Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Kalaman : hoodoos en slot canyons april 2014

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Reis Kalaman : hoodoos en slot canyons april 2014

Bericht door kalaman »

daarnet tickets geboekt (Connections) voor een rondje Las Vegas. We vertrekken op 04 april en komen op 20 april terug.

Er is nog niets gepland al zullen we voor een groot stuk putten uit weggevallen (om welke reden dan ook) plaatsen uit onze 2 meest recente ZW-roadbooks.

Zo goed als zeker gaan we deze keer naar geen NP, behalve Canyonlands voor de hike naar Druid Arch.
We proberen, andermaal, de Cottonwood Canyon Road en de Bisti Badlands.
Ook zeker op het programma is één en ander langs de House Rock Valley Road en de Hole in the Rock Road en hopelijk zal Lower Antelope Canyon er nu ook eens van komen...

Zodra er wat meer klaarheid is omtrent de route zal ik ze posten en...tips zijn altijd welkom :wink:
Laatst gewijzigd door kalaman op 16 jan 2014, 21:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Nordschleife
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis Kalaman : hoodoo's en slot canyons april 2014

Bericht door Nordschleife »

Ik ga weer meekijken wat er voor moois voorbij komt, wie weet komt er nog wat voor ons bovendrijven.
Groeten Michael
Reisverslag ZW-USA 2014
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

Ik kijk nu al uit naar de hoogstaande videoproducties! :thumbup:
Groetjes,
Daniel
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Wanneer gaan jullie, Michael? Ik kan dat blijkbaar niet zijn op jullie blog :?

@Daniel : de DJI gaat zeker mee maar we hopen op hééééél wat minder wind dan afgelopen april (windy-season in het Zuidwesten) :wink:
Mrvanilla
Moderator

Bericht door Mrvanilla »

Ik zat toevallig vanmiddag te kijken naar je trailer/teaser Wild Utah from Above. Ik heb het eindresultaat nog niet gezien natuurlijk maar ben nu al blij dat er een sequel komt :lol:.
Groetjes,
Daniel
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Tomas is er mee bezig, Daniel :thumbup:
Nordschleife
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Nordschleife »

kalaman schreef:Wanneer gaan jullie, Michael? Ik kan dat blijkbaar niet zijn op jullie blog :?
We gaan pas in october, het lijkt nog een eeuwigheid.
Groeten Michael
Reisverslag ZW-USA 2014
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

veel tijd om te plannen en de plannen aan te passen :wink:

Voorzie zeker alternatieven voor alle dirt roads want in oktober kan het wel eens een "impassable muddy mess" worden :?
ingrid14
Amerika-expert

Re: Reis Kalaman : hoodoos en slot canyons april 2014

Bericht door ingrid14 »

Weer mooie plannen.
Hopelijk zijn de weergoden jullie deze keer wat beter gezind.

Enne, misschien eens contact nemen met National Geografic of Discovery.
Jullie beeldmateriaal zou daar niet misstaan.
Top gedaan. Pluim voor je zoon. :clap:

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Bedankt Ingrid, ik geef het hem door :thumbup:

En we hopen inderdaad om nu eindelijk eens langs de Cottonwood Canyon Road te kunnen rijden...en uiteraard de Bisti's :wink:
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Afhankelijk van het weer/road conditions zal dit de route worden.
Niettegenstaande we al ettelijke keren in de regio waren zijn dat toch allemaal totaal nieuwe bestemmingen waar we nog nooit eerder waren (behalve dan de slaapsteden uiteraard).
Deze vakantie staat in het teken van mooie rotsstructuren en slot canyons. We zijn van plan om enkele bijzonder pittige hikes te doen, zoals op dag 2, 4, 5 en 9.
Omdat we op dag 4 én 5 behoorlijk ver (6u heen en terug) over de Hole in the Rock road moeten hotsebotsen overwegen we om dag 4 in de auto te slapen (eigenlijk niet onze dada, maar nood breekt wet... :( ).
Op die manier kunnen we dag 5 vroeg aan de hike naar de Coyote Gulch beginnen vermits er daar toch zo'n 8-9u moet voor gerekend worden.
Niet alles wat op de planning staat zal ook effectief gedaan worden. Op dag 9, 10, 12, 13, 14 en 15 zullen we de dag zelf beslissen wat we laten vallen.

Afbeelding
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

iemand enig idee hoeveel tijd men nodig heeft van uit Escalante tot aan de Broken Bow Arch trailhead? Google geeft mij 3 uur (enkel), doch ik verneem op andere fora dat dit slechts 1,5u zou vergen :? ?
Voor een rit van slechts 1,5u zou ik niet in de auto blijven slapen...
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Enne, misschien eens contact nemen met National Geografic of Discovery.
Jullie beeldmateriaal zou daar niet misstaan.
Eens, ik denk dat als hij de (ik kan even niet op het juist woord komen) cameratrillingen wat kan verminderen dat er zeker potentie inzit..al is aan de andere kant een GoPro niet direct de beste camera natuurlijk. Maar zo'n echte tvcamera trekt de DJI niet de lucht in :D
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

@Paul : ik vermoed dat je met die "cameratrillingen" bedoelt de ietwat schokkerige bewegingen bij het pannen?
Dat kunnen we eigenlijk niet vermijden om de eenvoudige reden dat zowel YouTube als Vimeo geen uploads toelaat van 60fps, zoals we altijd filmen met de GoPro onder de DJI.
Zelfs als je een video met 60fps uploadt dan wordt die automatisch omgezet naar 30fps, wat dus als gevolg heeft dat er om het frame telkens 1 weggelaten wordt :( .
Dus eigenlijk wordt er van elke 2 beelden die wij opgenomen hebben telkens 1 weggelaten. Vandaar dat je die "trillingen" veel minder ziet als er rechtdoor gevlogen wordt, maar wel tijdens het pannen.
Toen mijn zoon de video geüploaded had was ik net in Tunesië en hij stuurde mij de link door. Ook ik trok zulke ogen :shock: toen ik de video via YouTube bekeek, gewoon omdat
het zo'n groot verschil was tov de originele versie die op de pc stond. Hij heeft hem dan ook geüploaded naar Vimeo waar het, om één of andere reden, toch iets beter is...
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Volgens mij heet dat iets van jellow effect dacht ik? Iig thanks voor de uitleg dat het niet verholpen kan worden :thumbup: Blijven verder mooie beelden overigens...t zijn de details waarover ik spreek, mijn camerawerk komt nog niet in de buurt van jullie footage.
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

:offtopic:
inderdaad, jello-effect. En net dit is, voor een groot stuk, te vermijden door aan 60fps te filmen...alleen kan je dat niet uploaden :( .
Alvast bedankt voor de complimenten, en zoals gewoonlijk : all credits voor mijn zoon :wink:
Lilo
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 54

Bericht door Lilo »

De hike naar Jacob Hamblin arch lijkt mij schitterend, maar jammer genoeg durven wij niet zo ver op de hole in the rock road rijden. Vind ik zelf heel jammer. :(
Idem golden cathedral.

Lilo
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
Henriëtte
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

kalaman schreef:iemand enig idee hoeveel tijd men nodig heeft van uit Escalante tot aan de Broken Bow Arch trailhead? Google geeft mij 3 uur (enkel), doch ik verneem op andere fora dat dit slechts 1,5u zou vergen :? ?
Voor een rit van slechts 1,5u zou ik niet in de auto blijven slapen...
In ons reisverslag heb ik nog heel ijverig genoteerd dat we om 10 voor 7 's ochtends in de auto zaten, maar ik heb dus niet vastgelegd hoe laat het was toen we bij de trailhead aankwamen. Ik weet dus niet precies hoe lang we er op gereden hebben, maar in mijn herinnering was dat toch zeker geen 3 uur. Volgens mij lag het veel dichter 1,5 tot 2 uur.
Als je geen koeienfile tegenkomt, tenminste...... Dat kan daar ook zomaar gebeuren! Gelukkig voor ons was dat op de terugweg.
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Lilo schreef:De hike naar Jacob Hamblin arch lijkt mij schitterend, maar jammer genoeg durven wij niet zo ver op de hole in the rock road rijden. Vind ik zelf heel jammer. :(
Idem golden cathedral.
Dat is wat Laurent Martrés er over schrijft :
Coyote2forum.jpg
Wat Golden Cathedral betreft : we wilden eerst beiden doen, maar nadat ik op het Duitse forum de mening gevraagd had van mensen die ze beiden gedaan hebben, hebben we GC maar laten vallen vermits iedereen zonder twijfel direct CG zei. Bij CG is de ganse hike een feest, terwijl het bij de GC louter om de bestemming te doen is...
Henriëtte schreef:In ons reisverslag heb ik nog heel ijverig genoteerd dat we om 10 voor 7 's ochtends in de auto zaten, maar ik heb dus niet vastgelegd hoe laat het was toen we bij de trailhead aankwamen. Ik weet dus niet precies hoe lang we er op gereden hebben, maar in mijn herinnering was dat toch zeker geen 3 uur. Volgens mij lag het veel dichter 1,5 tot 2 uur.
Als je geen koeienfile tegenkomt, tenminste...... Dat kan daar ook zomaar gebeuren! Gelukkig voor ons was dat op de terugweg.
Van die koeien heb ik ook gelezen, Henriëtte :) . Dat is nu 1x iets waar men in die regio rekening moet mee houden...."gelukkig" zou ik zeggen, want onze kinderen kennen dergelijke plaatjes niet meer van hier :( .
Ik weet nog niet goed wat we gaan doen, ofwel de ganse HITR terug tot Escalante en de volgende morgen opnieuw, ofwel in de auto slapen :? ...
Jean-Paul
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Jean-Paul »

De reis ziet er weer super uit, eens kijken of ik er nog iets tussenuit kan halen voor mijn volgende reis.. 8)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer