien nog uitgebreid boodschappen inslaan, en zo snel mogelijk naar Yellowstone. Willen jullie dan via West Yellowstone rijden? En daar overnachten of nog verder rijden?

Marianne
lithola
Amerikafan

Bericht door lithola »

Craters of the Moon had ik zelf al even bekeken, maar dat is een heel eind om inderdaad. Misschien dat we best gewoon doorbijten, als er niet echt veel te beleven valt onderweg voor de rest.

Ik was nu even aan het bekijken hoe we de overnachtingen in Yellowstone het best verdelen. Ik heb de indruk dat het al een beetje zal afhangen van de beschikbaarheid voor de overnachtingen in het park, ik zag gisteren dat er voor juli 2015 al heel wat volgeboekt is. We zijn met 5, dus we zullen eens moeten bekijken wat de mogelijkheden daar zijn. Nog wel vroeg, want we hebben nog lang geen vlucht gevonden...

Eventueel 2 nachten West Yellowstone en 2 nachten meer centraal?
lithola
Amerikafan

Bericht door lithola »

Onze route is aangepast met dank aan jullie tips! We twijfelen nog een beetje aan 2 volle dagen Page. Dat is er misschien eentje te veel? Heeft iemand voor die dag eventueel een alternatief?

Overnachtingen Yellowstone zijn voorlopig geboekt. Veel keuze was er niet, dat houden we in de gaten de volgende maanden :-) en kijken of we daar nog iets aan kunnen verbeteren. We hebben ondertussen wel van Yellowstone bericht gekregen dat ze toestaan dat er in sommige cabins of kamers ook nog een luchtbed wordt gebruikt, aangezien de plaatsen in het park zo beperkt zijn. Je moet hen wel vragen wat er mogelijk is in welke kamer.

Dag 1: Home – Salt Lake City
Dag 2: Salt Lake City – West Yellowstone (Mammoth Hot Springs Cabin)
Dag 3: Yellowstone (Mammoth Hot Springs Cabin)
Dag 4: Yellowstone (Old Faithfull Lodge)
Dag 5: Yellowstone (Canyon Lodge)
Dag 6: Yellowstone – Grand Teton (Virginian Lodge?)
Dag 7: Grand Teton (Virginian Lodge?)
Dag 8: Grand Teton – Vernal
Dag 9: Vernal – Moab (Aarchway Inn)
Dag 10: Moab (Aarchway Inn)
Dag 11: Moab (Aarchway Inn)
Dag 12: Moab – Monument Valley
Dag 13: Monument Valley – Page
Dag 14: Page
Dag 16: Page – Bryce
Dag 17: Bryce – Zion
Dag 19: Zion – Las Vegas
Dag 21: Las Vegas – Home
ingrid1955
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door ingrid1955 »

hallo,
doen volgend jaar net het omgekeerde , met maar 2 verschillen :

tussen grand teton en moab nemen we als tussenstop green river wyoming
we vliegen terug van in jackson hole, dus geen salt lake city maar onmiddellijk de natuur in.

dit jaar hadden we vluchten brussel - jackson hole en terug ( via salt lake city en dus met extra vluchtje) voor 800 euro. momenteel rond 990 euro, zit te wachten op aanbieding.

jacques
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

lithola schreef: We twijfelen nog een beetje aan 2 volle dagen Page. Dat is er misschien eentje te veel? Heeft iemand voor die dag eventueel een alternatief?
Van Vernal naar Torrey en de volgende dag naar Moab. Je kunt kiezen uit Capitol Reef N.P. en/of Goblin Valley S.P. en/of Little Wild Horse Canyon.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Marjolein1972
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door Marjolein1972 »

ingrid1955 schreef:dit jaar hadden we vluchten brussel - jackson hole en terug ( via salt lake city en dus met extra vluchtje) voor 800 euro. momenteel rond 990 euro, zit te wachten op aanbieding.

jacques
voor welke periode Jacques ?
1991 East - West USA
1998 Florida
2002 West Canada
2011 Florida
2013 Zuidwest USA
2015 Noordwest USA
2018 Oostkust NYC - Miami
2023 NYC-DC
2025 ZuidWesten
lithola
Amerikafan

Bericht door lithola »

@Jaques: waar heb je die prijzen gevonden voor vluchten naar Jackson?
ingrid1955
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door ingrid1955 »

hallo,
was voor periode 16 - 30 juni, ditmaal zoek ik voor 7 - 25 juni
voor vakantie van dit jaar boekte ik bij connections, met delta. toen ik in september boekte was er nog geen rechtstreekse vlucht atlanta - jackson zodat het atlanta-salt lake en salt lake-jackson werd, nadien in november wel. momenteel heeft united de beste prijzen ( via denver) maar nog rond 1000 euro, tenzij iemand betere prijzen weet ( zou formidabel zijn)

Jacques
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Old Faithful schreef:
lithola schreef: We twijfelen nog een beetje aan 2 volle dagen Page. Dat is er misschien eentje te veel? Heeft iemand voor die dag eventueel een alternatief?
Van Vernal naar Torrey en de volgende dag naar Moab. Je kunt kiezen uit Capitol Reef N.P. en/of Goblin Valley S.P. en/of Little Wild Horse Canyon.
Capitol Reef is een goed idee. Wat ook kan (ietsje langer): Vernal - Moab - Torrey - MV. Je rijdt dan langs de mooie UT95. Zie daarvoor ons 2013-verslag.

Marianne
lithola
Amerikafan

Bericht door lithola »

@Marianne: ik heb al veel gelezen in je verslagen. We gaan eens bekijken welke de leukste route wordt met de kids. Relatief korte wandelingen zijn ok, maar lange hikes, daar zijn we niet echt helden in :wink:
lithola
Amerikafan

Bericht door lithola »

Zou het eventueel ook te doen zijn om te eindigen in Los Angeles? In Las Vegas zijn we vorig jaar al geweest en de kids willen ook graag Los Angeles eens gezien hebben. Mij lijkt het nogal ver uit de richting, maar misschien heeft er iemand een goeie tip.

Op dit ogenblik ziet het schema er nog zo uit:

Torrey is niet echt een must en Las Vegas mag er tussenuit. Misschien moeten we dan ook of Bryce of Zion laten vallen. We hadden er al een dagje Page uitgehaald, omdat de boottochten op Lake Powel echt wel heel erg duur lijken. Als we daar een slotcanyon en Horseshoe Bend kunnen bekijken, is het al voldoende.

Dag 0: Home - LAX
Dag 1: LAX – Salt Lake City (vlucht)
Dag 2: Salt Lake City – Yellowstone - Mammoth Lodge
Dag 3: Yellowstone : Mammoth Lodge
Dag 4: Yellowstone : OF Lodge
Dag 5: Yellowstone: Canyon Lodge
Dag 6: Yellowstone – Grand Teton
Dag 7: Grand Teton
Dag 8: Grand Teton – Vernal
Dag 9: Vernal – Torrey
Dag 10: Torrey – Moab
Dag 12: Moab
Dag 13: Moab – Monument Valley
Dag 14: Monument Valley – Page
Dag 16: Page – Bryce
Dag 17: Bryce – Zion
Dag 19: Zion – Las Vegas
Dag 21: Las Vegas
Dag 22: LV-Home
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Hoe moet ik het begin van de reis zien. Zoals het er nu staat, vliegen jullie naar Los Angeles voor een overnachting om de volgende dag meteen naar Salt Lake City te vliegen. Kun je dan niet veel beter meteen naar Salt Lake City vliegen?
lithola schreef:Zou het eventueel ook te doen zijn om te eindigen in Los Angeles? In Las Vegas zijn we vorig jaar al geweest en de kids willen ook graag Los Angeles eens gezien hebben. Mij lijkt het nogal ver uit de richting, maar misschien heeft er iemand een goeie tip.
Je kunt Las Vegas beperken tot één overnachting en op dag 20 naar Los Angeles rijden. Dan heb je één volle dag daar. Je zou ook Las Vegas over kunnen slaan en rechtstreeks van Zion naar Los Angeles kunnen rijden. Dan heb je twee dagen. Je zou ook een dag kunnen winnen door meteen naar Salt Lake City te vliegen en niet via Los Angeles, maar dan kun je in de knel komen met de gemaakte reserveringen in Yellowstone.
Ik kan niet beoordelen of het de extra kilometers waard is. Dat hangt af van hoe groot de wens is om Los Angeles te bezoeken en wat jullie daar willen doen.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer