Reis Pascal De Wilde: Phoenix - Montezuma - Phoenix mei 2013

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
sabrinacom
Amerikafan
Berichten: 332
Lid geworden op: 03 jun 2012, 16:33
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Pascal De Wilde: Phoenix - Montezuma - Phoenix mei

Bericht door sabrinacom »

Zo had ik ze ook bedoeld... :clap: En het is echt zo mooi als op die foto's!
Patmanzzz
Amerikafan
Berichten: 187
Lid geworden op: 11 jan 2012, 14:42
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Re: Reis Pascal De Wilde: Phoenix - Montezuma - Phoenix mei

Bericht door Patmanzzz »

@kalaman: no worries - ik ken uw blog inmiddels beter dan jijzelf :)
@sabrinacom: tja ik ben zelf nogal met fotografie bezig dus ik weet maar al te goed dat wanneer je constant moet rekening houden met het gouden uur en de stand van de zon, je gemakkelijk 9 weken kan doen over elke route :) - ik moet wel toegeven dat ik er wel rekening mee houdt in mijn planning - wat wanneer bezoeken - waar speelt de stand van de zon 100% rol (Horseshoe Bend) en waar niet (hoodoos die je vanuit verschillende hoeken kan fotograferen)
@Pascal: bummer als het jouw bagage is maar hopelijk binnen enkele dagen alles opgelost! nogmaals goede reis!
-
Gebruikersavatar
onderlegger
Amerikafan
Berichten: 199
Lid geworden op: 21 mei 2010, 20:50
Partner van: Brenda
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis Pascal De Wilde: Phoenix - Montezuma - Phoenix mei

Bericht door onderlegger »

johan1973 schreef:De zuidelijke route is de makkelijke. Je start met een brede 'dirt road' en die blijft vrij recht, vlak en heel goed. Dat spreekt helemaal voor zich tot je afdaalt en Blue Canyon eigenlijk vanzelf wel ziet. Na een lange bocht door de Moenkopi Wash verlaat je de dirt road aan de rechterkant en zoek je een plekje om de auto (uit zicht) te parkeren.

Vanuit het noorden is het een ander verhaal. Dan heb je een paar splitsingen, zoals in bovenstaande beschrijving, met spoorvorming en dips, waardoor hij lastiger is en net voor Blue Canyon moet je door een diep deel in de wash.

Kom je vanuit het zuiden, dan is het (is mijn ervaring) niet echt lastig om via de noordelijke route het gebied te verlaten. Heb je een auto die de wash helemaal doorkomt en het steile stuk in de washkan nemen, en vormt het mulle zand geen probleem (vaart houden), dan kan ik me niet herinneren bij één van die splitsingen lang te hebben getwijfeld (vanuit het zuiden gezien zijn het ook geen 'forks' meer). Durf je dat niet aan of heb je geen geschikte auto voor dat deel, dan is het een kwestie van de zuidelijke route ook terug te nemen.

Johan
Zijn de afdalingen/weg enigszins te vergelijken met de weg naar Rattlesnake Canyon? De helling die we daar over heel slechte weg moesten nemen was er toch net teveel aan. Daarom willen we ons toch goed informeren over elke dirt road die we nemen. Wij vertrekken uit Chinle dus kunnen kiezen tussen de zuidelijke en de noordelijke route om naar Blue Canyon te rijden. Als ik het hier allemaal goed lees doe je dat beter via de zuidelijke route. Maar we rijden daarna verder richting Page en in dat opzicht is het nuttig via de Noordelijke route Blue Canyon te verlaten. Omwille hiervan zou ik dan weer kiezen om ook via de noordelijke route naar Blue Canyon te rijden. Wat denk jij dat het beste idee is?
Gebruikersavatar
Pascal De Wilde
Amerika-ontdekker
Berichten: 89
Lid geworden op: 19 apr 2013, 21:26
Aantal x V.S. bezocht: 1
Locatie: ergens tussen de koeien, niet ver van "de" grens

Re: Reis Pascal De Wilde: Phoenix - Montezuma - Phoenix mei

Bericht door Pascal De Wilde »

I'm off, guys and gals!

Allez, morgenochtend dan toch. Met of zonder valies!

En reken niet te veel op mij, zeker niet de eerste week. Hoogstwaarschijnlijk totaal zonder technologie, even afkicken...

Dank voor al de steun en goede raad!

En tot gauw hé...

Groeten,
Pascal
If you always do what you've always done, you always get what you'd always got.
Gebruikersavatar
johan1973
Amerikakenner
Berichten: 1197
Lid geworden op: 20 jul 2007, 10:57
Contacteer:

Re: Reis Pascal De Wilde: Phoenix - Montezuma - Phoenix mei

Bericht door johan1973 »

@onderlegger: Blue Canyon noordroute is een weg waar regelmatig verkeer over komt. Je zult ter plekke moeten beoordelen hoe goed die route er dan bij ligt, maar ik verwacht geen problemen met een SUV. Voor mij is het al drie jaar geleden. Mocht ik er weer komen dan zou ik weer kiezen voor van zuid naar noord.
De weg naar Rattlesnake Canyon is totaal anders, met veel stenen en slickrock en veel zwaarder.

Een robuste auto met 4WD geeft uiteraard wat meer vertrouwen, maar met een Kia Sportage 2WD met best wel hoge wegligging is het me ook gelukt om bij voorbeeld Kelly Grade te rijden, op de steile stukken in het begin soms met slippende banden. En Stud Horse Point, waar op het laatst een steile helling zit in een zandpad met een vaartje. En de helling voor je aan het laatste stuk naar Alstrom Point begint. Bij die laatste ben ik wel eerst uitgestapt om te kijken waar ik het beste langs kon rijden.
Johan
Patmanzzz
Amerikafan
Berichten: 187
Lid geworden op: 11 jan 2012, 14:42
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Re: Reis Pascal De Wilde: Phoenix - Montezuma - Phoenix mei

Bericht door Patmanzzz »

bedankt voor de nuttige feedback! zelf zal ik inderdaad ter plaatse kijken ... het is tenslotte 14 mijl ongeveer ... geen 140 ...

staking SWISSPORT nog niet voorbij - hopelijk heeft Pascal voldoende handbagage :blink: ... have fun!
Laatst gewijzigd door Patmanzzz op 16 mei 2013, 08:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Pascal De Wilde
Amerika-ontdekker
Berichten: 89
Lid geworden op: 19 apr 2013, 21:26
Aantal x V.S. bezocht: 1
Locatie: ergens tussen de koeien, niet ver van "de" grens

Re: Reis Pascal De Wilde: Phoenix - Montezuma - Phoenix mei

Bericht door Pascal De Wilde »

Yeah, zonder valies weg, hardcore!

Alleen jammer van m'n campinggaz en italiaanse koffiepot, ga 'k verdomd missen 's morgens in m'n tent! En m'n Leatherman, om m'n fotostatief terug ineen te schroeven...
Iemand goeie adressen in Phoenix om dat goedkoop te vinden? Walmart??
Ik slaap de eerste nacht in de Metcalf Youth Hostel, daar zal ik waarschijnlijk zonder probleem op internet kunnen om eventuele tips van jullie te lezen.

Thanks for everything, guys and gals, I'm off now!

Warme groeten,
Pascal
If you always do what you've always done, you always get what you'd always got.
sabrinacom
Amerikafan
Berichten: 332
Lid geworden op: 03 jun 2012, 16:33
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Pascal De Wilde: Phoenix - Montezuma - Phoenix mei

Bericht door sabrinacom »

Hele fijne vakantie Pascal! Hoop toch wel op af en toe een update :wink:
Gebruikersavatar
kalaman
Amerika-expert
Berichten: 5546
Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 24
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Reis Pascal De Wilde: Phoenix - Montezuma - Phoenix mei

Bericht door kalaman »

Heel goede reis Pascal :thumbup: .
Gebruikersavatar
Pascal De Wilde
Amerika-ontdekker
Berichten: 89
Lid geworden op: 19 apr 2013, 21:26
Aantal x V.S. bezocht: 1
Locatie: ergens tussen de koeien, niet ver van "de" grens

Re: Reis Pascal De Wilde: Phoenix - Montezuma - Phoenix mei

Bericht door Pascal De Wilde »

Thanks! Ben in prachtige jeugdherberg in Phoenix! Nu proberen slapen... Zal proberen updaten als ik computer tegen kom. Mini smartphone typt niet handig...

Zeer warme groeten deze keer! Amai, toen ik de luchthaven buitenkwam...
Cheers, P
If you always do what you've always done, you always get what you'd always got.
sabrinacom
Amerikafan
Berichten: 332
Lid geworden op: 03 jun 2012, 16:33
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Pascal De Wilde: Phoenix - Montezuma - Phoenix mei

Bericht door sabrinacom »

Mooi dat je goed aangekomen bent! Het is idd wel even iets anders daar in Phoenix...
Gebruikersavatar
Pascal De Wilde
Amerika-ontdekker
Berichten: 89
Lid geworden op: 19 apr 2013, 21:26
Aantal x V.S. bezocht: 1
Locatie: ergens tussen de koeien, niet ver van "de" grens

Re: Reis Pascal De Wilde: Phoenix - Montezuma - Phoenix mei

Bericht door Pascal De Wilde »

Ben niet in Blue Canyon geraakt... meer details als ik een handiger ding onder handen krijg. Krijg pukkels van die qwerty's... alles werkt averechts, typen duurt zes keer zo lang. Wat ik wel kan zeggen, moest iemand van plan zijn om er eerstdaags naartoe te trekken, zorg maar voor serieuze high clearance en awd! Ik zat daar bijna vast, moederziel alleen, en die splinternieuwe Ford Escape (geen awd beschikbaar) zal er de sporen van blijven dragen, vanonder vooraan... Los zand, diepe spoorvorming, flinke bulten en diepe dwarsgroeven. De -verkeerde- "weg" ligt soms ook serieus schuin, en dan ook nog met los zand... Een beetje ervaring met offroad-rijden kan hier zeker geen kwaad! Een geluk dat ik met al m'n voertuigen, of ze nu twee, drie of vier wielen hadden, altijd graag in sneeuw en modder heb gespeeld, of ik zat daar nu misschien nog. En zorg maar voor verdomd goeie kaarten of een gps met coordinaten van elke afslag, want er zijn meer vorken dan je denkt, en sommige sporen lopen dood in het mulle zand.
Een volledig verslag van m'n avontuur -want dat was het wel!- krijgen jullie pas in juni, m'n dagen zijn hier veel te vol, 't is nu ook weer 1u 'sochtends en die rommel typt veel te traag.

Maar duizendmaal dank aan Kalaman, Coal Mine Canyon is echt magisch en onvoorstelbaar mooi! Meer dan een troostprijs! Ik zou er drie dagen kunnen rondlopen! En te bereiken met om 't even welk voertuig, super simpel ook.
Naar Balanced Rock daarentegen moet je ook wel opletten dat je niet in 't zand blijft zitten, al is 't veel minder erg dan de Blue canyon omgeving. Heel mooi, alleen jammer van die kapotte tv's en andere dump...

Afgezien van de BC-mislukking, een prachtige ervaring over de hele lijn!
Meer daarover vanaf juni, nu moet ik echt m'n bed in, morgenochtend Graduation! En doodmoe van al die kilometers.
Oh ja, Knights Inn in Las Vegas, NM, is bloody noisy and it seriously stinks... The manager on the other hand is quite a kind guy.
Es zien of ik hier kan slapen met al dat V-8 lawaai, piepende remmen, jankende ophangingen en sirenes...

Groeten, Pascal
If you always do what you've always done, you always get what you'd always got.
Gebruikersavatar
kalaman
Amerika-expert
Berichten: 5546
Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 24
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Reis Pascal De Wilde: Phoenix - Montezuma - Phoenix mei

Bericht door kalaman »

:( hoe jammer, Pascal, van Blue Canyon...en eigenlijk begrijp ik het ook niet goed. Was er dan heel slecht weer geweest waardoor de route zo slecht lag? Je hebt toch de zuidelijke toegang genomen? Ik veronderstel van wel vermits je daarna naar CMC en BR gereden bent... Leen (Tipsy) was er ook nog op 17 april en toen lag de weg er goed bij :? .
Maar toch blij dat Coal Mine één en ander (een beetje) goedgemaakt heeft...
Veel plezier nog :thumbup:

update : zie nu zelfs dat Jean-Paul er op 16 mei nog geweest is :
Ik ben 16 mei nog in de Coalmine Canyon geweest. We zijn helemaal niemand tegen gekomen. (Op enkele paarden bij de windmolen na)
Hetzelfde geldt voor de Blue Canyon, we zijn er ongeveer een dik uur geweest en we waren er helemaal alleen.
RiaK
Amerikafan
Berichten: 231
Lid geworden op: 03 dec 2012, 05:33
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis Pascal De Wilde: Phoenix - Montezuma - Phoenix mei

Bericht door RiaK »

Erg jammer van Blue Canyon, maar gelukkig heb je Coal Mine Canyon wel `gehaald`. Ik ken deze Canyons alleen van de prachtige foto´s van o.a. Kalaman en Hanz en Henriette. Wij begonnen net aan onze twee weken Phoenix - Phoenix toen jij je eerste bericht over jouw reis hier op het forum zette. Ik zag onderweg dat Johan je al heel veel informatie verstrekte, waar ik eigenlijk weinig aan had toe te voegen. Wij hebben Kasha - Katuwe Tent Rocks NM bezocht en ik heb mezelf overwonnen door naar boven te klimmen (eigenlijk te slechte conditie). Ik vond het een geweldige ervaring, maar ja, als je er zoveel moeite voor moet doen :)
Ik wens je nog veel reisplezier en een mooie Graduation!
sabrinacom
Amerikafan
Berichten: 332
Lid geworden op: 03 jun 2012, 16:33
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Pascal De Wilde: Phoenix - Montezuma - Phoenix mei

Bericht door sabrinacom »

Leuk om en update te lezen, alleen jammer van de inhoud... :sadcry:
Wie weet een volgende keer?? (positief blijven!)
Ik vond CMC ook echt prachtig, die kleuren zijn gewoon magisch.
Veel plesier verder nog, en ik wacht met spanning op een nieuw bericht :wink:
Patmanzzz
Amerikafan
Berichten: 187
Lid geworden op: 11 jan 2012, 14:42
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Re: Reis Pascal De Wilde: Phoenix - Montezuma - Phoenix mei

Bericht door Patmanzzz »

vind het ook héél jammer - beangstigt me wel beetje aangezien ik ook die kant uitga .. roadbook is klaar alleen vraag ik me nu af - zijn er GPS coördinaten voor elke afslag? ... zal proberen een en ander nog meer te finetunen
Gebruikersavatar
kalaman
Amerika-expert
Berichten: 5546
Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 24
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Reis Pascal De Wilde: Phoenix - Montezuma - Phoenix mei

Bericht door kalaman »

je vraagt...wij draaien... :wink:
Bijlagen
Naamloos-1.jpg
Gebruikersavatar
sachasenne
Amerika-expert
Berichten: 6911
Lid geworden op: 03 mei 2007, 15:29
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Saoudi Arabie
Contacteer:

Re: Reis Pascal De Wilde: Phoenix - Montezuma - Phoenix mei

Bericht door sachasenne »

Zou Pascal niet over de noordelijke route spreken?
Ik kan me niet herinneren veel vorken te zijn tegengekomen.
Groetjes,
Carine
Patmanzzz
Amerikafan
Berichten: 187
Lid geworden op: 11 jan 2012, 14:42
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Re: Reis Pascal De Wilde: Phoenix - Montezuma - Phoenix mei

Bericht door Patmanzzz »

je bent veel te goed voor deze wereld :)

heb ik deze coördinaten ergens gemist of heb je deze zelf genoteerd?
Gebruikersavatar
kalaman
Amerika-expert
Berichten: 5546
Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 24
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Reis Pascal De Wilde: Phoenix - Montezuma - Phoenix mei

Bericht door kalaman »

sachasenne schreef:Zou Pascal niet over de noordelijke route spreken?
Ik kan me niet herinneren veel vorken te zijn tegengekomen.
Ik heb er mij ook over verbaasd. Maar als je ook naar CMC en BR gaat, dan rij je toch wel degelijk via de zuidelijke route.
De zuidelijke route waar je eigenlijk slechts 1 afslag hebt, enkel een Y-splitsing na 3,6 mijl, waar je gewoon de linkse weg neemt. Voor de rest is er geen enkele splitsing meer.
Laatst gewijzigd door kalaman op 24 mei 2013, 15:26, 2 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer