Reis RobinH: roadtrip Las Vegas -> Las Vegas

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
RobinH
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 02 jun 2013, 13:48
Aantal x V.S. bezocht: 3

Reis RobinH: roadtrip Las Vegas -> Las Vegas

Bericht door RobinH »

Even een topic hier openen. Ik ga samen met een vriend van me in oktober naar de States en nu had ik een reis uitgestippeld, maar ik was wel benieuwd of jullie hier nog tips voor hebben. :)

Tot nu toe ziet het er naar uit dat we 11 oktober weggaan en 27 oktober terug willen zijn in Amsterdam. Met dat in mijn achterhoofd ben ik wat gaan plannen:

Las Vegas, Flagstaff (Grand Canyon), Phoenix, Lake Havasu, Los Angeles, Las Vegas

11/10 - Aankomst Las Vegas
12/10 - Las Vegas
13/10 - Las Vegas
14/10 - Aankomst Lake Havasu City
15/10 - Lake Havasu City
16/10 - Aankomst Los Angeles
17/10 - Los Angeles
18/10 - Los Angeles
19/10 - Aankomst Phoenix
20/10 - Phoenix
21/10 - Phoenix
22/10 - Aankomst Flagstaff
23/10 - Flagstaff/Grand Canyon
24/10 - Aankomst Las Vegas
25/10 - Las Vegas
26/10 - Las Vegas
27/10 - ... Amsterdam

Ik had bij het maken van de roadtrip twee eisen; Ik wil op een vrijdag aankomen in Los Angeles zodat ik zaterdagochtend vroeg bij een evenement (Cars and Coffee) kan zijn, en ik wil op een zaterdagavond het nachtleven van Las Vegas onveilig kunnen maken met een uitbrak-dagje er na.

Dat is me gelukt met deze reis. Iemand nog tips?

Robin
Volgende reis: 8 mei 2015 - 24 mei 2015:
New York City, Philadelphia, Washington D.C., Lancaster, Niagara Falls, Deerfield, Boston, New York City.
Gebruikersavatar
Dbacks
Amerikafan
Berichten: 361
Lid geworden op: 03 mei 2013, 14:06
Partner van: Dbacks2
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Arizona

Re: Roadtrip Las Vegas -> Las Vegas

Bericht door Dbacks »

Dag Robin,
Ziet er heel leuk uit, ben op alle locaties geweest en ze erg leuk, denk alleen niet de je een volle dag Lake Havasu City nodig hebt een paar uur op een doorreis dag is voor mij meer dan voldoende, misschien dat anderen daar nog een idee over hebben? Qua logisch reizen zou ik van LV naar LA gaan en vandaar naar Phoenix via Lake Havasu..
Never give up!
Gebruikersavatar
kalaman
Amerika-expert
Berichten: 5547
Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 24
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Roadtrip Las Vegas -> Las Vegas

Bericht door kalaman »

:? ...euh...Robin, dat is toch wel één van de meest bizarre routes die ik hier al zien passeren heb...en dat zijn er ondertussen al heel wat :wink: .
Heb je de route al eens uitgezet op Google Maps?
Gewoon een paar vragen, waar jij misschien wel een logisch antwoord op hebt, maar die ik niet vind in jouw reisomschrijving, ook al omdat je eigenlijk niet zegt naar wat jullie voorkeur uitgaat :
- behalve Grand Canyon vind ik niets terug van de echt mooie (natuur)dingen in de regio
- waarom die rare kronkel naar Lake Havasu en wat zijn jullie die volle dag daar van plan?
- wat ben je van plan om te doen in die 4 dagen Las Vegas?
- helemaal naar Los Angeles voor 1 evenement?
- waarom (2 volle dagen) Phoenix?
- waarom Flagstaff en niet veel dichter bij de Grand Canyon in bvb Grand Canyon Village?

:? dus geen kustroute? San Francisco? Zion? Bryce? Death Valley?
RobinH
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 02 jun 2013, 13:48
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Roadtrip Las Vegas -> Las Vegas

Bericht door RobinH »

kalaman schreef::? ...euh...Robin, dat is toch wel één van de meest bizarre routes die ik hier al zien passeren heb...en dat zijn er ondertussen al heel wat :wink: .
Heb je de route al eens uitgezet op Google Maps?
Gewoon een paar vragen, waar jij misschien wel een logisch antwoord op hebt, maar die ik niet vind in jouw reisomschrijving, ook al omdat je eigenlijk niet zegt naar wat jullie voorkeur uitgaat :
- behalve Grand Canyon vind ik niets terug van de echt mooie (natuur)dingen in de regio
- waarom die rare kronkel naar Lake Havasu en wat zijn jullie die volle dag daar van plan?
- wat ben je van plan om te doen in die 4 dagen Las Vegas?
- helemaal naar Los Angeles voor 1 evenement?
- waarom (2 volle dagen) Phoenix?
- waarom Flagstaff en niet veel dichter bij de Grand Canyon in bvb Grand Canyon Village?

:? dus geen kustroute? San Francisco? Zion? Bryce? Death Valley?
Ha, ik snap je verwarring. Ik heb hem uiteraard ook in Google Maps gezet ja, en ik ben net nog even flink aan het spelen geweest met routes. Ik zal hieronder de vernieuwde route geven met wat uitleg erbij:

11/10 - Aankomst Las Vegas
12/10 - Las Vegas
13/10 - Las Vegas
14/10 - Las Vegas
15/10 - Aankomst San Francisco
16/10 - San Francisco
17/10 - Aankomst Los Angeles
18/10 - Los Angeles
19/10 - Los Angeles
20/10 - Aankomst Lake Havasu City
21/10 - Aankomst Phoenix
22/10 - Phoenix
23/10 - Aankomst Flagstaff
24/10 - Flagstaff / Grand Canyon
25/10 - Las Vegas
26/10 - Las Vegas
27/10 - ... Amsterdam

Ik had nog steeds twee eisen: Een zaterdag stap-avond in Las Vegas en dat evenement in LA. Na wat overleg en gespeel met de Google Maps route kwam ik tot de conclusie dat San Francisco ook te doen is. Met die twee eisen in gedachten kwam ik op bovenstaande route uit. Een verklaring voor mijn keuzes: Ik heb de dag Lake Havasu geschrapt en daar 1 dagje van te maken; je hebt gelijk, er is inderdaad vrij weinig te doen het was meer een relax-dagje, beetje frisbeeen in het meer. :)

Ik wil persé naar Flagstaff omdat ik daar een halfjaar gestudeerd heb in 2011. Even herinneringen ophalen en wat mensen bezoeken die daar nog steeds zijn. Die vriend van mij is nog nooit in de USA geweest en wilde ook heel graag LA, SF en Grand Canyon zien. Vandaar een dagje LA plus nog een extra dagje die we waarschijnlijk willen besteden aan een bezoek aan Warner Bros. studio's.

Vanaf San Francisco naar LA via de HW1; mooiste route die ik ken, moet ik hem ook gewoon laten zien. Duurt wat langer, heb je ook wat! :D

Phoenix wilde ik ook heen omdat daar een vriend van mij woont die ik ook ga opzoeken. Wel heb ik hier ook 1 dag van weggeschrapt; 2 volle dagen in Phoenix is too much inderdaad.

4 dagen in Vegas; Uitgaan, Strip bekijken, Outlet Malls bezoeken en nu je het zegt; een uitstapje naar Death Valley is misschien ook niet zo heel gek.. Zion en Bryce was inderdaad wel mooi, maar dat is 1) net te ver om te kunnen combineren met de GC en 2) eerlijk gezegd vind ik dat je daar meerdere dagen voor moet uittrekken zodat je ook een stuk kan hiken. En met sunset bekijken uiteraard; schitterend.

Wellicht is dit wat logischer nu?
Volgende reis: 8 mei 2015 - 24 mei 2015:
New York City, Philadelphia, Washington D.C., Lancaster, Niagara Falls, Deerfield, Boston, New York City.
Gebruikersavatar
kalaman
Amerika-expert
Berichten: 5547
Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 24
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Roadtrip Las Vegas -> Las Vegas

Bericht door kalaman »

Nou Robin, dat is inderdaad ineens heel veel ineens opgelost :thumbup: .
Er blijft wel 1 probleem : van SF naar LA op slechts 1 dag...langs de kustroute... :? :( ?
RobinH
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 02 jun 2013, 13:48
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Roadtrip Las Vegas -> Las Vegas

Bericht door RobinH »

kalaman schreef:Nou Robin, dat is inderdaad ineens heel veel ineens opgelost :thumbup: .
Er blijft wel 1 probleem : van SF naar LA op slechts 1 dag...langs de kustroute... :? :( ?
Vorige keer ook gedaan, was best te doen. Gewoon een volle dag voor uittrekken. Google Maps geeft aan 6 uur en 41 minuten. Zo'n 4 uur extra er bij op tellen voor stops/file's/onverwachte zaken en je bent gewoon een dag onderweg. Muziekje op en lekker rijden. ;)
Volgende reis: 8 mei 2015 - 24 mei 2015:
New York City, Philadelphia, Washington D.C., Lancaster, Niagara Falls, Deerfield, Boston, New York City.
Gebruikersavatar
Hinko
Amerika-expert
Berichten: 4906
Lid geworden op: 01 aug 2011, 21:12
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Roadtrip Las Vegas -> Las Vegas

Bericht door Hinko »

de highway 1 in 1 dag? Dat ga je echt niet redden.
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7969
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Roadtrip Las Vegas -> Las Vegas

Bericht door Pete.Z »

Ik zie twee problemen, Vegas naar SF in een dag is onmogelijk, en SF naar LA in een dag is te doen, maar wel heel erg gehaast.
Ik zou zeggen, neem de laatste dag Vegas als extra rijdag naar SF, die heb je echt nodig, en vergeet de volle dag Phoenix en neem die dag voor de kustroute. (Of beter, vergeet Phoenix helemaal en neem een leukere route naar Flagstaff)
Gebruikersavatar
Bertorelli
Amerikakenner
Berichten: 1245
Lid geworden op: 13 aug 2006, 10:20
Aantal x V.S. bezocht: 14
Locatie: Ommen

Re: Roadtrip Las Vegas -> Las Vegas

Bericht door Bertorelli »

RobinH schreef:
kalaman schreef:Nou Robin, dat is inderdaad ineens heel veel ineens opgelost :thumbup: .
Er blijft wel 1 probleem : van SF naar LA op slechts 1 dag...langs de kustroute... :? :( ?
Vorige keer ook gedaan, was best te doen. Gewoon een volle dag voor uittrekken. Google Maps geeft aan 6 uur en 41 minuten. Zo'n 4 uur extra er bij op tellen voor stops/file's/onverwachte zaken en je bent gewoon een dag onderweg. Muziekje op en lekker rijden. ;)
Als je de kustweg neemt, dan is het met Google Maps 8 uur en 4 minuten en 710 kilometer :shock:
Dan hou je weinig ruimte over voor tussen stops.

De rit van Las Vegas naar San Francisco is ook erg lang met 905km en ruim 8,5 uur minimale reistijd.
1995 TX/LO/MS/AL/AR
2003 NV/AZ/UT/CA
2007 AZ/NV/UT/CO
2008 FL/GE/SC/TN
2009 CA/NV/ID/WY/UT/AZ
2011 FL/GE/AL/MS/LO/TN/SC
2012 FL
2013 AZ/NV/UT/WY/MN
2015 WA/OR/ID/MN
2016 NY/VT/NH/ME/MA/RI/CT/NJ/MD/VA/WV/OH/IN/MI
2017 CA/OR/NV
2018
2019
2022
RobinH
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 02 jun 2013, 13:48
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Roadtrip Las Vegas -> Las Vegas

Bericht door RobinH »

Pete.Z schreef:Ik zie twee problemen, Vegas naar SF in een dag is onmogelijk, en SF naar LA in een dag is te doen, maar wel heel erg gehaast.
Ik zou zeggen, neem de laatste dag Vegas als extra rijdag naar SF, die heb je echt nodig, en vergeet de volle dag Phoenix en neem die dag voor de kustroute. (Of beter, vergeet Phoenix helemaal en neem een leukere route naar Flagstaff)
Waarom zou Vegas naar SF onmogelijk zijn in 1 dag? Serieuze vraag overigens, want wat mij er van bij staat ja dat het best te doen is (dan doel ik wel met name op SF -> LA via HW1)..

Het stukje in jouw post van wat betreft Phoenix is natuurlijk niet aan de orde als je mijn uitleg leest. ;)

Edit: Post boven me nog niet gelezen tijdens het posten van dit bericht.

Het zijn inderdaad wel afstanden, maar heb het dubbele ook wel eens afgelegd hier in Europa. En in de USA is het nog relaxter rijden. :) Misschien is het wel niet verstandig hoor, maar ik trok er al gewoon een volle reisdag voor uit in mijn planning, voor die afstanden.

--

Edit: En de rit SF -> LA via HW1, dat je dan bijvoorbeeld het laatste (mooiere) deel alleen de HW1 neemt? Dan mijd je al een groot deel HW1 en scheelt weer tijd.
Volgende reis: 8 mei 2015 - 24 mei 2015:
New York City, Philadelphia, Washington D.C., Lancaster, Niagara Falls, Deerfield, Boston, New York City.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis RobinH: roadtrip Las Vegas -> Las Vegas

Bericht door PSVwally »

Wellicht is dit wat logischer nu?
Nou, weet je vriend ook van deze route? Er zitten echt megadagen tussen hoor.



Re: Roadtrip Las Vegas -> Las Vegas
door RobinH » 02 jun 2013, 17:43

kalaman schreef:
Nou Robin, dat is inderdaad ineens heel veel ineens opgelost .
Er blijft wel 1 probleem : van SF naar LA op slechts 1 dag...langs de kustroute... ?

Vorige keer ook gedaan, was best te doen. Gewoon een volle dag voor uittrekken. Zo'n 4 uur extra er bij op tellen voor stops/file's/onverwachte zaken en je bent gewoon een dag onderweg. Muziekje op en lekker rijden.
Bij mijn weten is het bijna 9 u rijden aan (wel apple maps, dus niet helemaal betrouwenbaar). Ik neem aan dat jij en je vriend toch ook nog wel eens de auto uitwillen? Ook eens wat eten bijv. onderweg wat bekijken heb je amper tijd voor. wrs de vorige keer ook heel veel overgeslagen? Deze route is trouwens heel saai als je over de I15 CA58,CA99 en of 5 gaat.

De kustroute is al genoeg over gezegd. Het is te halen als je gewoon van het begin naar het eind rijdt, maar in 1x rijden is ook hier vrnl alles voorbij rijden en niet echt kunnen bekijken.
Overigens zou ik in jullie geval idd de 101 tot Monterey, daar de 1 en dan vanaf Pismo Beach de 101 ipv de 1 nemen.

Wat je imo wel kan doen is die rare dag Lake Havasu weghalen en de rit LA - Phoenix in één keer doen. Dat is 6 uur rijden. Ook veel, maar dat zou nog te doen zijn.
Gebruikersavatar
lyan
Amerikakenner
Berichten: 1238
Lid geworden op: 16 sep 2010, 20:51
Partner van: laguna62
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: groningen
Contacteer:

Re: Reis RobinH: roadtrip Las Vegas -> Las Vegas

Bericht door lyan »

Als je naar een cars & coffee evenement wilt: er is er elke zaterdag ochtend ook een in Las Vegas (Sansone shoppingmall)
RobinH
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 02 jun 2013, 13:48
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis RobinH: roadtrip Las Vegas -> Las Vegas

Bericht door RobinH »

PSVwally schreef:
Wellicht is dit wat logischer nu?
Nou, weet je vriend ook van deze route? Er zitten echt megadagen tussen hoor.



Re: Roadtrip Las Vegas -> Las Vegas
door RobinH » 02 jun 2013, 17:43

kalaman schreef:
Nou Robin, dat is inderdaad ineens heel veel ineens opgelost .
Er blijft wel 1 probleem : van SF naar LA op slechts 1 dag...langs de kustroute... ?

Vorige keer ook gedaan, was best te doen. Gewoon een volle dag voor uittrekken. Zo'n 4 uur extra er bij op tellen voor stops/file's/onverwachte zaken en je bent gewoon een dag onderweg. Muziekje op en lekker rijden.
Bij mijn weten is het bijna 9 u rijden aan (wel apple maps, dus niet helemaal betrouwenbaar). Ik neem aan dat jij en je vriend toch ook nog wel eens de auto uitwillen? Ook eens wat eten bijv. onderweg wat bekijken heb je amper tijd voor. wrs de vorige keer ook heel veel overgeslagen? Deze route is trouwens heel saai als je over de I15 CA58,CA99 en of 5 gaat.

De kustroute is al genoeg over gezegd. Het is te halen als je gewoon van het begin naar het eind rijdt, maar in 1x rijden is ook hier vrnl alles voorbij rijden en niet echt kunnen bekijken.
Overigens zou ik in jullie geval idd de 101 tot Monterey, daar de 1 en dan vanaf Pismo Beach de 101 ipv de 1 nemen.

Wat je imo wel kan doen is die rare dag Lake Havasu weghalen en de rit LA - Phoenix in één keer doen. Dat is 6 uur rijden. Ook veel, maar dat zou nog te doen zijn.
Ja, heb het wel overlegd en we vinden het beiden geen probleem om twee van die langere reisdagen te hebben eigenlijk.

Wel dank ik je zeer voor die tip van 101 tot Monterey en dan vanaf Pismo Beach. Dat is wel een betere route denk ik en ook een stukje minder (qua tijd) rijden. :)
lyan schreef:Als je naar een cars & coffee evenement wilt: er is er elke zaterdag ochtend ook een in Las Vegas (Sansone shoppingmall)
Hee, die wist ik niet, thanks!
Volgende reis: 8 mei 2015 - 24 mei 2015:
New York City, Philadelphia, Washington D.C., Lancaster, Niagara Falls, Deerfield, Boston, New York City.
jolanxyz
Amerika-expert
Berichten: 1607
Lid geworden op: 03 dec 2009, 09:29

Re: Reis RobinH: roadtrip Las Vegas -> Las Vegas

Bericht door jolanxyz »

Hou je er wel rekening mee dat het in oktober vroeg donker is. Buiten de steden zijn wegverlichting, reflectorpaaltjes ed. schaars en het wildlife is groter en talrijker als in Nederland/Belgie. Ook je gsm heeft geen bereik in de landelijke gebieden en op hulp wachten kan even duren. Wees gewaarschuwd, maar lange stukken in het donker rij ik daar niet graag terwijl ik het hier geen probleem vindt.

Ik vind het zonde dat je de kust zo afraffeld. Je komt er niet elke dag.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis RobinH: roadtrip Las Vegas -> Las Vegas

Bericht door PSVwally »

Nou ja, Death Valley, Sequoia & Kings Canyon of Yosemite zie je op weg van Las Vegas naar SF ook niet :shock:

Je zou eigenlijk beter kunnen gaan vliegen op dat stuk en dan daar een nieuwe auto huren. Dan is de 2e bestuurder ook nog eens gratis.
RobinH
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 02 jun 2013, 13:48
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis RobinH: roadtrip Las Vegas -> Las Vegas

Bericht door RobinH »

jolanxyz schreef:Hou je er wel rekening mee dat het in oktober vroeg donker is. Buiten de steden zijn wegverlichting, reflectorpaaltjes ed. schaars en het wildlife is groter en talrijker als in Nederland/Belgie. Ook je gsm heeft geen bereik in de landelijke gebieden en op hulp wachten kan even duren. Wees gewaarschuwd, maar lange stukken in het donker rij ik daar niet graag terwijl ik het hier geen probleem vindt.

Ik vind het zonde dat je de kust zo afraffeld. Je komt er niet elke dag.
Goeie tip, bedankt! :) Gaan we rekening mee houden.
PSVwally schreef:Nou ja, Death Valley, Sequoia & Kings Canyon of Yosemite zie je op weg van Las Vegas naar SF ook niet :shock:

Je zou eigenlijk beter kunnen gaan vliegen op dat stuk en dan daar een nieuwe auto huren. Dan is de 2e bestuurder ook nog eens gratis.
Death Valley gaan we combineren met een dag Vegas, Seqoia & Kings Canyon zou ik meer tijd voor willen nemen, net als Yosemite. Stukje vliegen heb ik weinig trek in als je dat stuk ook kan autorijden. :)
Volgende reis: 8 mei 2015 - 24 mei 2015:
New York City, Philadelphia, Washington D.C., Lancaster, Niagara Falls, Deerfield, Boston, New York City.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis RobinH: roadtrip Las Vegas -> Las Vegas

Bericht door PSVwally »

Zet je nieuwe route hier dan nog eens neer, want ik zie niet waar jij Seki en Yosemite zou moeten gaan bekijken namelijk.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer