Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis JacquelineStolsz: hulp nodig bij planning 2e reis naar de USA

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
JacquelineStolsz
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Reis JacquelineStolsz: hulp nodig bij planning 2e reis naar de USA

Bericht door JacquelineStolsz »

Hallo allemaal,

We zijn nog geen week terug van onze 1e bezoek aan de West Coast van de USA en zijn helemaal verkocht aan dit mooie en soms ook gekke land. Daarom zijn we nu al bezig met het plannen van onze 2e trip in 2014 :) Omdat we nu beter weten wat we willen zien willen we de reis nu zelf boeken en niet via een reisorganisatie. Maar wij zouden dan heel graag jullie expertise en hulp in willen roepen. Willen ons alsjeblieft helpen om een mooie route te maken?
We willen graag starten in San Francisco, dan willen we in ieder geval naar Yosemite NP, Sequoia & Kings NP, Zion, Bryce, Moab, Grand Canyon en eindigen in San Diego. Hebben jullie tips in welke plaatsen we onderweg kunnen overnachten of in welke plaatsen we bij de NP's kunnen overnachten? Misschien in de parken zelf overnachten?

In de Grand Canyon willen we graag raften, heeft iemand hier ervaring mee en welke tijd van het jaar kunnen we dan het beste gaan?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Hulp nodig voor planning 2e reis naar de USA

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo Jacqueline, leuk dat jullie weer willen gaan! En inderdaad, een goed idee om het zelf te regelen.
Als ik het goed zie willen jullie een deel van de reis van dit jaar weer over doen? Misschien goed om even aan te geven wat jullie al gedaan hebben, en wat jullie leuk vonden. En waar hebben jullie overnacht?
Wat bedoel je precies met raften bij de GC? Je kunt raften op de Colorado River bij Moab of bij Page, maar als je echt door het park wil raften betekent dat een tocht van meerdere dagen. Google daar maar eens op.
Kijk voor overnachtingen in bijvoorbeeld Yosemite, Sequoia/Kings Canyon, Bryce, Moab en de Grand Canyon eens in ons 2013-verslag. Bij de planning staan de links naar de accommodatie. Voor Zion ligt Springdale het beste. Ik neem aan dat je daar al geweest bent, of in elk geval doorheen gereden bent. Wij zaten bij Bryce in het park zelf, maar je kunt prima net buiten het park overnachten.
Kijk eens met jullie plannen op googlemaps wat een mogelijke route is. Als je naar sequoia gaat mis je de Tioga Pass. En willen jullie niet naar Death Valley en Las Vegas? Tussen Bryce en Moab is de UT12 via Capitol Reef een mooie route.

Marianne
JacquelineStolsz
Amerika-ontdekker

Hi Marianne, we willen inderdaad een stukje van de reis weer over doen. Vanwege de shut down hebben we niet veel in Yosemite kunnen zien. We hebben wel de Toiga Road kunnen rijden, maar geen wandeltochten kunnen maken en dat willen we toch wel heel graag. Death Valley hoeft van ons niet echt meer. Zijn we wel geweest en ook vanwege de shut down niet veel kunnen zien, maar wat we hebben gezien vonden we eigenlijk wel genoeg. We hebben wel kunnen overnachten in Furnance Creek omdat dit prive eigendom is. Daardoor hebben we wel wat kunnen wandelen enz.

LA en de route langs de West Coast hebben we gedaan en hoeven we niet zo nodig weer te doen. San Francisco was fantastisch dus willen we graag weer naar toe. Afgelopen keer hebben we nog overnacht in Oakhurst, Las Vegas, Grand Canyon en Palm Springs. Deze keer willen we vooral weer parken zien. We hebben verder vooral in hotels van Best Western en Holliday Inn overnacht. Las Vegas was leuk, maar hoeft niet per se nog een keer, tenzij het handig op de route ligt...We willen inderdaad een meerdaagse tocht door het park raften, lijkt ons geweldig! Volgens mij zijn wij niet langs Springdale gekomen....was volgens mij wel de bedoeling, maar we hebben ergens een wrong turn gemaakt, waardoor we denk ik Springdale hebben gemist :( .

Dank voor je reactie en tips, ik ga eens kijken in jullie verslagen naar de accomodaties, lijkt me leuk om hier en daar ook in een park te overnachten. Zal ook googlemaps raadplegen.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik had me niet gerealiseerd dat jullie met de shutdown er waren. Wat een pech!
Met wat jullie willen zou je het zo kunnen doen: SF - Yosemite - Sequoia - Las Vegas - Zion (Springdale) - Bryce - Capitol Reef (Torrey) - Arches en Canyonlands (Moab) - Monument valley - Page - Grand Canyon - San Diego. Daar gaat dan wel heel veel tijd in zitten, en ook voor het raften moet je ook de nodige tijd uittrekken. Hoeveel lang willen jullie gaan?

Voor het raften kun je eens dit topic bekijken. Misschien dat we binnenkort de ervaringen van Karin op het forum kunnen lezen, als het goed is zijn ze net terug.

Marianne
JacquelineStolsz
Amerika-ontdekker

Re: Reis JacquelineStolsz: hulp nodig bij planning 2e reis naar de USA

Dat was zeker pech die shut down, maar aan de andere kant, er is zoveel te zien en nu moeten we gewoon nog een keer terug hahaha.
Dank je wel voor het voorstel voor de route, ik ga het vanavond in googlemaps zetten...:) en ik ga zeker Karin in de gaten houden, hopelijk deelt ze haar ervaringen. Hoe lang we willen gaan is nog niet duidelijk, ergens tussen de 22 en 26 dagen denk ik. We laten het even afhangen van hoeveel reistijd we nodig hebben om van plaats naar plaats te gaan en wat we waar willen zien en doen. Misschien komen we tot de ontdekking dat wat we willen niet in 1x keer kan en dat we het dienen op te knippen.
frans_van_hooft
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis JacquelineStolsz: hulp nodig bij planning 2e reis naar de USA

Bericht door frans_van_hooft »

Tijdens ons bezoek hebben we in Wuksachi Lodge in Sequoia en Kings Park verbleven. Je leest er verschillende meningen over maar de locatie is uniek. Hoog in de bergen en afgelegen. Naar mijn mening de moeite waard.

De volgende tip is dat is de reis zo zou plannen dat je bijv Las Vegas niet in een weekend bezoekt dat scheelt enorm in de hotelkosten.

Probeer de route zo te plannen dat je geen drop off kosten kwijt bent voor de huurauto. Of dat je die zoveel mogelijk beperkt. Kijk hier maar eens voor de kosten bij alamo.nl https://www.alamo.nl/pdf/Drop-off%20she ... a%20NL.pdf De meeste andere verhuurders rekenen vergelijkbare kosten.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer