Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Favroux: SF-SF 3 weken
Reis Favroux: SF-SF 3 weken
Halverwege mei zullen mijn vrouw en ik ruim 3 weken naar Amerika gaan voor een rondreis in het westen. Onze route hebben we in grote lijnen in ons hoofd, maar de verdere invulling is lastiger. We beginnen en eindigen in SF. Zodoende hoeven we de eerste en laatste paar dagen geen auto te huren en hebben we geen drop off kosten.
Dag 1, 2 San Francisco
Dag 3 van San Francisco naar Yosemite
Dag 4, 5 Yosemite
Dag 6 van Yosemite naar Death Valley
Dag 7 van Death Valley naar Las Vegas
Dag 8, 9 Las Vegas
Dag 10 van Las Vegas naar Zion
Dag 11, 12 Zion
Dag 13 van Zion naar Monument Valley + Grand Canyon
Dag 14 van Grand Canyon naar Los Angeles
Dag 15, 16 Los Angeles
Dag 17 van Los Angeles naar Santa Barbara
Dag 18 van Santa Barbara naar Monterey
Dag 19 van Monterey naar San Francisco
Dag 20, 21, 22, 23 San Francisco
- Wat is nog meer de moeite waard en past qua tijd?
- Hoe kunnen we de route van Grand Canyon naar Los Angeles het beste invullen. Via Phoenix of Palm Springs? Of iets heel anders?
- Wat kunnen we als uitvalsbasis gebruiken voor het bezoek aan Yosemite?
- Moeten we voor Grand Canyon meedere dagen uittrekken en wat is dan de uitvalsbasis?
Alvast bedankt voor reacties!
Dag 1, 2 San Francisco
Dag 3 van San Francisco naar Yosemite
Dag 4, 5 Yosemite
Dag 6 van Yosemite naar Death Valley
Dag 7 van Death Valley naar Las Vegas
Dag 8, 9 Las Vegas
Dag 10 van Las Vegas naar Zion
Dag 11, 12 Zion
Dag 13 van Zion naar Monument Valley + Grand Canyon
Dag 14 van Grand Canyon naar Los Angeles
Dag 15, 16 Los Angeles
Dag 17 van Los Angeles naar Santa Barbara
Dag 18 van Santa Barbara naar Monterey
Dag 19 van Monterey naar San Francisco
Dag 20, 21, 22, 23 San Francisco
- Wat is nog meer de moeite waard en past qua tijd?
- Hoe kunnen we de route van Grand Canyon naar Los Angeles het beste invullen. Via Phoenix of Palm Springs? Of iets heel anders?
- Wat kunnen we als uitvalsbasis gebruiken voor het bezoek aan Yosemite?
- Moeten we voor Grand Canyon meedere dagen uittrekken en wat is dan de uitvalsbasis?
Alvast bedankt voor reacties!
Re: SF-SF 3 weken
Ik zou aan het begin vd reis maar 1 nacht in San Francisco blijven. Je bent dan meestal vroeg wakker en kan de volgende morgen vroeg vertrekken. Bryce canyon is wel een gemis in jullie route. Tussen GC en LA kan je een stop maken in Joshua Tree NP. Als je geen lange wandelingen in de GC gaat doen, is 1 overnachting wel genoeg. Ik zou proberen om in de Bright Angel lodge te slapen, deze heeft een geweldige ligging en is niet te duur. In Yosemite zelf logeren is altijd leuk, vaak ook nogal duur, behalve in de tenten, en snel uitverkocht. Je kan als uitvalsbasis El Portal nemen.
Lilo
Lilo
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
- tcoppers
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Is een standaard rondje. Wanneer je half mei gaat zou ik het rondje wel omdraaien dan heb je Yosemite aan het eind van je rondje dus begin/half juni dan is de kans groter dat de Tioga pass open is. Let wel kans, want de kans bestaat dat deze dan nog gesloten is en moet je een alternatief zoeken om van Death Valley naar Yosemite te rijden.
Tussen Grand Canyon en LA moet je in elk geval niet via Phoenix gaan dat is te ver om, maar probeer verder dan Palm Springs te gaan. Ligt er ook aan of je je rondje links- of rechtsom gaat doen. Bij begin in SF zou ik maar een nacht in SF aan het begin doen; ligt er ook een beetje aan hoe laat je arriveert in SF.
Met drop-off. kosten heb je alleen te maken wanneer je in andere staten je auto ophaalt en weer inlevert en dat is nog heel verschillend. Daarvoor hoef je niet echt een rondje te maken. Daar kun je misschien nog eens naar kijken.
Dus bijv. Begin in Phoenix of Las Vegas en eindigen in La of SF. Optie genoeg.
Tussen Grand Canyon en LA moet je in elk geval niet via Phoenix gaan dat is te ver om, maar probeer verder dan Palm Springs te gaan. Ligt er ook aan of je je rondje links- of rechtsom gaat doen. Bij begin in SF zou ik maar een nacht in SF aan het begin doen; ligt er ook een beetje aan hoe laat je arriveert in SF.
Met drop-off. kosten heb je alleen te maken wanneer je in andere staten je auto ophaalt en weer inlevert en dat is nog heel verschillend. Daarvoor hoef je niet echt een rondje te maken. Daar kun je misschien nog eens naar kijken.
Dus bijv. Begin in Phoenix of Las Vegas en eindigen in La of SF. Optie genoeg.
Groetjes Theo.
Don't take your organs to heaven, heaven knows we need them here Ja of Nee
Op weg naar een nieuwe lever en een nieuw leven
Mijn reis door het Zuid-Westen in 2022

Don't take your organs to heaven, heaven knows we need them here Ja of Nee
Op weg naar een nieuwe lever en een nieuw leven
Mijn reis door het Zuid-Westen in 2022
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het is inderdaad handig om de route om te draaien. Een extra stop tussen Yosemite en Death Valley is wel mooi, of je wel of niet langs de Tioga Pass kunt rijden.
Je zou een dag minder voor Zion uit kunnen trekken. Van Zion naar MV en dan nog door naar de Grand Canyon vind ik erg veel. Misschien nog een stop in Page?
Wij zaten afgelopen jaar begin juni in Yosemite, misschien heb je iets aan ons reisverslag (ook voor de Grand Canyon). Wij vinden overnachten in het park prettig, je bent dan geen tijd kwijt met heen en weer rijden. Zie http://www.yosemitepark.com voor de mogelijkheden. Buiten het park ligt El Portal het beste.
Jullie hebben nu erg veel tijd voor SF uitgetrokken, ik zou 2 dagen/3 nachten al mooi vinden. De tijd die je overhoudt kun je dan voor de stop tussen Yosemite en DV en voor Page gebruiken. En tussen de GC en LA.
Marianne
Je zou een dag minder voor Zion uit kunnen trekken. Van Zion naar MV en dan nog door naar de Grand Canyon vind ik erg veel. Misschien nog een stop in Page?
Wij zaten afgelopen jaar begin juni in Yosemite, misschien heb je iets aan ons reisverslag (ook voor de Grand Canyon). Wij vinden overnachten in het park prettig, je bent dan geen tijd kwijt met heen en weer rijden. Zie http://www.yosemitepark.com voor de mogelijkheden. Buiten het park ligt El Portal het beste.
Jullie hebben nu erg veel tijd voor SF uitgetrokken, ik zou 2 dagen/3 nachten al mooi vinden. De tijd die je overhoudt kun je dan voor de stop tussen Yosemite en DV en voor Page gebruiken. En tussen de GC en LA.
Marianne
Re: Reis Favroux: SF-SF 3 weken
Bedankt alvast voor de tips.
@ Marianne, jullie verslag is leuk en erg informatief. We willen de sequoia bomen bezoeken, maar Sequoia NP is uit de richting voor ons (zeker als we de Sonora pass nemen). Is North/ South Grove (bij Arnold) wat dat betreft een goed alternatief?
@ Marianne, jullie verslag is leuk en erg informatief. We willen de sequoia bomen bezoeken, maar Sequoia NP is uit de richting voor ons (zeker als we de Sonora pass nemen). Is North/ South Grove (bij Arnold) wat dat betreft een goed alternatief?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij vonden de North Grove erg leuk, hoewel het qua grootte niet te vergelijken is met de groves in Sequoia of Kings Canyon. Je kunt natuurlijk ook in Yosemite sequoia's bekijken, bijvoorbeeld in de Mariposa Grove. Je zou daar langs kunnen rijden op weg van SF naar Yosemite, je rijdt dan via Oakhurst het park binnen. Ook langs de 120 heb je de mogelijkheid om sequoia's te zien, in de Tuolumne Grove en de Merced Grove.
Het Calaveras Big Trees SP bij Arnold ligt niet langs de CA108, dus het is wel een omweg als je de Sonora Pass zou nemen.
Marianne
Het Calaveras Big Trees SP bij Arnold ligt niet langs de CA108, dus het is wel een omweg als je de Sonora Pass zou nemen.
Marianne
We hebben nu het volgende bedacht, is dit realistisch qua tijd en missen we niet iets wat we echt niet mogen missen? We blijven bij het rondje, ook omdat we de west kust per se als laatste willen doen.
Dag 1 San Francisco
Dag 2 van San Francisco naar Sequoia NP
Dag 3 Sequoia NP
Dag 4 van Sequoia naar Death Valley - via Bakersfield (puur om meters te maken, route is verder niet echt de moeite begreep ik)
Dag 5 van Death Valley naar Las Vegas
Dag 6, 7 Las Vegas
Dag 8 van Las Vegas naar Zion
Dag 9 Zion
Dag 10 van Zion naar Bryce Canyon NP
Dag 11 van Bryce Canyon NP naar Page
Dag 12 Page
Dag 13 van Page naar Grand Canyon
Dag 14 van Grand Canyon naar Palm Springs of Joshua Tree - via Sitgreaves Pass
Dag 15 van Palm Springs of Yosemite naar Los Angeles
Dag 16, 17 Los Angeles
Dag 18 van Los Angeles naar Santa Barbara
Dag 19 van Santa Barbara naar Monterey
Dag 20 van Monterey naar San Francisco
Dag 21, 22, 23, 24 San Francisco

Dag 1 San Francisco
Dag 2 van San Francisco naar Sequoia NP
Dag 3 Sequoia NP
Dag 4 van Sequoia naar Death Valley - via Bakersfield (puur om meters te maken, route is verder niet echt de moeite begreep ik)
Dag 5 van Death Valley naar Las Vegas
Dag 6, 7 Las Vegas
Dag 8 van Las Vegas naar Zion
Dag 9 Zion
Dag 10 van Zion naar Bryce Canyon NP
Dag 11 van Bryce Canyon NP naar Page
Dag 12 Page
Dag 13 van Page naar Grand Canyon
Dag 14 van Grand Canyon naar Palm Springs of Joshua Tree - via Sitgreaves Pass
Dag 15 van Palm Springs of Yosemite naar Los Angeles
Dag 16, 17 Los Angeles
Dag 18 van Los Angeles naar Santa Barbara
Dag 19 van Santa Barbara naar Monterey

Laatst gewijzigd door Favroux op 04 jan 2014, 18:39, 1 keer totaal gewijzigd.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dag 14 zal niet kloppen, bedoel je Joshua Tree?
Ik zou de route echt andersom doen, en Yosemite voor het laatste bewaren. Dat is echt de moeite waard in mei/juni. Als je naar Sequoia gaat zou ik ook nog een dag uittrekken voor Kings Canyon.
De tijd voor SF is ruim vind ik, je zou daar een dag minder kunnen doen en die gebruiken voor
Ik zou zo snel mogelijk iets vastleggen voor het Memorial day weekend, desnoods meerdere dingen. Annuleren kan vaak gratis tot 24 uur van te voren.
Marianne
Ik zou de route echt andersom doen, en Yosemite voor het laatste bewaren. Dat is echt de moeite waard in mei/juni. Als je naar Sequoia gaat zou ik ook nog een dag uittrekken voor Kings Canyon.
De tijd voor SF is ruim vind ik, je zou daar een dag minder kunnen doen en die gebruiken voor
Ik zou zo snel mogelijk iets vastleggen voor het Memorial day weekend, desnoods meerdere dingen. Annuleren kan vaak gratis tot 24 uur van te voren.
Marianne
- ingrid14
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Zoals al gezegd, is het beter om de route om te draaien. Dat geeft je meer kans op open wegen in Yosemite en Sequoia.
In je laatste route zie ik geen Yosemite meer. Bewust vervangen door Sequoia?
Dag 1 San Francisco
Dag 2 SF - Monterey
Dag 3 Monterey - Morro Bay (Santa Barbara is te ver denk ik, vooral het stuk tussen Monterey en San Simeon is het mooiste)
Dag 4 Morro Bay - LA
Dag 5 LA
Dag 6 LA
Dag 7 LA - Palm Springs - Joshua Tree - Needles
Dag 8 Needles - Sitgreaves Pass - Kingman - Grand Canyon
Dag 9 Grand Canyon - Page
Dag 10 Page
Dag 11 Page - Bryce
Dag 12 Bryce - Zion
Dag 13 Zion
Dag 14 Zion - Las Vegas
Dag 15 Las Vegas
Dag 16 Las Vegas
Dag 17 Las Vegas - Lone Pine (als Tioga Pass open is)
* Dag 17 Las Vegas - Ridgecrest (als Tioga Pass gesloten is)
Dag 18 Lone Pine - Yosemite (als Tioga Pass open is)
* Dag 18 Ridgecrest - Yosemite (als Tioga Pass gesloten is) (het park via de zuidingang binnenrijden en daar naar de sequoia's bij Mariposa Grove gaan kijken)
Dag 19 Yosemite
Dag 20 Yosemite - SF
Persoonlijk zou ik er zeker een dag SF afhalen en
Dag 7 LA - Palm Springs - Joshua Tree (vb overnachten in Twentynine Palms)
Dag 8 Joshua Tree - Sitgreaves Pass - Kingman
Dag 9 Kingman - Grand Canyon
Groetjes,
Ingrid
In je laatste route zie ik geen Yosemite meer. Bewust vervangen door Sequoia?
Dag 1 San Francisco
Dag 2 SF - Monterey
Dag 3 Monterey - Morro Bay (Santa Barbara is te ver denk ik, vooral het stuk tussen Monterey en San Simeon is het mooiste)
Dag 4 Morro Bay - LA
Dag 5 LA
Dag 6 LA
Dag 7 LA - Palm Springs - Joshua Tree - Needles
Dag 8 Needles - Sitgreaves Pass - Kingman - Grand Canyon
Dag 9 Grand Canyon - Page
Dag 10 Page
Dag 11 Page - Bryce
Dag 12 Bryce - Zion
Dag 13 Zion
Dag 14 Zion - Las Vegas
Dag 15 Las Vegas
Dag 16 Las Vegas
Dag 17 Las Vegas - Lone Pine (als Tioga Pass open is)
* Dag 17 Las Vegas - Ridgecrest (als Tioga Pass gesloten is)
Dag 18 Lone Pine - Yosemite (als Tioga Pass open is)
* Dag 18 Ridgecrest - Yosemite (als Tioga Pass gesloten is) (het park via de zuidingang binnenrijden en daar naar de sequoia's bij Mariposa Grove gaan kijken)
Dag 19 Yosemite
Dag 20 Yosemite - SF
Persoonlijk zou ik er zeker een dag SF afhalen en
Dag 7 LA - Palm Springs - Joshua Tree (vb overnachten in Twentynine Palms)
Dag 8 Joshua Tree - Sitgreaves Pass - Kingman
Dag 9 Kingman - Grand Canyon
Groetjes,
Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
@ Marianne, ik bedoelde inderdaad Joshua Tree (inmiddels aangepast).
We willen graag eindigen aan de westkust, vandaar deze volgorde. Als er ook elders wegen, bijvoorbeeld richting Sequoia NP gesloten kunnen zijn door slecht weer dan is dat wel een groot nadeel. Ik zat alleen met Tioga Pass in mijn hoofd als zijnde mogelijk gesloten (vandaar 'onderlangs' via Sequoia om geen risico te lopen en alles te kunnen boeken van te voren). Leuk maar lastig..
We willen graag eindigen aan de westkust, vandaar deze volgorde. Als er ook elders wegen, bijvoorbeeld richting Sequoia NP gesloten kunnen zijn door slecht weer dan is dat wel een groot nadeel. Ik zat alleen met Tioga Pass in mijn hoofd als zijnde mogelijk gesloten (vandaar 'onderlangs' via Sequoia om geen risico te lopen en alles te kunnen boeken van te voren). Leuk maar lastig..

De reis is inmiddels definitief. Kan iemand aangeven of ik gezien mijn route ergens van te voren entreebewijzen / een pas moet regelen (eventueel i.v.m. drukte). In Page voor Antelope misschien bijvoorbeeld? Verder sta ik open voor tips, ook over de route zelf (niet te ingrijpend, maar kleine veranderingen zijn mogelijk). We hebben gekozen voor steeds niet al te lange ritten, maar rondom Zion / Bryce is het wat krapjes wellicht (om de parken te bezoeken, dag met ovenachting per park).
Dag 1 van San Francisco naar Oakhurst (Yosemite)
Dag 2 Oakhurst
Dag 3 van Oakhurst naar Mammoth Lakes (via Tioga, evt. Sonora)
Dag 4 van Mammoth Lakes naar Death Valley
Dag 5 Death Valley naar Las Vegas
Dag 6, 7, 8 Las Vegas
Dag 9 van Las Vegas naar Hurricane (Zion)
Dag 10 van Hurricane naar Cannonville (Bryce)
Dag 11 van Cannonville naar Page (Antelope + ?)
Dag 12 van Page naar Williams (Grand Canyon)
Dag 13 van Williams naar Needles
Dag 14 van Needles naar Los Angeles
Dag 15, 16 Los Angeles
Dag 17 van Los Angeles naar Arroyo Grande
Dag 18 van Arroyo Grande naar Monterey
Dag 19 Monterey
Dag 21, 22, 23 San Francisco
Dag 1 van San Francisco naar Oakhurst (Yosemite)
Dag 2 Oakhurst
Dag 3 van Oakhurst naar Mammoth Lakes (via Tioga, evt. Sonora)
Dag 4 van Mammoth Lakes naar Death Valley
Dag 5 Death Valley naar Las Vegas
Dag 6, 7, 8 Las Vegas
Dag 9 van Las Vegas naar Hurricane (Zion)
Dag 10 van Hurricane naar Cannonville (Bryce)
Dag 11 van Cannonville naar Page (Antelope + ?)
Dag 12 van Page naar Williams (Grand Canyon)
Dag 13 van Williams naar Needles
Dag 14 van Needles naar Los Angeles
Dag 15, 16 Los Angeles
Dag 17 van Los Angeles naar Arroyo Grande
Dag 18 van Arroyo Grande naar Monterey
Dag 19 Monterey
Dag 21, 22, 23 San Francisco
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Paar vraagjes? Dag 1 naar Oakhurst? Is dat dezelfde dag dat je naar SF vliegt? Niet dat het niet te doen zou zijn als je vroeg in San Francisco bent, maar als je zo'n lange vlucht incl. tijdsverschil niet gewend bent misschien wat te ver.
Verder zou je op de dag Williams (is er niets meer vrij bij de Grand Canyon of in tusayan??) - Needles wel wat verder richting LA kunnen rijden.
Persoonlijk zou ik die volle dag Monterey naar Zion zetten en monterey bekijken in de ochtend voor je naar SF rijdt.
Verder zou je op de dag Williams (is er niets meer vrij bij de Grand Canyon of in tusayan??) - Needles wel wat verder richting LA kunnen rijden.
Persoonlijk zou ik die volle dag Monterey naar Zion zetten en monterey bekijken in de ochtend voor je naar SF rijdt.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zie veel tijd voor de steden en maar weinig voor de parken. Oakhurst ligt niet handig voor de meeste delen van Yosemite en voor de rit naar Mammoth Lakes. Je rijdt nu erg veel hetzelfde stuk heen en weer. Dat kost je uren.
Ook bij de andere parken zitten jullie er erg ver vandaan. Wat is de reden daarvoor? Kijk eens op http://www.grandcanyonlodges.com voor iets in GC NP zelf. Voor Zion is Springdale een mooiere uitvalsbasis, zeker als je er maar 1 nacht voor uittrekt. Ik vind het stuk tussen LAs Vegas en LA wel gehaast, jullie hebben elke dag een verplaatsing.
Ik vermoed dat de Tioga Pass wel vroeg open is, maar je zou voor de zekerheid de route om kunnen draaien.
Behalve de accommodatie is er niet veel dat je van te voren moet reserveren. Als je naar de Upper Antelope Canyon wilt is reserveren wel nodig.
Marianne
Ook bij de andere parken zitten jullie er erg ver vandaan. Wat is de reden daarvoor? Kijk eens op http://www.grandcanyonlodges.com voor iets in GC NP zelf. Voor Zion is Springdale een mooiere uitvalsbasis, zeker als je er maar 1 nacht voor uittrekt. Ik vind het stuk tussen LAs Vegas en LA wel gehaast, jullie hebben elke dag een verplaatsing.
Ik vermoed dat de Tioga Pass wel vroeg open is, maar je zou voor de zekerheid de route om kunnen draaien.
Behalve de accommodatie is er niet veel dat je van te voren moet reserveren. Als je naar de Upper Antelope Canyon wilt is reserveren wel nodig.
Marianne
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Van Oakhurst naar Mammoth Lakes geeft jullie niet heel veel tijd in Yosemite. En als de Tioga Pass niet open is, wat kan, dan ben je natuurlijk helemaal gezien.
Drie volle dagen Las Vegas vind ik wat veel, zeker aangezien je toch nog in de eerste week van je reis zit. Ik zou een dag minder blijven.
Waarom niet overnachten in Bryce zelf ? Idem voor GC. Williams is dan echt niet ideaal.
Van Williams naar Needles ? Zelfs als je alle stukjes old route 66 is dit dan maar 3,5 uur rijden. Als je in Williams zit ga je denk ik ook niet even terug naar de GC rijden in de morgen.
Drie volle dagen Las Vegas vind ik wat veel, zeker aangezien je toch nog in de eerste week van je reis zit. Ik zou een dag minder blijven.
Waarom niet overnachten in Bryce zelf ? Idem voor GC. Williams is dan echt niet ideaal.
Van Williams naar Needles ? Zelfs als je alle stukjes old route 66 is dit dan maar 3,5 uur rijden. Als je in Williams zit ga je denk ik ook niet even terug naar de GC rijden in de morgen.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Een groot gedeelte van jullie route hebben wij in 2011 gedaan. Met de camper. Zie ons reisverslag.
2014 NW USA - W-Canada http://vriesde3.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2011 ZW USA http://vriesde3.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2006 Australie http://famdevriesdownunder.aroundtheglo ... australie/" onclick="window.open(this.href);return false;
2011 ZW USA http://vriesde3.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2006 Australie http://famdevriesdownunder.aroundtheglo ... australie/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 9 Reacties
- 4069 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 9 Reacties