Reis Kriek: onze rondreis west amerika september 2013

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Kriek
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 23 mei 2013, 13:32
Aantal x V.S. bezocht: 1
Locatie: Gent

Reis Kriek: onze rondreis west amerika september 2013

Bericht door Kriek »

Hallo!
Na veel leeswerk op dit forum (met veel super tips :thumbup: ) denk ik toch min of meer een planning te hebben voor onze reis in september naar het westen amerika.

Dag 1: Aankomst LA in de avond

Dag 2: Bezoek LA
Nog steeds op zoek naar een goedkoop hotel.
Rondrit: Staples center -concerthall Disney (buitenkant) – Hollywood blvd – Uitkijkpunt dicht bij Hollywood sign – (Hollywood bowl) – WB studio tour – Universal studio’s (buitenkant) – Getty center (buitenkant) – door bel air rijden – rodeo drive – Santa Monica en Venice beach (voor zonsondergang)
Heb wel schrik van de beruchte files in LA. Ik dacht daarom best onze tour in downtown LA te beginnen of is dit niet slim?
Als het eventueel mogelijk zou zijn zouden we staples center willen bezoeken of oefenmatch van Lakers willen volgen. Maar vind hier weinig van terug.
Bewust gekozen voor WB omdat we denk ik veel te veel tijd zouden verliezen bij Universal studio’s.

Dag 3: Van LA tot Kingsman of Seligman
De enigste dag dat we geen hotel op voorhand zouden boeken.
De vrouw van reisbureau zei dat dit een zeer zware rit is + jetlag :blink: . Wat denken jullie?
Maar hoe dichter bij grand canyon, hoe beter denk ik.
Onderweg stoppen in Calico Ghost Town en ergens op route 66

Dag 4: Grand canyon (overnachting in het park)
Wandeling. Ik dacht voorlopig aan De South Kaibab Trail tot aan Ooh Aah punt
En de Hermit Road route

Dag 5: Grand canyon – Page
Desert View Drive in voormiddag. En hopen rond 13u in Page aan te komen. Hopelijk is tegen dan de baan hersteld. In Page horse shoe bend, bezoek glen canyon dam en daar zwemmen.

Dag 6: Page – MV
Voormiddag Antilope canyon. We zijn er nog niet uit welke van de 2 we zouden bezoeken. :?
Namiddag naar MV. Afhankelijk van wanneer we daar aankomen eventueel paardrijden bij zonsondergang. En anders de dag erna bij zonsopgang.
Het paardrijden zouden we daar ter plaatse boeken.

Dag 7: MV – Moab
Eventueel nog eens kijkje in MV nadien doorrijden naar canyonlands en de uitzichtpunten afrijden met auto.
Zonondergang: Rijden in de donker??

Dag 8: Moab – Green River (iets voorbij moab)
Bezoek Arches
Wandeling?

Dag 9 Green River - Tropic (Bryce Canyon)
Vooral in auto zitten en eventueel korte stop aan capital reef en Goblin Valley State Park
Vrouw van reisbureau zei dat je zeer lang over deze route doet.

Dag 10 Tropic (Bryce Canyon) – Orderville (iets voor Zion)
Wandeling Bryce Canyon. Navajo Trail + Queens Garden Trail
Zonondergang: Rijden in de donker??

Dag 11 Orderville (iets voor Zion) – Las Vegas
Wandeling Zion: Angels Landing (4u) wandeling en Riverside walk (1,5u) + Stukje van Narrows

Dag 12: Las Vegas

Dag 13: Las Vegas – Via death vally- Visalia
Een lange dag opnieuw. Maar volgens vrouw van reisbureau goed te doen omdat het een goede baan is? Hier heb ik echt wel twijfels bij :? . Zoiezo vroeg vertrekken. Fille in Las Vegas?
Badwater - Artist drive - Zabriskie Piont zou ik zeker wel willen zien. En gepland dat we vanaf sanddunes (die ik nie echt zou bezoeken, dan ga ik wel naar marokko) nog 5u30 moeten rijden. Dus daar ten laatste om 14u vertrekken.

Dag 14: Visalia – El portal
Via sequoia NP

Dag 15: El portal – Yosimite – SF
Welke wandeling is het best in eind september? De watervallen staan vermoedelijk vrij droog.
En dan zouden we zeker Glacier point willen doen. Is dit te doen bij zonsondergang en erna nog naar SF rijden. Er zullen nog wel mensen terugkeren in de donker?

Dag 16 + 17 : SF
Ons hotel ligt op Lombard st.

Dag 18 vroeg naar luchthaven.
Auto afzetten in Avis, dit zal zeer vroeg zijn (6u30). Er zal wel iemand aanwezig zijn?
Is er een shuttle tussen avis en luchthaven?

Het is een druk programma. Maar ik denk net wel haalbaar. Denken jullie dat er een dag is die niet te doen is?
- Planning LA?
- Afstand dag 3?
- In het donker rijden bij canyonlands? Bryce canyon? Yosimite? Ik las hier ook wel dat het nog even licht blijft nadat zon onder is.
- Yosimite eind september?
- Avis?

Alle bedenkingen en tips zijn welkom :)
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42085
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Kriek: onze rondreis west amerika september 2013

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo, welkom op het forum.
Het is zeker een druk programma en ik zou een aantal dingen aanpassen (en niet naar het reisbureau luisteren maar afgaan op het forum). Moab in een reis van 17 dagen is veel, je hebt meer tijd overal als je dat laat vallen. Maar dat is een keuze die je zelf moet maken. Met een drukke reis is het belangrijk dat je de route en de overnachtingsplaatsen goed kiest. Dus geen Orderville maar Springdale (en vergeet niet de Canuyon Overlook Trail voor de tunnel in Zion). En zeker niet in het donker rijden. Doodzonde van de prachtige landschappen die je dan mist en het is ook niet fijn om een hert of ander wild voor je auto te krijgen. En waarom via Visalia rijden? Rij via de 395, met een stop in bijvoorbeeld Lone Pine en dan via de Tioga Pass naar El Portal (waarom adviseren reisbureaus dat nooit? :( ) Voor Sequoia NP heb je geen tijd in deze route. Zie voor een route van yosemite naar sequoia en voor de route via de Tioga Pass ons 2006-verslag om een idee te krijgen.

Nog even wat opmerkingen per dag:
dag 2: WB is een aanrader. Verder lijkt het me een vol programma.
dag 2: moet makkelijk kunnen tot aan Kingman, en Williams is misschien ook wel mogelijk. Vergeet Calico en bezoek Bodie als je naar Yosemite rijdt.
dag 10: Qua tijd kun je prima verder rijden dan Orderville. Zie ook mijn 2011-verslag voor mijn septemberreis.
dag 15: dit is niet te doen. Trek sowieso een dag extra uit voor Yosemite. Ook zonder watervallen is er meer dan voldoende te zien en te doen. Kijk eens op mijn wandelsite voor de wandelmogelijkheden.
dag 18: het inleveren van de auto gaat heel snel. In SF heb je een monorail naar de luchthaven.

Marianne
Kriek
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 23 mei 2013, 13:32
Aantal x V.S. bezocht: 1
Locatie: Gent

Re: Reis Kriek: onze rondreis west amerika september 2013

Bericht door Kriek »

Hey,
Bedankt voor de reactie alvast.

In het donker rijden was vooral om dan bij sommige parken de zonsondergang te kunnen meemaken.

De tioga pass was ons afgeraden omdat er een kans bestaat dat deze gesloten zou kunnen zijn eind september.
Aangezien we de meeste hotels op voorhand willen boeken hadden we daarom voor visalia gekozen.
Maar het is wel een mogelijkheid dat we de nacht van 13 op 14 niet vastleggen, en indien de tioga pass open is slapen in Lone Pine. :D

Groetjes
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis Kriek: onze rondreis west amerika september 2013

Bericht door PSVwally »

Op de luchthavens kun je 24/7 je auto inleveren, dat is geen probleem.

Evenals Marianne vind ik dit een beetje een vol programma.

Dag 2 ga je echt niet redden. Dat is way too much voor 1 dag LA.

Mocht je al naar een (oefen) wedstrijd van de lakers kunnen, dan spelen die echt niet in de ochtend. Wat wil je doen aan de buitenkant van Universal Studio's???

In het all about LA topic staat een mooie wandelroute door downtown LA. Als je daar 's ochtends begint en dan rond lunchtijd naar het staples center rijdt. Daar heb je ook wat eettentjes. Dan door naar Hollywood blvd, waar je bv een rondrit kunt boeken in een jeep door hollywood, bel air, beverly hills en de meeste houden een stop van 20min bij rodeo drive. En natuurlijk even over de blvd zelf wandelen en het chinese theater en het kodac theater bekijken (al heet dat nu anders, maar ben daar dit jaar niet geweest).

Dan tegen 15.00 naar Venice Beach, daar doe je een uurtje over om te komen. Daar wat rondlopen en bekijken. Evt daar eten. Als het donker wordt naar Santa Monica Pier. Overigens ligt daar ook een groot winkelcentrum achter. Hiermee heb je het al druk genoeg voor 1 dag LA!

De volgende morgen afhankelijk van waar je in LA overnacht eerst even langs 'the farmers market of the grove'. daarna het Griffith Observatory, met een geweldig uitzicht over LA en vanaf daar ook een leuk beeld van het Hollywood sign. Je zou ook North beachwood drive op kunnen rijden naar de saddle ranch en dan naar de top vd hollywood letters kunnen lopen. Trail komt na mijn vakantie in de trail topic te staan. Dit kost een kleine 45m tot een uur naar boven en 25m naar beneden. Evt kan dit ook vanaf Canyon drv. Dit heet de bat cave. Daarna de warner brother studio tour. Ik zou dan daarna al wat naar de oostkant van LA rijden om te overnachten.

Dan de rit richting Grand Canyon. Kingman is met een stop onderweg en hopelijk weinig files LA uit 5 uur rijden, Williams is 7 uur rijden. Persoonlijk zou ik zeggen kijk als je bij Kingman bent of je nog verder wilt rijden, zo nee stop in Kingman. Boek dan bij een mcDonalds als je een smartfoon of tablet bij je hebt een hotel voor Kingman of Williams. Dit is oogkleppen op en blind rijden. Persoonlijk veruit de saaiste en een van de langste ritten van je vakantie. Stop je in Kingman, als je dat ver genoeg vind op voorhand. Dan zou je vanaf Needles/topock via Oatman nog een leuk stukje route66 kunnen meepakken. Ik zou dit niet doen als je doorrijd naar Williams.

Als je een wandelaar bent zou ik een extra dag Zion inplannen. Dit park heeft een aantal uitdagende wandelingen, maar die nemen wel tijd.

En zeker een minimaal 1,5 dag voor Yosemite uittrekken. Dus 2 dagen met de rit over de tioga pass. Wel of geen Bodie is een keuze.

Daarom zou ik Moab en Monument Valley laten vallen. Die liggen in dit geval te ver van de route.

Je krijgt dan zo iets.

Dag 1 naar LA
Dag 2&3 Los Angeles
Dag 4 naar Kingman/ Williams
Dag 5 Grand Canyon
Dag 6 Grand Canyon - Page
Dag 8 Page - Bryce
Dag 9 Bryce - Zion
Dag 10 Zion
Dag 11 Zion - Las Vegas
Dag 12 Las Vegas
Dag 13 las vegas - death valley - Mammoth Lakes (dit is overigens ook een lange dag) stop je in Lone Pine, dan zou ik Bodie laten zitten overigens.
Dag 14 Mammoth Lakes - (wel Bodie dan vroeg vertrekken) - Yosemite
Dag 15 Yosemite
Dag 16 naar SF = halve dag + avond SF
Dag 17 San Francisco
Dag 18 terug naar huis
Dag 19 aankomst thuis

EDIT: ik weet niet wie jou die reis + dat verhaal over de Tioga Pass aanraad, maar die heeft er weinig verstand van/is er duidelijk zelf nooit geweest. Hier de openings en sluit data van de Tioga Pass vanaf 1980, ik zie daar nergens September bij staan.... http://www.nps.gov/yose/planyourvisit/tiogaopen.htm

Plan je reis zelf en laat je niet leiden door dit reisbureau.
Kriek
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 23 mei 2013, 13:32
Aantal x V.S. bezocht: 1
Locatie: Gent

Re: Reis Kriek: onze rondreis west amerika september 2013

Bericht door Kriek »

EDIT: ik weet niet wie jou die reis + dat verhaal over de Tioga Pass aanraad, maar die heeft er weinig verstand van/is er duidelijk zelf nooit geweest. Hier de openings en sluit data van de Tioga Pass vanaf 1980, ik zie daar nergens September bij staan.... http://www.nps.gov/yose/planyourvisit/tiogaopen.htm
Nu moet ik zeker niet meer twijfelen over de tioga pass! :D
Ik snap nu ook niet hoe ze daar dan bijkomt. :?
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis Kriek: onze rondreis west amerika september 2013

Bericht door PSVwally »

Misschien, maar dat weet ik niet, zou de pas ooit al eens één of meerdere dagen gesloten kunnen zijn vanwege sneeuwval. En dat het daarna gewoon weer een tijd is geopend, maar dan nog zijn er nog meer passen net ten noorden die je zou kunnen nemen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer