Reis Renee76 : SF - SF

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Renée76
Amerikakenner
Berichten: 447
Lid geworden op: 22 jul 2014, 18:31

Reis Renee76 : SF - SF

Bericht door Renée76 »

Hallo allemaal,

Wij willen volgend jaar met onze kinderen (8 en 11) het zuidwesten van de VS aandoen. We hadden de Best of THE West tour vanTioga tours in gedachten. Dan kom je op onderstaand schema uit. Wat vinden jullie van deze route? Is dit te doen? Zijn er dingen die we beter anders kunnen doen?

Heel erg bedankt!

Renee


Dag 1 aankomst SF
Dag 2 SF
Dag 3 SF-yosemite
Dag 4 yosemite
Dag 5 Yosemite-death valley
Dag 6 death valley-las vegas
Dag 7 las Vegas -bryce
Dag 8 bryce
Dag 9 bryce-capitol reef
Dag10 capitol reef-moab
Dag11 arches
Dag 12 moab -monument valley
Dag13 monument valley -grand canyon
Dag 14 grand canyon
Dag15 grand canyon-palm springs
Dag16 palm springs-LA
Dag 17 LA
Dag 18 LA -san Simeon
Dag 19 san simeon-monterey
Dag 20 monterey-SF
Dag 21 SF-amsterdam
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Reis Renee76 : SF - SF

Bericht door Marcopstal »

Trap in elk geval niet in de val om effectief bij een reisorganisatie te boeken, maar regel alles zelf. (alhoewel deze nog redelijk is)

Met een trip SF-SF vertrek je best de eerste dag direct uit SF en bewaar je de volle dag SF voor het einde. De eerste dag ben je toch vroeg wakker en dan kan je dat best gebruiken om richting Yosemite te gaan.

De trip Yosemite - Death Valley is mogelijk, maar als je dit rustig wil doen en ook tijd hebben voor Bodie en Mono Lake dan is het best om nog een overnachting tussenin te plannen in bvb Mammoth Lakes.

Je hebt in deze heel weinig tijd voor Vegas zelf. Een extra nacht daar zou toch ook wenselijk zijn.

Voor en trip tot Moab is er eigenlijk te weinig tijd. Daarenboven missen jullie Zion en Page welke toch echte aanraders zijn. Voor Bryce heb je dan weer geen twee overnachtingen nodig.
Mijn advies: schrap Capitol reef en Moab (Arches), zorg voor twee overnachtingen in Zion en 1 in Page en trek dan verder naar Monument Valley.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis Renee76 : SF - SF

Bericht door PSVwally »

Persoonlijk zou ik dit zo niet doen. Ik ben een flinke rijder, maar dit is te veel in de tijd die je hebt.
Ik heb even de route opgezocht op de site van Tioga en helaas staan daar ook niet de overnachtingsplekken op.

Als je er wat tijd in wilt steken is het ook mogelijk om alles zelf te boeken. Dat is vaak zeker niet duurder en je reist rustiger en overnacht ook nog op gunstigere plekken.

In de route is er al weinig tijd voor San Francisco, daar is een dag extra wel beter. Met kinderen is ook Yosemite een leuke plek (anders ook wel trouwens), in principe zou ook daar een dag bij moeten, of een nacht rond Mammoth Lakes. Ik ben namelijk bang dat je aan de westkant van Yosemite overnacht en dan is de rit naar Death Valley veel te lang.

Alleen één overnachting voor een eerste keer Vegas? Zeker een volle dag erbij, bij het juiste hotel ook erg leuk om een dag gewoon te zwemmen voor de kids.

Dan mis ik Zion helemaal. In het verhaal staat dat je er tijd voor hebt, maar in principe zouden 2 overnachtingen Zion en 1 in Bryce beter zijn.

Dan komt het stuk wat ik persoonlijk voor deze reis helemaal zou schrappen. Capitol Reef en Moab. Hier zou je zeker 4 of 5 nachten voor moeten uittrekken. Alleen voor Moab al 3 en ik vraag me altijd af waarom reisbureaus zo focussen op Arches en het geweldige Canyonlands en Death Horse state park niet vernoemen. Voor mij een van de top 3 parken in Amerika.
Ipv deze parken zou ik vanaf Bryce via Page (antelope canyon, lake powell(dam) en antelope canyon) naar Monument Valley rijden. Overnachten bij MV en de dag erop door naar de Grand Canyon. Tov hoe dag 13 en 14 in jouw route staan zou dit een dag korter kunnen.

Dag 15 is een erg lange rit. Hoe dit in je planning staat met de volle dag GC ervoor zou het kunnen, maar je hebt dan amper tijd voor route66 of Joshua Tree NP. Ik zou vanaf de GC via route66 (vooral het stuk Kingman- Oatman- Needles) naar twentynine palms rijden. En de dag erna evt via Joshua Tree naar LA.

Dag 18 zou ik de ochtend nog in LA blijven en dan overnachten in bv Pismo Beach. Dan de dag erna vroeg eruit om de kustroute naar Monterey te gaan doen.

Ik heb de eerste keer (in mijn geval naar Florida) ook via een reisbureau geboekt en ik heb eigenlijk in 3 dagen heel de zuidkant van die staat moeten doorkruisen. Je komt in de tioga route door veel plaatsen en parken, maar je hebt voor een aantal gewoonweg te weinig tijd. En omdat je kinderen ook nog niet zo super oud zijn is het voor hen ook leuker (neem ik aan?) om eens een dagje ergens een zwembad of aan het strand te liggen.

Ik weet niet precies in welke tijd je wilt gaan, maar voor volgend jaar heb je in principe tijd genoeg om het ook zelf te plannen.

succes
Paul
gastxyz

Re: Reis Renee76 : SF - SF

Bericht door gastxyz »

Een echte Best of the West (sorry Tioga), maar gelukkig zie ik dat je de route kan aanpassen:

Dag 01 reis naar SF
Dag 02 SF - Yosemite (verblijf in park)
Dag 03 Yosemite
Dag 04 Yosemite - Mammoth Lakes (Tioga Pass/Bodie/Mono Lake)
Dag 05 Mammoth Lakes - Death Valley (let op dat ze hier echt Furnace Creek of Stovepipe Wells boeken)
Dag 06 Death Valley - Las Vegas
Dag 07 Las Vegas
Dag 08 Las Vegas - Springdale (Zion)
Dag 09 Springdale (Zion)
Dag 10 Springdale - Bryce Canyon
Dag 11 Bryce Canyon - Torrey (UT12 + Capitol Reef)
Dag 11 Torrey - Moab (Capitol Reef + Goblin Valley State Park + b.v. de UT128 rijden)
Dag 12 Moab (Dead Horse SP + Canyonlands NP)
Dag 13 Moab (Arches NP)
Dag 14 Moab - Monument Valley (Natural Bridges NM + Moki Dugway + Gooseneck SP) (slapen in Gouldings Lodge of The View)
Dag 15 Monument Valley - Page (Horseshoe Bend + Antelope Canyon)
Dag 16 Page - Grand Canyon South Rim
Dag 17 Grand Canyon - Kingman/Needles (via Williams + stukje route 66)
Dag 18 Kingman - LA (Oatman)
Dag 19 LA
Dag 20 LA
Dag 21 LA - Morro Bay/Pismo Beach
Dag 22 Morro Bay - Monterey
Dag 23 Monterey - San Fran
Dag 24 San Fran
Dag 25 San Fran - Huis
Dag 26 Thuis

Evt. dag 9 en 10 samenvoegen, dagje LA minder en 1 meer voor SF, naar persoonlijke voorkeur ;-)
Anders inderdaad Moab eruit laten, hoe het ook in best of the west hoort...
Renée76
Amerikakenner
Berichten: 447
Lid geworden op: 22 jul 2014, 18:31

Re: Reis Renee76 : SF - SF

Bericht door Renée76 »

Dag extra in LV, zinnig staat erin. Zion en Page doen ipv Moab hebben we ook staan.
Ik maak dadelijk eens een nieuwe route. Ik wil de kinderen niet te veel opjagen.

Maar zelf regelen.... Hoe doen we dat, we willen volgend jaar in deze periode gaan dus zat tijd om zaken te regelen. Ik dacht echter dat het zelf regelen van vlucht, verhuur en hotels altijd duurder zou zijn dan een reisbureau. Tips hiervoor zijn dus wel welkom.
Man raakte trouwens redelijk in paniek toen hij hoorde dat ze niet konden garanderen dat alle hotels airco hebben. :lol:
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Reis Renee76 : SF - SF

Bericht door Marcopstal »

Vluchten en huurwagen kan je via een reisbureau regelen. Sommige hebben hiervoor wel goede deals.

Voor hotels zijn er voldoende opties zoals bvb http://www.hotels.com waar je zelf kan boeken. Betalen doe je met een creditcard, dat is overigens een onmisbaar iets in de VS. Je kan natuurlijk altijd via een reisorganisatie hotels boeken, maar dan MOET je er wel voor zorgen dat ze boeken wat jij wilt en niet wat zij denken.

De meeste hotels hebben wel airco, alhoewel je die niet overal nodig hebt en deze misschien (omwille van het lawaai) ook niet overal zal willen laten opstaan.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Renee76 : SF - SF

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo Renee, welkom op het forum!
Het is een mooie route, maar er is te weinig tijd om alles rustig te kunnen bekijken, zeker als je met kinderen reist. Als je niet meer hebt dan 21 dagen dan zou ik Moab laten vallen, of beginnen in SF en eindigen in LA. Of doe het zoals Arno aangeeft, dan heb je voldoende tijd voor alles.

Zelf regelen is niet moeilijk. Je kunt vlucht en autohuur eventueel via een reisorganisatie boeken, maar ik zou zelf de route uitstippelen en de accommodatie boeken. Zelf de accommodatie boeken hoeft echt niet duurder te zijn. Je kunt zo hier en daar enes een Mtel6 nemen en ergens anders weer iets duurders, net wat je zelf wilt. Wij boeken vrijwek altijd rechtstreeks bij het hotel/motel, ik zie niet de toegevoegde waarde van een boekingssite.
Ik heb er nooit bij stilgestaan dat een hotel geen airco zou kunnen hebben. Maar ik zou me daar niet druk over maken; in gebieden waar airco echt nodig is, is het er ook wel. Maar ook daarom is zelf boeken handig, dan zie je precies wat je krijgt.
Kijk eens naar onze reisverslagen voor onze reizen met kinderen. Je krijgt dan een idee van de tijd die je overal nodig zou kunnen hebben.

Marianne
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Reis Renee76 : SF - SF

Bericht door Marcopstal »

Arno voert er natuurlijk wel netjes 5 dagen aan toe, ik weet niet of dit de bedoeling is.

Als je Capitol Reef en Moab laat vallen dan zijn er 4 weg. Wil je op het aantal dagen blijven dan kan je een dag LA minder doen.

Als je alles wil doen is 26 dagen echt wel het minimum.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Renée76
Amerikakenner
Berichten: 447
Lid geworden op: 22 jul 2014, 18:31

Re: Reis Renee76 : SF - SF

Bericht door Renée76 »

Ik vind de route van Arno wel een mooie maar 26 dagen wat lang. Dan schrappen we Moab.

Bedankt voor alle tips en het aardige welkom :thumbup:
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis Renee76 : SF - SF

Bericht door PSVwally »

Behalve hotels.com heb je nog heel veel andere bookingssites als booking.com, ebookers, trivago en zoals Marianne aangaf ook de pagina's van de hotels zelf.
Ik zou je willen aanraden om inderdaad reisverhalen van anderen te lezen, of op het forumgedeelte of in de linksjes die velen onder hun posts hebben staan. Dan kun je je alvast een voorstelling maken.

Ik reis graag buiten het hoofdseizoen en boek sommige hotels een dag van te voren of op de dag zelf. In de vakantie zou ik wel zeker de overnachtingen in nationale parken al ver van te voren boeken.
Verder zijn er voor iedereen wel redenen om wel of juist niet in een nationaal park te overnachten. In de parken zijn vaak weinig accomodaties en dus moet je er daar heel vroeg bij zijn, vooral om nog plaats te hebben, maar ook nog een normale prijs te betalen. Dit geldt bv. voor Yosemite en de Grand Canyon. In Death Valley zijn eigenlijk maar 2 (of 3) plekken om te overnachten.
Kath90
Amerikafan
Berichten: 274
Lid geworden op: 04 feb 2013, 23:18
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis Renee76 : SF - SF

Bericht door Kath90 »

Mocht je geen fan zijn van te veel betalen met je creditcard (zoals ik, als het anders kan betaal ik het liever van mijn gewone rekening).
Kan je op expedia ook alle hotels met ideal boeken. Boeken via expedia kost echt niet meer dan boeken via het motel zelf ( bijv 2 nachten travelodge page kost op de site van travelodge $116,26 en op expedia Euro 85,95).

Hoe dan ook zou ik zeker aanraden om de vakantie zo veel mogelijk zelf te regelen, niet alleen omdat je dan meer controle heb over de locaties en kwaliteit van de hotels. Maar ook omdat het gewoon heel erg leuk is om alles uit te zoeken!.
09: NYC
13: Cross Country
15: Zuidwesten + NY
15: Music-cities
17: Westen
19: NY, New Orleans en Florida
22: Zuidwesten
Mijn blog en reisverslagen <2019http://kathregina.wordpress.com
=>2019https://www.polarsteps.com/KathleenvanSchepen
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6129
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis Renee76 : SF - SF

Bericht door Old Faithful »

Met ongeveer 3 weken is het inderdaad vaak kiezen tussen Capitol Reef en moab of de kustweg en Los Angeles. Ik ben in dat geval ook een voorstander van vertrek in Phoenix. Je zou dan onderstaande voorbeelden als basis kunnen nemen.
Met Capitol Reef en Moab, zonder kustweg en Los Angeles:
1 Amsterdam - Phoenix
2 Phoenix - Grand Canyon
3 Grand Canyon - Page
4 Page - Page
5 Page - Monument Valley
6 Monument Valley - Moab
7 Moab - Moab
8 Moab - Moab
9 Moab - Capitol Reef
10 Capitol Reef - Bryce
11 Bryce - Zion
12 Zion - Zion
13 Zion - Las Vegas
14 Las Vegas - Las Vegas
15 Las Vegas - Death Valley
16 Death Valley - Mammoth Lakes
17 Mammoth Lakes - Yosemite
18 Yosemite - Yosemite
19 Yosemite - San Francisco
20 San Francisco - San Francisco
21 San Francisco - Amsterdam
22 Amsterdam -

Met kustweg en Los Angeles, zonder Capitol Reef en Moab:
1 Vlucht naar - Phoenix
2 Phoenix - Grand Canyon
3 Grand Canyon - Monument Valley
4 Monument Valley - Page
5 Page - Bryce
6 Bryce - Zion
7 Zion - Zion
8 Zion - Las Vegas
9 Las Vegas - Las Vegas
10 Las Vegas - Death Valley
11 Death Valley - Mammoth Lakes
12 Mammoth Lakes - Yosemite
13 Yosemite - Yosemite
14 Yosemite - San Francisco
15 San Francisco - San Francisco
16 San Francisco - Montery
17 Montery - Cambria/Pismo Beach
18 Cambria/Pismo Beach - Los Angeles
19 Los Angeles - Los Angeles
20 Los Angeles - Amsterdam
21 Amsterdam -

Zelf regelen van de vakantie is geen probleem, zeker met de vele behulpzame leden hier op het forum.
Voor het boeken van de vluchten zijn er legio mogelijkheden op internet. Ik gebruik altijd http://matrix.itasoftware.com/ om te kijken wat er mogelijk is. Je kunt de vluchten op de diverse boekingssites terugvinden, de prijzen verhoogd met enkele tientjes boekingskosten. Boeken op de site van de luchtvaartmaatschappij zelf heeft mijn voorkeur maar is niet altijd het goedkoopst.

Ook voor autohuur vind je vele mogelijkheden op het internet. Er is ook veel hierover op het forum te vinden. Met name forumlid Hinko is zeer actief op dit gebied. Zelf heb ik, net als veel andere forumleden, heel goede ervaringen met usareisen.de. Er zijn echter ook andere aanbieders waarmee de ervaringen gunstig zijn.

Wij reserveren hotels vaak op de site van de (keten)hotels zelf. Wij kiezen meestal voor het tarief met seniorenkorting dat eventueel kosteloos te annuleren is. Soms ook voor het tarief met AAA-korting. Voor dat laatste heb je een ANWB pas nodig, waar overigens zelden naar gevraagd wordt. Er is vaak een goedkoper prepaid tarief dat echter niet zonder kosten geannuleerd kan worden.

Enkele redelijk geprijsde hotelketens:
http://www.choicehotels.com/
http://www.motel6.com/
https://www.wyndhamrewards.com/
http://www.bestwestern.com/

Voor accommodatie in Yosemite N.P.: http://www.yosemitepark.com/Accommodations.aspx
Voor de Grand Canyon : http://www.grandcanyonlodges.com/
Voor enkele andere Nationale Parken: http://www.xanterra.com/

Je zou ook aan Priceline en /of Hotwire kunnen denken. Met name Priceline vergt echter nog wel wat "behendigheid" en je kunt vaak niet kosteloos annuleren.

Veel forumleden gebruiken een reserveringssite als booking.com en expedia.com.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Renée76
Amerikakenner
Berichten: 447
Lid geworden op: 22 jul 2014, 18:31

Re: Reis Renee76 : SF - SF

Bericht door Renée76 »

Vanochtend met een collega gesproken die zelf al meerdere keren in de VS is geweest. Ze vond het toch wel erg veel wat we gepland hebben. Zij hadden ons rondje in drie vakanties gedaan :roll:
Ze gaf aan dat het ook een optie zou zijn om alleen het west stuk te doen, dus tot Las Vegas en vanaf daar af te zakken richting Los angeles.
Dan missen we dus het ooststuk vanaf Las Vegas. Hoe kijken jullie daar tegen aan. we twijfelden eerst tussen de route van Arno maar zonder Moab of de route van Old Faithful met kustweg.
Wat ik vooral belangrijk vind dat het voor de kinderen niet te druk wordt. Ze moeten ook ergens hun rust kunnen vinden.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Renee76 : SF - SF

Bericht door Martin & Marianne »

De route van Tioga is inderdaad erg veel, dat was hier ook al aangegeven. Je kunt het beste eens wat alternatieve rondjes uitwerken en hier voorleggen. Lees eerst eens wat reisverslagen en andere info om te zien welke parken jullie het meeste aanspreken en om te zien hoeveel tijd je voor die parken uit zou willen trekken. Als je een top 5 maakt van parken die je wilt zien kijk dan welke parken je het beste in 1 reis kunt combineren.

Voor 3 weken is onderstaand een lekker rustige route:
1 naar San Francisco
2 San Francisco - Yosemite
3 Yosemite
4 Yosemite
5 Yosemite
6 Yosemite - Lee Vining
7 Lee Vining - Death Valley
8 Death Valley - Las Vegas
9 Las Vegas
10 Las Vegas - Palm Springs
11 Palm Springs - San Diego
12 San Diego
13 San Diego
14 San Diego - Los Angeles
15 Los Angeles
16 Los Angeles - San Simeon
17 San Simeon - Monterey
18 Monterey - San Francisco
19 San Francisco
20 San Francisco
21 San Francisco
Niet veel kilometers, lekker veel tijd overal, en je kunt nog wat schuiven tussen parken en steden.

Als de kustweg niet echt een must is kun je nog wel Zion etc toevoegen. Dan krijg je zoiets:
1 naar - San Francisco
2 San Francisco
3 San Francisco
4 San Francisco - Yosemite
5 Yosemite
6 Yosemite
7 Yosemite - Lee Vining
8 Lee Vining - Death Valley
9 Death Valley - Las Vegas
10 Las Vegas
11 Las Vegas - Zion
12 Zion
13 Zion - Bryce
14 Bryce - Page
15 Page - Grand Canyon
16 Grand Canyon
17 Grand Canyon - Palm Springs
18 Palm Springs - Los Angeles
19 Los Angeles
20 Los Angeles
21 Los Angeles

Marianne
Renée76
Amerikakenner
Berichten: 447
Lid geworden op: 22 jul 2014, 18:31

Re: Reis Renee76 : SF - SF

Bericht door Renée76 »

ons probleem ligt vooral erin dat we te veel willen zien, we vinden het heel moeilijk om iets te schrappen want alles lijkt mooi.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer