Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Lythi91: juli-aug 2015 LA-LA

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Lythi91
Amerika-newbie

Reis Lythi91: juli-aug 2015 LA-LA

Bericht door Lythi91 »

Hoi allemaal,

Dit is mijn eerste bericht op dit forum maar lees al een hele tijd mee. Een paar jaar geleden ben ik met twee vriendinnen naar de oostkust van Amerika gegaan (Miami, Atlanta, Washington, New York).
Nu zijn mijn vriend en ik van plan om volgend jaar in de zomervakantie een rondreis te gaan maken door west Amerika. Wij zijn geen grote wandelaars maar vinden het wel leuk om veel van de natuur te zien. Ook vinden we het leuk om steden te zien, maar hier willen we ook niet te veel tijd aan besteden. We willen eigenlijk van alles zien en vinden het niet erg om lang in de auto te zitten.
We zijn van plan 3 à 4 weken te gaan. Het aantal dagen staat dus niet vast en kan aangepast worden, net als de begin/eindplaats. Wel willen we het niet te gek maken in verband met de kosten uiteraard.

Dit is mijn voorlopige route: (hier en daar staan wat vragen)

Dag 1: Nederland - Los Angeles
Dag 2: Los Angeles - Pismo beach
Dag 3: Pismo beach - Monterey
Dag 4: Monterey - San Fransisco
Dag 5: San Fransisco (we willen in ieder geval naar Alcatraz. Voor de rest SF verkennen en de highlights bekijken. Is dit voldoende tijd in SF dan?)
Dag 6: San Fransisco - Yosemite
Dag 7: Yosemite (hier willen we wat wandelingen doen en rondrijden met de auto. Ook naar mariposa om de sequoia's te zien. Is dit voldoende tijd dan in YM?)
Dag 8: Yosemite - lone pine (is dit een goede overnachtingsplaats in onze route?)
Dag 9: lone pine - death valley - Las Vegas (is dit te doen? In Death Valley willen we uiteraard geen wandeling doen in verband met de warmte. We willen hier alleen wat indrukken opdoen)
Dag 10: Las Vegas
Dag 11: Las Vegas - Zion
Dag 12: Zion (hier willen we wel wat wandelingen doen, maar geen urenlange. Is dit dan te veel tijd voor Zion en kunnen we die beter besteden in andere plaatsen?)
Dag 13: Zion - Bryce
Dag 14: Bryce - Page
Dag 15: Page - Monument Valley (ik twijfelde over een overnachting bij monument valley. Is Page en Monument Valley ook op 1 dag te doen? Bij Page willen we naar horseshoebend en naar lake powell. We kunnen die dag dan misschien ergens anders gebruiken?)
Dag 16: Monument Valley - Grand Canyon
Dag 17: Grand Canyon
Dag 18: Grand Canyon - Palm Springs (via een stuk route66. Welk stuk bevelen jullie dan aan?)
Dag 19: Palm Springs - San Diego
Dag 20: San Diego (hier wil ik vooral naartoe voor de Zoo. Lijkt me prachtig. Iemand hierheen geweest? Misschien dat we naar Seaworld gaan. Of is het niet de moeite om hiervoor naar San Diego te gaan en kunnen we de tijd beter ergens anders besteden?)
Dag 21: San Diego - Los Angeles
Dag 22: Los Angeles (we willen in ieder geval naar universal studios. Andere dag LA verkennen met de walk of Fame enz. Is dit dan voldoende tijd voor Los Angeles?)
Dag 23: Los Angeles
Dag 24: Los Angeles - Nederland

Wat vinden jullie Amerika kenners van deze route? Heb ik nu te weinig tijd voor de steden? Of juist voor de parken? Ik vind het lastig in te schatten hoeveel tijd je ergens nodig hebt om een goede indruk te krijgen.

Alvast ontzettend bedankt voor het helpen, meedenken en het beantwoorden van de vragen!

Groetjes, Lythi
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis juli-aug 2015 LA-LA

Bericht door PSVwally »

Hallo,

Mooie route hoor.
Als je op de dag dat je van Monterey afkomt nog een halve dag in SF kunt rondkijken heb je iets meer tijd voor de highlights, maar 2 volle dagen SF zou beter zijn.

Ook voor Yosemite zou 1 dag extra niet verkeerd zijn. Nu moet je het, ook door die redelijke rit naar Lone Pine een beetje snel doen.

Vergeet in Page ook zeker niet antelope canyon te bekijken.

San diego heb je weinig tijd voor. Mooie stad, maar daar mag je ook wel 3 dagen voor uittrekken. Ik zou op dag 19 dan de zoo of seaworld doen en dan de dag erna doorrijden naar LA. De dag die je 'wint' zou ik persoonlijk dan bij SF zetten.
Die volle dag Grand Canyon is misschien ook niet nodig, maar aan de andere kant geeft het wel wat rust.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis juli-aug 2015 LA-LA

Bericht door Martin & Marianne »

Het is een mooie route zo, maar iets meer tijd zo hier en daar zou wel mooi zijn. Kijk wat je allemaal in Yosemite wilt doen. Als je meerdere delen van het park wilt zien dan is meer tijd niet verkeerd. Je zou ook twee stops kunnnn doen tussen Yosemite en Las Vegas, dat geeft je meer tijd in Yosemite, en ook voor alle bezienswaardiheden op weg naar Las Vegas.
Waarom plan je wel een volle dag voor de Grand Canyon en heb je twijfels bij een volle dag voor bijvoorbeeld Zion?

Marianne
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis Lythi91: juli-aug 2015 LA-LA

Bericht door markro »

Lythi, hartelijk welkom bij Alles Amerika.
Lythi91 schreef:Dag 7: Yosemite (hier willen we wat wandelingen doen en rondrijden met de auto. Ook naar mariposa om de sequoia's te zien. Is dit voldoende tijd dan in YM?)
Even voor de zorgvuldigheid: Mariposa is een plaats, die circa 45 kilometer vanaf de westingang via Highway 140, en ten zuidwesten van het Yosemite National Park ligt.
De sequoia's in het Yosemite NP liggen in het gebied met de naam Mariposa Grove, dat zich in het zuiden van het park bevindt, vlakbij de zuidingang aan Highway 41.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 »

Dag 1 Nederland - LA
Dag 2 LA - Pismo Beach
Dag 3 Pismo Beach - Monterey
Dag 4 Monterey - SF
Dag 5 SF
Dag 6 SF - via Oakhurst en zuidingang Yosemite - Mariposa Grove - Glacier Point - Yosemite Valley
Dag 7 Yosemite
Dag 8 Yosemite - Tioga Pass - Bodie - Mono Lake - Lee Vining of Mammoth Lakes
Dag 9 Lee Vining of Mammoth Lakes - Death Valley
Dag 10 Death Valley - Las Vegas
Dag 11 Las Vegas
Dag 12 Las Vegas - Zion
Dag 13 Zion
Dag 14 Zion - Bryce
Dag 15 Bryce - Page (Horseshoe Bend, Lake Powell en hier ligt ook Antelope Canyon)
Dag 16 Page - Monument Valley
Dag 17 Monument Valley - Grand Canyon
Dag 18 Grand Canyon
Dag 19 Grand Canyon - Seligman - route 66 via Hackberry - Kingman - (Joshua Tree) - Palm Springs (of Twentynine Palms)
Dag 20 Palm Springs of 29palms - (Joshua Tree) - San Diego
Dag 21 San Diego
Dag 22 San Diego - LA
Dag 23 LA
Dag 24 LA
Dag 25 LA - Nederland

Kustroute: ik ben wel een voorstander om deze van SF naar LA te rijden, maar zoals jij het hebt, kan het ook
Yosemite: overnachten in de vallei zelf, vb Curry Village
Death Valley: overnachten in DV zelf maakt dat je er in de 'frissere' avond en ochtenduren bent, dan kan je wel wandelen EN je kan de zonsondergang meemaken, heel mooi
Zion: overnachten in Springdale
Page: er is veel te zien rondom Page, een dag extra zou hier ook kunnen
Monument Valley: overnachten bij Gouldings Lodge of the View
Joshua Tree: ik zou toch dit park meenemen als je er in de buurt bent
San Diego: het kan met 1 dag en vb nog een halve dag als je naar LA gaat, maar een dag meer hier zou ook mogen, het is een erg aangename stad

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Lythi91
Amerika-newbie

Bericht door Lythi91 »

Bedankt allemaal voor jullie reacties! Ben er erg mee geholpen.
Over een extra dag SF zat ik inderdaad ook te twijfelen, dus doe ik toch 2 volle dagen. Kan ik de dag erna misschien ook wat vroeger naar Yosemite (of als de route andersom is later uit Yosemite weg).
Ook heb ik gekozen voor een extra dag Yosemite, omdat we inderdaad meerdere delen van het park willen bekijken. Het is dan zonde om het af te raffelen.
In San diego wil ik eigenlijk vooral naar de zoo. Dus 1 overnachting zou dan inderdaad voldoende kunnen zijn en dan kan ik die andere dag weer ergens anders gebruiken. De tijd om echt in de stad zelf rond te lopen hebben wij denk ik niet.
Over de volle dag grand canyon: de ene dag komen we vanaf monument valley, en de dag dat we weg gaan hebben we een lange autorit dus 's ochtends niet veel tijd dacht ik. Zonder die extra volle dag dacht ik dus te weinig tijd te hebben. Maar als jullie denken dat dit goed te doen is, kan ik die dag ook weer ergens anders gebruiken. Het mooiste is de zonsopgang en zonsondergang en die maken we allebei wel mee. Is het ook voldoende tijd als we nog een helicoptervlucht willen doen? Of is dan die volle dag wel gewenst?
De antelope canyon ziet er mooi uit! Gaan we zeker bekijken! Bedankt voor de tip!
En ik bedoelde inderdaad de mariposa grove. Bedankt voor de aanvulling!
Ook over de route andersom twijfelde ik. Misschien is het wel een idee omdat je aan het einde wat meer rust hebt tijdens de kustroute. Wat vinden jullie?
Het wordt dan, met jullie tips meegenomen, zoiets:

Dag 1 Nederland - LA
Dag 2 LA - San Diego
Dag 3 San Diego - 29palms (Joshua tree)
Dag 4 29 palms - grand canyon
Dag 5 Grand canyon - monument valley
Dag 6 Monument valley - Page
Dag 7 Page - Bryce
Dag 8 Bryce - Zion
Dag 9 Zion
Dag 10 Zion - Las Vegas
Dag 11 Las Vegas
Dag 12 Las Vegas - Death Valley
Dag 13 Death Valley - Lee Vining
Dag 14 Lee Vining - Yosemite
Dag 15 Yosemite
Dag 16 Yosemite - SF
Dag 17 SF
Dag 18 SF
Dag 19 SF - Monterey
Dag 20 Monterey - Pismo beach
Dag 21 Pismo beach - LA
Dag 22 LA
Dag 23 LA
Dag 24 LA - Nederland

Het enige waar ik dan over twijfel is de tijd in grand canyon. Wat denken jullie hiervan?

Alvast bedankt voor de reacties en hulp!!

Groetjes, Lythi
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 »

Je kan ook naar San Diego vliegen en vanaf LA terug.

Nu heb je weinig tijd bij GC. Dag 4 is lang rijden en op dag 5 kan je enkel nog 's ochtends iets doen.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer