Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis mizzy: Zuidwest Amerika, eerste keer! Joehoe!
Reis mizzy: Zuidwest Amerika, eerste keer! Joehoe!
Hallo allemaal. Ik lees al maanden mee op dit forum om ons zo goed mogelijk voorbereid op vakantie te laten gaan! Ik dacht, laat ik toch maar eens een account aan maken en ons reisschema hier op zetten! Dit schema hebben we met behulp van alle schema's hier gemaakt.
Over 2 weekjes zitten we in het vliegtuig en dan gaan we richting Las Vegas!
Dit is ongeveer ons schema.. We hebben een aantal campings en hotels vast gelegd en de rest laten we open. We willen niet volledig vastzitten aan alles.
Dag 1 Amsterdag - Las Vegas
Dag 2 Las Vegas - Zion ( Watchman Campground)
Dag 3 Zion
Dag 4 Zion - Bryce
Dag 5 Bryce - Capitol Reef (hopelijk Fruita)
Dag 6 Capitol Reef - Monument Valley (Gouldings Campground)
Dag 7 Monument Valley - Page/Lake Powell
Dag 8 Page/Lake Powell - Grand Canyon (Mather Campground)
Dag 9 Grand Canyon
Dag 10 Grand Canyon - Ergens op de Route 66
Dag 11 Route 66 - Palm Springs
Dag 12 Palm springs - LA
Dag 12 La / Hollywood
Dag 13 LA - Morro Bay
Dag 14 Morro Bay - Monterey
Dag 15 Monterey - SF (Coventry Motor Inn Lombard street)
Dag 16 SF
Dag 17 SF - Yosemite
Dag 18 Yosemite
Dag 19 Yosemite - Mammoth Lake
Dag 20 Mammoth Lake - Death Valley
Dag 21 Death Valley - Las Vegas
Dag 22 Las Vegas
Dag 23 Las Vegas - Huis
Groetjes!
Over 2 weekjes zitten we in het vliegtuig en dan gaan we richting Las Vegas!
Dit is ongeveer ons schema.. We hebben een aantal campings en hotels vast gelegd en de rest laten we open. We willen niet volledig vastzitten aan alles.
Dag 2 Las Vegas - Zion ( Watchman Campground)
Dag 3 Zion
Dag 4 Zion - Bryce
Dag 7 Monument Valley - Page/Lake Powell
Dag 9 Grand Canyon
Dag 11 Route 66 - Palm Springs
Dag 12 Palm springs - LA
Dag 12 La / Hollywood
Dag 13 LA - Morro Bay
Dag 14 Morro Bay - Monterey
Dag 16 SF
Dag 17 SF - Yosemite
Dag 18 Yosemite
Dag 19 Yosemite - Mammoth Lake
Dag 20 Mammoth Lake - Death Valley
Dag 22 Las Vegas
Dag 23 Las Vegas - Huis
Groetjes!
Re: Reis Zuidwest Amerika, eerste keer! Joehoe!
Route is goed te doen. Niks mis mee.
Kan je alleen maar veel plezier wensen.

Haha dank je wel!!
We hebben er enorm veel zin in! Maar vind het ook spannend tegelijk!
Nog tips qua bezienswaardigheden die we echt niet moeten missen???:-)

Nog tips qua bezienswaardigheden die we echt niet moeten missen???:-)
Dag 2 Las Vegas - Zion ( Watchman Campground) Je zou via Valley of Fire kunnen rijden http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/be ... epark.html
Dag 3 Zion
Dag 4 Zion - Bryce Net na de tunnel in Zion (let op, echt meteen na de tunnel) is een parkeerplaats vanwaaruit je de korte canyon overlook trail kunt lopen. Doen !!
Dag 7 Monument Valley - Page/Lake Powell Antelope canyon en Horseshoe bend niet vergeten.
Dag 9 Grand Canyon
Dag 11 Route 66 - Palm Springs. Als je tijd hebt, ga dan met de aerial tramway omhoog naar Mt.Jacinto.
Dag 12 Palm springs - Neem vanaf Palm Springs de Palm to Pines Hwy. Je komt dan bij Banning weer op de Interstate. Mooi tochtje door de bergen met mooi uitzicht over Palm Springs.
Dag 12 La / Hollywood
Dag 13 LA - Morro Bay
Dag 14 Morro Bay - Monterey. Je kent ongetwijfeld de 17mile drive en het aquqrium ? Bezoek ook Point Lobos en Julia Pfeiffer Burns state park.
Dag 16 SF
Dag 17 SF - Yosemite
Dag 18 Yosemite
Dag 19 Yosemite - Mammoth Lake. Bezoek Mono Lake (kom je langs)
Dag 20 Mammoth Lake - Death Valley Loop de (korte) Mosaic Canyon trail in DV. Je ziet het wegwijsbordje naar die canyon net voor Stovepipe Wells.
Dag 22 Las Vegas
Dag 23 Las Vegas - Huis
Dag 2 Las Vegas - Zion ( Watchman Campground) Je zou via Valley of Fire kunnen rijden http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/be ... epark.html
Dag 3 Zion
Dag 4 Zion - Bryce Net na de tunnel in Zion (let op, echt meteen na de tunnel) is een parkeerplaats vanwaaruit je de korte canyon overlook trail kunt lopen. Doen !!
Dag 7 Monument Valley - Page/Lake Powell Antelope canyon en Horseshoe bend niet vergeten.
Dag 9 Grand Canyon
Dag 11 Route 66 - Palm Springs. Als je tijd hebt, ga dan met de aerial tramway omhoog naar Mt.Jacinto.
Dag 12 Palm springs - Neem vanaf Palm Springs de Palm to Pines Hwy. Je komt dan bij Banning weer op de Interstate. Mooi tochtje door de bergen met mooi uitzicht over Palm Springs.
Dag 12 La / Hollywood
Dag 13 LA - Morro Bay
Dag 14 Morro Bay - Monterey. Je kent ongetwijfeld de 17mile drive en het aquqrium ? Bezoek ook Point Lobos en Julia Pfeiffer Burns state park.
Dag 16 SF
Dag 17 SF - Yosemite
Dag 18 Yosemite
Dag 19 Yosemite - Mammoth Lake. Bezoek Mono Lake (kom je langs)
Dag 20 Mammoth Lake - Death Valley Loop de (korte) Mosaic Canyon trail in DV. Je ziet het wegwijsbordje naar die canyon net voor Stovepipe Wells.
Dag 22 Las Vegas
Dag 23 Las Vegas - Huis
Zeg Cees, wat geweldig! Dank je wel! Hier word ik nou echt blij van!
Er is nog heel wat te zien tussen Mammoth en Death Valley maar je zal niet overal tijd voor hebben. Ik noem maar: Devils Postpile, Laws Museum Bishop, Old Bistlecones, Manzanar, Alabama Hills, Whitney Portal. Father Crowley Point.
Tussen Zion en Bryce: Checkerboard Mesa, Red Canyon.
Tussen Bryce en CR: Koffie drinken bij Kiva Koffeehouse, Burr trail vanaf Boulder. Zie voor andere plekken http://www.scenicbyway12.com
Tussen CR en MV: Hite Overlook, Fry Canyon, Natural Bridges NM, Muley Point(onverhard), Moki Dugway (onverhard maar een officiele weg) Valley of the Gods (onverhard) Gooseneck SP, Mexican Hat rock, Forest Gump point bij milemarker 13 off us163.
Tussen MV en Page: Navajo Code Talkers museum Kayenta, Navajo NM
Van Page naar GCNP zal je moeten omrijden via 98 en 160. Dan: Elephant Feet Rock langs 160. Dinosaur Tracks bij Tuba City, Cameron Trading post.
Grand Canyon over R66: Valle met Fred Flintstone en oude vliegtuigen, Williams, Ash Fork, Crookton road naar Seligman, Delgadillos Snow Cap of Road Kill cafe Seligman, GC Caverns, Valentine Keepers of the Wild, Hackberry visitor center and museum, Kingman R66 visitor center, airplain graveyard. en Mr. D'z reatsurant. Oatman highway naar Oatman via Cool Springs, Ed's Camp en Sitgreaves pass en natuurlijk Oatman.
Door Ca over R66 naar palm Springs: Abc hamlets, Roadrunner restaurant, fallen Shoe tree, Roy's Cafe, Amboy Crater. 29Palms met zijn murals, Joshua Tree NP. movieset Pioneer town bij Yucca Valley.
Voor de route langs de Pacific coast kan je genoeg op het forum vinden.
Yeehaw
Tussen Zion en Bryce: Checkerboard Mesa, Red Canyon.
Tussen Bryce en CR: Koffie drinken bij Kiva Koffeehouse, Burr trail vanaf Boulder. Zie voor andere plekken http://www.scenicbyway12.com
Tussen CR en MV: Hite Overlook, Fry Canyon, Natural Bridges NM, Muley Point(onverhard), Moki Dugway (onverhard maar een officiele weg) Valley of the Gods (onverhard) Gooseneck SP, Mexican Hat rock, Forest Gump point bij milemarker 13 off us163.
Tussen MV en Page: Navajo Code Talkers museum Kayenta, Navajo NM
Van Page naar GCNP zal je moeten omrijden via 98 en 160. Dan: Elephant Feet Rock langs 160. Dinosaur Tracks bij Tuba City, Cameron Trading post.
Grand Canyon over R66: Valle met Fred Flintstone en oude vliegtuigen, Williams, Ash Fork, Crookton road naar Seligman, Delgadillos Snow Cap of Road Kill cafe Seligman, GC Caverns, Valentine Keepers of the Wild, Hackberry visitor center and museum, Kingman R66 visitor center, airplain graveyard. en Mr. D'z reatsurant. Oatman highway naar Oatman via Cool Springs, Ed's Camp en Sitgreaves pass en natuurlijk Oatman.
Door Ca over R66 naar palm Springs: Abc hamlets, Roadrunner restaurant, fallen Shoe tree, Roy's Cafe, Amboy Crater. 29Palms met zijn murals, Joshua Tree NP. movieset Pioneer town bij Yucca Valley.
Voor de route langs de Pacific coast kan je genoeg op het forum vinden.
Yeehaw
- guido09
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Leuk dat jullie deze reis in omgekeerde volgorde van onze reis maken... (naja voor 97% dan )
Wat ik je van onze reis in april-mei dit jaar kan aanraden is om zeker door Valley of Fire State Park te rijden. Die kleuren daar zijn geweldig!!
Als je van Yosemite naar Mammoth Lakes rijdt, en je bent een beetje op tijd zou je ook Bodie kunnen meenemen. Is een beetje om maar wel de moeite waard.
Succes en veel plezier.
Wat ik je van onze reis in april-mei dit jaar kan aanraden is om zeker door Valley of Fire State Park te rijden. Die kleuren daar zijn geweldig!!
Als je van Yosemite naar Mammoth Lakes rijdt, en je bent een beetje op tijd zou je ook Bodie kunnen meenemen. Is een beetje om maar wel de moeite waard.
Succes en veel plezier.
Re: Reis mizzy: Zuidwest Amerika, eerste keer! Joehoe!
jullie zijn echt fantastisch!! Bedankt allemaal!! Zo mooi al die tips!
Bodie had ik inderdaad ook gezien, dat is dat spookstadje toch? Wil wel proberen om daar langs te gaan.
@Guido Hebben jullie een mooie reis gehad? En goed weer? Hoelang zijn jullie weggeweest?
Groetjes
Bodie had ik inderdaad ook gezien, dat is dat spookstadje toch? Wil wel proberen om daar langs te gaan.
@Guido Hebben jullie een mooie reis gehad? En goed weer? Hoelang zijn jullie weggeweest?
Groetjes
Hotel LA
Wij zijn nog op zoek naar een leuk, maar niet te duur hotel in LA. We hebben nog niet echte plannen wat we daar gaan doen.
Iemand een goede ervaring in een hotelletje daar? Bijv van super8 of hotel6? Qua luxe maakt het niet zoveel uit, als het maar schoon is, in een veilige buurt en een eigen badkamer:-)
Iemand een goede ervaring in een hotelletje daar? Bijv van super8 of hotel6? Qua luxe maakt het niet zoveel uit, als het maar schoon is, in een veilige buurt en een eigen badkamer:-)
Laatst gewijzigd door markro op 26 mei 2013, 18:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Berichten over dezelfde route samengevoegd om overzicht te houden en dubbele antwoorden te voorkomen.
Reden: Berichten over dezelfde route samengevoegd om overzicht te houden en dubbele antwoorden te voorkomen.
Re: Hotel LA
LA is een grote stad. Reizen van het en naar het andere stadsdeel kan je (ook al door de vele files) veel tijd kosten.
Als ik in je andere topic zie dat jullie voornamelijk Hollywood willen bezoeken zou ik je adviseren om een hotel te zoeken in dat stadsdeel.
Ikzelf ben niet zo'n LA fan, maar de paar keer dat ik er ben geweest heb ik in deze Hampton Inn gezeten:
http://hamptoninn3.hilton.com/en/hotels ... index.html
Dit hotel ligt vlakbij de kruising van Interstates 405 en 101. Vlakbij het hotel, op een paar min rijden, zijn diverse restaurants. (ertegenover ligt zelfs een Denny's)
Binnen 15 min zit je op Hollywood Blvd of in een van de studio(pret)parken en in dezelfde tijd op de pier van Santa Monica.
Als ik in je andere topic zie dat jullie voornamelijk Hollywood willen bezoeken zou ik je adviseren om een hotel te zoeken in dat stadsdeel.
Ikzelf ben niet zo'n LA fan, maar de paar keer dat ik er ben geweest heb ik in deze Hampton Inn gezeten:
http://hamptoninn3.hilton.com/en/hotels ... index.html
Dit hotel ligt vlakbij de kruising van Interstates 405 en 101. Vlakbij het hotel, op een paar min rijden, zijn diverse restaurants. (ertegenover ligt zelfs een Denny's)
Binnen 15 min zit je op Hollywood Blvd of in een van de studio(pret)parken en in dezelfde tijd op de pier van Santa Monica.
Kijk eens op de sites van die goekope hotelketens zoals Super8, Motel6 en Econolodge. Eventueel ook kijken op Travelodge en Days Inn. En anders even naar tripadvisor waar je het zoeken zelfs kan instellen op je budget.
Ik heb dit jaar bij Radisson LAX gehuurd omdat het heel erg goedkoop was. Namelijk 50 Euro per nacht via hun eigen website.
Ik vlieg niet op LAX, maar kom gewoon daar met de auto aan. Dit omdat als ik op de kaart kijk, het niet zo heel gek ver is naar Venice Beach.
Ik hoop dat dit in het praktijk ook zo is.
Ik vlieg niet op LAX, maar kom gewoon daar met de auto aan. Dit omdat als ik op de kaart kijk, het niet zo heel gek ver is naar Venice Beach.
Ik hoop dat dit in het praktijk ook zo is.
- markro
- Moderator
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Re: Reis mizzy: Zuidwest Amerika, eerste keer! Joehoe!
Bodie is inderdaad een spookstad (ghost town) en is een bezoek meer dan waard.mizzy schreef:Bodie had ik inderdaad ook gezien, dat is dat spookstadje toch? Wil wel proberen om daar langs te gaan.
Als je aan de oostkant uit het Yosemite National Park komt, ga je een stukje via U.S. Highway 395 naar het noorden, slaat dan af naar het oosten op State Highway 270, die je circa 10 mijl volgt voordat hij onverhard wordt en dan volg je de weg nog 3 mijl.
Website: http://www.bodie.com/
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 7 Reacties
- 1489 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa
-