Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis M&MgoesUSA: eerste keer West-USA in november
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Reis M&MgoesUSA: eerste keer West-USA in november
Hallo!
Even kort voorstellen: Wij zijn M&M ofwel Marc & Marlous (28/27 jr) en wij hebben enige tijd geleden het idee gekregen om een reis naar West-USA te doen. Na veel leuke reisverslagen en reisschema's bestudeerd te hebben, hebben wij een globale planning in elkaar gezet. Wij zijn erg benieuwd wat jullie als ervaren CA-gangers ervan vinden! Dit is onze eerste keer west-usa.
donderdag 6 november 2014 AMS > SF
vrijdag 7 november 2014 SF
zaterdag 8 november 2014 SF
zondag 9 november 2014 SF (huurauto ophalen)
maandag 10 november 2014 SF > Monterey
dinsdag 11 november 2014 Monterey
woensdag 12 november 2014 Monterey > Bakersfield
donderdag 13 november 2014 Bakersfield > Death Valley
vrijdag 14 november 2014 Death Valley
zaterdag 15 november 2014 Death Valley
zondag 16 november 2014 Death valley > Las Vegas
maandag 17 november 2014 Las Vegas
dinsdag 18 november 2014 Las Vegas
woensdag 19 november 2014 Las Vegas > Zion NP
donderdag 20 november 2014 Zion NP> Bryce NP
vrijdag 21 november 2014 Bryce NP > Monument Valley
zaterdag 22 november 2014 Monument Valley > Grand Canyon
zondag 23 november 2014 Grand Canyon > Joshua Tree (incl stukje r66)
maandag 24 november 2014 Joshua Tree > LA
dinsdag 25 november 2014 LA
woensdag 26 november 2014 LA
donderdag 27 november 2014 LA (huurauto inleveren)
vrijdag 28 november 2014 LA > AMS (of zaterdag)
Route in Google Earth:
Initiele route
Update 1 augustus
De uitdaging is om gezien de tijd van het jaar de mooiste punten eruit te halen, maar ik wil niet overal voorbij vliegen. Eigenlijk zoeken we de ideale afwisseling tussen stad, natuur, stad, natuur, enz. Op papier zou het praktischer zijn om SF en LA na elkaar te doen en te eindigen in Phoenix of rondje LV, maar wij vinden het juist leuk om te starten in de ene stad en te eindigen in de andere en ergens halverwege Las Vegas. Daartussen veel natuur(parken). Oh ja, nog een praktisch puntje, we willen Las Vegas in het weeken vermijden (hoge hotelprijzen ivm evenement), dus of net voor 14-16 november of net erna. Verder lijkt ons de kustroute mooi, evenals Grand Canyon & Death Valley. Yosemite hoeft niet per se... vandaar dat we ook gezien de tijd van het jaar ervoor kiezen om via Bakersfield te rijden.
We hebben nog niets geboekt qua vliegtickets, dus we zijn nog helemaal flexibel.
Paar vragen:
- Welk absoluut hoogtepunt missen we in dit schema volgens jullie? (mag ook minder bekend zijn).
- We willen zowel naar Bryce Canyon en Monument Valley, wat is de beste route, terugrijden via Page of omrijden via Moab? (ben bang dat dat laatste ten koste gaat van LA).
- Wat is er leuk tussen Grand Canyon en Joshua Tree?
- Waar zullen we "extreme" temperaturen meemaken, dus ver boven de 20 graden en ver onder de 20 graden?
- Is Yosemite de moeite waard van het (mogelijk) omrijden ivm gesloten Tioga road? Dan zullen we de route moeten omgooien:
SF>Yosemite>DV>LV>Zion>Bryce>GC>Joshua>LA> SF
Of
LA>SF>Yosemite>DV>LV>Zion>Bryce>GC>LV
Nou genoeg om over na te denken, ik hoop dat jullie ons hierbij kunnen helpen!!
Even kort voorstellen: Wij zijn M&M ofwel Marc & Marlous (28/27 jr) en wij hebben enige tijd geleden het idee gekregen om een reis naar West-USA te doen. Na veel leuke reisverslagen en reisschema's bestudeerd te hebben, hebben wij een globale planning in elkaar gezet. Wij zijn erg benieuwd wat jullie als ervaren CA-gangers ervan vinden! Dit is onze eerste keer west-usa.
donderdag 6 november 2014 AMS > SF
vrijdag 7 november 2014 SF
zaterdag 8 november 2014 SF
zondag 9 november 2014 SF (huurauto ophalen)
maandag 10 november 2014 SF > Monterey
dinsdag 11 november 2014 Monterey
woensdag 12 november 2014 Monterey > Bakersfield
donderdag 13 november 2014 Bakersfield > Death Valley
vrijdag 14 november 2014 Death Valley
zaterdag 15 november 2014 Death Valley
zondag 16 november 2014 Death valley > Las Vegas
maandag 17 november 2014 Las Vegas
dinsdag 18 november 2014 Las Vegas
woensdag 19 november 2014 Las Vegas > Zion NP
donderdag 20 november 2014 Zion NP> Bryce NP
vrijdag 21 november 2014 Bryce NP > Monument Valley
zaterdag 22 november 2014 Monument Valley > Grand Canyon
zondag 23 november 2014 Grand Canyon > Joshua Tree (incl stukje r66)
maandag 24 november 2014 Joshua Tree > LA
dinsdag 25 november 2014 LA
woensdag 26 november 2014 LA
donderdag 27 november 2014 LA (huurauto inleveren)
vrijdag 28 november 2014 LA > AMS (of zaterdag)
Route in Google Earth:
Initiele route
Update 1 augustus
De uitdaging is om gezien de tijd van het jaar de mooiste punten eruit te halen, maar ik wil niet overal voorbij vliegen. Eigenlijk zoeken we de ideale afwisseling tussen stad, natuur, stad, natuur, enz. Op papier zou het praktischer zijn om SF en LA na elkaar te doen en te eindigen in Phoenix of rondje LV, maar wij vinden het juist leuk om te starten in de ene stad en te eindigen in de andere en ergens halverwege Las Vegas. Daartussen veel natuur(parken). Oh ja, nog een praktisch puntje, we willen Las Vegas in het weeken vermijden (hoge hotelprijzen ivm evenement), dus of net voor 14-16 november of net erna. Verder lijkt ons de kustroute mooi, evenals Grand Canyon & Death Valley. Yosemite hoeft niet per se... vandaar dat we ook gezien de tijd van het jaar ervoor kiezen om via Bakersfield te rijden.
We hebben nog niets geboekt qua vliegtickets, dus we zijn nog helemaal flexibel.
Paar vragen:
- Welk absoluut hoogtepunt missen we in dit schema volgens jullie? (mag ook minder bekend zijn).
- We willen zowel naar Bryce Canyon en Monument Valley, wat is de beste route, terugrijden via Page of omrijden via Moab? (ben bang dat dat laatste ten koste gaat van LA).
- Waar zullen we "extreme" temperaturen meemaken, dus ver boven de 20 graden en ver onder de 20 graden?
- Is Yosemite de moeite waard van het (mogelijk) omrijden ivm gesloten Tioga road? Dan zullen we de route moeten omgooien:
SF>Yosemite>DV>LV>Zion>Bryce>GC>Joshua>LA> SF
Of
LA>SF>Yosemite>DV>LV>Zion>Bryce>GC>LV
Nou genoeg om over na te denken, ik hoop dat jullie ons hierbij kunnen helpen!!
Laatst gewijzigd door M&MgoesUSA op 01 aug 2014, 22:37, 6 keer totaal gewijzigd.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Re: Reis: M&M eerste keer West-USA in november
Hallo en welkom op het AA forum.
Paar vraagjes over waarom je die keuzes maakt. In het begin van je verhaal zeg je dat je stad, natuur, stad wilt doen? Wat is dan mis met terugvliegen uit Phoenix of Las Vegas? Wrs is daar de temperatuur ook nog het beste van alle plekken op je vakantie (behalve death valley).
Je hebt het over de kustroute, maar je overnacht in Bakersfield? Monterey - Cambria langs de kust is voor velen al een dagtocht. Dan nog naar Bakersfield...het kan wel, maar lijkt erg zonde. Verder is het al vroeg donker in November en je wilt daar niet in het donker rijden?
Waarom 2 dagen death valley? Lijkt me een mooie tijd en een lekkere temeratuur in November, maar als je weet wat je wilt doen heb je misschien aan één dag ook wel genoeg.
Het stuk van 19 tot 24 november vlieg je door de parken heen. Ik ben niet bekend met de begaanbaarheid van die parken in November, maar het is veel rijden en weinig tijd om te kijken. Moab moet je echt 3 nachten voor uittrekken, dus ik zou Bryce - Page - Monument Valley aanhouden, maar je hebt weinig tijd voor Page...je hebt het eigenlijk niet eens ingepland.
Ik zou persoonlijk starten in SF en de kustroute naar LA nemen. Dan via Joshua Tree naar de Grand Canyon. Dan Monument Valley - Page - Bryce - Zion en dan eindigen in Las Vegas.s
Paar vraagjes over waarom je die keuzes maakt. In het begin van je verhaal zeg je dat je stad, natuur, stad wilt doen? Wat is dan mis met terugvliegen uit Phoenix of Las Vegas? Wrs is daar de temperatuur ook nog het beste van alle plekken op je vakantie (behalve death valley).
Je hebt het over de kustroute, maar je overnacht in Bakersfield? Monterey - Cambria langs de kust is voor velen al een dagtocht. Dan nog naar Bakersfield...het kan wel, maar lijkt erg zonde. Verder is het al vroeg donker in November en je wilt daar niet in het donker rijden?
Waarom 2 dagen death valley? Lijkt me een mooie tijd en een lekkere temeratuur in November, maar als je weet wat je wilt doen heb je misschien aan één dag ook wel genoeg.
Het stuk van 19 tot 24 november vlieg je door de parken heen. Ik ben niet bekend met de begaanbaarheid van die parken in November, maar het is veel rijden en weinig tijd om te kijken. Moab moet je echt 3 nachten voor uittrekken, dus ik zou Bryce - Page - Monument Valley aanhouden, maar je hebt weinig tijd voor Page...je hebt het eigenlijk niet eens ingepland.
Ik zou persoonlijk starten in SF en de kustroute naar LA nemen. Dan via Joshua Tree naar de Grand Canyon. Dan Monument Valley - Page - Bryce - Zion en dan eindigen in Las Vegas.s
Vally of Fire, Horseshoe Bend en Antelope Canyon. Zou ook meer tijd besteden aan Zion ten koste van volle dag Death Valley of LA/SF. Je mist ook het mooiste stukje Hwy 1 tussen Monterey en Cambria als je vanaf Monterey meteen de snelweg op gaat richting Bakersfield.
Moab is naar mijn bescheiden mening geen optie, of je moet een paar dagen langer kunnen.
Ligt eraan hoeveel tijd je hiervoor hebt. O.a. Sedona, route 66 (Hackberry/Seligman), Williams is een leuk bergdorpje, Prescott (Watson Lake). Met maar 1 dag kan dat allemaal, buiten route 66, echter niet.
Ja, rond de Grand Canyon en Bryce kan 't al vriezen+sneeuwen. Bakersfield/Death Valley/Zion/Vegas/Joshua Tree heb je best kans dat het boven de 20 graden uitkomt.
November lijkt mij niets aan om Yosemite te bezoeken. Vroeg donker, kans op sneeuw, etc. Mocht je 't toch willen, kost je 't wel minimaal wel een volle dag Death Valley+Las Vegas. Je kan ook 'bovenlangs' omrijden bij Yosemite en hoeft niet perse via Bakersfield.
Ik weet de overweging niet om in november te gaan. Zou 't voor deze route toch ombuigen naar mei/juni of september/oktober. Je rijdt door bergen en woestijnen, dus een tijdstip vinden waarop het overal rond de 20 graden is, red je niet.
Vally of Fire, Horseshoe Bend en Antelope Canyon. Zou ook meer tijd besteden aan Zion ten koste van volle dag Death Valley of LA/SF. Je mist ook het mooiste stukje Hwy 1 tussen Monterey en Cambria als je vanaf Monterey meteen de snelweg op gaat richting Bakersfield.
Moab is naar mijn bescheiden mening geen optie, of je moet een paar dagen langer kunnen.
Ligt eraan hoeveel tijd je hiervoor hebt. O.a. Sedona, route 66 (Hackberry/Seligman), Williams is een leuk bergdorpje, Prescott (Watson Lake). Met maar 1 dag kan dat allemaal, buiten route 66, echter niet.
Ja, rond de Grand Canyon en Bryce kan 't al vriezen+sneeuwen. Bakersfield/Death Valley/Zion/Vegas/Joshua Tree heb je best kans dat het boven de 20 graden uitkomt.
November lijkt mij niets aan om Yosemite te bezoeken. Vroeg donker, kans op sneeuw, etc. Mocht je 't toch willen, kost je 't wel minimaal wel een volle dag Death Valley+Las Vegas. Je kan ook 'bovenlangs' omrijden bij Yosemite en hoeft niet perse via Bakersfield.
Ik weet de overweging niet om in november te gaan. Zou 't voor deze route toch ombuigen naar mei/juni of september/oktober. Je rijdt door bergen en woestijnen, dus een tijdstip vinden waarop het overal rond de 20 graden is, red je niet.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zou ook Yosemite in die periode overslaan. Met de plaatsen uit jullie route is een andere volgorde zoals Paul aangeeft veel logischer. Als je eindigt in Las Vegas of Phoenix maak je minder kilometers en heb je mooiere routes. Hieronder dezelfde locaties en dezelfde tijd uit jullie voorstel, maar een andere volgorde. Het enige wat niet direct op de route ligt is Joshua Tree, maar dat zou je nog tussen LA en DV kunnen doen.
6-nov naar SF
7-nov SF
8-nov SF
9-nov SF - Monterey
10-nov Monterey - Pismo Beach
11-nov Pismo Beach - Los Angeles
12-nov Los Angeles
13-nov Los Angeles
14-nov Los Angeles
15-nov Los Angeles - Death Valley
16-nov Death Valley
17-nov Death Valley
18-nov Death Valley - Las Vegas
19-nov Las Vegas
20-nov Las Vegas
21-nov Las Vegas - Zion
22-nov Zion - Bryce
23-nov Bryce - Monument Valley
24-nov Monument Valley - Grand Canyon
25-nov Grand Canyon - Las Vegas/Phoenix
26-nov Las Vegas/Phoenix
27-nov
28-nov
Zelf zou ik meer tijd uittrekken voor Zion, en een dag minder Death Valley doen. En 1 of 2 nachten Page toevoegen. Misschien loten voor de Wave? Oeps, even gecheckt, dat kon gisteren voor het laatst voor november. Misschien dat er over 2 weken wat vrij komt.
Een andere optie is SF te vergeten (misschien in een andere periode bezoeken, samen met Yosemite?) en een rondje Las vegas doen of een one way LA-Las Vegas, met dan Moab er bij.
Kijk voor een december-reis eens naar de verslagen van Kalaman.
Marianne
6-nov naar SF
7-nov SF
8-nov SF
9-nov SF - Monterey
10-nov Monterey - Pismo Beach
11-nov Pismo Beach - Los Angeles
12-nov Los Angeles
13-nov Los Angeles
14-nov Los Angeles
15-nov Los Angeles - Death Valley
16-nov Death Valley
17-nov Death Valley
18-nov Death Valley - Las Vegas
19-nov Las Vegas
20-nov Las Vegas
21-nov Las Vegas - Zion
22-nov Zion - Bryce
23-nov Bryce - Monument Valley
24-nov Monument Valley - Grand Canyon
25-nov Grand Canyon - Las Vegas/Phoenix
26-nov Las Vegas/Phoenix
27-nov
28-nov
Zelf zou ik meer tijd uittrekken voor Zion, en een dag minder Death Valley doen. En 1 of 2 nachten Page toevoegen. Misschien loten voor de Wave? Oeps, even gecheckt, dat kon gisteren voor het laatst voor november. Misschien dat er over 2 weken wat vrij komt.
Er is nog een derde mogelijkheid: via Capitol Reef rijden. Ik zou dan wel daar een overnachting invoegen.Arno schreef:- We willen zowel naar Bryce Canyon en Monument Valley, wat is de beste route, terugrijden via Page of omrijden via Moab? (ben bang dat dat laatste ten koste gaat van LA).
Een andere optie is SF te vergeten (misschien in een andere periode bezoeken, samen met Yosemite?) en een rondje Las vegas doen of een one way LA-Las Vegas, met dan Moab er bij.
Kijk voor een december-reis eens naar de verslagen van Kalaman.
Marianne
- FonC
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Oeh ik ga dit topic ook even meevolgen
wij vertrekken 27 okt voor ongeveer een zelfde rondje voor 3 weken. Alleen ander startpunt. Zijn misschien tegelijk in SF trouwens 

27-10/16-11'14 West-U.S.A.
19-09/06-10'16 Chicago-Nashville-Memphis-New Orléans-Las Vegas
02-11/09-11'17 New York City (TCS NYC Marathon)
Maa-Apr 2020 - Zuid-West
Nov 2020 New York City (TSC NYC Marathon)
http://opvakantiemet.blogspot.nl
19-09/06-10'16 Chicago-Nashville-Memphis-New Orléans-Las Vegas
02-11/09-11'17 New York City (TCS NYC Marathon)
Maa-Apr 2020 - Zuid-West
Nov 2020 New York City (TSC NYC Marathon)
http://opvakantiemet.blogspot.nl
Het weer laat zich natuurlijk niet voorspellen. We hebben wel eens heerlijk weer in Yosemite en Zion gehad in october/november en death Valley is dan ideaal. Ook hebben we bij Bryce door de sneeuw gereden maar dan is het des te mooier met sneeuw opde hoodoos vooral als de zon dan weer doorbreekt.
In Page hebben we het ook wel eens bitter koud gehad in novermber maar ook betere temp. net als in GC. Joshua Tree is dan weer heerlijk en Palm Springs om te relaxen. Omdat we altijd randomly rondtuffen kunnen we de route altijd wijzigen en dat zou ik jullie ook aanraden. Je kan best langs de kust rijden en als Yosemite en Tioga pass dan nog open zijn die route nemen bv vanaf Cambria. Wel 2 nachten Zion zou ik toch aanraden. En eindigen in Phx doen we ook graag. November is dan heel lekker alhoewel je 's avond wel een jasje wil aantrekken.
Yeehaw
In Page hebben we het ook wel eens bitter koud gehad in novermber maar ook betere temp. net als in GC. Joshua Tree is dan weer heerlijk en Palm Springs om te relaxen. Omdat we altijd randomly rondtuffen kunnen we de route altijd wijzigen en dat zou ik jullie ook aanraden. Je kan best langs de kust rijden en als Yosemite en Tioga pass dan nog open zijn die route nemen bv vanaf Cambria. Wel 2 nachten Zion zou ik toch aanraden. En eindigen in Phx doen we ook graag. November is dan heel lekker alhoewel je 's avond wel een jasje wil aantrekken.
Yeehaw
-
- Amerikafan
Wow wat een hoop reacties, dank daarvoor !!
De reden om in november te gaan is omdat we vrij laat hebben besloten te gaan (paar weken terug, al speelt het idee al wel enkele jaren..), en september/oktober is te vroeg (ivm werk) en dan is november de eerste mogelijkheid. Voorjaar wordt ook lastig en daarbij heb ik stiekem ook geen zin om heel erg lang te gaan wachten op zo'n gave reis!
. Normaal zijn we ook best wel een beetje van de bonnefooi, zeker in deze periode, maar ik ben op zoek naar een bepaalde basis/globaal idee. Behalve de eerste en wellicht de laatste paar dagen wil ik ook niet zoveel vastleggen. Per dag kunnen we dan bekijken hoe of wat, ook afhankelijk van het weer.
In eerste instantie dachten we er goed aan te doen te beginnen in SF en te eindigen in LA, puur omdat die twee steden ons het leukste lijken, en daartussen de natuur en LV. Maar naar aanleiding van jullie reacties blijkt wel dat het niet de meest logische keuze zal zijn.. vandaar dat we SF en LA toch achter elkaar zetten. Twee dagen Death Valley was om te voorkomen dat we in het weekend in Las Vegas zouden zijn, maar dat is nu ook mooi voorkomen door via Los Angeles te rijden. Om de route nog wat rustiger te krijgen hebben we besloten om de kustroute toch maar te schrappen.. Deze 2 dagen kunnen we gebruiken in de nationale parken.
De route is nu als volgt:
donderdag 6 november 2014 Amsterdam/Dusseldorf > San Fransisco
vrijdag 7 november 2014 San Fransisco
zaterdag 8 november 2014 San Fransisco
zondag 9 november 2014 San Fransisco
maandag 10 november 2014 San Fransisco > Los Angeles (via I5: 613km)
dinsdag 11 november 2014 Los Angeles
woensdag 12 november 2014 Los Angeles
donderdag 13 november 2014 Los Angeles
vrijdag 14 november 2014 Los Angeles > Death Valley (428 km)
zaterdag 15 november 2014 Death valley
zondag 16 november 2014 Death Valley > Las Vegas
maandag 17 november 2014 Las Vegas > Zion NP
dinsdag 18 november 2014 Zion
woensdag 19 november 2014 Zion NP> Bryce Canyon
donderdag 20 november 2014 Bryce Canyon > Capitol Reef
vrijdag 21 november 2014 Capitol Reef
zaterdag 22 november 2014 Capitol Reef > Monument Valley
zondag 23 november 2014 Monument Valley > Grand Canyon
maandag 24 november 2014 Grand Canyon
dinsdag 25 november 2014 Grand Canyon > Las Vegas
woensdag 26 november 2014 Las Vegas
donderdag 27 november 2014 Las Vegas
vrijdag 28 november 2014 Las Vegas > Amsterdam/Dusseldorf
We kunnen ook terugvliegen uit Phoenix, dan verblijven we 17 tm 19 november in Las Vegas en schuift alles daarna een paar dagen op. De laatste dag zal dan zijn van Grand Canyon via Flagstaff naar Phoenix (367km). Mogelijk zijn de vliegtickets goedkoper op Phoenix. Voor de route maakt het nauwelijks wat uit, alleen skippen we dan route 66.
Enige waar ik nog een beetje mee zit: 14 november van LA naar Death Valley, 428 km, iets zegt me dat dat stress gaat opleveren (woestijn, lange rit, korte dagen..), zou het handig zijn hier een overnachting te doen in Sequia national forest (of in de omgeving), alvorens Death Valley in te rijden? Dit gaat dan ten koste van een nacht in LA of Las Vegas.
De reden om in november te gaan is omdat we vrij laat hebben besloten te gaan (paar weken terug, al speelt het idee al wel enkele jaren..), en september/oktober is te vroeg (ivm werk) en dan is november de eerste mogelijkheid. Voorjaar wordt ook lastig en daarbij heb ik stiekem ook geen zin om heel erg lang te gaan wachten op zo'n gave reis!

In eerste instantie dachten we er goed aan te doen te beginnen in SF en te eindigen in LA, puur omdat die twee steden ons het leukste lijken, en daartussen de natuur en LV. Maar naar aanleiding van jullie reacties blijkt wel dat het niet de meest logische keuze zal zijn.. vandaar dat we SF en LA toch achter elkaar zetten. Twee dagen Death Valley was om te voorkomen dat we in het weekend in Las Vegas zouden zijn, maar dat is nu ook mooi voorkomen door via Los Angeles te rijden. Om de route nog wat rustiger te krijgen hebben we besloten om de kustroute toch maar te schrappen.. Deze 2 dagen kunnen we gebruiken in de nationale parken.
De route is nu als volgt:
donderdag 6 november 2014 Amsterdam/Dusseldorf > San Fransisco
vrijdag 7 november 2014 San Fransisco
zaterdag 8 november 2014 San Fransisco
zondag 9 november 2014 San Fransisco
maandag 10 november 2014 San Fransisco > Los Angeles (via I5: 613km)
dinsdag 11 november 2014 Los Angeles
woensdag 12 november 2014 Los Angeles
donderdag 13 november 2014 Los Angeles
vrijdag 14 november 2014 Los Angeles > Death Valley (428 km)
zaterdag 15 november 2014 Death valley
zondag 16 november 2014 Death Valley > Las Vegas
maandag 17 november 2014 Las Vegas > Zion NP
dinsdag 18 november 2014 Zion
woensdag 19 november 2014 Zion NP> Bryce Canyon
donderdag 20 november 2014 Bryce Canyon > Capitol Reef
vrijdag 21 november 2014 Capitol Reef
zaterdag 22 november 2014 Capitol Reef > Monument Valley
zondag 23 november 2014 Monument Valley > Grand Canyon
maandag 24 november 2014 Grand Canyon
dinsdag 25 november 2014 Grand Canyon > Las Vegas
woensdag 26 november 2014 Las Vegas
donderdag 27 november 2014 Las Vegas
vrijdag 28 november 2014 Las Vegas > Amsterdam/Dusseldorf
We kunnen ook terugvliegen uit Phoenix, dan verblijven we 17 tm 19 november in Las Vegas en schuift alles daarna een paar dagen op. De laatste dag zal dan zijn van Grand Canyon via Flagstaff naar Phoenix (367km). Mogelijk zijn de vliegtickets goedkoper op Phoenix. Voor de route maakt het nauwelijks wat uit, alleen skippen we dan route 66.
Enige waar ik nog een beetje mee zit: 14 november van LA naar Death Valley, 428 km, iets zegt me dat dat stress gaat opleveren (woestijn, lange rit, korte dagen..), zou het handig zijn hier een overnachting te doen in Sequia national forest (of in de omgeving), alvorens Death Valley in te rijden? Dit gaat dan ten koste van een nacht in LA of Las Vegas.
Laatst gewijzigd door M&MgoesUSA op 01 aug 2014, 23:25, 1 keer totaal gewijzigd.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Mooie route zo! Je zou een dag minder uit kunnen trekken voor SF om toch een deel van de kust te kunenn rijden.
Van LA naar DV is goed te doen in 1 dag. In 2011 reed ik van Riverside naar DV, we vertrokken toen pas aan het eind van de ochtend. En in 2008 reden we van LV naar LA met een overnachting in DV, dat was prima te doen. Zie ons verslag voor de route. Wij overnachtten toen in Furnace creek, maar als je in Stovepipe Wells overnacht zit je nog dichter bij LA. Of overnacht in Lone Pine of Panamint Springs. Sequoia NF lijkt me niet handig, het kan zijn dat niet alle wegen open zijn in november. Waarom zou een overnachting voor DV ten koste moeten gaan van LA of LV? Je bent dan vlak bij DV, het scheelt je maar een paar uur voor het bezoek aan DV.
Marianne
Van LA naar DV is goed te doen in 1 dag. In 2011 reed ik van Riverside naar DV, we vertrokken toen pas aan het eind van de ochtend. En in 2008 reden we van LV naar LA met een overnachting in DV, dat was prima te doen. Zie ons verslag voor de route. Wij overnachtten toen in Furnace creek, maar als je in Stovepipe Wells overnacht zit je nog dichter bij LA. Of overnacht in Lone Pine of Panamint Springs. Sequoia NF lijkt me niet handig, het kan zijn dat niet alle wegen open zijn in november. Waarom zou een overnachting voor DV ten koste moeten gaan van LA of LV? Je bent dan vlak bij DV, het scheelt je maar een paar uur voor het bezoek aan DV.
Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 01 aug 2014, 23:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Van LA naar Death Valley is 5-6 uur rijden dus geen probleem maar je maakt een ernstige fout door de ongelooflijke saaie I5 te rijden ipv langs de kust via hw1. Vooral het stuk tussen Carmel en Cambria is schitterend. Je hebt dan 2 dagen nodig met een overnachting in Cambria.
-
- Amerikafan
Dank wederom!! Vanavond hopen we vliegtickets te gaan boeken 
We hebben de reis aangepast en we zijn een blog begonnen om onze voorbereidingen bij te houden! Wij vinden het hartstikke leuk om te zien dat iedereen zo enthousiast met ons meedenkt!! Nu de grote lijnen bekent zijn kunnen we een verdiepingsslag maken; waar gaan we overnachten, wat is waar te zien en welke auto gaan we huren. Mochten jullie mooie en/of bijzondere overnachtingen kennen, dan horen we dat graag!
Uiteraard vinden we het leuk om ons blog een beetje onder de aandacht te brengen! Zie dus: http://menmontour.wordpress.com/
We raden daar ook zeker dit forum aan!
Groeten,
M&M

We hebben de reis aangepast en we zijn een blog begonnen om onze voorbereidingen bij te houden! Wij vinden het hartstikke leuk om te zien dat iedereen zo enthousiast met ons meedenkt!! Nu de grote lijnen bekent zijn kunnen we een verdiepingsslag maken; waar gaan we overnachten, wat is waar te zien en welke auto gaan we huren. Mochten jullie mooie en/of bijzondere overnachtingen kennen, dan horen we dat graag!
Uiteraard vinden we het leuk om ons blog een beetje onder de aandacht te brengen! Zie dus: http://menmontour.wordpress.com/
We raden daar ook zeker dit forum aan!
Groeten,
M&M
-
- Amerikafan
Even een update! We hebben de route verder uitgezocht en willen (toch) graag Cambria/coastroad en Page toevoegen. We kiezen voor 2 overnachtingen in Zion NP, Capitol Reef en Page, omdat dat handig lijkt (niet alle reisdagen achter elkaar). Vliegtickets zijn inmiddels geboekt, dus de route SF > LV ligt vast!
.
1 do/06/11 Amsterdam > San Francisco (aankomst 17.30)
2 vr/07/11 San Francisco
3 za/08/11 San Francisco
4 zo/09/11 San Francisco > Cambria
5 ma/10/11 Cambria > Los Angeles
6 di/11/11 Los Angeles
7 wo/12/11 Los Angeles
8 do/13/11 Los Angeles
9 vr/14/11 Los Angeles > Death Valley
10 za/15/11 Death Valley > Las Vegas
11 zo/16/11 Las Vegas > Zion NP
12 ma/17/11 Zion NP
13 di/18/11 Zion NP> Bryce Canyon
14 wo/19/11 Bryce Canyon > Capitol Reef
15 do/20/11 Capitol Reef
16 vr/21/11 Capitol Reef > Monument Valley
17 za/22/11 Monument Valley > Page
18 zo/23/11 Page
19 ma/24/11 Page > Grand Canyon
20 di/25/11 Grand Canyon > Las Vegas (Via Kingman/Route 66)
21 wo/26/11 Las Vegas
22 do/27/11 Las Vegas
23 vr/28/11 Las Vegas > Rotterdam (vertrek 20.30)
Ik ben benieuwd wat jullie van deze route vinden. Bijv. is Capitol Reef de moeite waard van het omrijden (ipv LV > Bryce > Page > Monument Valley ...)?

2 vr/07/11 San Francisco
3 za/08/11 San Francisco
6 di/11/11 Los Angeles
7 wo/12/11 Los Angeles
8 do/13/11 Los Angeles
12 ma/17/11 Zion NP
14 wo/19/11 Bryce Canyon > Capitol Reef
15 do/20/11 Capitol Reef
16 vr/21/11 Capitol Reef > Monument Valley
18 zo/23/11 Page
21 wo/26/11 Las Vegas
22 do/27/11 Las Vegas
Ik ben benieuwd wat jullie van deze route vinden. Bijv. is Capitol Reef de moeite waard van het omrijden (ipv LV > Bryce > Page > Monument Valley ...)?
Re: Reis M&MgoesUSA: eerste keer West-USA in november
Mooie route. Over Capitol Reef kan ik je geen advies geven. Wel zou ik je aanraden nog een dag extra bij de kustweg (bijv. in Monterey) in te zetten en wellicht een dag minder LA. Of heb je daar speciale plannen? Aan de kustweg is echt enorm veel te zien en doen.
Tevens zou ik op dag 10 direct van Death Valley naar Zion rijden, misschien met Valley of Fire op de route.
Tevens zou ik op dag 10 direct van Death Valley naar Zion rijden, misschien met Valley of Fire op de route.
Groetjes,
Daniel
Daniel
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Ik zou ook de kustweg in drie delen opsplitsen:
SF- Monterey
Monterey - Pismo Beach
Pismo Beach - LA
Als je op dag 9 vroeg vertrekt naar Death Valley kan je inderdaad op dag 10 rechtstreeks door naar Zion. De winst kan je achteraan de trip bij Las vegas voegen.
Twee nachten Capitol Reef lijkt mij niet nodig.
SF- Monterey
Monterey - Pismo Beach
Pismo Beach - LA
Als je op dag 9 vroeg vertrekt naar Death Valley kan je inderdaad op dag 10 rechtstreeks door naar Zion. De winst kan je achteraan de trip bij Las vegas voegen.
Twee nachten Capitol Reef lijkt mij niet nodig.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Death Valley is het grootste NP in de lower 48 states dus als je van LA naar DV rijdt en dan de volgende dag meteen naar Zion heb je maar erg weinig tijd voor dit prachtige park. Zabriskie Point zal dicht zijn maar er is nog genoeg te zien.
Bryce naar Capitol Reef via hw12 http://www.scenicbyway12.com Beroemde route en een van de mooiste in de USA. Er is genoeg te zien en we hebben ook voor Capitol reef wel eens meerdere dagen utgetrokken maar ik zou dat gewoon ter plaatse bekijken. En als het mistig en koud is in Page is ook Page niet de moeite van 2 nachten waard.
Bryce naar Capitol Reef via hw12 http://www.scenicbyway12.com Beroemde route en een van de mooiste in de USA. Er is genoeg te zien en we hebben ook voor Capitol reef wel eens meerdere dagen utgetrokken maar ik zou dat gewoon ter plaatse bekijken. En als het mistig en koud is in Page is ook Page niet de moeite van 2 nachten waard.
-
- Amerikafan
Voor wat betreft de kustweg: dit laten we een beetje op zijn beloop, mocht SF en/of LA tegenvallen of slecht weer zijn dan kunnen we daar nog een beetje in schuiven. Dingen die daar te doen zijn lijkt ons niet écht heel leuk (vergeleken met de grote steden & NP's) maar dat kan natuurlijk anders worden. LA lijkt ons erg leuk en veel te doen.
De reden om de overnachting in LV te doen op dag 10 is om overdag nog in DV door te brengen en tegen het eind vd middag (voor het donker..) te vertrekken richting LV, om daar 's avonds nog wat rond te lopen/rijden (****hotel $40..
ter compensatie van het Aria hotel de laatste dagen
). En het lijkt ons mooi om Las Vegas vanuit de woestijn te zien opkomen! Volgens mij is de route DV>Zion sowieso via Las Vegas?
Twee nachten Capitol Reef is misschien wel veel ja, waar zouden we dan het beste die nacht kunnen plannen?
De reden om de overnachting in LV te doen op dag 10 is om overdag nog in DV door te brengen en tegen het eind vd middag (voor het donker..) te vertrekken richting LV, om daar 's avonds nog wat rond te lopen/rijden (****hotel $40..

Twee nachten Capitol Reef is misschien wel veel ja, waar zouden we dan het beste die nacht kunnen plannen?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik vind nu de tijd voor DV al krap, dus die stop in LV zou ik er zeker inhouden.
Twee nachten Capitol Reef is wel mooi, maar je zou ook ter plekke kunnen kijken wat je wilt doen. Je kunt ook de tweede dag doorrijden naar bijvoorbeeld Monticello en tijd nemen voor Canyonlands (Needles) en Natural Bridges, etc. Onderweg kun je ook nog naar Goblin valley en Little Egypt. Wij zaten in een prima hotel in Monticello met een heerlijk binnenzwembad. Kijk voor de route Monticello - Capitol reef - Bryce eens in on 2013-verslag.
Marianne
Twee nachten Capitol Reef is wel mooi, maar je zou ook ter plekke kunnen kijken wat je wilt doen. Je kunt ook de tweede dag doorrijden naar bijvoorbeeld Monticello en tijd nemen voor Canyonlands (Needles) en Natural Bridges, etc. Onderweg kun je ook nog naar Goblin valley en Little Egypt. Wij zaten in een prima hotel in Monticello met een heerlijk binnenzwembad. Kijk voor de route Monticello - Capitol reef - Bryce eens in on 2013-verslag.
Marianne
In Torrey hebben we gelogeerd in Austin's CHuckwagon en in de Best Western Beiden zijn goed. In Torrey is Cafe Diablo (hoop dat hij in november nog open is) voor uitstekend maar duur voedsel. Monticello is wel een omweg en ik zou zeker proberen de Mogi Dugway te rijden.
-
- Amerikafan
Cafe Diablo is dicht in november!! Wel jammer want het ziet er goed uit.
Het viel mij wel op dat we vooral Canyons tegenkomen, wat natuurlijk hartstikke leuk is, zeker in de winter. Maar ik mis toch wel bergen eigenlijk (Yosemite slaan we ook over) en daarbij lijkt mij Salt lake city ook een mooie stad zo tussen de bergen aan een lake. Vandaar dat ik gekeken heb om SLC in de route op te nemen (we hebben nog 1 of 2 dagen "over"). Dit wil ik inplannen tussen Bryce en Monument Valley, ten koste van Capitol Reef. Is dit mogelijk denken jullie of wordt dit een race tegen de klok?
2 vr/07/11 San Francisco
3 za/08/11 San Francisco
6 di/11/11 Los Angeles
7 wo/12/11 Los Angeles
8 do/13/11 Los Angeles
12 ma/17/11 Zion NP
14 wo/19/11 Bryce Canyon > Salt Lake City
15 do/20/11 Salt Lake City
16 vr/21/11 Salt Lake City > Monument Valley
18 zo/23/11 Page
21 wo/26/11 Las Vegas
22 do/27/11 Las Vegas
Het viel mij wel op dat we vooral Canyons tegenkomen, wat natuurlijk hartstikke leuk is, zeker in de winter. Maar ik mis toch wel bergen eigenlijk (Yosemite slaan we ook over) en daarbij lijkt mij Salt lake city ook een mooie stad zo tussen de bergen aan een lake. Vandaar dat ik gekeken heb om SLC in de route op te nemen (we hebben nog 1 of 2 dagen "over"). Dit wil ik inplannen tussen Bryce en Monument Valley, ten koste van Capitol Reef. Is dit mogelijk denken jullie of wordt dit een race tegen de klok?
2 vr/07/11 San Francisco
3 za/08/11 San Francisco
6 di/11/11 Los Angeles
7 wo/12/11 Los Angeles
8 do/13/11 Los Angeles
12 ma/17/11 Zion NP
14 wo/19/11 Bryce Canyon > Salt Lake City
15 do/20/11 Salt Lake City
16 vr/21/11 Salt Lake City > Monument Valley
18 zo/23/11 Page
21 wo/26/11 Las Vegas
22 do/27/11 Las Vegas
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Van Bryce Canyon naar Salt Lake City is wel te doen, maar van daaruit naar MV is toch best wel een flinke eind. Lijkt mij op zich geen goed idee.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Alleen ten oosten van SLC heb je bergen dus dan zou ik in Park City gaan logeren maar je gaat een behoorlijke omweg maken en zo aantrekkelijk vind ik SLC niet en voor bergen... tussen Bryce en Torrey rijd je over Boulder Mountain. Die is 9600' hoog.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 21 Reacties
- 2650 Weergaves
-
Laatste bericht door Pete.Z
-
- 4 Reacties