Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Lonae: SF - LV
Reis Lonae: SF - LV
Hoi allemaal,
ik ben al een tijdje aan het meelezen op dit forum, want in augustus gaan wij eindelijk met de camper rondreizen in Amerika. Zin in! Tot nu toe heb ik onderstaand reisschema samengesteld, zouden jullie hier eens naar willen kijken? Tips en opmerkingen zijn meer dan welkom!
1 23-08 Amsterdam San Francisco
2 24-08 San Francisco -
3 25-08 San Francisco -
4 26-08 San Francisco > Yosemite (in het park)
5 27-08 Yosemite
6 28-08 Yosemite > Sequoia / Kings Canyon
7 29-08 Sequoia / Kings Canyon
8 30-08 Sequoia / Kings Canyon > Barstow
9 31-08 Barstow > Zion
10 01-09 Zion
11 02-09 Zion > Bryce
12 03-09 Bryce > Capitol Reef
13 04-09 Capitol Reef > Monument Valley
14 05-09 Monument Valley > Page
15 06-09 Page
16 07-09 Page > Grand Canyon
17 08-09 Grand Canyon we willen later op de dag al een stuk richting LV rijden, welke plaats zouden jullie aanraden?
18 09-09 ? > Las Vegas
19 10-09 Las Vegas
20 11-09 Vlucht Las Vegas
21 12-09 Amsterdam
In de periode 15-6 > 15-09 mag je met een road bear camper niet dead valley in. Ik heb daarom de route gekozen via Sequoia NP ipv de Tioga Pass. Is dit aan te raden, met als tussenstop Barstow tussen Sequoia en Zion? (dacht misschien leuk om dan naar Calico te gaan..) Op het tweede stuk van de reis loopt de planning vrij snel door, is dit te snel?
Groetjes,
Lon
ik ben al een tijdje aan het meelezen op dit forum, want in augustus gaan wij eindelijk met de camper rondreizen in Amerika. Zin in! Tot nu toe heb ik onderstaand reisschema samengesteld, zouden jullie hier eens naar willen kijken? Tips en opmerkingen zijn meer dan welkom!
2 24-08 San Francisco -
3 25-08 San Francisco -
5 27-08 Yosemite
6 28-08 Yosemite > Sequoia / Kings Canyon
7 29-08 Sequoia / Kings Canyon
8 30-08 Sequoia / Kings Canyon > Barstow
9 31-08 Barstow > Zion
10 01-09 Zion
11 02-09 Zion > Bryce
12 03-09 Bryce > Capitol Reef
13 04-09 Capitol Reef > Monument Valley
15 06-09 Page
17 08-09 Grand Canyon we willen later op de dag al een stuk richting LV rijden, welke plaats zouden jullie aanraden?
18 09-09 ? > Las Vegas
19 10-09 Las Vegas
21 12-09 Amsterdam
In de periode 15-6 > 15-09 mag je met een road bear camper niet dead valley in. Ik heb daarom de route gekozen via Sequoia NP ipv de Tioga Pass. Is dit aan te raden, met als tussenstop Barstow tussen Sequoia en Zion? (dacht misschien leuk om dan naar Calico te gaan..) Op het tweede stuk van de reis loopt de planning vrij snel door, is dit te snel?
Groetjes,
Lon
Re: Reis Lonae: SF - LV
Nadeel van Sequoia is dat je een gedeelte Seki uit (via 198) vaak niet met een 22+'RV mag rijden omdat deze weg erg steil en kronkelig is. Maar Seki is wel een prachtig park. Dat geldt ook voor Tioga pass en je hoeft niet door DV te rijden, Je kan van lee Vining ook via Tonopah naar Zion rijden. is zelfs korter. Dan vermijd je ook Barstow en de in mijn ogen, minder aantrekkelijk ritten via Bakersfield en Barstow. Rijden door Nevada is dan toch aantrekkelijker imo.
Als de ochtend voordat je naar Yosemite vertrekt en dan nog de RV moet ophalen en ook nog boodschappen doen kan dit wel eens een te lange dag worden.
Na Grand Canyon zou je naar Seligman of Kingman kunnen rijden voor Las Vegas.
Yeehaw
Als de ochtend voordat je naar Yosemite vertrekt en dan nog de RV moet ophalen en ook nog boodschappen doen kan dit wel eens een te lange dag worden.
Na Grand Canyon zou je naar Seligman of Kingman kunnen rijden voor Las Vegas.
Yeehaw
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als je de Tioga Pass neemt kun je naar Bodie; veel leuker dan Calico. Je hebt dan ook wat meer tijd voor Yosemite. Denk er wel aan dat je op tijd reserveert (op 15 april). Oefen eventueel een maand eerder. Maar zoals Yeehaw al zegt: Sequoia is ook prachtig. Zie voor beide parken ons 2013-verslag.
Ik zou 2 nachten GC ook wel mooi vinden. Je staat prachtig in het park (Mather. reserveren is wel handig denk ik) en als je vroeg vertrekt ben je aan het begin van de middag in Las Vegas.
Marianne
Ik zou 2 nachten GC ook wel mooi vinden. Je staat prachtig in het park (Mather. reserveren is wel handig denk ik) en als je vroeg vertrekt ben je aan het begin van de middag in Las Vegas.
Marianne
- ingrid14
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Welke dag halen jullie de camper op en hoe laat?
Ik zou in jullie route wel eerst naar SEKI gaan en daarna naar Yosemite.
Zoals Yeehaw en Marianne ook al zeiden, dan krijg je een mooiere route tussen Yosemite en Zion.
Yosemite verlaten via Tioga Pass en overnachten in Lee Vining. (Bezoek aan Bodie en Mono Lake)
En dan de volgende dag Lee Vining - Zion
Het is niet nodig maar op dag 17 zou je van GC naar Williams of Seligman kunnen rijden.
Dan kan je op dag 18 via Route 66 (met stop in Hackberry) naar LV rijden.
(GC - LV is ook op 1 dag te doen)
Groetjes,
Ingrid
Ik zou in jullie route wel eerst naar SEKI gaan en daarna naar Yosemite.
Zoals Yeehaw en Marianne ook al zeiden, dan krijg je een mooiere route tussen Yosemite en Zion.
Yosemite verlaten via Tioga Pass en overnachten in Lee Vining. (Bezoek aan Bodie en Mono Lake)
En dan de volgende dag Lee Vining - Zion
Het is niet nodig maar op dag 17 zou je van GC naar Williams of Seligman kunnen rijden.
Dan kan je op dag 18 via Route 66 (met stop in Hackberry) naar LV rijden.
(GC - LV is ook op 1 dag te doen)
Groetjes,
Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Bedankt voor jullie reacties! We kunnen om half 12 de camper ophalen en moeten hem om 11 uur weer inleveren. Is dat te doen op onze eerste dag van SF naar sequoia? Ben me nu aan her inlezen over verschillende campings, hebben jullie tips?
Bedankt voor de tips!
Groetjes,
Lon
Bedankt voor de tips!
Groetjes,
Lon
Dat zal niet meevallen. Waarschijnlijk ben je pas om 2pm onderweg en dan moet je nog boodschappen doen.
Voor Bodie, houd er rekening mee dat 3 miles niet verhard is en nogal hobbelig dus niet echt aanbevolen met een RV.
Ik zou toch verwegen om Seki te laten vallen en wat meer tijd besteden op weg naar en in Yosemite.
Voor Bodie, houd er rekening mee dat 3 miles niet verhard is en nogal hobbelig dus niet echt aanbevolen met een RV.
Ik zou toch verwegen om Seki te laten vallen en wat meer tijd besteden op weg naar en in Yosemite.
En dan in Yosemite naar de sequoia trees? Is Yosemite laat augustus de moeite waard voor eventueel een dag extra?
Yosemite altijd een extra dag waard! de wegen naar de valley zijn altijd bochtig en hard rijden is daar geen optie. Probeer vroeg bij Maropisa Grove te zijn. W hebben wel eens meegemaakt dat het parkeerterrein vol was en de weg afgesloten. Denk dat er ook een shuttle is maar die hebben we nooit gebruikt.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Inderdaad, het blijft de moeite waard ook al zijn de watervallen dan wel wat minder spectaculair (of opgedroogd). Wij waren er in 1988 in september, toen hebben we ook genoten. En in 2006 waren we er in augustus. Na een lange winter dus toen kon er zelfs nog geraft (gedobberd) worden. Kijk eens in onze reisverslagen daarvoor. Sequoia is ook prachtig, maar je moet er wel de tijd voor nemen vind ik.
Als je daar naar de Mariposa grove gaat is een extra dag sowieso wel handig. En misschien een dag voor de Panorama Trail?
Marianne
Als je daar naar de Mariposa grove gaat is een extra dag sowieso wel handig. En misschien een dag voor de Panorama Trail?
Marianne
Ik ga nog even verder puzzelen. Misschien dat we dan toch SEKI schrappen van onze route zodat we iets rustiger aan kunnen doen en dan een dag extra in Yosemite.
Zoveel te zien en zo weinig tijd
Zoveel te zien en zo weinig tijd
Zo, we hebben weer verder gepuzzeld en SEKI toch geschrapt.
Zouden jullie onderstaande route svp weer eens willen bekijken?
We hebben voornamelijk twijfels over het stuk mono lake - valley of fire - zion. Is dat eventueel anders op te delen zodat de rit valley of fire - zion minder lang is? We vinden het overigens niet heel erg om 1 dag als 'camperdag' te gebruiken, als we daardoor meer tijd hebben in de parken.. Dan nog een vraag, maar wellicht is hier al een forum over: als de route rond is, hoe vind ik dan de mooiste routes tussen de parken?
Groetjes en alvast bedankt,
Lon
2 24-08 San Francisco -
3 25-08 San Francisco -
5 27-08 Yosemite
6 28-08 Yosemite
7 29-08 Yosemite > Mono Lake (tioga pass)
8 30-08 Mono lake > Valley of fire
9 31-08 Valley of fire > Zion
10 01-09 Zion
11 02-09 Zion
12 03-09 Zion - Bryce
13 04-09 Bryce > Monument Valley
15 06-09 Page
17 08-09 Grand Canyon
18 09-09 Grand Canyon > Las Vegas
19 10-09 Las Vegas
Zouden jullie onderstaande route svp weer eens willen bekijken?
We hebben voornamelijk twijfels over het stuk mono lake - valley of fire - zion. Is dat eventueel anders op te delen zodat de rit valley of fire - zion minder lang is? We vinden het overigens niet heel erg om 1 dag als 'camperdag' te gebruiken, als we daardoor meer tijd hebben in de parken.. Dan nog een vraag, maar wellicht is hier al een forum over: als de route rond is, hoe vind ik dan de mooiste routes tussen de parken?
Groetjes en alvast bedankt,
Lon
2 24-08 San Francisco -
3 25-08 San Francisco -
5 27-08 Yosemite
6 28-08 Yosemite
7 29-08 Yosemite > Mono Lake (tioga pass)
8 30-08 Mono lake > Valley of fire
9 31-08 Valley of fire > Zion
10 01-09 Zion
11 02-09 Zion
12 03-09 Zion - Bryce
13 04-09 Bryce > Monument Valley
15 06-09 Page
17 08-09 Grand Canyon
18 09-09 Grand Canyon > Las Vegas
19 10-09 Las Vegas
Ik zou proberen om in Lone Pine te overnachten ipv Mono Lake. En Page komt voor Monument Valley dus Bryce-Page-MV-GC.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 11 Reacties
- 4480 Weergaves
-
Laatste bericht door Bravy
-
- 7 Reacties