Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis charliend: LA - LV - SF - LA

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
charliend
Amerika-ontdekker

Reis charliend: LA - LV - SF - LA

Bericht door charliend »

Hoi

30 april vertrekken we! Hier ons reisschema:

- 30 april: aankomst LA
- 1 mei: Palm Springs
- 2 mei: Palm Springs > bullhead city (is lake havasu de moeite om door te rijden of beter de kortste weg nemen?)
- 3 mei: Bullhead > Flagstaff (met bezoek Sedona)
- 4 mei: Flagstaff > Tusayan (helicopter GC) en doorrijde naar Las Vegas
- 5 mei: LV
- 6 mei: LV > South lake Tahoe ( I know lange rit, maar we bereiden er ons voldoende op voor...)
- 7 mei: South lake tahoe > Sacramento
- 8 mei: Sacramento > San Francisco
- 9 mei: SF
- 10 mei: SF
- 11 mei: SF > Salinas
- 12 mei: Salinas > Santa Barbara
- 13 mei: Santa Barbara > LA
- 14 mei: LA
- 15 mei: LA
- 16 mei: LA
- 17 mei: LA
- 18 mei: LA > Parijs > Brussel :-)

Tips van harte harte welkom!! Er zullen mss veel mensen vinden dat we veel tijd in LA besteden... maar het is voor ons ook een beetje uitbollen in een eigen gehuurd huisje in Venice Beach!

Bedankt alleszins!
Yeehaw
Amerika-expert

Re: Reis charliend: LA - LV - SF - LA

Bericht door Yeehaw »

Er is niets in Bullhead City. je zou in Laughlin kunnen overnachten als je dat wil. Van Palm Springs is de route via Joshua Tree en Mojave National preserve veel aantrekkelijker dan via LHC maar dat is slechts mijn mening. Je kan ook van Palm Springs meteen naar Sedona rijden. Daar overnachten, Dan naar GCNP voor nog een overnachting en dan door naar Las Vegas. Flagstaff ligt niet echt dicht bij GC (90 minuten rijden)
Van las Vegas naar Lake Tahoe is wel erg veel in een dag. je wil toch graag door Death Valley NP rijden denk ik dus waarom al niet eerder gestopt bv in Mammoth Lakes of Lee Vining. Dan de volgende dag via Bodie naar Lake Tahoe. Waarom Sacramento? Wil je niet naar Yosemite? Tioga Pass zal nog dicht zijn maar van Lake tahoe kan je ook 88 nemen. Wel een omweg.
In Salinas heb je alleen het Steinbeck Museum en verder niets. Als je in 2 dagen van SF naar LA wil rijden zou ik overnachten in San Simeon of Cambria. En met 2 overnachtingen in Monterey/carmel en Cambria/Pismo beach. Dan even lunchen in Santa Barbara en PCH nemen via Malibu to Santa Monica/Venice.
Yeehaw
Cees A
Amerikakenner

Bericht door Cees A »

charliend schreef:Er zullen mss veel mensen vinden dat we veel tijd in LA besteden
Ik vind dat je vooral veel tijd besteedt aan autorijden.
Zo rij je bijvoorbeeld helemaal van Los Angeles naar de Grand Canyon voor alleen een helicoptervluchtje. :shock:
Om dit even in een Europees perspectief te zetten: Dat is van Utrecht naar Zurich rijden om even in een helicopter te zitten.
Over de (terug)rit van Las Vegas via lake Tahoe praten we dan nog maar even niet .........................

Het is duidelijk dat je meer een steden- dan een natuurparkenliefhebber bent. Daar is niks mis mee.
Aan de Californische kust liggen diverse aantrekkelijke steden waar je je best kunt vermaken ( San Diego, Los Angeles, Santa Barbara, San Francisco)
Waarom maak je geen rit langs deze steden ? Qua natuurparken en ter afwisseling kun je er dan Yosemite en Sequoia/Kings Canyon bij pakken.

Je kunt er, als je per se Las Vegas en Grand Canyon wil zien, ook een one-way van maken.
Starten in Los Angeles en eindigen in Las Vegas. Hoef je tenminste niet meer dat hele eind terug naar Los Angeles
charliend
Amerika-ontdekker

Bericht door charliend »

Hai

Bedankt voor jullie terechte opmerkingen!

We blijven overnachten in Laughlin, niet in Bullhead City, is een foutje van mij..

We zijn inderdaad meer stadsmensen dan natuurfreaks :-)
Het klinkt mss raar, maar wij zien het niet zo zitten om bvb een ganse dag te gaan wandelen in het bos (ookal is dit dan mss het schoonste bos op aard). We zijn ook gewoon geen kampeerders... Hopelijk kunnen jullie dit wat begrijpen. Vandaar dat we van Las Vegas meteen doorrijden naar Lake Tahoe... Wat ik daarbij wel zou overwegen is bvb idd Sacramento afblazen en 2 nachten aan Lake Tahoe verblijven? Wat denken jullie?

Ik ben er mij ook van bewust dat er in Salinas weinig te doen is, maar wel in de nabije omgeving toch? We vinden het belangrijk om de kust afgereden te hebben en doen idd LA, San Francisco en Santa Barbara uitgebreid aan. Salinas is eigenlijk meer een tussenstop om op het gemak de H1 te kunnen doen.

De Grand Canyon willen we gewoon gezien hebben... Het is de eerste keer Zuidwest Amerika en ook de eerste keer dat we een roadtrip doen.

Het zal misschien niet helemaal perfect in elkaar zitten, maar is ook een beetje zoeken natuurlijk...
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Als jij op je gemak highway 1 wil doen dan moet je juist niet in 1 dag van Monterey naar Santa Barbara rijden. Dan zal je of verder moeten rijden dan Monterey (Salinas) of de dag erna eerder stoppen dan Santa Barbara.
charliend
Amerika-ontdekker

Bericht door charliend »

Bedoel je dat het interessanter is om meer tijd door te brengen in Santa Barbara zelf dan bvb te stoppen in Monterey?
Eventueel dan te overwegen om rechtstreeks van SF naar Santa Barbara te rijden?
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Nee, ik bedoel dat de rit van Monterey naar Santa Barbara te lang is voor 1 dag als je dit via de kust doet en ook nog eens wil stoppen om dingen te bekijken.

Ik wil dus geen oordeel geven over welke stad mooier is en wat je moet doen. Je kan ook de kust overslaan en SF naar SB in 1 dag rijden via de 101. Maar als je via de kust wil, dan heb je twee dagen nodig voor SF naar SB. En dan is Salinas naar SB te lang voor 1 dag. Hou er rekening mee dat 's ochtends van Salinas naar Monterey file is en je hierdoor een half uur verliest, minimaal, wat de rit dus nog langer maakt. En hou er ook rekening mee dat je als verder rijdt dan Salinas op dag 1, je voor het donker bij San Simeon wil zijn omdat de weg niet heel erg prettig is, want onverlicht en een bochtige bergweg.
En het stuk tussen Monterey en San Simeon is het mooiste stuk om te bekijken.
charliend
Amerika-ontdekker

Bericht door charliend »

Okay thx, idd goed om weten dat dat het mooiste stuk is dan :)

Is South lake tahoe uberhaupt de moeite?
charliend
Amerika-ontdekker

Bericht door charliend »

Kortom, nu ik al jullie tips wat proberen in te passen heb, zit ik nog met een probleem...
Op weg van Las Vegas naar San Francisco... waar zouden jullie nog 1 à 2 tussenstops met overnachtingen inlassen?
Er zijn wellicht duizend en één mogelijkheden ...
Ems2012
Amerikakenner

Bericht door Ems2012 »

Als je de Grand Canyon alleen even gezien wilt hebben, zou ik er zeker niet zo'n stuk voor omrijden. Het zou dan makkelijker zijn om vanuit LA richting Vegas te gaan en daar een dagtocht (per klein vliegtuig, met landing in Tusayan + evt. de mogelijkheid om nog wat rond te kijken bij viewpoints in de GC) te nemen. Ik denk dat je er dan meer van gaat zien dan op de manier wat je nu hebt.
charliend
Amerika-ontdekker

Bericht door charliend »

Is voor ons inderdaad misschien de betere optie...
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Misschien wel een betere optie, maar dat kost wel een paar knaken als je naar Tusayan wilt vliegen vanaf LV.
Het klinkt mss raar, maar wij zien het niet zo zitten om bvb een ganse dag te gaan wandelen in het bos (ookal is dit dan mss het schoonste bos op aard). We zijn ook gewoon geen kampeerders... Hopelijk kunnen jullie dit wat begrijpen. Vandaar dat we van Las Vegas meteen doorrijden naar Lake Tahoe... Wat ik daarbij wel zou overwegen is bvb idd Sacramento afblazen en 2 nachten aan Lake Tahoe verblijven? Wat denken jullie?
Dan stel ik even een wedervraag, wat trekt je dan wel aan aan Lake Tahoe?
Wij zijn ook geen wandelaars die kilometers door een bos struinen, maar in 1.5 dag Yosemite hebben wij maar 1 wandeling van meer dan 1 uur gemaakt en voor de rest korte stops of wandelingetjes naar een waterval en dan weer door. Hetzelfde gold voor death valley. Bij highlights even stoppen en weer verder. Doorrijden zonder je auto uit te komen is zonde en het kost je ook nog zo'n 20 dollar per park voor jan met de korte achternaam.

check anders onderaan mijn bericht even mijn wordpress site en dan de reis van 2012, daar staan ook wat filmpjes op van bv death valley, yosemite, grand canyon ed.

De rit naar lake tahoe zou ik onderbreken rond Mammoth Lakes en dan hopen dat de Sonora pass of anders de 88 open is zoals Yeehaw aangaf.
charliend
Amerika-ontdekker

Bericht door charliend »

Goh ja Lake Tahoe lijkt me gewoon wel gemoedelijk en leuk, ook vanalles te doen met erg veel mooie natuur...
Als we van LV naar SLT rijden, zullen we wel vroeg genoeg vertrekken zodat we toch nu en dan eens kunnen uitstappen hoor...
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

190 door DV en us395 naar Lake Tahoe zijn wel heel mooie ritten hoor maar gewoon wat ver voor een dag. Je komt ook nog min of meer langs Bodie alhoewel daar nog wel sneeuw kan liggen. In Lake Tahoe kan je nog snowboarden als het meezit.....
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer