Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Royusa: van LA, via Las Vegas naar California, tips?

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Royusa
Amerika-newbie

Reis Royusa: van LA, via Las Vegas naar California, tips?

Bericht door Royusa »

Beste forumleden,

Ik en mijn vrouw (beide +/- 30 jaar oud) zullen in juni voor de eerste keer een reis door Amerika gaan maken. We hebben een vlucht en huurauto (midsize SUV) geregeld en nu kan de planning beginnen.
Via veel "google-zoekopdrachten" kwam ik bij dit forum uit, dus waarom niet een eigen topic openen en alle info bij elkaar vinden. Ik wil graag dat mensen met ervaring eens kijken en tips geven op onze planning.
Die planning is zojuist uit de losse pols geschreven en ik weet dus niet hoe uitvoerbaar/slim/logisch 1 en ander is, maar het is hoe ik met mijn beperkte kennis van de omgeving denk dat het wel zo'n beetje moet lukken.

-9 juni: Wij landen tegen 18u lokale tijd en halen dan onze auto op, hotel wordt nog gezocht, wellicht in de buurt van de luchthaven.
-10 t/m 11 juni had ik gepland om LA te verkennen, misschien een strand, Beverly hills, Hollywood en downtown LA
-12 juni naar Las Vegas rijden en avonds al wat van de omgeving te zien, eten en slapen.
-13 juni Las Vegas verder verkennen en beetje chillen, voor zover dat in zo'n stad kan :D
-14 juni naar Grand Canyon rijden, bezichtigen en daar overnachten
-15 t/m18 juni de meerdaagse rit naar San Francisco starten en ik denk de eerste dag zo'n beetje tot voorbij Death Valley rijden om te overnachten. Ik begreep dat Death Valley dan te warm is om echt te verblijven, maar ik weet niet tot waar ik kan rijden op 1 dag en waar dan slim/koeler is om te slapen, liefst ergens waar we 's avonds wat te doen hebben en waar we de dag erna iets kunnen doen, zodat we de dag erna weer een stuk verder kunnen rijden, weer wat kunnen bezoeken en de 3de dag van de rit ook weer iets bezoeken en dan rijden tot aan San Francisco. Tijdens die 3-daagse rit wil ik iig Yosemite park bezoeken, de watervallen en sequoia bomen zien.
Wij zijn geen echte wandelaars of natuurliefhebbers, maar wat wereldwonderen meepikken lijkt me een leuke afwisseling van de stedelijkheden verder tijdens deze reis.
-19 t/m 21 juni willen we San Fransico en de nabije omgeving verkennen.
-22 t/m 26 juni had ik gedacht om met diverse stops van San Francisco naar LA terug te rijden via de kuststrook om vervolgens de 26ste bij het vliegveld ergens te overnachten en 27 juni weer te vliegen.

Wij zijn voornemens om alleen de eerste en laatste nacht een hotel vooraf te boeken en verder te zien waar we op dat moment zijn en daar slapen. De planning is dus ook aan wijzigingen onderhevig tijdens de reis nog, maar ik wil een ruwe planning hebben en vooral een aantal "must see's" hebben om af te vinken. Wij zijn niet voornemens om Disney te bezoeken, wellicht de studio's ofzo, maar over het algemeen wil ik vooral de cultuur snuiven en gewoon in de bewoonde wereld vertoeven en daarnaast onderweg wat nationale parken meepikken!

Ik ben erg benieuwd wat de ervaringsdeskundige van het grove plan vinden, wellicht moet ik ergens een dag meer hebben, of ergens een dag minder. Ik wil het rijden an sich niet de overhand geven, elke dag moet er ook wat leven in de brouwerij zijn. Heel de trip moet redelijk op ons gemak zijn eigenlijk, als dat betekend dat ik iets moet weglaten, dan zij het zo.

Ik sta open voor tips, routes en alles wat jullie kunnen bedenken wat iets toe kan voegen aan de reis! Op deze manier kan ik de agenda realistisch en zo mooi mogelijk maken, voor een onvergetelijke reis.

edit: ik zie nu dat ik beter in "reizen algemeen" had kunnen posten...excuus hiervoor
eddepet71
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 22

Re: Trip van LA, via Las Vegas naar California, tips?

Bericht door eddepet71 »

Jouw rondje is heel standaard zodat je met info uit de reisgidsen en reisverslagen waarschijnlijk al je vragen al beantwoord zult zien.

Hou er rekening mee dat het op de bonnefooi reizen leuk maar soms ook frustrerend kan zijn. Vooral bij de highlights zitten de hotels snel vol of woeden last minute alleen maar duurder. Je kan overwegen om nu hotels te boeken. De meeste hotels (via de boekingsites) kun je tegenwoordig gratis annuleren tot 1 dag voor vertrek...kijk naar de voorwaarden.
Als je een laptop of tablet mee hebt kan je ter plekke nog wijzigen of annuleren.
Alvast veel plezier in de States.
Laatst gewijzigd door eddepet71 op 13 mar 2013, 19:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Kurt10
Amerikakenner
Partner van: Elskey
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis Royusa: van LA, via Las Vegas naar California, tips

Bericht door Kurt10 »

Je zou het bijvoorbeeld zo kunnen doen :

09/06 : Landen in LAX
10/06 : LA
11/06 : LA
12/06 : LA - LV
13/06 : LV
14/06 : LV - Grand Canyon
15/06 : Grand Canyon
16/06 : Grand Canyon - Death Valley ( via Kingman en Las Vegas maar dit is wel een pittige rit )
17/06 : Death Vally - Lone Pine
18/06 : Lone Pine - Yosemite ( via de Tioga Pass )
19/06 : Yosemite
20/06 : Yosemite - SF
21/06 : SF
22/06 : SF
23/06 : SF - Monterey
24/06 : Highway 1
25/06 : Highway 1
26/06 : Highway 1- Lax
27/06 : Terugvlucht

Zo zou je het bijvoorbeeld kunnen doen. Je kan ook een dag Highway 1 inruilen voor een extra dag Yosemite of om een extra dag te hebben voor het stuk tussen Grand Canyon en Lone Pine. Persoonlijk was ik gevlogen op LA en teruggevlogen vanuit Las Vegas.
http://usa2014kurtels.tumblr.com
https://www.youtube.com/watch?v=6ZhIrfaUi20
https://westcoastusa2016.wordpress.com/
2011: NY
2012: Zuidwesten
2013: NY+Noordwesten-zuidwesten
2014: NY+Florida
2015: Florida
2016: Zuidwesten
2017: Florida
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Als je naar Grand Canyon wil zou ik helemaal niet eerst naar Las Vegas gaan maar bv logeren in Kingman of zelfs in een dag rijden (ca 8-9 uur) van LA. Na GC rijd je naar Las Vegas, en daarna door Death Valley naar bv Lone Pine of Bishop.
Als je in parken als GC en Yosemite wil logeren heb je een reservering nodig.
Yeehaw
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik zou het ook zoals Yeehaw aangeeft doen, eerst naar de GC rijden en dan terug via Las Vegas.

In 3 dagen van de GC naar Yosemite en het park gezien hebben is flink doorkachelen trouwens.
Royusa
Amerika-newbie

Bericht door Royusa »

Yeehaw schreef:Als je naar Grand Canyon wil zou ik helemaal niet eerst naar Las Vegas gaan maar bv logeren in Kingman of zelfs in een dag rijden (ca 8-9 uur) van LA. Na GC rijd je naar Las Vegas, en daarna door Death Valley naar bv Lone Pine of Bishop.
Als je in parken als GC en Yosemite wil logeren heb je een reservering nodig.
Yeehaw
Kijk dergelijke tips kan ik iets mee, wellicht inderdaad slim om in Kingman te logeren, naar grand canyon gaan en dan daarna naar Las Vegas...overwegen waard, we komen er op de terugweg toch weer langs. Voor mij zijn wel de steden als Las Vegas en San Francisco belangrijker dan de natuur, die pik ik mee omdat ik er toch ben.

Ik wilde inderdaad op de bonnefooi gaan omdat we vanuit verschillende hoeken hoorden dat er overal voor weinig geld geslapen kon worden als je niet te veel eisen steld. mede om deze tips heb ik het hier gepost, wellicht dus toch slim om alvast hotels vast te leggen die eventueel te cancelen zijn...anderzijds wil ik niet te vast volgens een schema reizen, meer volgens een route. Stel dat ik de parken toch meer bijzonder blijk te vinden en de steden tegen vallen, dan wil ik dat kunnen ruilen voor elkaar...

Is het overigens niet te warm in juni om in Death Valley te overnachten? Ik had zelf het idee dat ik daar zo snel mogelijk doorheen moest zien te komen en terug in de bewoonde wereld gaan slapen. Maar ik weet niet of dat qua afstanden wel kan überhaupt
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Royusa schreef: Is het overigens niet te warm in juni om in Death Valley te overnachten? Ik had zelf het idee dat ik daar zo snel mogelijk doorheen moest zien te komen en terug in de bewoonde wereld gaan slapen. Maar ik weet niet of dat qua afstanden wel kan überhaupt
Er is natuurlijk airco overal, dus je hebt weinig last van de warmte. Ik vind het heel bijzonder om daar een overnachting mee te maken, en als je er overnacht zie je het park tijden de mooiste uren.
Wij zijn er al regelmatig midden in de zomer geweest, zie onze reisverslagen.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer