Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis HaraldV: rondreis Westkust

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
HaraldV
Amerika-ontdekker

Reis HaraldV: rondreis Westkust

Bericht door HaraldV »

Hallo,
In september gaan wij op vakantie naar onder andere de Westkust. Eerst vliegen op NY, en dan doorvliegen naar SF. Ik heb een opzetje gemaakt voor een reisschema, wat vinden jullie hiervan? Eventuele aanbevelingen/ opmerkingen zijn welkom! Afstanden reizen zijn we bekend mee en is ook uitgezocht en geen probleem! Hoort er nou eenmaal bij.

Grtz

12 september 7:00 vertrek schiphol, 12:35 aankomst NY
13 september NY
14 september NY
15 september NY
16 september om 7:00 vliegen van NY naar SF, aankomst 10:20 auto ophalen
17 September San Francisco 
18 September San Francisco
19 September sochtends rijden naar Monterey, 1 overnachting daar
20 September sochtends rijden van Monterey naar Santa Barbara, avond naar LA
21 September Los Angeles stad en strand
22September Los Angeles universal studio
23September Los Angeles hollywood, beverly hills
24September sochtends rijden van LA via Joshua Tree naar Laughlin, daar overnachten
25September sochtends rijden van Laughlin naar Grand Canyon
26September middag doorrijden naar Bryce Canyon
27September middag doorrijden naar Zion, eind middag doorrijden Las Vegas
28September Las Vegas
29September sochtends doorrijden naar death valley, dan naar Sequoia
30September sochtends sequoia en middag doorrijden naar Yosemite
01 Oktober Yosemite
02 Oktober Yosemite, eind vd middag door naar San Francisco en daar kort overnachten, snachts naar airport auto inleveren
03 Oktober 7:55 vertrek San Francisco airport
04 Oktober 7:15 aankomst Schiphol
Yeehaw
Amerika-expert

Re: Rondreis Westkust

Bericht door Yeehaw »

Welkom op het forum.
Je zou die 3 dagen NY ook gemakkelijk in het Westen kunnen gebruiken maar dat is jouw keuze natuurlijk. Monterey naar Santa Barbara en dan ''s avonds naar LA. Veel zien onderweg zal er niet bij zijn als je hw1 gaat rijden. Minstens 8 uur zonder stoppen. Van Laughlin naar GC en dan in de middag naar Bryce. Hoe kom je erbij, dan zit je al 9-10 uur in de auto zonder stoppen. South rim naar Bryce is ca 6 uur rijden. Wat wil je dan zien onderweg? Je komt laat in Bryce aan (dagen al een stuk korter in september) en je verliest nog een uur door het tijdsverschil. Dus dan volgende morgen in Bryce, dan naar Zion en dan naar Las Vegas. Erg gehaast allemaal alhoewel je weer een uur wint tussen Utah en Nevada. Page sla je helemaal over.
''s morgens van Las vegas, dan naar Death Valley en dan naar sequoia????? Hoe kom je erop. Jagen over de wegen en nergens stoppen. Ik zou Sequoia helemaal overslaan en een stop plannen tussen Las Vegas en Yosemite bv in Lone Pine of Bishop.
Je wil te veel zien in een te korte tijd IMO.
Yeehaw
HaraldV
Amerika-ontdekker

Bericht door HaraldV »

Thnks voor je reactie! Ik heb voor de activiteit in het schema de dagen staan, ik denk dat je daar overheen kijkt. . Volgens mij is het prima te doen om 19 september naar Monterey te rijden sochtends, en dan overdag in monterey zijn, daar savonds overnachten en de volgende dag (20 september) sochtends naar santa barbara te rijden en daar overdag eea bekijken en savonds doorrijden naar LA.

24 september rijden van LA naar Laughlin en dan op 25 september van Laughlin naar Grand Canyon.
Ik ben het eens met je opmerking over death valley/ sequoia, dit is het enige punt waar ik zelf ook twijfels over. Is Death Valley mooier dan Sequoia?

Nogmaals thnks voor je hulp!
Lilo
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 54

Bericht door Lilo »

Je hebt heel weinig tijd in de parken. Je kan in LA dag 21 sept. en 23 sept. samenvoegen, dan win je 1 dag. Ik zou toch iets meer tijd voorzien voor Zion en Bryce, de parken zijn het mooist als je er een wandeling in kan doen, daar is nu niet veel tijd voor. Ik zou zeker ook sequoia schrappen. Langs hwy1 is veel te zien, veel stopplaatsen, viewpoints en je kan er absoluut niet snel rijden.

Lilo
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
HaraldV
Amerika-ontdekker

Bericht door HaraldV »

Oké bedankt! Dan gaat Sequoia geschrapt worden (ik begrijp van meerdere dat Death Valley beter is dan Sequioa) en Los Angeles samenvoegen tot 1 dag hoor ik ook van meerdere! Dan zouden we in de ochtend naar de stranden kunnen en in de middag Hollywood en Beverly Hills. Van deze laatste twee heb ik geen hele hoge verwachtingen, maar is volgens mij meer leuk om ff geweest te zijn. Door het schrappen hebben we nu dus twee dagen extra. Bij welk onderdeel van de reis zouden jullie een extra dag inzetten?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis HaraldV: rondreis Westkust

Bericht door Martin & Marianne »

Je zou een overnachting in Page kunnen inplannen tussen de GC en Bryce. Bij Page is genoeg te doen, en het geeft je ook meer tijd voor zowel de GC als Bryce. Verder zou ik een nacht bij Zion (Springdale) doen, het is echt niet te doen om in 1 dag van Bryce naar Las Vegas te rijden en ook nog iets van Zion te zien. Zie voor de parken en overige bezienswaardigheden http://www.ontdek-amerika.nl en zie mijn wandelsite voor de wandelmogelijkheden per park.
Death Valley en Sequoia zijn op geen enkele manier met elkaar te vergelijken.
Kijk ook eens naar mijn 2011-verslag voor mijn septemberreis met onder andere de GC, Death Valley, Zion en Bryce.

Marianne
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

HaraldV schreef: Volgens mij is het prima te doen om 19 september naar Monterey te rijden sochtends, en dan overdag in monterey zijn, daar savonds overnachten en de volgende dag (20 september) sochtends naar santa barbara te rijden en daar overdag eea bekijken en savonds doorrijden naar LA.
Eens. MITS je dan via de 101 rijdt en de kust overslaat. Wil je de kustroute rijden dan haal je dat niet.
Monterey naar San Simeon (kustroute) is met gemak 4 uur. San Simeon naar Santa Barbara is ook nog eens 2,5 uur, mits je nergens stopt en geen vertraging hebt. Santa Barbara naar LA is 1,5 uur, mits je nergens stopt en geen files hebt.

Als je het gaat narekenen kan het op papier allemaal, maar in de praktijk valt het heel erg tegen.
HaraldV
Amerika-ontdekker

Bericht door HaraldV »

Bedankt voor jullie input! Na wat verdere informatie bekeken te hebben lijkt me onderstaand schema meest ideaal. Wat vinden jullie van dit schema? Eventuele opmerkingen/ aanvullingen?

12 september 7:00 vertrek schiphol, 12:35 aankomst NY, Carter hotel geboekt
13 september NY
14 september NY
15 september NY
16 september om 7:00 vliegen van NY naar SF, aankomst 10:20 auto ophalen
17 September San Francisco 
18 September San Francisco
19 September sochtends rijden naar Monterey, 1 overnachting daar
20 September sochtends rijden van Monterey naar Santa Barbara, avond naar Hollywd
21 September:santa monica strand bekijken en door beverly hills rijden, avond downtown
22September: universal studios
23September sochtends rijden van LA via Joshua Tree naar Laughlin, daar overnachten
24 September sochtends vroeg rijden van Laughlin naar Grand Canyon
25 September rond 3u middag doorrijden naar Bryce Canyon (aankomst avond)
26 September Bryce 
27September Bryce +  eind middag doorrijden Las Vegas
28September Las Vegas
29September sochtends rond 7 doorrijden naar death valley 
30September doorrijden naar Yosemite
01 Oktober Yosemite
02 Oktober van Yosemite ochtend en middag doorrijden San Francisco overnachten
03 Oktober 7:55 vertrek San Francisco airport
04 Oktober 7:15

We hebben dus Zion en Sequoia uit het schema gehaald en LA beperkt tot twee dagen en 1 avond. Hierdoor extra tijd in Bryce en Grand Canyon. De bedoeling is om van LA via Joshua Tree naar Grand Canyon te rijden. Klopt het dat overnachten in Laughlin dan het meest handig is? Ik las dat daar prima hotelletjes te vinden zijn. Aanrader om van tevoren te boeken? Of zijn daar hotels zat en is vooraf boeken niet nodig? Hoe zit dit nabij Grand Canyon en Bryce Canyon?

In Monterey willen we graag in de middag whale whatching boottocht doen. weet iemand of we dit van tevoren kunnen reserveren?

Alvast bedankt voor de hulp!
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Weet je zeker dat je een auto wil hebben in SF? Het openbaar vervoer is prima daar en je bespaart 2 dagen autohuur. Parkeren is ook duur. Als je toch de auto wil hebben probeer dan een van de hotels bij Lombard Street.
Monterey naar Santa Barbara en dan nog naar LA in een dag zou zeker niet mijn keuze zijn via hw1
Laughlin is een beetje een omweg maar de hotels zijn er goedkoop. probeer Golden Nuggett eens. Meer op de route zouden Needles of Kingman zijn.
Als je om 3 uur vertrekt uit GC naar Bryce rijd je het laatste stuk in het donker. Vanaf Kanab is us89 berucht voor wildlife onderweg. Wees heel voorzichtig daar. je verliest een uur tussen GC en Bryce.
Ik zou 1 nacht Bryce doen en 1 nacht Zion.
Death Valley naar Yosemite is nog een lange rit en je rijdt Tioga Pass met de lage zon voor je.
Buiten het weekend zal je in Laughlin nog best iets vinden zonder reservering maar ik zou GC altijd reserveren. Net als in Bryce. Wellicht vind je daar wat maar ik zou het risico niet nemen.
Yeehaw
HaraldV
Amerika-ontdekker

Bericht door HaraldV »

Geen autohuur in SF is ook bekeken, echter moeten we dan met ander vervoer van luchthaven naar hotel, en na drie dagen ook weer terug naar luchthaven want haal de auto graag op luchthaven op (vaak meer keuze e.d.) heb al een hotel geboekt in Chinatown waarbij we kunnen parkeren voor 20 dollar per nacht dus valt mee. Authoor zonder SF scheelde ook maar 50 euro. En even met de auto over Lombard en Golden Gate rijden lijkt me ook wel mooi! Santa Barbara is een plaatsje wat we even gezien willen hebben dus een uur of drie verblijven. Is volgens mij daar meer de sfeer wat het plaatsje aantrekkelijk maakt dan de bezienswaardigheden. Keuzes maken dus.

Bedankt voor je tip ivm Grand Canyon en Bryce! Hoe kunnen we dit het beste invullen deze dagen? Is 1 dag Grand Canyon voldoende? Overnachting in Laughlin is zojuist geregeld in Golden Nugget. Bedankt voor je advies!
HaraldV
Amerika-ontdekker

Parken/schema

Bericht door HaraldV »

Hoe zouden jullie in onderstaand reisschema de parken inplannen en waar is het het meest handig om te overnachten?

Dag 12, sochtends van LA via Joshua Tree naar Laughlin rijden en daar overnachten (reeds geregeld, golden nugget)
Dag 13, sochtends vroeg van Laughlin naar Grand Canyon bekijken (3uur rijden zag ik) waar overnachten?
Dag 14, ochtends zonopkomst bekijken. idee om tegen 11u sochtends door te rijden naar Bryce (6u rijden zag ik) waar overnachten?
Dag 15 overdag Bryce bekijken. Is dit in 1 dag te doen? Waar overnachten?
Dag 16 Bryce bekijken of doorrijden naar Zion? Wat is wijsheid?, eind middag rijden we door naar Las Vegas (3u rijden zag ik)
Dag 17 las vegas bekijken (hotel reeds geregeld)
Dag 18 sochtends vroeg doorrijden van Vegas naar Death Valley. Overdag Death Valley bekijken. Savonds hotel in Beatty
Dag 19 doorrijden naar Yosemite tegen 12 uur (6u rijden plm) (sochtends nog ff omgeving bekijken) hotel Yosemite geboekt
Dag 20 Yosemite bekijken Hotel savonds reeds geboekt (white chiefs)
Dag 21 Yosemite bekijken en eind vd middag doorrijden naar SF ivm terugvliegen volgende ochtend vroeg.

Nu hebben we qua parken dus
- Joshua trees
- Bryce
- Evt Zion als dit beetje past in schema
- Grand Canyon
- Death Valley
- Yosemite

Kan ik bij Joshua trees een toegangpas voor 80 dollar voor alle parken? Of beter thuis bestellen?
Graag ontvang ik reactie van Amerika-kenners op bovenstaand schema en eventuele tips waar we het beste kunnen overnachten? Bedankt alvast!
Laatst gewijzigd door markro op 25 mei 2013, 00:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Berichten over dezelfde route samengevoegd om overzicht te houden en dubbele antwoorden te voorkomen.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Parken/schema

Bericht door PSVwally »

Je hebt eigenlijk een dag te weinig. Het is nu wat gehaast door vrnl Bryce en Zion en ook de rit van death valley naar Yosemite is een flinke waar je best wel een hoop mooie plekken moet overslaan omdat je er geen tijd voor hebt. Ik denk dat 6u wat te optimistisch is overigens. Ik zou de overnachting in Beatty opschuiven naar Lone Pine of Bishop.

Ik zie dat je dit pas vanaf dag 12 gaat doen, is er geen ruimte om een een dag of twee eerder aan te beginnen?
HaraldV
Amerika-ontdekker

Bericht door HaraldV »

Bedankt voor je reactie! Eerder beginnen aan dit gedeelte is geen optie ivm plaatsen als NY, SF, monterey en LA die we daarvoor bezoeken. keuzes maken dus! Tenslotte moeten we nog wel iets overhouden om een volgende keer te bekijken ;-) Waarom is Lone Pine/ Bishop een beter overnachtingsadres vanaf Death Valley?

Ik verneem van meerdere mensen dat Zion het minste park is van allemaal, dus idee is om dan om deze niet te bezoeken. Van Beatty door naar Yosemite is 6 uur rijden zag ik (wanneer je ineens doorrijdt) stel tussendoor af en toe stoppen 9u uur ofzo. Als je dan om 8u weggaat vanuit Beatty kom je rond 5u aan in Yosemite. Dit kan dan wel toch?

Keuze is dan 2 dagen in Grand Canyon of twee dagen in Bryce. Welke zou je kiezen? En waar kunnen we daar het beste overnachten? (welke plaatsen)
Andys
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Andys »

Ben ook wel benieuwd naar de reacties, wij hebben eigenlijk dezelfde route, en ook twijfel over 3 dagen grand canyon en de lange rit tussen yosemite en death valley, wij hebben bryce echter laten schieten(vind ik heeeeel jammer) en zion een van de minste parken?? Als dat klopt ruil ik ook zion voor bryce in...
2013; westkust USA
2015; Florida
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Ik kan iedereen verzekeren dat Zion een fantastisch park is. Echt top...op voorwaarde dat men zijn auto of de shuttlebus uitkomt... :wink: .
Wij waren er afgelopen april voor de derde keer en liepen nu de hike naar Observation Point. Wat kan ik dáárvan zeggen...niets eigenlijk, want woorden geven die schitterende wandeling nooit naar waarde weer.
Kijk misschien eens naar onze onderstaande blog (31 maart 2013) en ik ben er zeker van dat de mening over Zion "lichtjes" bijgestuurd wordt :wink: . In onderstaande Vimeo-video rijden we door Zion. Hier krijg je ook al een indruk.
O ja..Zion staat absoluut opnieuw op de to-do lijst voor volgend jaar :thumbup: .
Andys
Amerikafan

Bericht door Andys »

Mooi en ook goed gemonteerd filmpje overigens kalaman, hoeveel tijd heb hè minimaal nodig in VOF?
En daar schijnt ook iets van een soort wave te zijn Zoals bij page??!?
2013; westkust USA
2015; Florida
sabrinacom
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door sabrinacom »

Toen wij 14 jaar geleden van Bryce naar Las Vegas door Zion gingen, maakte dat park niet zo'n indruk op ons. Door alle reisverhalen van mensen die idd uit de auto zijn gegaan en echt in het park hebben gewandeld, hebben we begin deze maand 2 nachten in Springdale overnacht. Had best nog langer gekund! De indrukken van parken hangen echt af van hoe veel je daar doet. Bryce isoverigens ook echt prachtig! Dus ik zou zeggen zeker een nacht bij Zion.
Wave bij VoF: fire wave.
Groet, sabrina
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Andys schreef:hoeveel tijd heb hè minimaal nodig in VOF? En daar schijnt ook iets van een soort wave te zijn Zoals bij page??!?
reken toch zeker op een halve dag. Voor minder is het niet de moeite om er naar toe te rijden.
Zie anders eens http://kalaman0032.blogspot.be/2012/05/ ... on-np.html om een betere indruk te krijgen en ook een tip om naar de fire wave te gaan...
Ik moet er wél aan toevoegen dat we toen nog niet bij de échte Wave geweest waren...http://kalaman0032apr2013.blogspot.be/2 ... -page.html :wink:
Andys
Amerikafan

Bericht door Andys »

Bedankt voor de tip, hoop het te vinden, en hoop genoeg tijd te hebben... Moet het in volgende dagen proppen:
11. LV - Zion (via vof)
12. Zion - page

Dus heb wellicht dag 11 om de scenic drive te doen en dag 12 in het park tot een uur of 1500.... En dan naar page rijden
2013; westkust USA
2015; Florida
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

dat moet lukken. Ik weet niet wanneer jullie gaan, maar vergeet niet dat de Scenic Drive in Zion afgesloten is voor alle verkeer gedurende het hoogseizoen en enkel met de shuttlebussen kan gereden worden.

btw : het is Joshua Tree NP (zonder 's') :wink:
een parkenpas koop je gewoon bij het eerste park dat je bezoekt.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer