Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis PetraRem: rondreis SF-LA-LV (en meer)
- PetraRem
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Reis PetraRem: rondreis SF-LA-LV (en meer)
Hoi allen.
Ook wij gaan in het zuidwesten een rondreis maken.
Onze reis ziet er als volgt uit, maar ik heb nog wel een aantal vragen.
Zo 15 juni Aankomst SF
Ma 16 juni Sightseeing,shoppen SF
Di 17 juni Alcatraz, sightseeing, huurauto halen SF
Woe 18 juni S’ochtends vroeg naar Yosemite (Curry Village)
Do 19 juni Bakersfield
Vr 20 juni LA sightseeing LA
Za 21 juni Strand LA
Zo 22 juni Strand LA
Ma 23 juni Universal LA
Di 24 juni In de ochtend vroeg rijden naar Flagstaff of Sedona
Wo 25 juni Door de Grand Canyon rijden naar Page. Page overnachten
Do 26 juni Sochtends vroeg naar Bryce View rijden. Parken bezoeken en overnachten in Bryce.
Vr 27 juni Zion (overnachten)Zion
Za 28 juni Death Valley (overnachten) Death Valley
Zo 29 juni Las Vegas wsop
Ma 30 juni Las Vegas wsop
Di 1 juli Las Vegas
Wo 2 juli Las Vegas
Do 3 juli terugreis vliegtuig
Ik vraag me af of het haalbaar is als we dinsdag 24 juni om 8 uur uit LA vertrekken om dan naar Sedona te gaan. En dan aangekomen in Sedona nog een beetje rondkijken. Ik heb geen idee hoeveel tijd je daar moet besteden.
Ik twijfel uit slapen in Sedona of Flagstaff. Ik hoop dat jullie kunnen helpen.
Is het waar dat je voor al deze natuurparken een soort pas moet hebben zodat je overal doorheen kunt rijden?
Hotel aanraders zijn altijd welkom.
We hebben al wel een hotel in SF, Yosemite(camping) en Vegas.
Ook hebben we al een auto gehuurd bij Hertz.
Ik hoor graag van jullie. Alvast bedankt voor jullie hulp.
Ook wij gaan in het zuidwesten een rondreis maken.
Onze reis ziet er als volgt uit, maar ik heb nog wel een aantal vragen.
Zo 15 juni Aankomst SF
Do 19 juni Bakersfield
Za 21 juni Strand LA
Zo 22 juni Strand LA
Ma 23 juni Universal LA
Do 26 juni Sochtends vroeg naar Bryce View rijden. Parken bezoeken en overnachten in Bryce.
Di 1 juli Las Vegas
Wo 2 juli Las Vegas
Ik vraag me af of het haalbaar is als we dinsdag 24 juni om 8 uur uit LA vertrekken om dan naar Sedona te gaan. En dan aangekomen in Sedona nog een beetje rondkijken. Ik heb geen idee hoeveel tijd je daar moet besteden.
Ik twijfel uit slapen in Sedona of Flagstaff. Ik hoop dat jullie kunnen helpen.
Is het waar dat je voor al deze natuurparken een soort pas moet hebben zodat je overal doorheen kunt rijden?
Hotel aanraders zijn altijd welkom.
We hebben al wel een hotel in SF, Yosemite(camping) en Vegas.
Ook hebben we al een auto gehuurd bij Hertz.
Ik hoor graag van jullie. Alvast bedankt voor jullie hulp.
Totaal 7 bezoeken aan de USA.
http://stevenenpetra.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false; voor een recent verslag van onze reis naar west-USA
http://stevenenpetra.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false; voor een recent verslag van onze reis naar west-USA
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Rondreis SF-LA-LV (en meer)
Je wil veel te veel doen, dit is een soort race door het Zuid-Westen.....
Yosemite in een halve dag, Grand Canyon alleen onderweg naar Page zien, van LA naar Sedona in een dag, het kan allemaal wel natuurlijk, maar je rijdt zo meer auto die dagen dan je daadwerkelijk iets ziet.
Verder is het gewoon onhandig om van Zion naar DV te gaan, en dan naar LV, maar dat kan natuurlijk wel.
Misschien de twee stranddagen in LA laten vallen en die besteden van LA naar Sedona en in Yosemite?
Dan hou je nog een gehaaste reis van Page naar Bryce en Zion, ik zou zelf dan ook nog een of twee dagen LV ruilen voor de Grand Canyon en Death Valley.
Yosemite in een halve dag, Grand Canyon alleen onderweg naar Page zien, van LA naar Sedona in een dag, het kan allemaal wel natuurlijk, maar je rijdt zo meer auto die dagen dan je daadwerkelijk iets ziet.
Verder is het gewoon onhandig om van Zion naar DV te gaan, en dan naar LV, maar dat kan natuurlijk wel.
Misschien de twee stranddagen in LA laten vallen en die besteden van LA naar Sedona en in Yosemite?
Dan hou je nog een gehaaste reis van Page naar Bryce en Zion, ik zou zelf dan ook nog een of twee dagen LV ruilen voor de Grand Canyon en Death Valley.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Eens met Pete, dit is een hele vreemde planning.
In jullie plan zou ik Yosemite zelfs helemaal laten zitten en lekker langs de kust in 2 of 3 dagen naar LA rijden.
Ook het rijden naar Flagstaff of Sedona en dan naar de grand canyon is onlogisch, vooral omdat je daar geen tijd hebt om nog iets te bekijken. Je bent al zeker 8 a 8.5 uur onderweg van LA naar Sedona incl tankstops en etenspauzes en dan verlies je ook nog een uur omdat je in een andere tijdzone beland. Rij naar Williams zou ik dan zeggen...of een hele lange rit naar Tusayan of de Grand Canyon zelf, kun je zonsondergang nog meepakken na die lange autorijdag.
Wat is overigens wsop bij Las Vegas???
Je kunt inderdaad een Amerika the beautiful pass aanschaffen. Dit kost je $80 excl. taks en dan heb je een jaarkaart voor alle Nationale Parken en Nationale Monumenten. Met Yosemite, Grand Canyon, Bryce, Zion en Death Valley haal je het er iig wel uit dan dat je alles los zou betalen. Gewoon bij het eerste park bij de ingang aanvragen.
Paul
Zo 15 juni Aankomst SF
Do 19 juni Bakersfield
Za 21 juni Strand LA
Zo 22 juni Strand LA
Ma 23 juni Universal LA
Di 1 juli Las Vegas
Wo 2 juli Las Vegas
In jullie plan zou ik Yosemite zelfs helemaal laten zitten en lekker langs de kust in 2 of 3 dagen naar LA rijden.
Ook het rijden naar Flagstaff of Sedona en dan naar de grand canyon is onlogisch, vooral omdat je daar geen tijd hebt om nog iets te bekijken. Je bent al zeker 8 a 8.5 uur onderweg van LA naar Sedona incl tankstops en etenspauzes en dan verlies je ook nog een uur omdat je in een andere tijdzone beland. Rij naar Williams zou ik dan zeggen...of een hele lange rit naar Tusayan of de Grand Canyon zelf, kun je zonsondergang nog meepakken na die lange autorijdag.
Wat is overigens wsop bij Las Vegas???
Je kunt inderdaad een Amerika the beautiful pass aanschaffen. Dit kost je $80 excl. taks en dan heb je een jaarkaart voor alle Nationale Parken en Nationale Monumenten. Met Yosemite, Grand Canyon, Bryce, Zion en Death Valley haal je het er iig wel uit dan dat je alles los zou betalen. Gewoon bij het eerste park bij de ingang aanvragen.
Paul
Zo 15 juni Aankomst SF
Do 19 juni Bakersfield
Za 21 juni Strand LA
Zo 22 juni Strand LA
Ma 23 juni Universal LA
Di 1 juli Las Vegas
Wo 2 juli Las Vegas
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Een beetje een rare route inderdaad. Kan er nog wat geschoven worden? Voor Yosemite zou ik veel meer tijd uittrekken, minimaal 2 nachten maar meer is mooier. En dan via de Tioga Pass rijde, doodzonde dat je dat deel mist nu,
Parken zijn niet om doorheen te rijden maar om te bezoeken. En je kunt inderdaad een America the Beautiful Pass kopen, bij het eerste park dat je bezoekt. Kost 80 dollar en zul je er wel uithalen.
Als je LA laat vallen kun je een mooie route maken: SF-Yosemite-Lee VIning-DV-Zion-Bryce-Page-Grand Canyon-Las Vegas.
Marianne
Parken zijn niet om doorheen te rijden maar om te bezoeken. En je kunt inderdaad een America the Beautiful Pass kopen, bij het eerste park dat je bezoekt. Kost 80 dollar en zul je er wel uithalen.
Als je LA laat vallen kun je een mooie route maken: SF-Yosemite-Lee VIning-DV-Zion-Bryce-Page-Grand Canyon-Las Vegas.
Marianne
In juni is er geen tijdsverschill tussen Ca, Nv en Arizona ondat Az niet meedoet aan de zomertijd (met uitzondering van het Navajo reservaat)
- PetraRem
- Amerika-ontdekker
Re: Reis PetraRem: rondreis SF-LA-LV (en meer)
Hoi Allen,
Bedankt voor de reacties.
Waarom wij hebben gekozen voor deze planning omdat wij nogal snel iets hebben gezien.
LA 2 dagen strand wil ik liever niet laten vallen, want wil wel een beetje strand op m'n vakantie. De stad wil ik ook niet overslaan, want ik ben een grote fan van alle girly series die daar zijn opgenomen:).
Korter naar Vegas is ook geen optie omdat m'n vriend daar graag wilt zijn voor pokertoernooien. In die weken zijn de WSOP (grote toernooien) vandaar dat we daar wel even blijven. In 2012 zijn we er zelfs 8 dagen geweest en ik heb me prima vermaakt.
Toen zijn we ook al met de helicopter naar de Grand Canyon geweest (en geland) dus daarom denk ik dat 1 dagje nu wel genoeg is..
We willen ook perse van Zion naar DV omdat we in Vegas willen eindigen.
In ieder geval allen bedankt voor de tip van de Amerika the beautiful pass.
Ik ga nog even naar de reis kijken om dan toch 1 nachtje ergens niet te zijn en dan 1 dag langer in Sedona blijven. Want dat vind ik tot nu toe het mooiste van alle foto's/filmpjes die ik heb gezien.
Bedankt voor de reacties.
Waarom wij hebben gekozen voor deze planning omdat wij nogal snel iets hebben gezien.
LA 2 dagen strand wil ik liever niet laten vallen, want wil wel een beetje strand op m'n vakantie. De stad wil ik ook niet overslaan, want ik ben een grote fan van alle girly series die daar zijn opgenomen:).
Korter naar Vegas is ook geen optie omdat m'n vriend daar graag wilt zijn voor pokertoernooien. In die weken zijn de WSOP (grote toernooien) vandaar dat we daar wel even blijven. In 2012 zijn we er zelfs 8 dagen geweest en ik heb me prima vermaakt.
Toen zijn we ook al met de helicopter naar de Grand Canyon geweest (en geland) dus daarom denk ik dat 1 dagje nu wel genoeg is..
We willen ook perse van Zion naar DV omdat we in Vegas willen eindigen.
In ieder geval allen bedankt voor de tip van de Amerika the beautiful pass.
Ik ga nog even naar de reis kijken om dan toch 1 nachtje ergens niet te zijn en dan 1 dag langer in Sedona blijven. Want dat vind ik tot nu toe het mooiste van alle foto's/filmpjes die ik heb gezien.
- PetraRem
- Amerika-ontdekker
Misschien toch beter om een dagje strand in LA te laten vallen....
Alleen wel balen dat we dan op een zondag naar Universal moeten. Maar dan kunnen we wel 2 nachten in Sedona zijn.
Zo 15 juni Aankomst SF
Do 19 juni Bakersfield
Za 21 juni Strand LA
Zo 22 juni Universal LA
Ma 23 juni rijden naar Sedona, lunchen in Palm Springs avonds aankomst Sedona
Di 24 juni Sedona (jeep tour)
Za 28 juni Death Valley (overnachten) Death Valley, na de lunch naar Vegas rijden.
Zo 29 juni Las Vegas
Ma 30 juni Las Vegas
Di 1 juli Las Vegas
Wo 2 juli Las Vegas
Alleen wel balen dat we dan op een zondag naar Universal moeten. Maar dan kunnen we wel 2 nachten in Sedona zijn.
Zo 15 juni Aankomst SF
Do 19 juni Bakersfield
Za 21 juni Strand LA
Zo 22 juni Universal LA
Ma 23 juni rijden naar Sedona, lunchen in Palm Springs avonds aankomst Sedona
Di 24 juni Sedona (jeep tour)
Za 28 juni Death Valley (overnachten) Death Valley, na de lunch naar Vegas rijden.
Zo 29 juni Las Vegas
Ma 30 juni Las Vegas
Di 1 juli Las Vegas
Wo 2 juli Las Vegas
Een veel mooiere route is om van Yosemite via Tioga pass naar us395 te rijden en dan overnachten in Lone Pine. Dan de volgende dag naar LA. Als ik het goed lees wil je van Zion naar Death Valley en dezelfde dag nog door naar Las vegas. Dan zal je niet veel van het enorme Death Valley zien. Gelukkig win je een uur tussen Utah en Nevada.
- ingrid14
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Het is me niet duidelijk als jullie tickets al geboekt zijn.
(je hebt wel al hotelreservaties maar misschien kan je die nog wijzigen)
15-6 aankomst LA
16-6 LA sightseeing LA
17-6 strand LA
18-6 Universal LA (en ga dan slapen in Sherman Oaks of zo)
19-6 Sherman Oaks - SF
20-6 SF sightseeing,shoppen + Alcatraz avondtour
21-6 SF - Yosemite (curry village)
22-6 Yosemite - Lee Vining (via Tioga Pass)
23-6 Lee Vining - Death Valley
24-6 DV - Zion
25-6 Zion - Bryce
26-6 Bryce - Page
27-6 Page - Grand Canyon
28-6 Grand Canyon - Sedona (dit is maar 2 u rijden dus kan je in de nm een jeeptour doen)
29-6 Sedona - Las Vegas
30-6 LV
01-7 LV
02-7 LV
03-7 terugreis
Groetjes,
Ingrid
(je hebt wel al hotelreservaties maar misschien kan je die nog wijzigen)
15-6 aankomst LA
16-6 LA sightseeing LA
17-6 strand LA
18-6 Universal LA (en ga dan slapen in Sherman Oaks of zo)
19-6 Sherman Oaks - SF
20-6 SF sightseeing,shoppen + Alcatraz avondtour
21-6 SF - Yosemite (curry village)
22-6 Yosemite - Lee Vining (via Tioga Pass)
23-6 Lee Vining - Death Valley
24-6 DV - Zion
25-6 Zion - Bryce
26-6 Bryce - Page
27-6 Page - Grand Canyon
28-6 Grand Canyon - Sedona (dit is maar 2 u rijden dus kan je in de nm een jeeptour doen)
29-6 Sedona - Las Vegas
30-6 LV
01-7 LV
02-7 LV
03-7 terugreis
Groetjes,
Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
-
- Amerika-ontdekker
Als je van zonvakanties houdt maar niet per ze aan het strand hoeft te zitten (ik zit meestal gewoon aan het zwembad ipv aan het strand
) dan zou je ook kunnen overwegen om dat in LV te doen. Wij hebben daar toen een paar dagen overdag gerelaxed aan het zwembad en 's avonds is er natuurlijk genoeg entertainment.
Wij vonden Zion en yosemite echt heel leuk. In Zion kun je bv naar angels landing of door het water wandelen, daar heb je nu erg weinig tijd voor. Hetzelfde geldt voor yosemite.
Iig veel plezier!

Wij vonden Zion en yosemite echt heel leuk. In Zion kun je bv naar angels landing of door het water wandelen, daar heb je nu erg weinig tijd voor. Hetzelfde geldt voor yosemite.
Iig veel plezier!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 19 Reacties
- 1966 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa
-