Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis theohol: rondreis west Amerika met 2 kinderen

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
theohol
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis theohol: rondreis west Amerika met 2 kinderen

Bericht door theohol »

Hallo Allemaal,

Wij zijn nieuw op dit forum, maar zouden graag jullie mening horen over onze route / planning voor een rondreis (met de auto) in juli/augustus 2015 door West Amerika met voorafgaand een paar dagen New York. Het lijkt nog ver weg, maar wij willen met 2 kinderen (nu 9 en 7 jaar) de volgende reis gaan maken:

Dag 1: Amsterdam - New York
Dag 2: New York
Dag 3: New York
Dag 4: New York - Los Angeles
Dag 5: Los Angeles
Dag 6: Los Angeles (Disneyland Anaheim)
Dag 7: Los Angeles - Palm Springs
Dag 8: Palm Springs - Phoenix
Dag 9: Phoenix - Grand Canyon
Dag 10: Grand Canyon - Monument Valley
Dag 11: Monument Valley - Bryce Canyon
Dag 12: Bryce Canyon - Las Vegas
Dag 13: Las Vegas
Dag 14: Las Vegas - Death Valley
Dag 15: Death Valley - Yosemite
Dag 16: Yosemite
Dag 17: Yosemite
Dag 18: Yosemite - San Francisco
Dag 19: San Francisco
Dag 20: San Francisco
Dag 21: San Francisco - Amsterdam

Aangezien wij midden in de zomerperiode zouden gaan, is het dan bijvoorbeeld wel verstandig om door Death Valley te rijden of liever vermijden?

Komen we op deze route nog langs andere bezienswaardigheden welke we beslist moeten gaan zien?

Wij horen graag tips / opmerkingen over onze route. Wij zijn namelijk nog nooit in Amerika geweest en zouden graag horen waar we allemaal rekening mee moeten houden.

Alvast bedankt voor jullie reactie.
Laatst gewijzigd door theohol op 21 mei 2014, 11:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Hockey
Amerika-expert

Re: Rondreis west Amerika met 2 kinderen

Bericht door Hockey »

Gaan jullie met de auto of met de camper?
theohol
Amerika-ontdekker

Bericht door theohol »

Het is de bedoeling om met de auto te gaan. Dit was ik inderdaad vergeten te melden.
ONYX666
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door ONYX666 »

als ik er zo vlug overheen kijk zie ik dat je voor monument valley wel een heel stuk omrijd
Ik zou dan monument valley overslaan (en eventueel in een volgende trip bezoeken met arches moab an alle andere mooie parken in dei hoek) en daarvoor in de plaats zion bezoeken welke je nu mist
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Of het qua afstand en route verstandig is weet ik niet, maar door Death Valley heenrijden kan prima in de zomer met de auto.
moon29
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door moon29 »

Ik zou in een rondreis van 21 dagen New York vergeten (die een andere keer als stedentrip doen) en me alleen op het westen richten. Dan kun je Zion 2 dagen meenemen en eventueel de mooie kustroute.
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

De combinatie met NYC zou ik niet doen. Je hebt te weinig tijd in NYC en je kan deze dagen beter in het westen gebruiken. Ik zie hierin geen meerwaarde om twee dagen NY te doen.

Phoenix heeft geen meerwaarde in dit verhaal, het ligt te ver van de GC af en er is toch niet echt iets te doen. Na Palm Springs reis je beter direct door naar GC.

Waarom zou je Death Valley niet doen ? Dit is in mijn ogen een must.

Voor Yosemite is het beter eerst nog een overnachting te voorzien in bvb Mammoth lakes, na Death Valley. Anders is het wat veel en gehaast voor één dag.

Bij het boeken van Hotels in LA moet je er rekening mee houden dat Anaheim een gans andere regio is dan Santa monica, Beverly Hills en Hollywood. Als je voor één hotel kiest kan dit veel tijd kosten onderweg.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
theohol
Amerika-ontdekker

Bericht door theohol »

Bedankt voor jullie reacties.

We nemen alles mee in onze overweging en zullen waarschijnlijk Monument Valley laten vallen om Zion te bezoeken.

Als er meer tips zijn, horen we dat graag.

Alvast bedankt.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou ook New York vergeten, het is jammer om niet meer tijd in het zuidwesten te hebben en parken als Zion over te slaan. Of knoop er nog een week aan vast.
Ik zou ook Phoenix overslaan, en een extra stop tussen DV en Yosemite is ook aan te raden. Death valley is goed te doen, het is een bijzondere ervaring. En het zal op andere plaatsen (waar je wellicht meer activiteiten wilt gaan ontplooien) ook heel warm zijn. Kijk voor onder andere DV eens naar onze reisverslagen (2004 en 2006, ook met kinderen).

Er zijn veel vergelijkbare vragen geweest de laatste tijd, misschien heb je iets aan dit topic: http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 36&t=52154

Marianne
Marjolein1972
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door Marjolein1972 »

leuke trip hoewel ook ik NYC voor een aparte reis zou bewaren.

Death Valley is zo'n beleving dat ik die zeker niet zou overslaan. Overnacht in het resort, en als het kan in the Inn. Dat deden wij vorig jaar met onze kids van toen 6 en 9 en die vonden DV fantastisch. Ondanks de enorme hitte.

Dag 7/8, ga je naar Palm Springs vanwege Joshua Tree ? Palm Springs zelf is een - imo - vreselijk plaats..

Waaarom wil je naar Phoenix ? Speciale reden ?

Dag 15, ik zou een tussenstap inlassen. Bijvoorbeeld bij Lee Vining. Anders is het wel een erg lange ruk van DV naar Yosemite en geeft het je nauwelijks tijd voor de Tioaga pas en Tuolumne meadows.

succes met plannen.
1991 East - West USA
1998 Florida
2002 West Canada
2011 Florida
2013 Zuidwest USA
2015 Noordwest USA
2018 Oostkust NYC - Miami
2023 NYC-DC
2025 ZuidWesten
hke
Amerikakenner

Re: Reis theohol: rondreis west Amerika met 2 kinderen

Bericht door hke »

Hallo

ook ik zou NYC eruit laten.
De west kust heeft al te veel bijzondere punten.

Wij hebben in 2010 een deel van jullie reis met 2 kids gereden.
Misschien kun je nog ideeen opdoen.

gr Hans.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Mocht je nou persé New York wel willen doen dan zou ik een keuze maken voor het westen en niet alles willen meepakken wat je normaal veel in een 3 wekenroute voor de westkust ziet.
theohol
Amerika-ontdekker

Bericht door theohol »

Bedankt voor jullie reacties. Zou dit een beter "rondje" Amerika zijn als we toch New York ook willen meepakken?

Dag 4: New York - Phoenix
Dag 5: Phoenix - Grand Canyon
Dag 6: Grand Canyon - Bryce Canyon
Dag 7: Bryce Canyon - Zion
Dag 8: Zion
Dag 9: Zion - Las Vegas
Dag 10: Las Vegas
Dag 11: Las Vegas - Death Valley
Dag 12: Death Valley - Yosemite
Dag 13: Yosemite
Dag 14: Yosemite - San Francisco
Dag 15: San Francisco
Dag 16: San Francisco
Dag 17: San Francisco - Monterey
Dag 18: Monterey - Santa Maria
Dag 19: Santa Maria - Los Angeles
Dag 20: Los Angeles
Dag 21: Los Angeles - Amsterdam

Of is 1 volle dag Los Angeles te kort?
Marjolein1972
Amerikafan

Bericht door Marjolein1972 »

T.a.v. LA, het is erg krap maar hangt ook af van je planning. Wil je een pretpark doen, of alleen globaal de sights van de stad zien ?

Ik zou het van mijn kinderen laten afhangen waar de accenten worden gelegd. Je route zoals die is, zou voor mijn kids veel te veel stad zijn en reeds daarom zou ik LA skippen (en ook omdat ik het een vresselijke stad vind...). Daarbij komt dat ik in je route Yosemite erg onderbedeeld vind, en ookt.a.v. de kustroute sla je net het mooiste gedeelte 'over' door er langs te rijden.
1991 East - West USA
1998 Florida
2002 West Canada
2011 Florida
2013 Zuidwest USA
2015 Noordwest USA
2018 Oostkust NYC - Miami
2023 NYC-DC
2025 ZuidWesten
Marcopstal
Amerika-expert

Als je de kustroute met twee overnachtingen doet dan sla je toch niks over ?

Al bij al vind ik de verhouding steden/parken toch vrij goed, behoudens mijn eerdere opmerking over NYC. Als je dat weglaat kan je Page en Monument Valley toevoegen.

LA heeft verder toch wel iets te bieden. Venice Beach, Santa Monica, Beverly Hills, Hollywood vind ik leuk en helemaal niet "vreselijk".
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

L.A. heeft inderdaad heel veel te bieden en zou ik ook niet als 'vreselijk' willen bestempelen. Let wel dat het geen stad is waar je lekker doorheen wandelt. Je zult steeds de auto in moeten om de verschillende sights te zien. Een volle dag is kort, maar naar mijn idee niet té kort. Als je geen pretpark doet kun je de usual sight prima bezoeken (Santa Monica/Venice Beach, Hollywood Walk of Fame, Griffith Observatory, Rodeo Dr., etc).

Ik ken Santa Maria niet goed. De meeste overnachten dat stuk in San Simeon, Cambria of Pismo Beach.
Groetjes,
Daniel
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 »

Zoals je het nu hebt, heb je weinig tijd voor Grand Canyon en Bryce.
Het is ook zonde om voorbij Page te rijden en er geen tijd voor uit te trekken.
De rit GC-Bryce is te lang waardoor jullie onderweg geen tijd hebben.
De rit Death Valley-Yosemite is ook te lang. Onderweg een stop inlassen is beter. Je hebt dan tijd voor Alabama Hills (bij Lone Pine) Mono Lake en Bodie (spookstad).
De volgende dag heb je dan ook tijd om stops langs de Tioga Pass te doen.

In onderstaand schema heb ik 1 dag SF opgeofferd om minder lange rijdagen te krijgen. (kinderen zijn niet elke dag tevreden met 5 u in de auto zitten)
Nu is er wel een lange rit tussen Zion en DV maar gezien jullie LV al gedaan hebben, zou dit wel kunnen. (ofwel LV splitsen in 2x 1 nacht, dus 1 nacht na NY en 1 nacht tussen Zion en DV)

Ideaal zou zijn :
of NY laten vallen en een dag Yosemite en SF toevoegen (en eventueel Monument Valley)
of 2 à 3 dagen langer gaan

Dag 4: New York - Las Vegas
Dag 5: LV (of deze dag tussen Zion en DV)
Dag 6: LV - Grand Canyon
Dag 7: Grand Canyon - Page
Dag 8: Page - Bryce
Dag 9: Bryce Canyon - Zion
Dag 10: Zion
Dag 11: Zion - Death Valley (of Zion-LV en LV-DV)
Dag 12: Death Valley - Mammoth Lakes of Lee Vining
Dag 13: Mammoth Lakes of Lee Vining - Yosemite
Dag 14: Yosemite
Dag 15: Yosemite - San Francisco
Dag 16: San Francisco
Dag 17: San Francisco - Monterey
Dag 18: Monterey - San Simeon / Cambria / Morro Bay
Dag 19: San Simeon / Cambria / Morro Bay - Los Angeles
Dag 20: Los Angeles
Dag 21: Los Angeles - Amsterdam

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik vind het veel te veel. Je bent nauwelijks bekomen van die twee dagen New York (wat ook al heel weinig is), of je vliegt door de parken heen. Geen tijd voor de GC, geen tijd voor de bezienswaardigheden bij Page, een hele lange rit naar Yosemite en weinig tijd in het park zelf. Wat is de bedoeling van deze vakantie? Wat willen jullie? Zijn jullie gewend aan rondreizen?
Toen wij de eerste keer met onze kinderen naar het zuidwesten gingen deden we het rustig aan, maar zelfs toen vonden onze kinderen (ook 7 en 9 toen) het heel fijn om op meerdere plaatsen langer dan 1 nacht te zitten. Kijk eens naar ons 2002-verslag om een idee te krijgen. En zie voor het stuk van LV naar Yosemite ons 2004- en 2006-verslag.
Wat LA betreft: 1 dag kan te veel zijn, maar ook veel te weinig. Daar is echt niets over te zeggen. Je moet kijken wat je aanspreekt in de stad qua bezienswaardigheden, musea, activiteiten, etc. Daar maak je een lijstje van en dan ga je kijken hoeveel tijd dat kost. Je gaat er niet even rondwandelen zoals in SF, dus je moet echt een plan maken. Kijk eens in het All about LA-topic in het zuidwesten algemeen-forum.

Ik blijf erbij dat NY in 3 weken te veel is. Zelfs zonder NY wordt het een druk rondje.
Als je wel naar NY gaat zoek dan een goede vlucht uit naar Phoenix en blijf niet daar overnachten maar rijd door tot Sedona of zelfs de GC.

Edit: ik zie dat Ingrid mij al voor is met een aantal punten.

Marianne
theohol
Amerika-ontdekker

Bericht door theohol »

Hallo,

Wij zijn geen rondreizen gewend, maar hebben het schema van diverse "georganiseerde" rondreizen bekeken en deze aangepast naar wat ons haalbaar leek.
Nogmaals, wij hebben totaal geen ervaring met rondreizen.....

In New York willen we bijvoorbeeld naar het Vrijheidsbeeld, Time Square, Top of the Rock en verder waar nog tijd voor is....
In LA willen we graag naar Hollywood, Beverly Hills, Rodeo Drive en Disneyworld (Anaheim).
In San Francisco: Golden Gate Bridge (Fietsen), Pier 39, Golden Gate Park, Cable Cars.

Verder willen we zoveel mogelijk van de nationale parken zien, maar we zijn echt gebonden aan de reistijd van 21 dagen :sadcry: en begrijpen ook dat we dan niet overal veel tijd hebben, maar parken overslaan lijkt ons toch ook zonde :?:
Marcopstal
Amerika-expert

Georganiseerde reizen zijn echt niet de beste referenties, integendeel.

Ik zou jullie echt adviseren NY te vergeten, die extra dagen in het zuidwesten zullen meer dan welkom zijn. Als je NY wil zien, maak daarvoor een andere keer een reis en combineer het met vb Washington, Philadelphia, ... Als je echt NY wil bezoeken is eigenlijk een dag of 5 het minimum.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer