Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis USADenise: Denver - San Francisco - Las Vegas 2014

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
USADenise
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6

Reis USADenise: Denver - San Francisco - Las Vegas 2014

Bericht door USADenise »

Hi allemaal,

Waarschijnlijk hangt er nu al een groot vraagteken boven het hoofd: waarom Denver - SF - LV en niet Denver - LV - SF??? Dit heeft als simpele reden dat wij graag in Las Vegas willen eindigen: camper inleveren en verhuizen naar een kingsize bed in een mooi hotel op de Strip. Voor ons DE afsluiter van de reis! :D Dat betekent een wat minder logische route en extra kilometers, maar daar ben ik me bewust van.

Van onze wish list hebben we nu twee parken kunnen inplannen: Yosemite NP en Rocky Mountain NP. Het is de keuze om dan New Mexico (White Sands en Carlsbad Caverns) voor nu te laten. In mijn puzzel wil het helaas niet lukken, maar mochten jullie een geniaal idee hebben, dan luister ik graag! De route is een opzet en is nu ongeveer 4000km!

Zijn Kings Canyon en Seqouia op 1 dag te combineren? Ik heb ze nu ieder afzonderlijk een dag ingepland. Ik hoor graag jullie feedback op deze route! Dank!

Nog even ter info: camperreis, 2 volwassenen, 1 dreumes, 23 dagen (maar kan evt 2 dagen extra eraan plakken), september 2014.

Groetjes,
Denise

Dag 1: AMS - Denver
Dag 2: Denver - Rocky Mountain NP
Dag 3: Rocky Mountain NP
Dag 4: Rocky Mountain NP - Black Canyon of the Gunnison NP
Dag 5: Black Canyon of the Gunnison NP - Moab
Dag 6: Moab (Arches NP)
Dag 7: Moab (Canyonlands NP)
Dag 8: Moab - Capitol Reef NP
Dag 9: Capitol Reef NP - Zion NP
Dag 10: Zion NP
Dag 11: Zion NP - Lee Vining (rijdag)
Dag 12: Lee Vining - Yosemite NP
Dag 13: Yosemite NP
Dag 14: Yosemite NP
Dag 15: Yosemite NP - San Francisco
Dag 16: San Francisco
Dag 17: San Francisco - Monterey
Dag 18: Monterey - Kings Canyon NP
Dag 19: Kings Canyon NP - Seqouia NP
Dag 20: Seqouia NP - Las Vegas
Dag 21: Las Vegas
Dag 22: Las Vegas
Dag 23: Las Vegas - AMS

2016: Honeymoon (Canada - Disney Cruise - CA & NV)
2012: Rondreis CA, AZ, UT, NV
2012: Citytrip Las Vegas, Washington DC, New York
2011: Citytrip Las Vegas
2010: Rondreis SD, WY, UT, AZ, NV, CA
2009: Citytrip New York
2008: Rondreis CA, AZ, UT, NV
Cees A
Amerikakenner

Re: Reis USADenise: Denver - San Francisco - Las Vegas 2014

Bericht door Cees A »

Ik zou toch nog eens goed nadenken over je route.
Je route zou al een heel stuk beter en rustiger worden als je Las Vegas tussen Zion en Sequoia/Kings canyon/Yosemite zet en je route eindigt in San Francisco.
Las Vegas is dan een mooie onderbreking tussen 2 clusters natuurparken, je route wordt er een flink stuk rustiger en logischer door en ter geruststelling, in San Francisco hebben de hotels ook king-size bedden. :wink:
En laten we eerlijk zijn, maakt het nu echt zoveel uit als je verblijf in Las Vegas met 8 dagen wordt vervroegd ? ........................

Vanaf dag 11 zou je schema er dan zo uit gaan zien:
Dag 11: Zion NP – Las Vegas (eventueel via valley of Fire)
Dag 12: LV
Dag 13: LV
Dag 14: LV – Sequoia / Kings Canyon
Dag 15: Sequoia / Kings Canyon
Dag 16: Naar Yosemite
Dag 17: Yosemite
Dag 18: Yosemite
Dag 19: Van Yosemite naar San Francisco
Dag 20: SF
Dag 21: SF
Dag 22: SFO – AMS
Dag 23: Nu heb je 1 dag over die je kunt inzetten waar je wil

Je kunt nu bv Colorado nm invoegen: http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/be ... ument.html
Of Bryce: http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/na ... anyon.html
Of je gebruikt die dag gewoon om ergens 1 dag langer te blijven dan je oorspronkelijk van plan was.
Laatst gewijzigd door Cees A op 22 jun 2013, 13:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Als je zowel naar Denver als naar SF wilt, dan is eindigen in Las Vegas inderdaad echt onlogisch. Ik kan het echter wel begrijpen; je kunt dan de camper inleveren, anders zit je met je camper in Las Vegas. Aan de andere kant is een camper in SF ook niet handig, dat kun je vermijden door te eindigen in SF. Eindigen in LA kan natuurlijk ook een optie zijn; je zult daar wel lekker weer hebebn in die periode.
In hoeverre is SF (en Monterey) een must? En is Denver/RMNP een must? Minder kilometers zijn alleen mogelijk door je eindpunt aan te passen, of door een van de uiterste plaatsen weg te laten.

Slaan jullie Bryce bewust over? Ik vermoed dat jullie er al geweest zijn, maar dat zal ook voor Zion gelden. Maar zo te zien zijn jullie nog niet eerder in Colorado geweest. Is het misschien een optie om meer tijd voor Colorado uit te trekken, misschien in combinatie met New Mexico, en Yosemite etc te vergeten, en te eindigen in Las Vegas?
Ik zit een beetje hardop te denken, het is goed om bepaalde keuzes toe te lichten, dan kunenn we beter meedenken.

Wat Sequoia en Kings Canyon betreft; het is maar net wat jullie er willen doen. Maar die dag per park die je noemt zie ik niet; je hebt nu 1 dag voor beide parken.
Kijk eens naar ons 2013-verslag voor onze route van Denver naar LA om ideeën op te doen, en voor onze indeling bij Kings Canyon en Sequoia.
Hou ook rekening met de camperresticties in Sequoia NP (wordt niet aangeraden voor camper langer dan 22ft); het is een advies, maar met een lange camper de Generals Hwy rijden vergt de nodige concentratie. En tijd. In 1 dag van Sequoia naar Las Vegas is wel erg ver.

Marianne
USADenise
Amerika-ontdekker

Bericht door USADenise »

@Cees: je hebt volkomen gelijk, die kingsize bedden in SF ben ik voor het gemak even vergeten :wink: :oops: Ik ga dan, denk ik, toch maar van mijn beeld van LV als eindstop af, het is gekkenwerk. Ik zal de route meteen even aanpassen, dan zie ik meteen waar de gaten/mogelijkheden vallen (ik heb serieus al 6 tabbladen met mogelijke routes, kom er gewoon niet uit).

@Marianne: fijn dat je zo hardop meedenkt! Ik heb al vele verslagen doorgelezen van jullie, maar de meest recente nog niet. Ga ik doen! Ik zou heel graag naar Colorado willen voor White Sands en Carlsbad Cavern, maar weet ik dus niet wat ik daar nog meer voor moois kan bezichtigen. Ik loop een beetje dood op het spoor Carlsbad Cavern richting Santa Fe. Rocky Mountain NP wil ik al een tijd heen, en tot mijn grote spijt (schaam, schaam), ben ik nog nooit in Yosemite geweest (stond vorig jaar op de planning, maar vanwege dat virus toch maar geskipt). In Monterey zou ik graag willen whalewatchen, dit kon vorig jaar niet omdat ik zwanger was, het is overigens geen harde eis, maar lijkt me wel erg indrukwekkend!

Bryce zijn we 2x geweest (winter en zomer), zelfde geldt voor GC, dus deze parken zijn voor ons geen must.

Ik hoop dat jullie ons verder op weg kunnen helpen :)

USADenise
Amerika-ontdekker

Bericht door USADenise »

Bezinning gaat redelijk snel :D Las Vegas op de route meegenomen ipv eindbestemming.

Nu heb ik nog 2/3 volle dagen over om in te plannen. Is NM dan een optie om op te nemen in deze route? Anders zou ik alsnog kunnen eindigen in LV, en dan bewaar ik Yosemite voor een volgende trip (die er ongetwijfeld gaat komen, misschien dan een combi met het noordwesten dat ook op de wish list staat). Dus dan heb ik ruim een week extra voor NM en CO. Is dat een beter plan?

De tekentafel:
Dag 1: Amsterdam - Denver
Dag 2: Denver - Rocky Mountain NP
Dag 3: Rocky Mountain NP
Dag 4: Rocky Mountain NP - Black Canyon of the Gunnison NP
Dag 5: Black Canyon of the Gunnison NP - Moab
Dag 6: Moab
Dag 7: Moab
Dag 8: Moab - Capitol Reef NP
Dag 9: Capitol Reef NP - Zion NP
Dag 10: Zion NP
Dag 11: Zion NP - Las Vegas
Dag 12: Las Vegas
Dag 13: Las Vegas
Dag 14: Las Vegas - Lee Vining
Dag 15: Lee Vining - Yosemite NP
Dag 16: Yosemite NP
Dag 17: Yosemite NP
Dag 18: Yosemite NP - Monterey
Dag 19: Monterey - San Francisco
Dag 20: San Francisco
Dag 21: San Francisco - AMS

PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Je zou colorado NM nog mee kunnen pakken en ik zou denk ik een extra dag rond capitol reef doen. Bv voor de cathedral valley loop. Ook de scenic12 zou je evt. een volle dag voor kunnen uittrekken.
Cees A
Amerikakenner

Bericht door Cees A »

Met psvwally eens. Als je nu NM in die route in gaat passen ruil je de ene omweg (via SF naar LV) in voor een andere.
Als je dan echt zo graag naar NM wil (en vergis je niet, NM is prachtig) doe dan zoiets:

1 AMS – Denver
2 Rocky Mts np
3 Rocky Mts np
4 Naar Colorado Springs. Air Force Academy, Garden of the Gods, Pikes Peak
5 Naar Great Sand Dunes
6 Via Taos naar Santa Fe
7 Santa Fe (mooi stadje met leuk historisch centrum)
8 Via Kasha Katuwe Tent Rocks nat. mon. Naar Albuquerque
9 Via Roswell naar Carlsbad Caverns.
10 Bezoek aan Carlsbad Caverns en Guadalupe Mts np.
11 Via Alamogordo naar White Sands
12 Van White Sands via museum van White Sands Missile Range en Las Cruces naar City of Rocks (mooie campground daar)
13 Via Silver City eerst naar Gila Cliff Dwellings en dan naar de Catwalk (Whitewater canyon)
14 Naar Petrified Forest
15 Naar Canyon de Chelly
16 Naar Monument Valley of, als je dat al hebt gezien, naar Page
17 Van Page naar Zion. Bezoek onderweg de Rimrocks (Toadstool)
18 Zion
19 Van Zion naar Las Vegas
20 LV
21 LV
22 LV
23 Van LV naar AMS

Uitgebreide info over genoemde parken / bezienswaardigheden vind je hier:
Nat. parken: http://www.ontdek-amerika.nl/nationaleparken.html
Bezienswaardigheden: http://www.ontdek-amerika.nl/bezienswaardigheden.html
USADenise
Amerika-ontdekker

Bericht door USADenise »

Thanks Cees en PSVWally! Ik waardeer de hulp!

USADenise
Amerika-ontdekker

Bericht door USADenise »

Wat vinden jullie van deze route? Ik heb de tips van PSVWally en Cees daar in meegenomen.

De enige twee lange reisdagen (4 uur+) is het traject Carlsbad Caverns naar Santa Fe en van Santa Fe naar Colorado Springs. Maar dan pakken we wel een dag rust in Santa Fe om het te breken.

Dag 1 AMS - Tuscon
Dag 2 Tuscon - Silver City (Gila Cliff Dwellings NM) via Tombstone
Dag 3 Silver City - … (Whitewater Canyon, Elephant Butte Lake SP)
Dag 4 … - Las Cruces (White Sands NM)
Dag 5 Las Cruces - Carlsbad Caverns NP (en Guadalupe NP)
Dag 6 Carlsbad Caverns NP - Sante Fe (Kasha-Katuwe Tent Rocks NM)
Dag 7 Santa Fe
Dag 8 Santa Fe - Colorado Springs (via Great Sand Dunes NP)
Dag 9 Colorado Springs - Rocky Mountain NP
Dag 10 Rocky Mountain NP
Dag 11 Rocky Mountain NP - Black Canyon of the Gunnison NP
Dag 12 Black Canyon of the Gunnison NP - Fruita (Colorado NM)
Dag 13 Fruita - Moab
Dag 14 Moab (Arches NP)
Dag 15 Moab (Canyonlands NP)
Dag 16 Moab - Capitol Reef NP
Dag 17 Capitol Reef NP
Dag 18 Capitol Reef NP - Zion NP
Dag 19 Zion NP
Dag 20 Zion NP - Las Vegas
Dag 21 Las Vegas
Dag 22 Las Vegas
Dag 23 Las Vegas - AMS

Thanks again! :thumbup:

PS: hoe kan ik mijn titel aanpassen? Ik wil niet nog meer vraagtekens veroorzaken :wink:

Cees A
Amerikakenner

Bericht door Cees A »

Denise,

In het eerste deel van jouw route, dag 1 t/m 8 , wil je volgens mij te veel in een te korte tijd.
Met de route op zich is niks mis. Je zou er alleen een aantal dagen extra voor moeten uittrekken.
Als die dagen er niet zijn beperk dan de route. Bedenk dat het onmogelijk is om heel zuid-west Amerika in 1 vakantie te proppen.

Vanaf dag 9 t/m dag 23 ziet het schema gewoon goed uit hoewel het jammer is dat je Bryce overslaat. Maar als je dat bewust hebt gedaan is dat jouw keuze
Mijn opmerkingen over je eerste 9 dagen:

Dag 1 AMS - Tuscon
---- Jammer dat je meteen op dag 2 uit Tucson vertrekt. In Tucson zelf zou je je ook best een paar dagen kunnen vermaken
---- Om alleen maar de bekendste dingen even te noemen: Saguaro nat. park, Pima Air museum, Desert museum

Dag 2 Tuscon - Silver City (Gila Cliff Dwellings NM) via Tombstone
---- Deze dag is gewoon onhaalbaar. Je hebt deze dag alleen al ruim 7 uur rijtijd. Dat is zonder stops om iets te bekijken, te rusten of te lunchen.
---- Bedenk dat Gila op 1½ uur rijden van Silver City ligt. je bent vanaf Silver City alleen al 3 uur bezig met op en neer rijden en dan heb je nog niks van Gila gezien

Dag 3 Silver City - … (Whitewater Canyon, Elephant Butte Lake SP)
---- Is haalbaar. Je moet vanaf Silver City wel weer op en neer naar Whitewater Canyon 1 uur heen, 1 uur terug, maar dit is te doen
Dag 4 … - Las Cruces (White Sands NM)
---- Ik zou na bezoek aan White Sands doorrijden naar Alamogordo en dan de volgende dag door de bergen naar Carlsbad rijden.
---- Na White Sands terug naar Las Cruces en dan via de grote weg naar (eerst) Guadalupe en dan naar Carlsbad Caverns kan echter ook. Qua tijd maakt het niet veel uit

Dag 5 Las Cruces - Carlsbad Caverns NP (en Guadalupe NP)
Dag 6 Carlsbad Caverns NP - Sante Fe (Kasha-Katuwe Tent Rocks NM)
---- In theorie kan 't (als je vroeg opstaat). 6 uur rijden en een uur of 3 voor Tent Rocks. Ik vind 't eigenlijk een beetje drukke dag ............
Dag 7 Santa Fe
Dag 8 Santa Fe - Colorado Springs (via Great Sand Dunes NP)
Ook deze dag bestaat weer grotendeels uit autorijden (ruim 6 uur) wat weer weinig tijd overlaat voor de Dunes
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer