Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Haas: Zuid-West Amerika met kinderen
Reis Haas: Zuid-West Amerika met kinderen
Hallo allemaal,
Voor het eerst op dit forum en aankomende zomer voor het eerst met onze dochters (12 en10) op rondreis door Zuid-West Amerika!
Al heel veel leuke tips en ervaringen hier gelezen maar ben heel benieuwd wat jullie van onze planning vinden:
Dag 1 Ams-Lax
overnachting hotel op de luchthaven
Dag 2 ophalen camper Road Bear 23-26 ft en dan door naar San Diego
overnachting camping San Diego
Dag 3 San Diego Zoo
Dag 4 San Diego-Palm Springs
overnachting Palm Springs
Dag 5 Palm Springs - Lake Havasu via Joshua Tree
overnachting Lake Havasu
Dag 6 Lake Havasu-Sedona via route 66 stops in Kingman an Williams
overnachting in Sedona
Dag 7 Sedona, Slide Rock Park
overnachting in Sedona
Dag 8 Sedona - Grand Canyon Village; bezoek Grand Canyon
overnachting Grand Canyon Village
Dag 9 Grand Canyon - Page; bezoek Antelope Canyon
overnachting Page
Dag 10 Page - Las Vegas
overnachting Las Vegas
Dag 11 Las Vegas
overnachting Las Vegas
Dag 12 Las Vegas - Mammoth Lakes helaas kunnen wij niet via Death Valley ivm de hitte
overnachting Mammoth Lakes
Dag 13 Mammoth Lakes - Yosemite Valley; via Mono Lake en Tioga Road
overnachting Yosemite Valley
Dag 14 Yosemite Valley - Mariposa Grove
overnachting Mariposa Grove
Dag 15 Mariposa Grove - San Fransisco
overnachting SFO
Dag 16 camper inleveren; bezoek SFO
overnachting hotel SFO
Dag 17 bezoek SFO en ophalen auto
overnachting hotel SFO
Dag 18 SFO - Monterrey
overnachting Monterrey
Dag 19 Monterrey - Santa Barbara
overnachting Santa Barbara
Dag 20 Santa Barbara - Santa Monica
overnachting Santa Monica
Dag 21 Bezoek LA
Dag 22 Bezoek Universal Studio's
Dag 23 auto inleveren op luchthaven LAX - AMS
Dag 24 aankomst AMS
Vlucht, camper en autohuur zijn geboekt. De rest is nog flexibel dus ik hoor graag jullie tips en opmerkingen!!
Alvast bedankt!
Groeten Mascha
Voor het eerst op dit forum en aankomende zomer voor het eerst met onze dochters (12 en10) op rondreis door Zuid-West Amerika!
Al heel veel leuke tips en ervaringen hier gelezen maar ben heel benieuwd wat jullie van onze planning vinden:
Dag 1 Ams-Lax
overnachting hotel op de luchthaven
Dag 2 ophalen camper Road Bear 23-26 ft en dan door naar San Diego
Dag 3 San Diego Zoo
Dag 4 San Diego-Palm Springs
overnachting Palm Springs
Dag 5 Palm Springs - Lake Havasu via Joshua Tree
overnachting Lake Havasu
Dag 6 Lake Havasu-Sedona via route 66 stops in Kingman an Williams
overnachting in Sedona
Dag 7 Sedona, Slide Rock Park
overnachting in Sedona
Dag 8 Sedona - Grand Canyon Village; bezoek Grand Canyon
Dag 9 Grand Canyon - Page; bezoek Antelope Canyon
overnachting Page
Dag 10 Page - Las Vegas
overnachting Las Vegas
Dag 11 Las Vegas
overnachting Las Vegas
Dag 12 Las Vegas - Mammoth Lakes helaas kunnen wij niet via Death Valley ivm de hitte
overnachting Mammoth Lakes
Dag 13 Mammoth Lakes - Yosemite Valley; via Mono Lake en Tioga Road
overnachting Yosemite Valley
Dag 14 Yosemite Valley - Mariposa Grove
overnachting Mariposa Grove
Dag 15 Mariposa Grove - San Fransisco
overnachting SFO
Dag 16 camper inleveren; bezoek SFO
overnachting hotel SFO
Dag 17 bezoek SFO en ophalen auto
overnachting hotel SFO
Dag 18 SFO - Monterrey
overnachting Monterrey
Dag 19 Monterrey - Santa Barbara
overnachting Santa Barbara
Dag 20 Santa Barbara - Santa Monica
Dag 21 Bezoek LA
Dag 22 Bezoek Universal Studio's
Dag 23 auto inleveren op luchthaven LAX - AMS
Dag 24 aankomst AMS
Vlucht, camper en autohuur zijn geboekt. De rest is nog flexibel dus ik hoor graag jullie tips en opmerkingen!!
Alvast bedankt!
Groeten Mascha
Re: Zuid-West Amerika met kinderen
Pfoeh, aan de ene kant is het een drukke route, aan de andere kant doen jullie het relatief rustig aan.
Mag ik vragen waarom jullie Bryce en Zion overslaan? De meeste mensen willen deze op de eerste reis graag meepakken. Van wat anderen op het forum altijd zeggen (ik heb zelf geen kinderen), is Zion een leuk park voor kinderen. Persoonlijk zou ik proberen om van Palm Springs in één keer naar Kingman (evt. Joshua Tree NP overslaan) te rijden, de dag erna dan naar de GC. Je kan ook Bryce Canyon overslaan en die dag gebruiken voor bijv. MV (maar beter toevoegen aan bijv. Zion).
Dag 5 Palm Springs - Kingman
Dag 6 Kingman - Grand Canyon
Dag 7 Grand Canyon - Page
Dag 8 Page - Bryce Canyon NP
Dag 9 Bryce Canyon NP - Zion NP (overnachten in Springdale)
Dag 10 Zion NP - Las Vegas
Mag ik vragen waarom jullie Bryce en Zion overslaan? De meeste mensen willen deze op de eerste reis graag meepakken. Van wat anderen op het forum altijd zeggen (ik heb zelf geen kinderen), is Zion een leuk park voor kinderen. Persoonlijk zou ik proberen om van Palm Springs in één keer naar Kingman (evt. Joshua Tree NP overslaan) te rijden, de dag erna dan naar de GC. Je kan ook Bryce Canyon overslaan en die dag gebruiken voor bijv. MV (maar beter toevoegen aan bijv. Zion).
Dag 5 Palm Springs - Kingman
Dag 6 Kingman - Grand Canyon
Dag 7 Grand Canyon - Page
Dag 8 Page - Bryce Canyon NP
Dag 9 Bryce Canyon NP - Zion NP (overnachten in Springdale)
Dag 10 Zion NP - Las Vegas
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Helemaal eens met Ems. Doe het eerste stuk iets sneller zodat je ook tijd hebt voor Zion en eventueel Bryce. Ook voor Yosemite zou een extra nacht wel prettig zijn. Denk er aan dat je precies op tijd reserveert, weet je al hoe dat in zijn werk gaat?
Misschien hebben jullie iets aan onze reisverslagen. In 2002 waren onze dochters 7 en 9.
Marianne
Misschien hebben jullie iets aan onze reisverslagen. In 2002 waren onze dochters 7 en 9.
Marianne
Bedankt voor jullie reactie Ems en Marianne! Wat Bryce en Zion betreft, die stonden zeker ook op ons lijstje maar was bang dat het allemaal teveel van het goede werd… Joshua Tree is zeker geen must dus is het misschien idd een goed idee om vanuit Palm Springs wat sneller omhoog te gaan en Zion erbij te pakken. Wat vinden jullie van Sedona, hoor dat het Slide Rock Park zo leuk is voor kids?? Wat betreft het reserveren voor de campgrounds heb ik idd gekeken, gaan in juli dus dat zou betekenen dat wij in Maart moeten boeken… Ik ga zeker even bij je reisverslagen kijken Marianne!! Bedankt!!
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
En denk er aan dat in maart het tijdverschil maar 8 uur is omdat de zomertijd daar eerder ingaat dan hier. dus om 15.00 uur klaar zitten.
Slide Rock SP is leuk, maar erg druk. Als je voldoende tijd hebt is het leuk maar je moet er wel heel vroeg zijn om de camper te kunnen parkeren. Ik zou de voorkeur geven aan meer ruimte voor de rest van de route.
Marianne
Slide Rock SP is leuk, maar erg druk. Als je voldoende tijd hebt is het leuk maar je moet er wel heel vroeg zijn om de camper te kunnen parkeren. Ik zou de voorkeur geven aan meer ruimte voor de rest van de route.
Marianne
Dus Sedona overslaan en Zion evt Bryce erbij pakken en een nachtje langer in Yosemite… Dank je wel voor de tip, ga ik zeker even over nadenken!
-
- Amerikafan
Re: Reis Haas: Zuid-West Amerika met kinderen
Evt. een alternatief, zodat je toch Slide Rock Park kunt bezoeken. Voor de kinderen zeker een leuk park om aan te doen.
Dag 4 San Diego-Blythe (via El Centro)
overnachting Blythe
Dag 5 Blythe - Sedona (via Prescott)
overnachting in Sedona
Dag 6 Sedona - Grand Canyon Village ( eerst bezoek Slide Rock Park,vroeg er zijn en rond de middag doorrijden naar GC)
Dag 7 Grand Canyon - Page; bezoek Antelope Canyon
overnachting Page
Dag 8 Page - Bryce
overnachting Bryce (evt. deze dag bij Yosemite toevoegen of extra nacht Zion
Dag 9 Bryce - Zion (of vanuit Page naar Zion)
Dag 10 Zion - Las Vegas
overnachting Las Vegas
[/quote]
Dag 4 San Diego-Blythe (via El Centro)
overnachting Blythe
Dag 5 Blythe - Sedona (via Prescott)
overnachting in Sedona
Dag 6 Sedona - Grand Canyon Village ( eerst bezoek Slide Rock Park,vroeg er zijn en rond de middag doorrijden naar GC)
Dag 7 Grand Canyon - Page; bezoek Antelope Canyon
overnachting Page
Dag 8 Page - Bryce
overnachting Bryce (evt. deze dag bij Yosemite toevoegen of extra nacht Zion
Dag 9 Bryce - Zion (of vanuit Page naar Zion)
Dag 10 Zion - Las Vegas
overnachting Las Vegas
[/quote]
Wij wilden afgelopen zomer ook naar sliderock met de kids, maar daar aangekomen was het zo enorm druk dat we maar door zijn gereden. Wel vonden we de omgeving van Sedona heel mooi, dus het is sowieso zeker de moeite. Lo lo mai vonden wij een erg leuke en mooie campground daar. Bryce en Zion zou ik zeker niet overslaan, waren voor ons en ook voor de kids echt hoogtepunten. Wij zaten bij Bryce op ruby's campground. Niet geweldig, maar goed genoeg en heel dicht bij de ingang van het park, met een parkbushalte recht voor de campground. Page vonden wij heel erg de moeite voor een extra dag. Lekker op het water varen en zwemmen, en er is enorm veel moois te zien. De (lower) antilope canyon is ook een aanrader met kinderen, vonden ze erg spannend en avontuurlijk (al zijn die van ons jonger, maar zeker voor 10+ ook erg leuk). Succes met puzzelen! Misschien heb je ook iets aan mijn reisverslagen. In 2012 deden we ongeveer de zelfde route (beetje omgedraaid) maar dan in hotels/cabins en afgelopen jaar met campers.
Onze Amerika-reizen:
Florida dec-jan 2011
zuidwest USA 2012
zuidwest USA 2013
USA 2014: denver-LA
Mei 2016: Florida
Zomer 2016: Denver-Denver
Zomer 2018: Noordwest USA en Canada
Volg ons op:
https://www.polarsteps.com/iertje007
Florida dec-jan 2011
zuidwest USA 2012
zuidwest USA 2013
Volg ons op:
Dank je wel Arja, ook een idee!!!
Hebben het nu als volgt bedacht:
1 Ams - Lax
2 Lax - San Diego
3 San Diego Zoo
4 San Diego - Kingman (via Palm Springs)
5 Kingman - Sedona (onderweg bezoek museum route 66??)
6 Sedona - Grand Canyon Village (ochtend bezoek Slide Rock Park; 's middags rijden)
7 Grand Canyon Village - Page (bezoek Crand Canyon en evt uitstappen onderweg Horseshoe bend)
8 Page - Zion NP (ochtend bezoek Upper Antelope Canyon en langs Lake Powell)
9 Zion NP - Las Vegas (ochtend bezoek Zion NP)
10 Las Vegas
11 Las Vegas - Mono Lake
12 Mono Lake - Yosemite Valley (via Tioga Road)
13 Yosemite Valley
14 Yosemite Valley - Mariposa Grove (bezoek Sequoia trees)
15 Mariposa Grove - SFO
16 SFO (inleveren camper)
17 SFO
18 SFO - Monterrey
19 Monterrey - Santa Barbara
20 Santa Barbara - Santa Monica
21 Universal Studio's
22 LA
23 LAX - Ams
24 thuis
Wij willen heel graag een combi maken tussen NP en steden maar tegelijkertijd het voor de kids ook zo leuk mogelijk maken. Het liefst willen wij natuurlijk alles zien maar het moet zeker niet te veel zijn.
Slide Rock lijkt ons voor de meiden wel heel leuk en Route 66 vinden wij wel heel leuk om mee te pakken dus misschien is het zo een optie?? Niet te vol??? Wil wel een beetje vakantie gevoel hebben!!!
Dank voor jullie reacties!!!
Hebben het nu als volgt bedacht:
1 Ams - Lax
2 Lax - San Diego
3 San Diego Zoo
4 San Diego - Kingman (via Palm Springs)
5 Kingman - Sedona (onderweg bezoek museum route 66??)
6 Sedona - Grand Canyon Village (ochtend bezoek Slide Rock Park; 's middags rijden)
7 Grand Canyon Village - Page (bezoek Crand Canyon en evt uitstappen onderweg Horseshoe bend)
8 Page - Zion NP (ochtend bezoek Upper Antelope Canyon en langs Lake Powell)
9 Zion NP - Las Vegas (ochtend bezoek Zion NP)
10 Las Vegas
11 Las Vegas - Mono Lake
12 Mono Lake - Yosemite Valley (via Tioga Road)
13 Yosemite Valley
14 Yosemite Valley - Mariposa Grove (bezoek Sequoia trees)
15 Mariposa Grove - SFO
16 SFO (inleveren camper)
17 SFO
18 SFO - Monterrey
19 Monterrey - Santa Barbara
20 Santa Barbara - Santa Monica
21 Universal Studio's
22 LA
23 LAX - Ams
24 thuis
Wij willen heel graag een combi maken tussen NP en steden maar tegelijkertijd het voor de kids ook zo leuk mogelijk maken. Het liefst willen wij natuurlijk alles zien maar het moet zeker niet te veel zijn.
Slide Rock lijkt ons voor de meiden wel heel leuk en Route 66 vinden wij wel heel leuk om mee te pakken dus misschien is het zo een optie?? Niet te vol??? Wil wel een beetje vakantie gevoel hebben!!!
Dank voor jullie reacties!!!
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 14
hallo,
voor de kids : sea world in san diego ? zelfs indien jullie kort na de middag toekomen kan sea world nog, in de zomer zijn er ook avondshows.
http://seaworldparks.com/en/seaworld-sandiego/
de zoo is sowieso een voltreffer !
Jacques
voor de kids : sea world in san diego ? zelfs indien jullie kort na de middag toekomen kan sea world nog, in de zomer zijn er ook avondshows.
http://seaworldparks.com/en/seaworld-sandiego/
de zoo is sowieso een voltreffer !
Jacques
Ik zou persoonlijk het eerst deel van de reis een beetje te druk vinden. Zion heb je zo helemaal geen tijd voor om echt te bekijken. Grand Canyon ook amper, want het zijn flinke afstanden die je aflegt. Vanaf Vegas wordt de route rustiger en beter te doen. Ik zou denk ik toch Sedona skippen en direct van Kingman naar de Grand Canyon gaan om langer in Zion te kunnen zijn. Ik zie niet zo goed waar je verder nog ruimte hebt om wat rust in het begin van de reis te krijgen... De Zoo zou ik persoonlijk niet doen, of je moet echt een grote dierentuinliefhebber zijn. Hij is prachtig hoor, maar het blijft toch 'gewoon' een dierentuin. Als je zo weinig tijd hebt, zou ik zelf iets met de kids gaan doen wat specifieker Amerikaans is. Sea World bijvoorbeeld. Of Universal Studios in LA, dat is ook helemaal leuk voor die leeftijd. Of allebei 

Onze Amerika-reizen:
Florida dec-jan 2011
zuidwest USA 2012
zuidwest USA 2013
Volg ons op:
Florida dec-jan 2011
zuidwest USA 2012
zuidwest USA 2013
Volg ons op:
Proef, dit is inderdaad wel elke dag flinke afstanden rijden en verkassen. Als je kids dol zijn op water zou je ook kunnen overwegen om The Narrows in Zion NP (http://www.nps.gov/zion/planyourvisit/h ... arrows.htm) te lopen i.p.v. Sedona. Of een dagje aan Lake Powell. Dit geeft ook meteen wat meer rust in je route.
Dat is inderdaad de reden dat wij Bryce en Zion wilden overslaan, omdat het te vol zou worden. Maar wij kunnen dus beter Sedona overslaan en misschien een extra nacht in Page of Zion blijven. Ik had persoonlijk ook voor Sea World gekozen maar de meiden mochten kiezen en die wilden echt graag naar de Zoo…daar hebben zij koala's en panda's???!!! Universal doen wij op het eind van de reis!! Bedankt voor al jullie tips!!!
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 14
hallo,
heb echt geen aandelen in sea world hoor, maar moesten jullie nog van gedacht veranderen : er zijn combi tickets sea world - universal studio's
Jacques
heb echt geen aandelen in sea world hoor, maar moesten jullie nog van gedacht veranderen : er zijn combi tickets sea world - universal studio's
Jacques
Mascha, ik kan alleen maar aangeven wat mij "leuker" lijkt. Aan jou om dan de keuze te maken om voor Zion/Bryce te kiezen of voor Sedona. Misschien ook goed om je kids eens te laten kijken wat hen leuker lijkt.
De drukte van Sedona zou voor mij een reden zijn om voor bijv. Zion of Page te kiezen. Plus ergens 2 nachten verblijven is ook wel prettig.
De drukte van Sedona zou voor mij een reden zijn om voor bijv. Zion of Page te kiezen. Plus ergens 2 nachten verblijven is ook wel prettig.
Die 2 nachten hadden wij in principe bij Sedona bedacht, maar heb het idee dat wij dit beter in de omgeving van Page kunnen doen. Wat betreft Zion/Bryce en Grand Canyon was ik bang dat het teveel Nationale Parken zouden worden… Denk dat het een goed idee is om van Kingman door naar Grand Canyon te gaan en daarna 2 nachten in Page te blijven. Zal het nog eens met de kids bespreken wat zij willen thé Zoo of Sea World… Combi met Universal wordt teveel, wij willen nl ook nog een dag voor LA bekijken inplannen!!! @Iertje007, heb net je reisverslag gelezen, leuke ideeen opgedaan! Bedankt!
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Sedona is ook voornamelijk natuur, net als de nationale parken. Ik zou 2 nachten Zion heel mooi vinden. Springdale is ook een leuke plaats, een wandeling in de Narrows is geweldig. Een prachtig motel voor in Springdale is de Desert Pearl Inn.
Denk er aan dat het in Page heel heer kan zijn in de zomer, maar als je het water opzoekt is het er wel lekker natuurlijk.
In LA is wellicht een bezoek aan Warne Bros een idee. Zie daarvoor ons 2006-verslag. En ik vond Seaworld veel prettiger dan de Zoo maar dat kwam mede omdat het er erg warm was toen wij er waren (zie ons 2002-verslag).
Marianne
Denk er aan dat het in Page heel heer kan zijn in de zomer, maar als je het water opzoekt is het er wel lekker natuurlijk.
In LA is wellicht een bezoek aan Warne Bros een idee. Zie daarvoor ons 2006-verslag. En ik vond Seaworld veel prettiger dan de Zoo maar dat kwam mede omdat het er erg warm was toen wij er waren (zie ons 2002-verslag).
Marianne
Wij hebben tussen las vegas en Yosemite in Keough gestaan. Een leuke kleine camping met een oud thermaal bad op een hete bron. Ik en mijn zoons hebben heerlijk gezwommen in dat warme water. We vonden het heerlijk ontspannend na zo'n lange rit.
De site van de camping: http://www.keoughshotsprings.com
De site van de camping: http://www.keoughshotsprings.com
Leuk dat je het verslag gelezen hebtHaas schreef:Die 2 nachten hadden wij in principe bij Sedona bedacht, maar heb het idee dat wij dit beter in de omgeving van Page kunnen doen. Wat betreft Zion/Bryce en Grand Canyon was ik bang dat het teveel Nationale Parken zouden worden… Denk dat het een goed idee is om van Kingman door naar Grand Canyon te gaan en daarna 2 nachten in Page te blijven. Zal het nog eens met de kids bespreken wat zij willen thé Zoo of Sea World… Combi met Universal wordt teveel, wij willen nl ook nog een dag voor LA bekijken inplannen!!! @Iertje007, heb net je reisverslag gelezen, leuke ideeen opgedaan! Bedankt!

Wat ook een aanrader is in de nationale parken zijn de junior ranger programma's. Vonden onze kids helemaal leuk! En als ze een beetje engels verstaan, zijn de ranger talks ook vaak leuk voor kinderen.
Onze Amerika-reizen:
Florida dec-jan 2011
zuidwest USA 2012
zuidwest USA 2013
Volg ons op:
Florida dec-jan 2011
zuidwest USA 2012
zuidwest USA 2013
Volg ons op:
Goedemorgen!
Wij hebben er nog eens goed naar gekeken en de route als volgt aangepast:
1 Ams-Lax
2 Camper ophalen en rustig aan Lax-San Diego
3 San Diego Zoo (daar gaat toch echt de voorkeur uit bij de kids) en misschien San Diego zelf nog 's middags???
4 San Diego-Kingman via Palm Springs en misschien nog leuke stops onderweg
5 Kingman-Grand Canyon Village
Ochtend Route 66 museum (aanrader???)
Middag misschien nog een klein bezoekje Grand Canyon
6 Grand Canyon Village-Page
's ochtends bezoek Grand Canyon en dan richting Page met uitstappen bij uitzichtpunten (oa Horseshoe bend)
7 Page: Antelope Canyon en 's middags boot huren op Lake Powell
8 Page- Zion
Middag met shuttelbus door Zion
9 Zion: wandeling in Zion
10 Zion-Las Vegas
11 Las Vegas
12 Las Vegas-Mono Lake
13 Mono Lake-Yosemite Village
Tioga Road
14 Yosemite Village-Mariposa Grove
Ochtend/begin vd midday Yosemite Village
Eind vd middag richting Mariposa
15 Mariposa Grove-SFO
ochtend bezoek Sequoia trees
middag rijden
16 SFO
camper inleveren en bezoek SFO
17 SFO
18 SFO-Monterey
ochtend nog bezoek SFO
middag rijden
19 Montery-Santa Barbara
ochtend bezoek aquarium
20 Santa Barbara-Santa Monica
middag bezoek LA
21 Santa Monica
Bezoek Universal Studios
22 Santa Monica
Bezoek LA
23 AMS-LAX
24 Thuis
Nog een paar vraagjes:
* Las over een boottocht bij San Diego "Walvissen en dolfijnen spotten" iemand ooit gedaan??
* Nog leuke tips voor onderweg?
* Nog overnachtingstips met de camper?
* Wij zijn niet getrainde wandelaars met kinderen (12 en 10 jr) welke wandelingen raden jullie aan?
Narrows lijkt mij mooi in Zion maar is dit te doen???
* Yosemite genoeg tijd zo?
* Twijfel nog om het zo te houden of 1 dag SFO minder en een dag langer LA...
Graag hoor ik jullie reacties!!! Alvast bedankt!!!
Grtz Mascha
Wij hebben er nog eens goed naar gekeken en de route als volgt aangepast:
1 Ams-Lax
2 Camper ophalen en rustig aan Lax-San Diego
3 San Diego Zoo (daar gaat toch echt de voorkeur uit bij de kids) en misschien San Diego zelf nog 's middags???
4 San Diego-Kingman via Palm Springs en misschien nog leuke stops onderweg
5 Kingman-Grand Canyon Village
Ochtend Route 66 museum (aanrader???)
Middag misschien nog een klein bezoekje Grand Canyon
6 Grand Canyon Village-Page
's ochtends bezoek Grand Canyon en dan richting Page met uitstappen bij uitzichtpunten (oa Horseshoe bend)
7 Page: Antelope Canyon en 's middags boot huren op Lake Powell
8 Page- Zion
Middag met shuttelbus door Zion
9 Zion: wandeling in Zion
10 Zion-Las Vegas
11 Las Vegas
12 Las Vegas-Mono Lake
13 Mono Lake-Yosemite Village
Tioga Road
14 Yosemite Village-Mariposa Grove
Ochtend/begin vd midday Yosemite Village
Eind vd middag richting Mariposa
15 Mariposa Grove-SFO
ochtend bezoek Sequoia trees
middag rijden
16 SFO
camper inleveren en bezoek SFO
17 SFO
18 SFO-Monterey
ochtend nog bezoek SFO
middag rijden
19 Montery-Santa Barbara
ochtend bezoek aquarium
20 Santa Barbara-Santa Monica
middag bezoek LA
21 Santa Monica
Bezoek Universal Studios
22 Santa Monica
Bezoek LA
23 AMS-LAX
24 Thuis
Nog een paar vraagjes:
* Las over een boottocht bij San Diego "Walvissen en dolfijnen spotten" iemand ooit gedaan??
* Nog leuke tips voor onderweg?
* Nog overnachtingstips met de camper?
* Wij zijn niet getrainde wandelaars met kinderen (12 en 10 jr) welke wandelingen raden jullie aan?
Narrows lijkt mij mooi in Zion maar is dit te doen???
* Yosemite genoeg tijd zo?
* Twijfel nog om het zo te houden of 1 dag SFO minder en een dag langer LA...
Graag hoor ik jullie reacties!!! Alvast bedankt!!!
Grtz Mascha
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 17 Reacties
- 10113 Weergaves
-
Laatste bericht door michelly
-