Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis petra90: route langs de Westkust
Reis petra90: route langs de Westkust
In september gaan wij een reis maken langs de Westkust van Amerika. Onze reis is als volgt:
Dag 1 - aankomst in San Francisco om 11.30 uur
Dag 2 - San Francisco
In beide dagen willen we de Golden Gate Bridge, Lombard Street, China Town, Alamo Square, Alacatraz en Fisherman's Wharf bezoeken.
Dag 3 San Francisco naar Modesto (langs Monterey) opweg naar Monterey pakken we een stukje Pacifische kust mee (highway 1)
in Monterey willen we misschien Monterey Bay Aquarium bezoeken. Is dat de moeite waard?
Dag 4 Modesto naar Frenso
Bezoek aan Yosemite National Park
Wandeling(en) Artist Point & Bridalveil Fall
Dag 5 Frenso
Bezoek aan Sequoia en Kings Canyon National Park
Wandeling(en): General Sherman Tree & Moro Rock (Giant Forest)
Dag 6 Fresno naar Las Vegas
Onderweg een bezoek aan het spookstadje Calico
Dag 7 Las Vegas
Bezoek aan The Strip, M&M's World, The Stratosphere Observation Deck
We willen misschien later op deze dag een bezoek brengen aan Death Valley
Dag 8 Las Vegas naar Zion National Park
Wandeling(en): Riverside Walk & Canyon Overlook Trail
Overnachting in Bryce View Lodge (bij de Bryce Canyon
Dag 9 Bryce Canyon
Wandeling(en): Queen's Garden & Bristlecone Loop
Deze dag willen we ook nog Lake Powell
Overnachting in Mexican Hat San Juan Inn
Dag 10 Monument Valley naar de Grand Canyon
In de ochtend willen we Monument Valley bezoeken en in de middag rijden we door naar de Grand Canyon
Overnachting in Laughlin
Dag 11 Laughlin naar Los Angeles
Onderweg bezoek aan nationale park Joshua Tree
Dag 12 t/m 15 Los Angeles
Is deze route haalbaar en hebben jullie nog enige aanpassingen, wandelingen die we echt moeten doen of bezienswaardigheden?
Wij zijn erg benieuwd naar jullie reacties!
Dag 1 - aankomst in San Francisco om 11.30 uur
Dag 2 - San Francisco
In beide dagen willen we de Golden Gate Bridge, Lombard Street, China Town, Alamo Square, Alacatraz en Fisherman's Wharf bezoeken.
Dag 3 San Francisco naar Modesto (langs Monterey) opweg naar Monterey pakken we een stukje Pacifische kust mee (highway 1)
in Monterey willen we misschien Monterey Bay Aquarium bezoeken. Is dat de moeite waard?
Dag 4 Modesto naar Frenso
Bezoek aan Yosemite National Park
Wandeling(en) Artist Point & Bridalveil Fall
Dag 5 Frenso
Bezoek aan Sequoia en Kings Canyon National Park
Wandeling(en): General Sherman Tree & Moro Rock (Giant Forest)
Dag 6 Fresno naar Las Vegas
Onderweg een bezoek aan het spookstadje Calico
Dag 7 Las Vegas
Bezoek aan The Strip, M&M's World, The Stratosphere Observation Deck
We willen misschien later op deze dag een bezoek brengen aan Death Valley
Dag 8 Las Vegas naar Zion National Park
Wandeling(en): Riverside Walk & Canyon Overlook Trail
Overnachting in Bryce View Lodge (bij de Bryce Canyon
Dag 9 Bryce Canyon
Wandeling(en): Queen's Garden & Bristlecone Loop
Deze dag willen we ook nog Lake Powell
Overnachting in Mexican Hat San Juan Inn
Dag 10 Monument Valley naar de Grand Canyon
In de ochtend willen we Monument Valley bezoeken en in de middag rijden we door naar de Grand Canyon
Overnachting in Laughlin
Dag 11 Laughlin naar Los Angeles
Onderweg bezoek aan nationale park Joshua Tree
Dag 12 t/m 15 Los Angeles
Is deze route haalbaar en hebben jullie nog enige aanpassingen, wandelingen die we echt moeten doen of bezienswaardigheden?
Wij zijn erg benieuwd naar jullie reacties!
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Reis petra90: route langs de Westkust
Hallo Petra,
Liggen de overnachtingen allemaal vast? Als het kan zou ik nog wat gaan schuiven. Wil je bijvoorbeeld Death Valley zien dan kun je dat beter doen op weg naar Las Vegas en niet in een dag heen en weer vanuit Las Vegas, zeker als je die dag nog andere dingen wil doen.
In Zion wordt de Riverside walk wel erg veel; je zult met de shuttlebus het park in moeten, en de wandeling zelf kost ook tijd. En je zult toch wel (ruim) voor zonsondergang in Bryce willen zijn.
Voor de GC is er op weg van Monument Valley naar Laughlin ook niet veel tijd, en je mist een zonsopkomst/ondergang. Jammer.
Marianne
Liggen de overnachtingen allemaal vast? Als het kan zou ik nog wat gaan schuiven. Wil je bijvoorbeeld Death Valley zien dan kun je dat beter doen op weg naar Las Vegas en niet in een dag heen en weer vanuit Las Vegas, zeker als je die dag nog andere dingen wil doen.
In Zion wordt de Riverside walk wel erg veel; je zult met de shuttlebus het park in moeten, en de wandeling zelf kost ook tijd. En je zult toch wel (ruim) voor zonsondergang in Bryce willen zijn.
Voor de GC is er op weg van Monument Valley naar Laughlin ook niet veel tijd, en je mist een zonsopkomst/ondergang. Jammer.
Marianne
Sorry, ik heb het niet helemaal goed neergezet, maar we overnachten in Grand Canyon Inn dus we kunnen wel de zonopkomst zien bij de Grand Canyon
.
Het is inderdaaad beter om voor Las Vegas langs Death Valley te rijden. Hoe laat 's avonds wordt het donker eigenlijk?

Het is inderdaaad beter om voor Las Vegas langs Death Valley te rijden. Hoe laat 's avonds wordt het donker eigenlijk?
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Hoi,
Als ik jullie route zo lees, dan vrees ik dat je wel overal zal geweest zijn, maar niets gezien zult hebben. Yosemite NP op 1 dag bezoeken is een utopie, zeker als je nog eens vanuit Fresno moet vertrekken. Het enige wat je dan kan doen is van het ene uitzichtpunt naar het andere racen met je auto, en dat is gewoonweg zonde. Verder zou ik voor Sequoia en Kings Canyon zou ik elk minstens een dag voor rekenen.
Als ik jullie was zou ik Zion NP, Bryce NP en Monument Valley al zeker laten vallen. Probeer de vrijgekomen dagen wat uit te splitsen, vooral voor het bezoeken van de nationale parken. Uit eigen ervaring zou ik zelfs proberen een (halve) rustdag in te passen in het midden van de reis: als je nooit eens op adem kan komen geniet je op den duur ook niet meer van wat je ziet.
Het is erg verleidelijk om vanalles in je reis te willen proppen, maar geloof me: dat is echt geen goed idee.
Als ik jullie route zo lees, dan vrees ik dat je wel overal zal geweest zijn, maar niets gezien zult hebben. Yosemite NP op 1 dag bezoeken is een utopie, zeker als je nog eens vanuit Fresno moet vertrekken. Het enige wat je dan kan doen is van het ene uitzichtpunt naar het andere racen met je auto, en dat is gewoonweg zonde. Verder zou ik voor Sequoia en Kings Canyon zou ik elk minstens een dag voor rekenen.
Als ik jullie was zou ik Zion NP, Bryce NP en Monument Valley al zeker laten vallen. Probeer de vrijgekomen dagen wat uit te splitsen, vooral voor het bezoeken van de nationale parken. Uit eigen ervaring zou ik zelfs proberen een (halve) rustdag in te passen in het midden van de reis: als je nooit eens op adem kan komen geniet je op den duur ook niet meer van wat je ziet.
Het is erg verleidelijk om vanalles in je reis te willen proppen, maar geloof me: dat is echt geen goed idee.
- Fraa
- Amerikakenner
- Contacteer:
Laat me raden, je hebt deze route gevonden bij een reisbureau? De slaapplaatsen & activiteiten die je plant zijn identiek aan een groepsreis die ik 3 jaar geleden via Fox.nl gemaakt heb. Als ik je één ding mag vertellen, vergeet het maar dat je van je vakantie zal genieten op deze manier. Het tempo ligt veel te hoog, de slaapplaatsen liggen te ver van de parken of bezienswaardigheden af, je zit meer in de wagen dan dat je effectief iets van het land zal zien, sommige stukken van de route zijn gewoon niet haalbaar, etc.
Ten eerste verblijf je nog niet eens 2 volledige dagen in SF, als je een beetje wil genieten van deze stad & een goede indruk wil opdoen, dan heb je toch meer nodig dan dat. Ten tweede, je maakt via Monterey een omweg naar Modesto & vervolgens verblijf je nog niet eens één dag in Yosemite, echt zonde. Sequoia & Kings Canyon NP zou ik laten vallen als je daar toch enkel de Sequoia's wil zien, dan kan je beter naar Mariposa Grove gaan in de buurt van Yosemite, minder omweg
Je kan nadien via de Tioga Pass naar Lee Vining, waar je oa Bodie Ghost Town of Mono Lake kan bezoeken & van daaruit rij je naar dan naar Las Vegas via Death Valley. Dingen zoals Calico Ghost Town laat je beter vallen, het is een tourist trap waar niks te zien is. Van LV naar Bryce Canyon, inclusief wandelingen in Zion, in één dag? Onmogelijk. Meteen naar Bryce Canyon rijden is sowieso al te ver naar mijn zin (+400km). Tenzij je dus om 5u opstaat & meteen begint te rijden zal je dus maar bitter weinig tijd overhouden om een wandeling te maken. Nog zo'n gek stuk in de route is het stuk tussen Mexican Hat & Laughlin. Je wil van Mexican Hat via Monument Valley naar de Grand Canyon én overnachten in Laughlin? Nogmaals onmogelijk. De rit alleen is al zo'n 660km, ik zou dit dus maar snel uit je hoofd zetten. Na Laughlin valt het goed te doen, maar als je de eerste 10 dagen van je reis ook wil genieten zal er veel aangepast moeten worden. In eerste instantie zou ik wat dingen beginnen schrappen, zelf zal ik straks eens kijken wat er veranderd kan worden om het enigszins doenbaar te houden 
Ten eerste verblijf je nog niet eens 2 volledige dagen in SF, als je een beetje wil genieten van deze stad & een goede indruk wil opdoen, dan heb je toch meer nodig dan dat. Ten tweede, je maakt via Monterey een omweg naar Modesto & vervolgens verblijf je nog niet eens één dag in Yosemite, echt zonde. Sequoia & Kings Canyon NP zou ik laten vallen als je daar toch enkel de Sequoia's wil zien, dan kan je beter naar Mariposa Grove gaan in de buurt van Yosemite, minder omweg

Laatst gewijzigd door Fraa op 10 jul 2013, 11:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Reisblog: thisisfraa.be
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Nog welkom op dit forum. Laat je overigens niet weerhouden om reacties te ontvangen op je reis al lijkt het zo wat negatief over te komen. Deze mensen zijn er zelf al geweest en weten wel waarover ze het hebben.
Ik ben ook van mening dat je wat teveel wilt. Je wilt eigenlijk een 21 dagenroute in 15 dagen doen.
Ik weet niet of je nog wat kunt veranderen aan je overnachtingen, maar ik zou bv Monterey echt laten vallen. De kustroute is vooral mooi tussen Monterey en Cambria en daar kom je niet. Pak dan 1 van de 4 dagen LA en gebruik die om op en meer te gaan naar Seaworld in San Diego. Gebruik die dag Monterey voor Yosemite. Laat ook Sequoia vallen (bekijk sequoiabomen in de mariposa grove in yosemite) en neem de tioga pass en de 395 en overnacht in Lone Pine of in death valley. Dan heb je de dag erna de hele dag voor Las Vegas, want in een halve dag Las Vegas willen zien en ook nog death valley is onmogelijk.
Dan een stuk waar je even wat duidelijkheid in moet brengen. Je zegt dat je bij de Grand Canyon overnacht, maar ik zie dat niet. Laughlin ligt iig niet bij de grand canyon? Je kunt op de rit naar LA dan bij Barstow Calico ghost town bezoeken, maar dat is wel een beetje een tourist trap. Doe je de rit Grand Canyon - LA in 2 dagen dan ipv Monument Valley overnachten in Page. MV ligt in dit geval eigenlijk net te ver uit de route. Of je moet hiervoor nog een dag LA willen oppfferen.
Succes met plannen
Paul
Ik ben ook van mening dat je wat teveel wilt. Je wilt eigenlijk een 21 dagenroute in 15 dagen doen.
Ik weet niet of je nog wat kunt veranderen aan je overnachtingen, maar ik zou bv Monterey echt laten vallen. De kustroute is vooral mooi tussen Monterey en Cambria en daar kom je niet. Pak dan 1 van de 4 dagen LA en gebruik die om op en meer te gaan naar Seaworld in San Diego. Gebruik die dag Monterey voor Yosemite. Laat ook Sequoia vallen (bekijk sequoiabomen in de mariposa grove in yosemite) en neem de tioga pass en de 395 en overnacht in Lone Pine of in death valley. Dan heb je de dag erna de hele dag voor Las Vegas, want in een halve dag Las Vegas willen zien en ook nog death valley is onmogelijk.
Dan een stuk waar je even wat duidelijkheid in moet brengen. Je zegt dat je bij de Grand Canyon overnacht, maar ik zie dat niet. Laughlin ligt iig niet bij de grand canyon? Je kunt op de rit naar LA dan bij Barstow Calico ghost town bezoeken, maar dat is wel een beetje een tourist trap. Doe je de rit Grand Canyon - LA in 2 dagen dan ipv Monument Valley overnachten in Page. MV ligt in dit geval eigenlijk net te ver uit de route. Of je moet hiervoor nog een dag LA willen oppfferen.
Succes met plannen
Paul
Het is erg zonde als je de Tioga Pass niet neemt en zo naar Death Valley en Las vegas rijdt.
Dit vond ik een van de mooiste gedeeltes van Yosemite.
Death Valley is ook veel mooier als je hem vanaf ingang Lone Pine naar Uitgang Shoshone rijdt (en dus niet als dagtrip vanuit LV). Hier moet je zeker 8 uur voor uittrekken (Bishop - Death Valley - Las Vegas)
Ik zou Sequoia en Kings skippen (Modesto en Fresno niet mijn favoriete gedeelte van California)
Dus dag 3 - 7
Dag 3 San Francisco naar Monterey, Carmel (17 mile drive)
Dag 4 Monterey - Oakhurst - Mariposa Grove - Yosemite
Dag 5 Oakhurst - Yosemite - Tioga Pass - Mono Lake (south Tufa's - June Lake loop -Bishop
Dag 6 Bishop - Death Valley - Las Vegas
Dag 7 Las Vegas
Het is echt teveel anders allemaal... Ik ben net terug en ik met een veel rustiger schema kon het soms maar moeilijk verwerken al die indrukken (en dat na 5x USA!
Je kunt een app downloaden Rise en daar precies zien hoe laat het donker is. In California is het sowieso veel sneller donker.
Fijne reis!
Dit vond ik een van de mooiste gedeeltes van Yosemite.
Death Valley is ook veel mooier als je hem vanaf ingang Lone Pine naar Uitgang Shoshone rijdt (en dus niet als dagtrip vanuit LV). Hier moet je zeker 8 uur voor uittrekken (Bishop - Death Valley - Las Vegas)
Ik zou Sequoia en Kings skippen (Modesto en Fresno niet mijn favoriete gedeelte van California)
Dus dag 3 - 7
Dag 3 San Francisco naar Monterey, Carmel (17 mile drive)
Dag 4 Monterey - Oakhurst - Mariposa Grove - Yosemite
Dag 5 Oakhurst - Yosemite - Tioga Pass - Mono Lake (south Tufa's - June Lake loop -Bishop
Dag 6 Bishop - Death Valley - Las Vegas
Dag 7 Las Vegas
Het is echt teveel anders allemaal... Ik ben net terug en ik met een veel rustiger schema kon het soms maar moeilijk verwerken al die indrukken (en dat na 5x USA!
Je kunt een app downloaden Rise en daar precies zien hoe laat het donker is. In California is het sowieso veel sneller donker.
Fijne reis!
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het is in september vroeg donker, dat is wel iets om rekening mee te houden. Het hangt er wel van af waar je bent, in Utah is het een uur later dan in Californië en Arizona. Zie bijvoorbeeld http://www.sunrisesunset.com.
Marianne
Marianne
Bedankt voor iedereen zijn/haar reactie. De rise app is echt heel handig! Misschien heb ik de reis niet helemaal goed neer gezet dus even een nieuwe poging.
Het klopt inderdaad dat we de reis via Fox geboekt hebben, maar we hebben er zelf extra nachten bijgeboekt (via Fox) waar we langer willen verblijven. Dat was gewoon mogelijk.
Dag 1 San Francisco
Dag 2 San Francisco
Dag 3 Modesto
Dag 4 Frensno
Dag 5 Frensno
Dag 6 Las Vegas
Dag 7 Las Vegas
Dag 8 Cedar City
Dag 9 Cedar City
Dag 10 San Juan Inn (Mexican Hat)
Dag 11 Williams Grand Canyon Inn hotel
Dag 12 Laughlin
Dag 13 t/m 16 Los Angeles
Het klopt inderdaad dat we de reis via Fox geboekt hebben, maar we hebben er zelf extra nachten bijgeboekt (via Fox) waar we langer willen verblijven. Dat was gewoon mogelijk.
Dag 1 San Francisco
Dag 2 San Francisco
Dag 3 Modesto
Dag 4 Frensno
Dag 5 Frensno
Dag 6 Las Vegas
Dag 7 Las Vegas
Dag 8 Cedar City
Dag 9 Cedar City
Dag 10 San Juan Inn (Mexican Hat)
Dag 11 Williams Grand Canyon Inn hotel
Dag 12 Laughlin
Dag 13 t/m 16 Los Angeles
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
De overnachtingen liggen dus vast? Of kan er nog iets aangepast worden?
Ik begrijp niet zo goed dat ze zoiets aanbieden. Waarom 2 nachten Fresno? En wat moet je in Cedar City?
Marianne
Ik begrijp niet zo goed dat ze zoiets aanbieden. Waarom 2 nachten Fresno? En wat moet je in Cedar City?
Marianne
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Ik begrijp het ook niet, eerst schrijf je dat je bij de Grand Canyon overnacht, maar uit het laatste rijtje begrijp ik dat je overnacht in Williams, dat is iets meer dan een uur rijden vanaf de Grand Canyon. 
Ik zou me toch eens heel goed voor laten lichten door het reisbureau, en als het nog mogelijk is vragen om accommodatie dichterbij de parken, je zit overal erg ver vandaan.

Ik zou me toch eens heel goed voor laten lichten door het reisbureau, en als het nog mogelijk is vragen om accommodatie dichterbij de parken, je zit overal erg ver vandaan.
- Fraa
- Amerikakenner
- Contacteer:
Ik ben 2 keer met Fox op vakantie geweest en zij bieden inderdaad de mogelijkheid om elke reis (individueel of in groep) te verlengen. Als ik het mij goed herinner was de verlenging destijds in Redondo Beach, is dat bij jullie ook zo? In ieder geval, de route zelf is vrij chaotisch, ik zou gewoon eens informeren bij Fox of het mogelijk is het om bepaalde dagen te kunnen wijzigen. Indien er niets veranderd kan worden is het misschien wel interessant om te onthouden dat je eigen route uitstippelen een pak aangenamer is. En als je hier wat op't forum gaat rondneuzen, dan kom je genoeg tips tegen om veel te kunnen besparen op hotels, huurwagen, vluchten, etc. Het zal je dus minder kosten & je vakantie is op jouw persoonlijke wensen afgestemd. Als ik toen wist wat ik nu weet, dan had ik het van de eerste keer zelf geregeld.petra90 schreef:Bedankt voor iedereen zijn/haar reactie. De rise app is echt heel handig! Misschien heb ik de reis niet helemaal goed neer gezet dus even een nieuwe poging.
Als ik terug kijk naar de reis die ik toen gedaan, dan snap ik het ook niet. Als je na zo'n Fox-reis zelf je route uitstippelt, is het eigenlijk onbegrijpelijk dat ze zo'n hectische route durven voorstellen aan klanten. Fox lijkt me meestal gewoon voor de goedkoopste optie te kiezen als het op hotels aankomt (of omdat ze een goede verstandhouding met die specifieke hotels hebben). Dat de route daar dan onder moet lijden is voor hun bijzaak lijkt me. Je zal dus vaak rare hotelkeuzes zien, ver van een park verwijderd, of al x aantal kilometers richting de volgende bezienswaardigheid. Overnachtingen in of nét buiten een NP doen ze niet & dan is het meestal maar voor één nachtje.Martin & Marianne schreef:De overnachtingen liggen dus vast? Of kan er nog iets aangepast worden?
Marianne
Reisblog: thisisfraa.be
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Volgens mij zijn het idd afspraken met hotel(ketens).
Fresno - Yosemite Valley is 2,5u rijden zonder files bij de ingang van het park...dat is dus al 5u op en neer. Hetzelfde zal je ongeveer kwijt zijn voor de rit naar Glacier point.
Fresno - Yosemite Valley is 2,5u rijden zonder files bij de ingang van het park...dat is dus al 5u op en neer. Hetzelfde zal je ongeveer kwijt zijn voor de rit naar Glacier point.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 25 Reacties
- 2315 Weergaves
-
Laatste bericht door paulr
-
- 4 Reacties