Reis Crista: 9 dagen Las Vegas - Los Angeles

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Crista
Amerika-ontdekker

Reis Crista: 9 dagen Las Vegas - Los Angeles

Bericht door Crista » 06 aug 2013, 14:31

Samen met mijn vriend, zusje en zwager hebben we een reis geboekt bij Kras.nl
De reis is incl. vlucht, hotels en autohuur.
We weten echter nog niet zeker hoe we de dagen willen inplannen dus alle tips zijn welkom!!

Dag 1, 17 sept: 11.40 uur aankomst op het vliegveld in Las Vegas.
We verblijven 3 nachten in het hotel Circus Circus.
Deze middag zal vooral het hotel en Las Vegas verkennen zijn.

Dag 2: Las Vegas

Dag 3: Las Vegas

Dag 4: Autorit vanaf Las Vegas naar Los Angeles
We verblijven 4 nachten in het hotel Hacienda.

Dag 5: Los Angeles

Dag 6: Los Angeles

Dag 7: Los Angeles

Dag 8: 15.20 uur vertrek naar Amsterdam

Ik denk dat we sowieso 1 dag uit moeten trekken voor Las Vegas zelf, shoppen en de stad verkennen.

De tweede dag willen we een natuurpark bezoeken.. Voorkeur gaat uit naar Grand Canyon, maar ik begrijp dat dit niet te doen is in 1 dag.
Een andere optie is Death Valley.

Op dag 4 rijden we van LV naar LA.. kunnen we daar nog een park o.i.d. meepakken onderweg?

Los Angeles hebben we nog niet echt ingevuld.. we willen sowieso de Walk of Fame zien, Venice beach en een keer gaan Whale watchen.

Ik ben zelf helemaal weg van de natuurparken, maar ik moet ook rekening houden met mijn reisgenoten :wink:
Waarschijnlijk is deze reis veel te kort, maar dan is dat een goed excuus om nogmaals terug te gaan!

Tips zijn meer dan welkom :thumbup:

Nathalie21
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Crista: 9 dagen Las Vegas - Los Angeles

Bericht door Nathalie21 » 06 aug 2013, 14:41

Hallo Crista, wat een leuk vooruitzicht!

Wellicht kun je een helikopter vlucht doen vanuit Las Vegas naar de Grand Canyon? Scheelt je reistijd en je hebt dit moois toch kunnen zien.
Ik weet niet hoe de vrijheid in de reis nog is maar je zou wellicht ook een dag later naar LA kunnen vertrekken?

Leuke shop tip onderweg van Las Vegas naar LA is

Code: Selecteer alles

http://www.tangeroutlet.com/barstow/
Succes met de voorbereidingen! :thumbup:
2012: Californië, Arizona, Utah en Nevada
2014: Florida (en LA)
2015: Nevada, Arizona en Utah
2018: Florida (eerste keer met onze dochter ❤)
2019: New York en Westkust Florida

The world is a book, and those who do not travel read only one page.

bigoak
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door bigoak » 06 aug 2013, 15:19

Ik ga bijna dezelfde reis doen, maar heb niet via het reisbureau geboekt maar zelf. Voornamelijk omdat ik iets meer vrijheid wilde in mijn planning. Ik ben ook van plan naar de Grand Canyon te rijden maar dan naar de Skywalk op de West Rim. Dit is vanuit Las Vegas zo'n 125 mile. De South rim is een behoorlijk stuk verder en zo goed als niet in 1 dag heen en weer te doen. Verder staan bij mij Valley of Fire en Red Rock Canyon op het programma. Vanuit Las Vegas naar Los Angeles rijd ik eerst naar beneden naar Kingman, neem daar een stuk Route 66 in de richting van Los Angeles en buig dan af via Joshua Tree NP naar Palm Springs en dan door naar Los Angeles. Ik zit tussen Anaheim en LA zelf in en beschreven route is ook een behoorlijk stukje rijden, maar aangezien ik (en jullie) niet direct terug hoef naar Las Vegas op dezelfde dag toch wel te doen. Voor meer tips over LA kan je hier op het forum genoeg vinden (ZW Amerika - algemene vragen).
03: NY-NO-SF
04: Xmas NY
12: National Parks West USA
13: Las Vegas & LA
15: NE USA
16: New York
17: Grand tour of the West
18: New York & Route 66
18: Xmas NY
19: North Western National Parks
19: XMAS Washington DC
http://www.bigoak67.nl

Crista
Amerika-ontdekker

Bericht door Crista » 06 aug 2013, 16:01

Bedankt voor jullie reacties!

@Nathalie21: Ik ben bang dat een helicoptervlucht niet binnen ons buget ligt :wink:
Een dag later vertrekken naar LA zou misschien wel een optie kunnen zijn.. dat houd ik in gedachte.

@bigoak: Ik heb eea gelezen over de Skywalk op de West Rim, maar ben daar niet erg enthousiast over.
Je betaald zo 20 dollar om op de skywalk te mogen en je mag er geen foto's nemen.

Nog even een vraag...
Stel dat we 1 Las Vegas dag willen besteden aan de Grand Canyon, rijd je daar dan zo op de bonnefooi naar toe?
Of voer je echt een adres in op je routeplanner? Ik heb geen idee in hoeverre dit aangegeven staat..
Is er bijvoorbeeld een mooie plek bij de Grand Canyon waar redelijk wat te zien is, maar niet helemaal in het zuiden is?

Hetzelfde geldt voor Valley of Fire.. wat moeten we aanhouden als 'adres'?

bigoak
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door bigoak » 06 aug 2013, 16:23

ik hoef niet per se foto's te maken als ik op de Skywalk ben, als het me niet aan staat dan ga ik daar ook niet eens voor betalen. Je krijgt wel een indruk van de Grand Canyon: http://www.google.com/search?q=west+rim ... 4APi74HIDg en is binnen een dag heen en weer te rijden.

Naar de South Rim is zeer eenvoudig op papier: Eerst richting Kingman via de US-93, vervolgens naar Williams via de I-40 en dan bij Williams omhoog naar Grand Canyon city via de AZ-64/US 180N. Dit is redelijk "rechtdoor". Het is vanuit Las Vegas echter wel 274 mile heen en weer terug, dus een totaal van 550 mile (880 km). Hou daarbij rekening dat je niet 130 km per uur mag over de meeste wegen (70 of 80 miles per uur is meer standaard). Wellicht kan je daar nog een motel boeken, maar dan mis je wel al je dagen in Las Vegas.

De entree van Valley of Fire is te vinden op 29450 Valley of Fire Hwy. Onthoud dat naast alle tips die je hier kan vinden, google (maps) ook een goede vriend is. Ik ga zelf op 3 september al naar Las Vegas, ga op 7 september door naar LA om op 12 september weer terug naar Las Vegas te rijden. En dan vlieg ik op de 14e weer terug naar Amsterdam. Ik zal eens kijken wat de West Rim is en dit op mijn blog plaatsen en eventueel hier. Je kunt het volgen op west-usa.reislogger.nl

Gast

Bericht door Gast » 06 aug 2013, 16:25

Crista schreef: Hetzelfde geldt voor Valley of Fire.. wat moeten we aanhouden als 'adres'?
http://parks.nv.gov/parks/valley-of-fire-state-park/ Klik op "Click here" in de eerste paragraaf, als je wat naar beneden bladert zie je hoe je moet rijden vanaf Las Vegas.

sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door sachasenne » 06 aug 2013, 16:30

Ik zou niet te veel plannen als uitstap buiten Las Vegas. Je zal die twee dagen nodig hebben om de strip te verkennen , gaan outlet shoppen en naar freemont street te gaan.
Groetjes,
Carine

Marenko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Marenko » 06 aug 2013, 17:09

Als je toch perse uitstapjes wil maken in Las Vegas hou het dan dichtbij. Valley of fire, red rock State park, hooverdam, Mount Charleston oid. Maar zoals hierboven al geschreven, het is helemaal niet moeilijk om die twee dagen in Las Vegas zelf door te brengen.

bigoak
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door bigoak » 06 aug 2013, 21:11

ik heb het voor de zekerheid nog maar even nagekeken wat betreft de West Rim. Je moet net als bij de Nationale Parken entree betalen. Dit kost $ 44,05 incl. tax, impact fee en fuel charge. Let wel, dit is pp. Voor deze prijs krijg je toegang tot het park, gratis vervoer per hop on, hop off bus, de mogelijkheid tot het nemen van foto´s van indianen, toegang tot Eagle point en Guano point en toegang tot Hualapai Ranch. Dit verschilt niet veel met de andere Nationale parken maar omdat dit prive eigendom is van de Hualapai Indianen, geld je jaarpas van de nationale parken niet.
Je moet bijbetalen om de Skywalk te betreden en als je die betreed mag je inderdaad geen eigen foto´s maken. Vanaf de Eagle point en Guano point krijg je een goede indruk van de Grand Canyon. Weliswaar niet zoals je die krijgt vanaf de North en South Rim, maar als je niet een dag wilt verliezen met voornamelijk auto rijden is dit misschien een optie.
Naast dit is Las Vegas op zich ook een hele beleving. Wij zijn vorig jaar op de doorreis ongeveer 15 uur in Las Vegas geweest en dat was veel te kort. Daarnaast kan je zoals hiervoor al gezegd ook in de buurt blijven en naar Valley of Fire, Red Rock Canyon of wellicht Death Valley rijden. Ik weet 100% zeker dat als je terug komt van deze reis meteen weer gaat kijken wanneer je weer terug kan. Omdat je dan beter waar je aan toe bent en wat er te zien is, zal je zelf een reisschema willen maken met de dingen die jij wilt zien in plaats van de pakketten die de reisorganisaties bieden. Het merendeel van de leden van dit forum is je voor gegaan. Met hulp van dit forum en haar leden kom je dan een heel eind.
Blijf zoeken naar mogelijkheden die te doen zijn op je route. Kijk bijvoorbeeld op http://forum.allesamerika.com/viewtopic.php?f=7&t=43276 en http://forum.allesamerika.com/viewtopic.php?f=7&t=36456 voor veel meer tips. Heb in ieder geval een goede en vooral leuke reis.

Crista
Amerika-ontdekker

Bericht door Crista » 07 aug 2013, 11:18

Heel erg bedankt voor jullie reacties, hier kan ik echt wat mee!!

Kan ik de afstanden en reis tijden van Google Maps een beetje aanhouden?

@Marenko: Mijn reisgenoten willen graag naar de Grand Canyon maar ik ben nu alle gegevens aan het verzamelen om ze te kunnen laten zien dat we in die tijd ook veel andere dingen kunnen bekijken :wink:

Ik ga ook nog proberen of we misschien een dag langer in Las Vegas kunnen blijven..

Marenko
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Marenko » 07 aug 2013, 12:52

De rijtijdenboekje in Google maps kloppen aardig. Maar vaak is er aan de kant van de weg al veel moois te zien, waardoor je misschien extra stops in last wat de reistijd verhoogt.

ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 » 07 aug 2013, 22:13

Dit verschilt niet veel met de andere Nationale parken
Een jaarpas nationale parken kost 80$ en is per wagen. Per wagen voor GC alleen is 25$.
Ik vind GC West duur voor niet de échte canyon te zien.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia 21, Europe 20, AK 19, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 15+14, CA 13, AZ+UT 12,
NW Denver+Yellowstone 11, CA 10
Tips - reizen met tieners - West USA : AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY

Crista
Amerika-ontdekker

Bericht door Crista » 08 aug 2013, 12:08

Ik vind 44 dollar p.p. ook best een flink bedrag hoor!

bigoak
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door bigoak » 08 aug 2013, 20:33

44 $ pp is ook een behoorlijk bedrag. Ik probeerde uit te leggen dat je net als in een National Park entree moet betalen.Het kwam er alleen niet zo goed uit lees ik nu :oops: Ik heb de pas nog van vorig jaar en die is tijdens mijn reis nog geldig.
Is het je nog gelukt om een dag extra te regelen? Volgens mij heb je via Kras geboekt want ik heb naar dezelfde reis gekeken :wink: Nogmaals veel plezier :thumbup:

Crista
Amerika-ontdekker

Bericht door Crista » 09 aug 2013, 13:51

Ik begrijp je reactie.. geen probleem hoor :thumbup:

We hebben inderdaad via Kras geboekt, was een hele gunstige prijs in deze periode!
Ik heb contact opgenomen met de klantenservice en we kunnen helaas geen extra dag in Las Vegas blijven..
Enige optie zou dan zijn, dat we zelf een extra nacht bij boeken in het hotel waar we zitten, maar dat moet dan zelf geregeld worden (gaat buiten Kras om).

Denk dat ik eerst maar eens ga bekijken wat we in en om Los Angeles allemaal kunnen gaan doen.. dat vind ik nog best lastig!

Crista
Amerika-ontdekker

Bericht door Crista » 12 aug 2013, 13:05

Vraagje..

Is Sequoia (en / of Kings Canyon) in 1 dag te doen vanuit Los Angeles?
Ik ben me er van bewust dat het een aardige rij afstand is, maar wil het toch overwegen..

Marenko
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Marenko » 12 aug 2013, 14:11

Hahaha, eigenwijs? Nee hoor :mrgreen: :wink:
Mijn antwoord daarop ken je al :wink:

Crista
Amerika-ontdekker

Bericht door Crista » 12 aug 2013, 15:40

Haha sorry :oops:
Ik dacht, probeer het gewoon nog eens.. :mrgreen:

Als we nou om 7 uur s'ochtends weg zouden rijden, dan kunnen we rond 11 uur daar zijn..
Terugrijden kan om 16 uur (of 17 uur) en dan hebben we toch 5 uur om daar rond te lopen.
Geen optie denk je?

Doockles
Amerika-expert
Partner van: Pietro
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door Doockles » 12 aug 2013, 17:08

Probeer het je gewoon eens voor te stellen: je moet 8 uur autorijden op een dag om ergens 4 uur te kunnen zijn. Haalbaar? In theorie waarschijnlijk wel want een dag heeft 24u. ;-) Maar in de praktijk? Dat moet je natuurlijk zelf weten, maar daar zou ik voor bedanken.

Verwacht ook niet dat je aan Sequoia NP aankomt en dat je je daar ergens parkeert en dat je er dan bent he. :-)

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne » 12 aug 2013, 21:24

Kijk eens in ons 2013-verslag bij 7 en 8 juni voor ons bezoek aan Sequoia, en de rit naar LA. Alles kan, maar als je graag een park wilt bezoeken is het toch wel fijn om er voldoende tijd voor te hebben.

Marianne

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer