Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Li-unit: zuidwest USA met camper

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Li-unit
Amerika-ontdekker

Reis Li-unit: zuidwest USA met camper

Bericht door Li-unit »

Eind mei 2014 gaan mijn vriendin en ik het avontuur aan in Amerika.
We hebben een reis samen gesteld waarin we verblijven in hotels, maar ook een camperrondreis gaan maken. In totaal gaan we 1 maand op vakantie.
We vertrekken vanuit Amsterdam en vliegen via Chicago naar Los Angeles. In Los Angeles verblijven we 3 nachten in een hotel waarna we onze camper gaan halen welke we gehuurd hebben bij Apollo.
Vervolgens maken we een roadtrip die eindigt in San Fransisco, waar we de camper weer inleveren. Als we de camper hebben ingeleverd verblijven we nog 3 nachten in een hotel in San Fransisco.
Daarna vliegen we naar New York waar we ook nog 3 nachten blijven voordat we terugkeren naar Amsterdam.

De steden bezoeken we dus door te overnachten in hotels en voor de rondreis hebben we de beschikking over een Apollo Eclipse camper welke zo compleet mogelijk met All Inclusive pakket is geboekt.

Afbeelding

Voor de camperrondreis heb ik de volgende route bedacht.

Los Angeles - San Diego
San Diego - Tucson
Tucson - Sedona
Sedona - Grand Canyon
Grand Canyon - Monument Valley
Monument Valley - Page / Lake Powel
Page - Zion Park
Zion Park - Las Vegas
Las Vegas - Bishop Mammoth Lakes
Bishop - Yosemite Park
Yosemite Park - Sequoia Park
Sequoia Park - San Fransisco

De reden van de volgorde van de onderste drie parken is omdat we niet door Death Valley heen mogen rijden met de camper, dus moeten we er bovenlangs of onderlangs omheen. Wij dachten dus bovenlangs, waar we dan in Bishop uit komen.

Voor bovenstaande route hebben we ongeveer 22 dagen, dus we zijn niet elke dag afstanden aan het rijden.

Hebben jullie tips of adviezen m.b.t. bovenstaande reis. Ik heb al veel gelezen, maar iedere tip is welkom.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Zuid West USA met Camper

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo, welkom op het forum! Jullie plannen zien er goed uit, maar probeer eens een route per dag uit te schrijven. Dan is het makkelijker te zien wat er wel en niet mogelijk is.
Lees ook eens wat reisverslagen, daar kun je erg veel tips uithalen. En kijk voor de parken en bezienswaardigheden op http://www.ontdek-amerika.nl.
Is er een reden voor Tucson? Het ligt wat uit de route. En ik mis Bryce.

Hebben jullie al iets gereserveerd in Yosemite? Zo nee, dan zal het heel lastig worden om iets in het park te vinden. Kijk eens op http://www.recreation.gov of er nog iets vrij is. Zie voor informatie over de campings in het park ook: http://www.nps.gov/yose/planyourvisit/camping.htm.

Marianne
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Zuid West USA met Camper

Bericht door PSVwally »

Hallo en welkom op het forum,

Het makkelijkste is het als je je zuidwest route eens per dag uitschrijft, dus:

Dag 1 naar LA
Dag 2 LA
Dag 3 LA
Dag 4 camper halen - San Diego
Dag 6 San Diego - ?
etc etc

Zorg verder dat je iig in LA een auto huurt, die stad is niet te bekijken zonder eigen vervoer.

Verder is 22 dagen voor het standaard zuidwest rondje vaak precies genoeg (natuurlijk eigenlijk net altijd te weinig), maar met San Diego, Tucson en Sedona erbij zou het wel eens veel rijden kunnen worden en weinig tijd in de parken/steden. Ik kan wrs nu al zeggen dat je erg weinig tijd voor Yosemite en/of Sequoia gaat hebben in zo'n route.

maar nogmaals, schrijf je route eens uit, dan kan er gerichter gereageerd worden. Als het goed is zou je tot 15 juni met een camper door death valley mogen...ben je er dan nog niet of mag dat van Apollo helemaal niet?
Li-unit
Amerika-ontdekker

Re: Reis Li-unit: zuidwest USA met camper

Bericht door Li-unit »

Ik had al een schema gemaakt, dus die zal ik even delen.

1 Vliegen en aankomst LA
2 LA
3 LA Universal Studios
4 Camper halen in LA en uitvinden hoe alles werkt enz.
5 Disneyland Anaheim
6 LA naar San Diego
7 SD Seaworld
8 SD
7 SD naar Tucson
8 Tucson
9 Tucson naar Sedona
10 Sedona naar Grand Canyon
11 Grand Canyon
12 Grand Canyon naar Monument Valley
13 Monument Valley Page
14 Dagje relaxen aan Lake Powel
15 Page naar Zion
16 Zion naar LV
17 LV
18 LV naar Bishop
19 Bishop
20 Bishop naar Yosemite
21 Yosemite
22 Yosemite naar Sequoia
23 Sequoia richting SF
24 Aankomst SF Camper inleveren
25 SF
26 SF
27 SF vliegen naar NY
28 NY
29 NY
30 NY terug naar Amsterdam

We willen idd een auto huren in LA. Tips?
We willen ook graag in de parken danwel in de buurt van de parken overnachten. Moeten we die campings nu allemaal al reserveren?
En waar kunnen we het beste gaan camperen in Las Vegas? Het zou lekker zijn als we lopend uit de voeten zouden kunnen. Tips?
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Dag 4: ik weet niet waar in LA je de camper juist moet ophalen, maar ik zou algemeen adviseren om als je die hebt voor 15 uur te proberen in Anaheim of directe omgeving te zijn en in die regio je boodschappen te doen. Het is best dat je de volgende dag direct kort bij Disneyland bent. Als je nog uit het noorden moet komen kan het verkeer je immers parten spelen.

Ik mis Bryce in het geheel tussen Page en Zion. één dagje voor Zion is ook minimaal, je hebt immers nog afstand af te leggen om er te geraken en nadien uit Vegas te geraken. Advies: voeg Bryce toe na Lake Powell en voorzie 1 dag meer in Zion, dan kan je de dag erna in de voormiddag reeds naar vegas rijden.

LV naar Bishop: Ik vermoed dat jullie naar Bishop gaan om Death Valley te bezoeken, maar daar mag je met een camper van Apollo na 15 mei niet meer in. Ligt dit reeds vast ? Ik denk dat er andere zijn waarbij je wel nog in Death Valley mag zoals Cruise America.

Ik zou dan ook verder doorrijden als het enigszins kan tot bvb Mammoth Lakes. 2 dagen in Bishop blijven heeft in deze volgens mij geen zin.

Verder zou ik Sequoia vergeten. Je moet nog twee dagen terugwinnen Voor Bryce en Zion en eigenlijk heb je toch onvoldoende tijd voor een deftig bezoek aan Sequoia en Kings. Bryce en een extra dag Zion zijn in mijn ogen meer waard. Je bespaart hier al één van de twee dagen.

Vanuit Yosemite kan je gerust in één dag naar SF, hier bespaar je dan je tweede dag.

Lopen in Las Vegas kan, maar onderschat de afstanden niet, je zal toch wel het OV moeten gebruiken. Maar er is een RV parking aan Circus Circus, dat is zowiezo de beste lokatie keuze.

In de parken reserveer je je plaats zeker best vooraf. Maar als je het schema wil aanhouden kan je dat eigenlijk bijna voor de hele trip doen.

Je zal een huurwagen nodig hebben om LA te bezoeken, zonder wagen ben je daar bijna niets.

San Diego vind ik een goede keus en kan ik maar aanraden, te weinig mensen bezoeken deze stad.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Jullie trekken heel veel tijd uit voor de steden en weinig voor de parken. Ik zou ook Bryce toevoegen en een nacht extra in Zion nemen. Ik weet niet of reserveren nodig is, je kunt eens kijken hoeveel plaatsen er vrij zijn. Kijk bijvoorbeeld voor Zion eens op http://www.recreation.gov voor Watchman campground. En kijk ook eens naar de mogelijkheden in Yosemite.
In het begin hebben jullie erg veel pretparken achterelkaar. Misschien is het een idee om bijvoorbeeld Disneyland te laten vallen.
Om voor 1 nacht naar sequoia te rijden heeft niet veel zin, die dag kun je beter bij Yosemite gebruiken, of trek meer tijd uit voor Sequoia en Kings Canyon. Kijk eens naar ons 2013-verslag voor zowel Yosemite als Sequoia en Kings Canyon.Wij waren er in ongeveer dezelfde periode.
Afhankelijk van de route die je neemt kun je van Las Vegas naar Bishop rijden, of naar Lee Vining. Voor Bishop kun je de 266 en 168 nemen, en voor Lee Vining rij je via Tonopah. Of de route via de 266 en 168 met een camper goed te doen is weet ik niet. Wat is de reden voor 2 nachten Bishop?
Met 30 dagen zou je ook Arches en Canyonlands toe kunnen voegen, maar dat gaat dan wel ten koste van de tijd voor LA of San Diego. Of je zou Tucson moeten laten vallen.
Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 06 mar 2014, 18:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Marenko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Is Tucson een must? San Diego Tucson is met een camper al snel 8 uur rijden! Zonder stops. Je kunt ook via Joshua Tree NP naar de Grand Canyon rijden, en dan naar Sedona, en verder naar Monument Valley.
Tucson heeft veel maar ik zou het voor nu te ver uit de route vinden en te veel km met een camper.
Li-unit
Amerika-ontdekker

Bericht door Li-unit »

Bedankt voor de reacties.
Misschien had ik even moeten vertellen dat wij een jong stel zijn, waarbij ik een grote passie heb voor TV en Film.
Die pretparken zijn dus een bewuste keuze. Dat vinden wij echt top. :thumbup:
Daar verklaart ook een bezoek aan Tucson, om daar de studio's te bezoeken van western films en de cowboy omgeving lijkt ons leuk.
Ik wist even niet meer waarom ik Bryce overgeslagen had, dus heb ik Bryce even op gezocht en toen wist ik het weer.
Ik denk dat WIJ (met alle respect) na Sedona, GC en Monument Valley even genoeg rode stenen en rotsen gezien hebben. Correct me if I'm wrong!!!
Je kent het gevoel wel dat als je op vakantie gaat naar een mooi en tropisch eiland, dat je na een paar dagen denkt: Oh ja,......alweer een palmboom. Hiephoi! :roll:
Nogmaals, met alle respect!!! Ik zeg niet dat het daar niet mooi is!!!
Met Bisshop bedoelde ik eigenlijk Mammoth lakes. Daar wilden we naartoe rijden door bovenlangs Death Valley te rijden. Dus niet er doorheen. Mag idd niet van Apollo.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Eerst even over Bryce, dat is wel iets compleet anders dan Sedona of Monument Valley. Als je het toe zou kunnen voegen zeker doen, maar hoe je route nu is heb je er echt geen tijd voor.
Verder heb je eigenlijk ook voor Zion, Yosemite en zeker voor Sequoia erg weinig tijd. Ik zou die volle dag Bishop of Mammoth Lakes eruit halen en die bij een park zetten. Ik snap met zo'n drukke route ook niet helemaal de keuze voor een camper en dan vooral ook zo'n grote. Ik weet niet wat de afmetingen in amerikaanse maten zijn, maar zoek even uit of je er wel overal mee in Sequoia mag komen. Sommige wegen zijn daar voor lange campers verboden.

Je gaat echt wel een mooie trip maken hoor, maar ik zou echt nog eens overdenken of je het niet iets in moet korten om andere dingen goed te bekijken, want je gaat nu veel stad combineren met grote afstanden rijden en relatief weinig tijd voor de hoogtepunten uittrekken.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

PSVwally schreef: Ik snap met zo'n drukke route ook niet helemaal de keuze voor een camper en dan vooral ook zo'n grote.
De grote valt wel mee hoor een Apollo Eclipse is een 27ft camper dus uitgezonderd Sequoia waar een maxadvies van 22ft geld geen problemen vlgens mij.
Li-unit
Amerika-ontdekker

Bericht door Li-unit »

Ik maakte me al zorgen over het formaat, maar dat valt dus mee. Ik ging er ook van uit dat het altijd groter kan.
Betekent dit dat we helemaal niet bij Sequoia kunnen komen? Kunnen we daar ook geen wandeling maken en wat mooie foto's schieten? Wel toch? :blink:
De steden vinden wij gewoon gaaf, dus hebben we daar wat meer tijd evenals de atractieparken.
Ik twijfel alleen wel over Tucson ivm declange rit, maar tegelijk denk ik dan: Van San Diego naar Grand Canyon is ook ver?!?! Dus dit weten we nog niet zeker. :roll:
M.b.t. de parken weet ik nu al dat wij daar toch geen hele dagen gaan wandelen. Gewoon een biertje drinken naast de camper met een prachtig uitzicht vinden wij ook genieten. Het is immers vakantie!!! :thumbup:
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

In Sequoia kan je de shuttle bus gebruiken. Grote delen van het park mag je immers met meer dan 22ft niet in. Waarom overigens een 27ft ? Ik dacht dat jullie slechts met twee zijn.

Naar Tucson is inderdaad een flinke rit. Aangezien je op dag 8 een volle dag hebt zou je er kunnen voor kiezen om dag 7 nog niet de volledige rit te doen. Bvb tot Casa Grande 560 km en de volgende dag dan nog 120 km. (ruim genomen 1,5 uur)
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Het valt wel mee in Sequoia, kijk daarvoor eens op http://www.nps.gov/seki onder de alerts (laatste alert; vehicle length limits) en kijk eens op de park map (zie de link onder park tools in de linkerkolom). Als je vanuit het noorden naar Sequoia gaat (via Kings Canyon) en ook weer via die route het park verlaat heb je geen last van de restricties op de 198.
Maar kijk eens wat je wilt doen in Sequoia en of die ene overnachting de extra (saaie) kilometers en de extra tijd rechtvaardigt.

Voor een biertje naast de camper hoef je niet helemaal naar de VS, het lijkt me jammer om niet iets meer van de parken te gaan bekijken.

Marianne
Li-unit
Amerika-ontdekker

Bericht door Li-unit »

Ik heb nog een vraagje over Las Vegas.
Waar kunnen we het beste gaan staan in Las Vegas? We willen graag dicht bij de strip staan, maar ik had al begrepen dat er dan niet zo heel veel opties waren buiten Circus Circus.
Nou had ik ook gelezen dat er mensen zijn die hun camper ergens parkeren en vervolgens in een hotel slapen aan de strip. Zijn er mensen die daar ervaring mee hebben? Waar parkeer je je camper? Wat is jullie advies?
toetjero
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door toetjero »

Ik weet dat een gezin de camper op RV park Sams Town had gezet, circa $18 per nacht en toen met de bus van de camping en wat handbagage naar een hotel op de strip is gereisd om daar 1 of 2 nachten te logeren.
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

Van familie hebben we goede berichten gehoord over Apollo.
Wij konden op onze eerste reis door de States niet door Yosemite omdat door sneeuw de Tiogapas nog afgesloten was (eind juni). We hebben toen de Sonorapas gereden die net ten noorden van het park ligt en die vonden we ook heel mooi. Je komt dan o.a. door Dardanelle, wat een inwoneraantal van ..... 2 had! Maar let op: Deze pas is maar 100 ft lager dan de Tioga en kan dus ook nog gesloten zijn.
Li-unit
Amerika-ontdekker

Bericht door Li-unit »

Wij zijn ook benieuwd naar Apollo. Er was niet zo heel veel te vinden over Apollo in Amerika, maar wij gaan er voor. Zij boden het meest complete pakket voor de beste prijs.
Ben met name benieuwd of we een redelijk nieuwe RV krijgen of een oud barrel?!? We gaan het zien!
jojostravelusa
Amerika-expert
Contacteer:

Wij gaan naar Oasis Las Vegas RV Resort. Deze ligt best een eindje van de Strip. In het verleden reed de Strip Trolley tot op de camping en dat was ideaal. Omdat we het een mooie, prettige camping vinden gaan we toch weer terug, maar zullen nu met de bus naar de Strip gaan. En eerst een stuk lopen naar de bus. Voor jullie waarschijnlijk geen optie omdat je specifiek aangaf dicht bij de Strip te willen zitten, maar wij vinden het vermelden van Oasis hier toch de moeite waard.
Een taxi naar MGM schijnt $ 18,- te kosten.

http://www.oasislasvegasrvresort.com/

http://issuu.com/online_guest_guides/do ... _las_vegas Dit is een link naar de brochure van Oasis en op pagina 9 staan transportation options to the Strip.
Li-unit
Amerika-ontdekker

Bericht door Li-unit »

Ik heb oasis voorbij zien komen. Zag er erg goed uit, maar idd ver van de strip af.
Een gemiddelde overnachting van 50 dollar + de taxikosten maken een overnachting van ongeveer 70 dollar. Voor dat geld kan ik volgens mij bijna in een hotel slapen aan de strip en onze camper gratis parkeren bij het hotel.
En mogelijk hebben we dan ook al iets van eten. Of moeten we daar appart voor betalen in de hotels?
jojostravelusa
Amerika-expert
Contacteer:

De bus is aanzienlijk goedkoper en als je een Passport America aanschaft voor $ 44,- krijg je op veel campings, waaronder ook Oasis 50% korting. Geldt niet voor alle dagen. Bij Oasis bv. is het weekend uitgesloten.
Als je in een hotel wilt eten zul je het over het algemeen toch apart moeten betalen, hoewel ontbijt soms wel inbegrepen is.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer