PSVwally Reis nr4 wederom zuidwest

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

PSVwally Reis nr4 wederom zuidwest

Bericht door PSVwally »

Gisteren de knoop doorgehakt dat we met 3 vrijgezelle mannen wederom de plas over steken om vanaf 1 Mei 2015 Chicago aan te doen en dan door te vliegen naar LA of Las Vegas om vanuit daar nog een dag of 20 een ronde te gaan maken.

Voor mij persoonlijk grotendeels dezelfde reis als die ik vorig jaar heb gedaan, maar aangezien er nog genoeg is wat ik nogmaals wil zien en er vooral nog veel is wat ik niet heb kunnen doen vind ik dat helemaal niet erg.

Verder bepalen we afhankelijk van de prijs van de vliegtickets de precieze route pas maar de planning tot nu toe was deze:

1 naar Chicago
2 Chicago
3 Chicago
4 Chicago - LA
5 LA
6 LA (wel later op de dag al een stukje LA uit rijden)
7 ? - Zion
8 Zion
9 Zion - Bryce
10 Bryce - Moab
11 Moab
12 Moab
13 Moab - Jackson/Moran (niet via Vernal)
14 Jackson/Moran - Grand Tetons
15 Jackson/Moran - Yellowstone
16 Yellowstone
17 Yellowstone
18 Yellowstone - Salt Lake City
19 Salt lake City - Las Vegas
20 Las Vegas
21 Las Vegas
22 las vegas - naar huis
23 aankomst thuis

Grote kans, of het moet echt heel veel schelen in de vliegticketprijs dat we LA laten zitten en dat we vanaf Chicago naar Las Vegas vliegen en dan al richting Zion rijden. Dan komt er een dag Chicago en een dag Salt Lake City/Las Vegas bij. Of dat we Chicago op het einde doen en dan iig een halve dag verliezen met het daarheen reizen.
Verder zijn de Grand Tetons en Yellowstone natuurlijk weer een gok mbt wat voor weersomstandigheden we daar hebben, omdat we daar net een week voor het eigenlijke begin van het seizoen zijn.
Nu wordt het dus weer in de vliegticket, autohuur MyVegas en hotelovernachtingen duiken om de scherpe aanbiedingen eruit te plukken.

De enige vraag tot op heden is eigenlijk de volgende. Wij hebben alle reizen tot nu toe buiten het hoogseizoen gemaakt en steeds tussen de 550 en 650 euro betaald voor vliegtickets. In hoeverre zou een multicityticket met in dit geval dus een stop in Chicago heen of terug duurder zijn. Heeft iemand ongeveer een indicatie waar ik dan aan zou moeten denken? (en ja ik weet wel dat vliegtickets per dag heel veel kunnen schelen in prijs).
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42140
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: PSVwally Reis nr4 wederom zuidwest

Bericht door Martin & Marianne »

Leuk Paul!
Ik vind het wel een beetje gehaast, zeker de tijd voor Yellowstone is wat krap. En twee lange en vrij saaie ritten in het begin en aan het eind. LA laten vallen, of Las Vegas tussen LA en Zion doen en dan in SLC eindigen zou ook kunnen.
Een multicity hoeft in principe niet veel duurder te zijn dan een gewoon retour. Je kunt eens wat opties bekijken.

Marianne
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: PSVwally Reis nr4 wederom zuidwest

Bericht door PSVwally »

Aangezien we nogal veel keus hebben uit vertrekluchthavens (Amsterdam, Brussel of Düsseldorf maakt qua reistijd weinig uit) zal het vanaf Augustus/September idd gewoon flink zoeken zijn naar de beste optie. LA zal waarschijnlijk inderdaad vervallen, vooral als we eerst naar Chicago gaan.

Wat dan misschien wel een 'probleem' wordt is dat we op 9 mei in Moab zullen zitten en er dan daar een hardloop event plaatsvind. Ik wilde dat eigenlijk niet op voorhand vastleggen, maar ben bang dat ik dan waarschijnlijk een hoofdprijs moet betalen.

In principe vind ik 3 dagen Yellowstone wel voldoende. Ik ben er al eens geweest en ondanks dat we echt wel goede afspraken maken om mijn mening niet steeds de boventoon te laten geven met wat we wel en niet willen zien/doen denk ik dat dat voldoende tijd is. Eventueel kunnen we er nog een dag aan vast koppelen, want als LA vervalt komt er een dag Chicago en een dag Salt Lake City bij en evt een dag Capitol Reef of Idaho. De dag SLC of Idaho zouden we ook als extra dag voor Yellowstone in kunnen zetten. Het is nu nog een beetje koffiedik kijken in hoeverre Yellowstone namelijk al begaanbaar is dan. Vorig jaar waren nog veel trails ed. afgesloten ivm het opknappen of de vele sneeuw die er nog lag.
Ik heb, vanwege het voorseizoen en de beperkte hotelopeningen, voor Yellowstone al 1 nacht Old Faithful Inn en 2 nachten Mammoth Hotel vastgelegd. Al ga ik dat hotel in Mammoth hot springs misschien toch wel verplaatsen naar Gardiner als ik dezelfde kamer kan boeken als vorig jaar, want dat was echt een compleet huis voor dezelfde prijs en ligt ook weer niet zo ver van Mammoth hot springs
Nu was ik aan het kijken voor de Grand Tetons en zag ik dat alles rond Colter Bay helaas pas na onze komst open gaat. Is er iemand bekend met een goed hotel wat eigenlijk buiten Jackson ligt, wat meer in de natuur? Ik heb hier ooit een foto van een hotel op dit forum gezien wat ook werkelijk een prachtig uitzicht had, maar ik kan het zo 123 niet vinden.
Gebruikersavatar
kalaman
Amerika-expert
Berichten: 5546
Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 24
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: PSVwally Reis nr4 wederom zuidwest

Bericht door kalaman »

Paul, waarom leg je niet nu al enkele nachten vast in Moab? Dat doe ik ook altijd in de Paasperiode omdat dan altijd de Moab Easter Jeep Safariweek is en ook altijd alles ver op voorhand volboekt is. Dit jaar had ik een volledige week vastgelegd omdat ik nog bijlange niet klaar was met de definitieve planning. Uiteindelijk heb ik slechts 1 nacht overgehouden.
gastxyz

Re: PSVwally Reis nr4 wederom zuidwest

Bericht door gastxyz »

Bedoel je de Signal Mountain Lodge? (Heb zelf daar wel slechte ervaring mee).
Verder heb je nog de Jackson Lake Lodge en een aantal ranches: http://www.jacksonholechamber.com/lodgi ... anches.php (maar dat lijkt mij niets voor 3 vrijgezelle mannen).
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6641
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: PSVwally Reis nr4 wederom zuidwest

Bericht door Mrvanilla »

wij overnachten in de Heart Six Guest Ranch in Moran voor ons bezoek aan Grand Teton NP. Misschien is dat iets?

http://heartsix.com/
Groetjes,
Daniel
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: PSVwally Reis nr4 wederom zuidwest

Bericht door PSVwally »

Berichtdoor kalaman
Paul, waarom leg je niet nu al enkele nachten vast in Moab? Dat doe ik ook altijd in de Paasperiode omdat dan altijd de Moab Easter Jeep Safariweek is en ook altijd alles ver op voorhand volboekt is. Dit jaar had ik een volledige week vastgelegd omdat ik nog bijlange niet klaar was met de definitieve planning. Uiteindelijk heb ik slechts 1 nacht overgehouden.
Ik denk dat ik dat iig wel heel snel ga doen, want de meeste hotels die ik nu kan vinden zijn zo rond de 500 euro voor 3 nachten.
Berichtdoor Arno
Bedoel je de Signal Mountain Lodge? (Heb zelf daar wel slechte ervaring mee).
Verder heb je nog de Jackson Lake Lodge en een aantal ranches: http://www.jacksonholechamber.com/lodgi ... anches.php (maar dat lijkt mij niets voor 3 vrijgezelle mannen).
Ik heb ineens het idee dat het de grand view lodge of snow king resort is. Dat ziet er in ieder geval wel spectaculair uit. Vorig jaar zat ik in het the parkway inn, wat op zich niet heel verkeerd was, maar wel erg gehorig.

Berichtdoor Mrvanilla » 29 jun 2014, 11:53
wij overnachten in de Heart Six Guest Ranch in Moran voor ons bezoek aan Grand Teton NP. Misschien is dat iets?
http://heartsix.com/
Ik heb met een ranch altijd zoiets dat ik om zes uur op moet om mee te gaan helpen de paarden te voeren of iets dergelijks. Ik zal er eens naar kijken haha
eric44051
Amerikakenner
Berichten: 517
Lid geworden op: 15 mei 2009, 14:28

Re: PSVwally Reis nr4 wederom zuidwest

Bericht door eric44051 »

De eerste jaren heb ik multicity tickets via exit reizen geboekt.
Dit was niks duurder alleen draaide ik het om.
Vliegen op Chicago of Washington en dan een stopover van een paar dagen daar op de terugweg.
Op deze manier via schriftelijk aangeven bij exit was het ticket dezelde prijs als in een keer doorvliegen.
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6641
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: PSVwally Reis nr4 wederom zuidwest

Bericht door Mrvanilla »

PSVwally schreef: Ik heb met een ranch altijd zoiets dat ik om zes uur op moet om mee te gaan helpen de paarden te voeren of iets dergelijks. Ik zal er eens naar kijken haha
Nee bij deze is het alleen de koeien melken ;). Nee ik gaf deze tip omdat het uitzicht vanuit de ranch redelijk mooi te noemen is (op basis van de foto's in ieder geval).
Groetjes,
Daniel
Gebruikersavatar
john1969
Amerikafan
Berichten: 173
Lid geworden op: 06 okt 2008, 17:43
Locatie: valkenswaard

Re: PSVwally Reis nr4 wederom zuidwest

Bericht door john1969 »

Hallo PSVWally,
Wij hebben afgelopen september in Moab in het Bowen motel overnacht, er was ook wat te doen en de meeste hotels zaten rond de 200 dollar maar bij het Bowen motel rond de 100 dollar, en ik moet zeggen dat het niet tegenviel (hebben zelfs nog nacht bijgeboekt) gewoon nette kamers en midden in Moab,

John
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42140
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: PSVwally Reis nr4 wederom zuidwest

Bericht door Martin & Marianne »

Wij zaten vorig jaar ook in het Bowen Motel. We waren er nog voor Memorial Day maar het was er toen al erg druk en duur. Het Bowen Motel is niet luxe maar heel goed te doen.

Marianne
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6136
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: PSVwally Reis nr4 wederom zuidwest

Bericht door Old Faithful »

Een zelfde ervaring van mij met het Bowen Motel stamt uit 2008.
Groet,

Old Faithful
Gebruikersavatar
Hinko
Amerika-expert
Berichten: 4906
Lid geworden op: 01 aug 2011, 21:12
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: PSVwally Reis nr4 wederom zuidwest

Bericht door Hinko »

Ik kan je Inca Inn aanraden.
Volgens mij kun je voor mei 2015 nog niet boeken, tenminste online. Je kunt eens mailen. :wink:

http://www.incainn.com/index.html
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: PSVwally Reis nr4 wederom zuidwest

Bericht door PSVwally »

Dank u allen. Ik heb even heel brak internet maar zal er vanavond laat eens induiken.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: PSVwally Reis nr4 wederom zuidwest

Bericht door PSVwally »

De reis gaat (aan de ene kant helaas) een aantal weken later plaatsvinden. Wel grotere kans op beter weer natuurlijk. Nu vroeg ik me af in hoeverre het mbt memorial day weekend echt drukker is of in Moab of in Yellowstone/Jackson. Als ik de reis de ene kant op zou doen zouden we za en zo in Moab zitten en op memorial day zelf een lange rit naar Jackson doen. Andersom zouden we dan in Yellowstone of in Grand Teton NP zitten. Ik kan er namelijk niet echt omheen plannen helaas.
Ems2012
Amerikakenner
Berichten: 657
Lid geworden op: 16 dec 2012, 17:09

Re: PSVwally Reis nr4 wederom zuidwest

Bericht door Ems2012 »

Paul - afgelopen mei stonden er wat foto's van de "rij" voor Arches tijdens MD weekend op Facebook (of Flickr?). Ik denk wel dat als je de wat minder toeristische dingen (dus niet perse in de NP) doet rondom Moab, dat het daar beter is qua drukte dan in Yellowstone/Grand Teton.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: PSVwally Reis nr4 wederom zuidwest

Bericht door PSVwally »

Ik ben altijd nog voor Memorial Day of na Laybor Day geweest, dus die feestdagen zeggen me niet veel, maar ik lees hier wel eens verhalen over druktes. Denk dat het dan een jeepje huren wordt en de zandpaden op.
Ems2012
Amerikakenner
Berichten: 657
Lid geworden op: 16 dec 2012, 17:09

Re: PSVwally Reis nr4 wederom zuidwest

Bericht door Ems2012 »

Ja, ik ben zelf 2x rond MD in de VS geweest.

De eerste keer is me niet echt bij gebleven (volgens mij waren we toen in Vegas). De tweede keer waren we in Bryce/Zion en dat vond ik erg druk. Op zondag was Bryce door de rangers/politie (?) afgesloten. Je mocht alleen vanaf Bryce Canyon City met de (overvolle) bussen het park in. In Zion waren op maandag zowel de parkeerplaatsen als overal in Springdale al om 10 u vol. We hebben toen zelfs besloten om Zion/Springdale te laten voor wat het was en direct door te rijden naar Vegas.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: PSVwally Reis nr4 wederom zuidwest

Bericht door PSVwally »

Ok, de reis begint nu echt vorm te krijgen. We vertrekken zondag 17 of maandag 18 mei

18 maandag Ochtendvlucht naar Chicago
19 dinsdag Chicago
20 woensdag Chicago
21 donderdag Chicago
22 vrijdag Chicago - Las Vegas - Springdale (afhankelijk van vluchttijden nog iets doen in Zion)
23 zaterdag Zion NP
24 zondag Springdale - Bryce Canyon
25 maandag Bryce Canyon - Moab
26 dinsdag Moab
27 woensdag Moab
28 donderdag Moab - Jackson/Moran
29 vrijdag Grand Tetons
30 zaterdag Jackson/Moran - Yellowstone
31 zondag Yellowstone
01 maandag Yellowstone
02 dinsdag Yellowstone
03 woensdag Yellowstone - Salt Lake City
04 donderdag Salt Lake City - Las Vegas
05 vrijdag Las Vegas
06 zaterdag Las Vegas
07 zondag Las Vegas - naar huis
08 maandag aankomst thuis

Paar nadelen zullen wrs de drukte van het memorial day weekend zijn in Zion en Bryce. Op memorial day zelf hebben we gekozen voor een rit over UT-12 en evt. Goblin SP in de hoop dat het op de weg mee zal vallen en het hopelijk alleen rond Capitol Reef druk zal zijn. Verder een zaterdag en zondag in Yellowstone. In de hoop dat het het weekend na memorial day weekend iets rustiger zal zijn, maar dan hebben we ook nog de maandag, dinsdag en evt. woensdagmorgen, dus ik denk dat we daar wel redelijk safe zitten. En op de vrijdag en zaterdag in Las Vegas. In de hoop dat die dagen volgend jaar wel geboekt kunnen worden via MyVegas, maar we hoeven wat dat betreft deze keer ook niet meer het beste/duurste hotel te hebben en meestal zijn voor Las Vegas wel ergens mooie aanbiedingen te vinden.

Voor zion is de quality inn al geboekt en voor Bryce de Bryce View Lodge. Laatste kostte me nu €56, waar ik er vorig jaar begin Mei €76 voor heb betaald. De quality inn kan ik altijd nog annuleren mocht ik iets goedkopers tegenkomen, daar betaal ik nu 230 euro voor 2 nachten voor namelijk.
Vito
Amerika-expert
Berichten: 3006
Lid geworden op: 11 okt 2007, 17:32
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Nederland

Re: PSVwally Reis nr4 wederom zuidwest

Bericht door Vito »

Wij zijn jaren terug in Zion geweest met Memorial Day en het was één groot gekkenhuis. Ik zou er niet voor kiezen maar ja, soms komt het in de planning nu eenmaal niet anders uit, dat herken ik wel .
Als wij in mei gaan zitten we met Memorial Day weekend in Vegas. Ook al niet ideaal, maar je moet toch ergens zijn met Memorial Day.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer