Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Maryanne: onze reisplanning LV, LA, SF juli 2013

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Maryanne
Amerika-ontdekker

Reis Maryanne: onze reisplanning LV, LA, SF juli 2013

Bericht door Maryanne »

Hallo, ik heb al veel gebruik gemaakt van dit forum om onze reis naar het Westen te plannen, nu we toch eindelijk kunnen gaan aftellen, wilde ik jullie graag deelgenoot maken van ons schema. Wellicht dat jullie nog tips of aanvullingen hebben? Hier komt ie:

6 juli aankomst Las Vegas, 2 overnachtingen in hotel NY NY
8 juli auto ophalen en vertrek naar Bryce NP, overnachting in Grand Staircase Inn in Cannonville. De bedoeling is dus om op de heenweg het NP te bezoeken tot 's avonds zonsondergang.
9 juli vertrek naar Grand Canyon (nog tips voor welke route we het beste kunnen nemen??), 2 overnachtingen in Williams Holiday Inn
10 juli bezoek Grand Canyon, i.c.m. helicoptervlucht??
11 juli vertrek Williams via Hoover Dam (of daar helicoptervlucht??) naar Death Valley (hotel nog te boeken)
12 juli vertrek naar Los Angeles (nog tips voor welke route we het beste kunnen nemen??), 5 overnachtingen in Marina del Rey Double Tree by Hilton. We willen daar lekker een paar dagen aan het strand genieten en op onze gemak LA en omgeving verkennen.
17 juli vertrek via de kustroute naar San Francisco. Hiervoor zoek ik nog leuke tips voor overnachtingen onderweg. Verder zouden we graag een excursie doen in Sillicon Valley (onze kids 15 & 18 zijn erg geïnteresseerd in IT) maar heb daar nog echt iets over gevonden wat de moeite waard zou zijn. Ook een bezoek een Alcatraz staat op de planning op 25 juli (tickets nog niet geboekt) en uiteraard willen we een paar dagen uittrekken om San Francisco te ontdekken.
27 juli vertrekken we weer naar huis

Alvast bedankt voor jullie reacties, ik kijk er naar uit. :thumbup:

groet,
Maryanne
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Re: onze reisplanning LV, LA, SF juli 2013

Bericht door Pete.Z »

Williams als plek om te overnachten bij de GC is niet handig, is best nog een eindje rijden, beter in het park zelf of in Tusayan iets boeken.
Vijf nachten LA is best veel, vergeleken bij de eerste dagen van je reis, ik zou daar twee nachten afhalen, en die benutten bij Bryce/Zion.

Ik denk dat je route wat onlogisch in elkaar zit, waar vandaan verrekken jullie weer?
Volgens mij kan het allemaal wel wat efficienter!
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Maryanne schreef:Verder zouden we graag een excursie doen in Sillicon Valley (onze kids 15 & 18 zijn erg geïnteresseerd in IT) maar heb daar nog echt iets over gevonden wat de moeite waard zou zijn.
Wat heb je al wel gevonden? Ik kan je 3 mogelijke opties meegeven. Geen excursies, wel musea.
1) Computer History Museum, 1 dag is eigenlijk zelfs nog wat te kort, maar al zeer interessant. In Mountain View.
2) Intel Museum, halve dag. In Santa Clara.
3) The Tech, techniekmuseum met meer dan alleen IT, halve dag tot een hele dag. In San Jose.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis Maryanne: onze reisplanning LV, LA, SF juli 2013

Bericht door Martin & Marianne »

Ik mis Zion, juist met kinderen leuk om te bezoeken. Neem in elk geval wel de route via Zion, en niet de I15. Een overnachting aan de rim of in Tusayan is inderdaad veel handiger voor een bezoek aan de Grand Canyon. Van Bryce naar Williams rij je via Kanab en de 89A. Je hebt dan geen last van de afsluiting onder Page. Je mist wel Page. Als je naar Antelope Canyon wilt (een must vind ik), dan ga je van Kanab naar Page, en dan via de omleidingsroute (98 en 160) naar Williams.
Zie ons 2008-verslag voor Zion en de Lower Antelope Canyon.

Marianne
Maryanne
Amerika-ontdekker

Bericht door Maryanne »

Pete.Z schreef:Williams als plek om te overnachten bij de GC is niet handig, is best nog een eindje rijden, beter in het park zelf of in Tusayan iets boeken.
Vijf nachten LA is best veel, vergeleken bij de eerste dagen van je reis, ik zou daar twee nachten afhalen, en die benutten bij Bryce/Zion.

Williams is bewust gekozen ivm trein naar Grand Canyon

Ik denk dat je route wat onlogisch in elkaar zit, waar vandaan verrekken jullie weer?
Volgens mij kan het allemaal wel wat efficienter!
Wat bedoel je precies met waar vandaan wij vertrekken? We gaan van Williams richting de Death Valley, met mogelijk een tussenstop bij de Hoover Dam. Vanuit daar dus naar Marina del Rey, vanaf daar richting SF maar dat stukje is dus nog niet ingevuld.
Williams is bewust gekozen ivm de mogelijkheid van de trein naar Grand Canyon.
Laatst gewijzigd door Maryanne op 05 mei 2013, 18:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Maryanne
Amerika-ontdekker

Bericht door Maryanne »

Hockey schreef:
Maryanne schreef:Verder zouden we graag een excursie doen in Sillicon Valley (onze kids 15 & 18 zijn erg geïnteresseerd in IT) maar heb daar nog echt iets over gevonden wat de moeite waard zou zijn.
Wat heb je al wel gevonden? Ik kan je 3 mogelijke opties meegeven. Geen excursies, wel musea.
1) Computer History Museum, 1 dag is eigenlijk zelfs nog wat te kort, maar al zeer interessant. In Mountain View.
2) Intel Museum, halve dag. In Santa Clara.
3) The Tech, techniekmuseum met meer dan alleen IT, halve dag tot een hele dag. In San Jose.
Ik had iets gevonden van Golden Horizon Tours, maar die vond ik erg duur. Ik ga jou opties eens verder bestuderen, bedankt alvast hiervoor!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer