Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis unzip: LA - LV / 2 - 21 september

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
unzip
Amerika-newbie

Reis unzip: LA - LV / 2 - 21 september

Bericht door unzip »

Hoi,
Ik ben nieuw hier :-) Na enkele jaren geleden in Texas gestudeerd te hebben en later via het werk NY bezocht te hebben, is het nu tijd voor de eerste échte Amerikavakantie :-)
Vanaf 2 tot 21 september hebben mijn vriendin en ik een reis richting de westkust van Amerika "gepland".
Het reisplan is momenteel nog zeer kaal (wel ruwe ideeën uiteraard), alle input is dus van harte welkom!

- Ma 2 sept : aankomst LA 's avonds met overnachting
- Di 3 sept:
- Woe 4 sept:
- Don 5 sept:
- Vrij 6 sept:
- Za 7 sept:
- Zon 8 sept:
- Ma 9 sept:
- Di 10 sept:
- Woe 11 sept:
- Don 12 sept:
- Vrij 13 sept:
- Za 14 sept:
- Zon 15 sept:
- Ma 16 sept:
- Di 17 sept:
- Woe 18 sept:
- Don 19 sept:
- Vrij 20 sept:
- Za 21 sept : vertrek in Las Vegas

Het ruwe idee was eerst een 5tal dagen (incl. SF) langs de kust te gaan rijden. Kan iemand ons dé plaatsjes aanraden waar we zeker moeten stoppen/overnachting boeken?

Zou super zou moest iemand ons een aanzet kunnen geven van waar en wat we op die tijd kunnen doen! :-)

Alvast bedankt
Groetjes
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis unzip: LA - LV / 2 - 21 september

Bericht door Martin & Marianne »

Dit is inderdaad nogal kaal. :wink: Wat wil je zien, behalve de kust? Is 5 dagen kust niet erg lang? En hoeveel tijd wil je voor LA, LV en SF uittrekken? Waar houden jullie van? Willen jullie parken bezoeken?
Bekijk eens wat topics hier en lees wat reisverslagen om ideeën op te oden.
Liggen de tickets al vast?

Marianne
vcnse
Amerika-ontdekker

Bericht door vcnse »

- Ma 2 sept : aankomst LA 's avonds met overnachting
- Di 3 sept: LA Eerste 2 dagen LA: Zou zowizo een bezoekje brengen een Griffith Observatory/Park, Getty Center, Hollywood Boulevard, Santa Monica Pier/Venice beach.
- Woe 4 sept: LA
- Don 5 sept: LA - San Luis Obispo Onderweg even de tijd nemen voor Malibu, Santa Barbara & Pismo Beach
- Vrij 6 sept: SLO - Monterey Onderweg: Moro Bay, Pfeiffer NP met Mcway falls , Nepenthe restaurant, Bixby Bridge
- Za 7 sept: Monterey - San Francisco : 17mile drive , Whalewatching Fisherman`s Warf.
- Zon 8 sept: SF
- Ma 9 sept: SF
- Di 10 sept: SF - Yosemite
- Woe 11 sept: Yosemite
- Don 12 sept: Yosemite - Mammoth Lakes via Tioga Pass
- Vrij 13 sept: ML - Death Valley(Furnace Creek)
- Za 14 sept:
- Zon 15 sept:
- Ma 16 sept:
- Di 17 sept:
- Woe 18 sept:
- Don 19 sept:
- Vrij 20 sept: LV

Moment dat de dagen niet meer zijn ingevuld, kom je volgens mij even in de problemen.
Dagen zijn namelijk , naar mij mening, iets te weinig om een rondje ten oosten van Las Vegas te maken. Tenzij je dagen schrapt in LA & SF, maar ik veronderstel dat je daar ook wel wat tijd voor wil aangezien je de kustroute wil doen. Ik persoonlijk er dan dit van maken.
- Ma 9 sept: SF
- Di 10 sept: SF
- Woe 11 sept: SF - Yosemite
- Don 12 sept: Yosemite Hier heb je dan even de tijd om echt te genieten van Yosemite!
- Vrij 13 sept: Yosemite
- Za 14 sept: Yosemite - Mammoth Lakes via Tioga Pass
- Zon 15 sept: Mammoth Lakes - Death Valley
- Ma 16 sept: DV - Kingman Kan je even de scenic drive van Red Rock nabij LasVegas meepikken, zonder uiteindelijk 12u in de auto te moeten zitten
- Di 17 sept: Kingmand - Grand Canyon
- Woe 18 sept: Grand Canyon
- Don 19 sept:Grand Canyon - LV
- Vrij 20 sept: LV
unzip
Amerika-newbie

Bericht door unzip »

Alvast hartelijk dank voor de input !!!

Tickets zijn inderdaad al geboekt (net als onze huurauto). De rest van de overnachtingen nog niet. Idee was om ook een tentje mee te nemen, is dit doenbaar om zo nu en dan eens te camperen ?

Eerste idee was om niet al té veel tijd in LA door te brengen en meteen langs de kust richting SF te gaan (en in SF wel wat tijd door te brengen). De tussenplaatsjes die hier worden opgenoemd zijn al super qua uitgangspunt :-)
De parken zijn wel iets wat we absoluut wat tijd voor willen uittrekken, meer nog dan de steden.

In het lusje rond Las Vegas, zijn er nog parken/natuur die je hier niet opgenoemd had (en die de moeite zijn) ?
vcnse
Amerika-ontdekker

Bericht door vcnse »

het lusje ten oosten van Las Vegas is immens populair. Ik zelf kan dit lusje wegens tijdgebrek en enkele must-do's niet doen.
Eigen ervaringen kan ik hier dus ook niet over meegeven op dit moment. Je kan hier op het forum enorm veel informaties/reisblogs vinden die wat meer uitleg en ervaringen meegeven ivm deze lus.

Op 2 a 3 weken moet je spijtig genoeg keuzes maken. Wij zelf hebben maar 2 weken en enkele dagen de tijd, aankomst LA vertrek LA.
Onze trip gaat dan ook na een dagje LA richting SF via route 1. Doordat SF ons enorm aanspreekt als stad & we in Palo Alto moeten zijn op 7november, valt spijtig genoeg voor ons zelfs Yosemite uit het toerken! (Geen probleem , hebben namelijk al besloten om terug te gaan en alle gemiste plaatsen te doen).

Misschien is er hier iemand met meer ervaring ivm lusje ten oosten van Las Vegas, die je daar mee kan verder helpen
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Met de parken ten oosten van Las Vegas erbij zou je zoiets kunnen doen:

2-sep naar LA
3-sep LA
4-sep LA - Pismo Beach
5-sep Pismo Beach - SF
6-sep SF
7-sep SF
8-sep SF - Yosemite
9-sep Yosemite
10-sep Yosemite - Mammoth Lakes
11-sep Mammoth Lakes - Death Valley
12-sep Death Valley - Zion
13-sep Zion
14-sep Zion - Bryce
15-sep Bryce - Page
16-sep Page - Grand Canyon
17-sep Grand Canyon
18-sep Grand Canyon - Las Vegas
19-sep Las Vegas
20-sep Las Vegas
21-sep Las Vegas

Je hebt dan overal minder tijd dan in het mooie rondje van vcnse, maar het kan wel. Je kunt een dag LAs Vegas minder doen en die gebruiken in LA of langs de kust.

Zie voor een kort rondje langs de parken in Utah en de Grand Canyon in september mijn 2011-verslag en voor een recent bezoek aan Yosemite, Death Valley, Bryce en de grand Canyon ons 2013-verslag.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer