Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis JeePeeOoo: route Las Vegas Las Vegas 28-5/11-6 2014

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
JeePeeOoo
Amerika-ontdekker

Reis JeePeeOoo: route Las Vegas Las Vegas 28-5/11-6 2014

Bericht door JeePeeOoo »

Na een heerlijke vakantie in mei/juni van dit jaar met een camper van Chicago naar San Francisco is de volgende vakantie al weer geboekt en gaan wij met 2 vrienden volgend jaar met een auto in 2 weken het rondje Las Vegas -Las Vegas doen. Mijn man en ik hebben deze route in 2001 ook al gemaakt maar vinden het zeker geen straf om de parken nogmaals te bezoeken. We hebben toen al heel veel gezien maar er zijn zeker bezienswaardigheden die we gemist hebben en nog zeker moeten gaan zien dus vandaar de (vaste) route hieronder en de vraag of jullie met tips en/of must do's/see's kunnen melden zodat het wederom een onvergetelijke reis zal worden.

Las Vegas -2 nachten
Zion NP - 1 nacht
Bryce NP - 2 nachten
Capitol Reef - 1 nacht
Moab-Arches NP - 2 nachten
Monument valley/Kayente - 1 nacht
Canyon de Chelly - 1 nacht
Grand Canyon/Williams - 2 nachten
Lake Powell/Page - 1 nacht
St. George - 1 nacht
Las Vegas - 1 nacht

Hierna vliegen we via LA door naar Cancun voor nog 1,5 week heerlijk All-inn verwennerij.
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Re: Route Las Vegas Las vegas 28-5/11-6 2014

Bericht door kalaman »

dat is een klassiek rondje waarbij ik een zucht van verlichting slaak omdat men nu eens NIET alles wilt zien op 2 weken tijd en zich beperkt tot ofwel het westen ofwel, in jullie geval, het oosten van LV :thumbup: .

Via onze blogs kunnen jullie misschien nog wat opsteken van tips, alhoewel wij het meestal in "het ruige" zoeken :wink: . Maar vermits jullie nu een auto huren ipv een camper zijn er ook heel wat meer mogelijkheden...
Op 14 december vertrekken we overigens opnieuw voor een, deze keer, sneeuwrondje Las Vegas...

Volgende opmerkingen : ik vind 2 nachten Zion veel beter dan Bryce. In Zion zijn er heel wat meer wandelmogelijkheden dan in Bryce.
Verder zou ik St-George laten vallen (jullie passeren hier bij het begin van jullie vakantie al en ik weet ook niet wat jullie daar gaan zoeken :? ) en rechtstreeks van Page naar Vegas rijden. Op die manier hebben jullie een dag
extra in Page, waar er heel wat mogelijkheden zijn.
JeePeeOoo
Amerika-ontdekker

Bericht door JeePeeOoo »

"Kalaman" bedankt voor je reactie - ik ga zeker op je blogs kijken voor tips.

Wij rijden de aangegeven route als "vaste" route geboekt bij Travelusa, en om je vraag te beantwoorden waarom nog een tussenstop in St. George - dit is expres zo gedaan omdat de route van Page naar LV zo'n 450 km is en we aan het begin al 1,5 dag LV hebben en dan zou dit aan het eind van onze reis ook weer zo zijn vandaar dat we precies in het midden van deze afstand een extra tussenstop hebben gepland - St George. Dan kunnen we die morgen nog wat langer in de buurt van Page/lake Powell doorbrengen en dan in de loop van de middag nog zo'n 225km te rijden naar St. George. De volgende morgen vertrekken we lekker vroeg en zijn we zo rond 10/11 uur in LV en hebben wij (de dames) nog tijd om in de outlets rond LV te shoppen voor we de volgende morgen naar LA en daarna door naar Cancun vliegen.
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Bericht door kalaman »

JeePeeOoo schreef:"en hebben wij (de dames) nog tijd om in de outlets rond LV te shoppen voor we de volgende morgen naar LA en daarna door naar Cancun vliegen.
wij reizen zonder dames, vandaar dat ik daar niet bij stil sta :wink:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer