Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis MarkJ89: rondreis LA-LA in 5 weken - juli/augustus 2013

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
MarkJ89
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis MarkJ89: rondreis LA-LA in 5 weken - juli/augustus 2013

Bericht door MarkJ89 »

Hallo allemaal!

In juli/augustus van dit jaar ga ik samen met 3 vrienden (23 jr.) per gehuurde auto (Standard SUV) een rondreis maken door het zuidwesten van de VS. Begin- en eindpunt is LAX. Overnachten doen we afwisselend in hotels/motels en campings (om de kosten te drukken).
De route loopt vooral langs de bekende punten in het zuidwesten, met een uitstap naar Yellowstone en Grand Teton, deze twee beroemde parken willen we ook erg graag zien, vandaar deze uitstap.
We hebben samen al een voorlopig reisschema opgesteld, deze is hieronder te zien. Ik hoop dat er nog een aantal tips/aanbevelingen komen, ook omdat het voor ons de 1e keer is dat we de VS bezoeken.

Dag:
  1. Aankomst Los Angeles
  2. Los Angeles
  3. Los Angeles - Joshua Tree
  4. Joshua Tree - Grand Canyon
  5. Grand Canyon
  6. Grand Canyon
  7. Grand Canyon - Monument Valley
  8. Monument Valley - Page
  9. Page - Zion NP
  10. Zion NP
  11. Zion NP - Bryce Canyon
  12. Bryce Canyon - Grand Teton
  13. Grand Teton
  14. Grand Teton - Yellowstone
  15. Yellowstone
  16. Yellowstone
  17. Yellowstone - Las Vegas
  18. Las Vegas
  19. Las Vegas
  20. Las Vegas - Death Valley
  21. Death valley - Yosemite
  22. Yosemite
  23. Yosemite
  24. Yosemite - Lake Tahoe
  25. Lake Tahoe - Redwood
  26. Redwood
  27. Red Woods - San Francisco
  28. San Francisco
  29. San Francisco
  30. San Francisco - Big Sur
  31. Big Sur - Los Angeles
  32. Los Angeles
  33. Los Angeles
Laatst gewijzigd door MarkJ89 op 03 jun 2013, 19:12, 1 keer totaal gewijzigd.
sandra_R
Amerikafan

Re: Reis MarkJ89: rondreis LA-LA in 5 weken - juli/augustus

Bericht door sandra_R »

Ik denk dat yellowstone-las vegas niet in 1 dag te doen is. Volgens google maps 12,5 uur zuivere rijtijd.
Misschien kun je jullie beoogde route eens in google maps zetten, dan kun je zien of het voor jullie haalbaar is.

Succes met plannen
Sandra
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Bryce naar GTNP en Yellowstone naar Las Vegas zouden voor ons te lange ritten zijn in een dag maar je kan nog wel wat tijd winnen door een dag korter in GCNP te blijven. Ik zou ook overwegen om Lake Tahoe en Redwood NP te skippen. Je kan ook reuze bomen zien in Yosemite. Tussen Death Valley en Yosemite zou je ook nog wel een extra nacht kunnen gebruiken.
Yeehaw
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Als je je route (in het vervolg :wink: ) nogmaals uitschrijft, zet het dan in van en naar vorm, dan ziet iedereen de reisdagen wat beter. Dan krijg je:

Dag 4 Los Angeles - Joshua Tree (twentnine palms?)
Dag 5 Twentynine Palms - grand canyon
Dag 6 Grand Canyon
Etc etc etc

Ik zou in jullie geval redwoods eraf halen en die dag lake tahoe. Dan een tussenstop op zowel de heenreis naar de grand tetons (gewoon kijken hoe ver je komt) en op de terugreis naar Vegas (salt lake city?). En een stop rond Mammoth Lakes als je naar Yosemite gaat. Je kan dan bv Bodie meepakken.

Ook zou ik een dag Grand Canyon eraf halen, of je moet naar beneden willen lopen, en deze als extra overnachting langs de kust zetten. Dan zou je SF - Monterey en Monterey - Pismo Beach kunnen doen bv.
MarkJ89
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door MarkJ89 »

Ik heb het routeschema aangepast zodat de reisdagen duidelijker zijn. De planning op zich is nog niet aangepast, maar alvast bedankt voor de nuttige tips!

Groet, Mark
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Als er nou straks veel tips staan, dan moet je je route even opnieuw neerzetten en niet in de openingspost, dat leest makkelijker en dan hoef je niet de hele tijd te scrollen :wink:
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 »

Bryce - Grand Teton kan op 1 dag (hebben wij al gedaan).
S20 - I15 - US189 - US30 - US89
Je komt dan wel pas tegen de avond aan (een hele dag in de auto is wel niet zo fijn)
Yellowstone - Vegas zou ik toch in 2 dagen doen
tussenstop in Salt Lake City bv

SF - Big Sur : ik zou hier tot San Simeon of Moro Rock rijden en dan de volgende dag naar LA

Tahoe en Redwood zou ik ook laten vallen en zoals anderen al reageerden mag er wel een stop
zijn tussen Death Valley en Yosemite vb Mammoth Lakes of Bishop.

Gezien wij niet zo wild waren van Vegas overdag zou ik hier ook een dag weglaten.
Deze zou je dan bij Page kunnen bijvoegen. (Rainbow Bridge, Antelope Canyon, Horseshoe Bend)

Betreffende Grand Canyon kan je inderdaad 1 dag laten vallen als jullie niet naar beneden willen.
Als jullie willen hiken kan je die extra dag wel gebruiken.
vb 1 dag Bright Angel Trail tot Plateau Point en terug naar de rim en de 2de dag langs de rim naar Hermits rest

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Gezien wij niet zo wild waren van Vegas overdag zou ik hier ook een dag weglaten.
Dat zou IK dan weer niet doen......heerlijke stad, ook overdag. Maar je moet er idd wel van houden.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer