Reis NikeMora: hulp gevraagd bij reisplanning (met camper).

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
NikeMora
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 29 dec 2013, 14:29
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis NikeMora: hulp gevraagd bij reisplanning (met camper).

Bericht door NikeMora »

Beste Amerika-kenners,

Mijn partner en ik willen in mei 2014 een reis maken in Amerika. Wij zijn er nog nooit eerder geweest. Ik heb een lijst van national parks die we graag willen bezoeken. Maar nu vraag ik me af of deze planning wel realistisch is en of deze national parks wel zo bijzonder zijn?
Ik hoop dat jullie tips hebben over mijn reisplanning en eventueel nog alternatieven weten!

Dit is mijn planning tot nu toe:
De reis begint in Madison (Wisconsin) waar we op familiebezoek gaan. Vervolgens nemen we een binnenlandse vlucht naar San Fransisco, waar we ongeveer 2/3 dagen willen blijven. (of is 1 dag al genoeg voor deze stad?) In San Fransisco willen we een camper huren en rijden naar de volgende national parks in ongeveer 13 dagen:
- Rocky Mountains
- Yellowstone national park
- Yosemite national park
- Antelope canyon
- Grand Teton national park
- Grand canyon national park
- Sequoia national park
- Zion national park
- Bryce canyon national park

Yellowstone zal dan de eindbestemming zijn en vanaf daar willen we terug vliegen naar Nederland.

Ik hoop dat er iemand goede tips voor me heeft! Bedankt.

Groetjes, Niké
Gebruikersavatar
tcoppers
Amerika-expert
Berichten: 2227
Lid geworden op: 18 jan 2005, 13:20
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Roermond
Contacteer:

Re: Hulp bij reisplanning

Bericht door tcoppers »

Je vraagt of een realistische reis kunt plannen langs het lijstje met NP's en dat in 13 dagen tijd: ik zou zeggen nee.
Heb je al eens op een kaart gekeken en naar de afstanden gekeken dat is in 13 dagen gewoon niet te doen en al zeker niet met een camper. Bovendien wil je de camper in San Fransisco ophalen en inleveren bij Yellowstone: niet alle camper verhuurders hebben kantoren in de buurt van Yellowstone. Volgens mij zelfs geen een.

Ik denk dat je in je lijstje behoorlijk moet gaan schrappen om het in 13 dagen te krijgen.
Groetjes Theo.

Don't take your organs to heaven, heaven knows we need them here Ja of Nee
Op weg naar een nieuwe lever en een nieuw leven
Mijn reis door het Zuid-Westen in 2022
Afbeelding
NikeMora
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 29 dec 2013, 14:29
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Hulp bij reisplanning

Bericht door NikeMora »

Bedankt voor je reactie! Ik heb op Google maps gekeken naar de afstanden en het komt neer op ongeveer 280 km per dag.
Nou weet ik niet hoe de Amerikaanse wegen zijn en hoe hard je met zo een camper kan rijden...
Misschien is het inderdaad beter om er een paar te schrappen. Heeft u deze national parks eens bezocht? Is het de moeite waard?

In de stad Billings, bij Yellowstone, is er een camper verhuur kantoor waar ik deze kan inleveren.
Gebruikersavatar
tcoppers
Amerika-expert
Berichten: 2227
Lid geworden op: 18 jan 2005, 13:20
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Roermond
Contacteer:

Re: Reis NikeMora: hulp gevraagd bij reisplanning (met camper).

Bericht door tcoppers »

Nike, van je lijstje zou het bijv. logisch zijn om van Bryce NP naar Grand Teton NP/Yellowstone NP te gaan dat is een afstand van goed 550 Miles volgens Googlemaps en dan ook alleen maar over interstate route. Een toeristische route is nog wat meer en vergt ook veel meer tijd. Er zijn ook parken bij waar de afstanden veel kleiner zijn. Zoals Zion naar Bryce of van Yosemite naar Sequoia. De Rocky Mountains liggen ook behoorlijk uit de route. Zelf heb ik van de parken op jouw lijstje behalve Yellowstone en Grand Teton alle parken bezocht en ze zijn allemaal mooi. Maar ook allemaal anders en dat is het fijne ervan. Keuzes maken is moeilijk maar met een begrensde tijd van 13 dagen zul je wel moeten.

Veel succes met de verdere planning en veel plezier ermee. :wink:
Groetjes Theo.

Don't take your organs to heaven, heaven knows we need them here Ja of Nee
Op weg naar een nieuwe lever en een nieuw leven
Mijn reis door het Zuid-Westen in 2022
Afbeelding
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis NikeMora: hulp gevraagd bij reisplanning (met camper).

Bericht door Martin & Marianne »

Helemaal met Theo eens, dit is veel en veel te veel.
Die 280 km per dag kan niet kloppen als je alle parken die je noemt in de route opneemt. Ik kom dan al op ruim 4000 km waarbij ik eindig in Denver (Rocky Mountain NP). En zelfs als het 280 km per dag was betekent het élke dag rijden en dus geen tijd om een park te bekijken. Voor een park als Yellowstone, maar ook voor Yosemite, moet je zeker 2 of 3 nachten uittrekken. Wat jij noemt hebben wij in meerdere vakanties gedaan en dan in 3 of 4 weken.
Je kunt eens naar onze reisverslagen kijken, dan krijg je een idee van mogelijke routes en ook een idee van de parken en van de mogelijkheden in de parken. Zie bijvoorbeeld mijn 2011-verslag, toen had ik ook 13 dagen.
Hou er ook rekening mee dat mei voor sommige parken wel vroeg is; dat geldt zeker voor RMNP en Yellowstone. Ook in Yosemite kunnen nog wegen gesloten zijn.

Zie hier voor een kaartje met de parken die je noemt, met daarbij de snelste route.

Marianne
NikeMora
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 29 dec 2013, 14:29
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis NikeMora: hulp gevraagd bij reisplanning (met camper).

Bericht door NikeMora »

Ontzettend bedankt voor jullie reacties! Het heeft zeker geholpen!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer