Reis eggepie1: rondreis LA naar San Francisco

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
eggepie1
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 27 jan 2013, 23:37
Aantal x V.S. bezocht: 6

Reis eggepie1: rondreis LA naar San Francisco

Bericht door eggepie1 »

Hallo, wij gaan deze zomer een rondreis maken vanaf Los Angelos naar San Francisco. We gaan via San Diego, Palm Springs, Needles Williams naar de Grand Canyon. Daarvandaan naar Tuba City, Kayenta , naar Monument Valley, Dan via Bryce Canyon naar Las Vegas, Yosimeti en dan naar San Francisco.
We hebben 29 overnachtingen. Ik heb gehoord dat je makkelijk een motel kan vinden onderweg.
Nu wil ik wel voor Los Angelos en San Francisco airport een hotel van te voren regelen. Waar in Los Angelos kan ik het beste een redelijk gerpijst hotel/motel vinden. Ik heb begrepen, dat het niet altijd erg veilig is om ion LA te zijn. We komen 20.30 uur aan dus wil niet te lang hoeven rijden. Ook willen we zo'n vier nachten hier verblijven of is dit te lang? San Diego en Las Vegas denken we ook 3 nachten te blijven en in San Francisco of er net naast ook 4 nachten. Voor de rest 1 of 2 nachten.
Het is niet de bedoeling in Las Vegas te gaan gokken, maar puur om te kijken. is dan 3 nachten te lang?
Ik heb zoveel vragen, maar stel deze maar als eerste, kan de est later volgen
Eggepie
Cees A
Amerikakenner
Berichten: 904
Lid geworden op: 09 sep 2012, 10:49

Re: Rondreis LA naar San Francisco

Bericht door Cees A »

eggepie1 schreef:Ik heb gehoord dat je makkelijk een motel kan vinden onderweg.
Dat klopt. ............ Tenminste, buiten de nationale parken. Wil je per se IN zo'n nat.park slapen, dan moet je lang van tevoren reserveren.
Mijn mening: hotels buiten nationale parken hebben een betere prijs/kwaliteit verhouding. Je hebt een beter hotel voor (veel) minder geld.
Denk bij hotels buiten de parken bv aan Tusayan bij Grand Canyon en El Portal bij Yosemite


Waar in Los Angeles kan ik het beste een redelijk gerpijst hotel/motel vinden. Ik heb begrepen, dat het niet altijd erg veilig is om in LA te zijn.
Kijk eens bij Expedia of Hotels.com. Keus genoeg in hotels en voor ieder wat wils.
Bedenk wel dat LA een grote en uitgestrekte stad is met 12 miljoen inwoners. Het kost je via de grote weg (zonder file) al meer dan anderhalf uur om LA te doorkruisen van N naar Z
Zoals iedere grote stad heeft LA inderdaad ook z'n mindere buurten, maar die herken je (net als in iedere grote stad) zo


We komen 20.30 uur aan dus wil niet te lang hoeven rijden.
Tja, dan zul je toch iets in de omgeving van het vliegveld moeten zoeken

Ook willen we zo'n vier nachten hier verblijven of is dit te lang?
Voor mij zou het veeeeeeel te lang zijn. Ik heb persoonlijk helemaal niks met LA. Maar als je van plan bent wat pretparken en studios te bezoeken heb je wel min. 3 dagen nodig

San Diego en Las Vegas denken we ook 3 nachten te blijven en in San Francisco of er net naast ook 4 nachten. Voor de rest 1 of 2 nachten.
In deze plaatsen zijn 3 nachten echt geen overbodige luxe. San Diego, Las Vegas en San Francisco zijn veel leukere plaatsen dan LA.

Het is niet de bedoeling in Las Vegas te gaan gokken, maar puur om te kijken. is dan 3 nachten te lang?
Nee hoor, er zijn buiten dat gokken nog heel veel andere dingen te doen
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7945
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Rondreis LA naar San Francisco

Bericht door Pete.Z »

Let op dat er genoeg motels zijn, maar een plek in de parken zal moeilijk zijn als je niet nu al boekt.
4 dagen LA zou voor mij drie dagen te veel zijn, en hetzelfde gaat op voor Las Vegas.
Als je voor beide steden twee nachten reserveert is dat genoeg voor een goeie indruk.San Diego zou ik juist makkelijk een week kunnen blijven, SF ook.

Wat nuttig is voor motels en hotels boeken is een iPad of andere tablet mee en met b.v. Hotels.com de dag zelf of een dag ervoor iets zoeken in de plaats waar je die avond wilt stoppen, dat geeft vaak de beste prijzen.
eggepie1
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 27 jan 2013, 23:37
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Rondreis LA naar San Francisco

Bericht door eggepie1 »

Dank jullie wel voor de reacties. Ik heb goed begrepen dat lA niet erg bijzonder is. Dus dan lijkt me 2 a 3 dagen meer dan voldoende inclusief bezoekm aan een van de pretparken. Misschien is een verblijf in noord LA een goede optie, zie ik er ook veel van als ik naar San Diego ga.
Idd een tablet mee heb ik al gehoord. Heb er ook speciaal al een aangeschaft voor deze reis. Ga er wel thuis al apps opzetten om zo snel een site te vinden. En bedankt voor de tip voor goede alternatieve hotels voor na de parken.
En nog even deze nieuwe vragen.
Er is een skywalk gekomen bij de Grand Canyn. Ik vind de toegangsprijs best wel aan de hoge kant. Maar misschien is het wel erg de moeite waard. Heeft iemand er al een bezoek aan gebracht. De prijs is $29,99 voor enkel entree , maar je hebt ook een ticket voor een excursie met drie uitzichtsplekken, bezoek aan de skywalk en een mael voor $79,99 pp. Is dit het waard? of kan ik beter zeld lekker gaan rijden en op bepaalde plekken uitstappen?
Hoe is een rondvlucht met een helikopter boven de grand Canyon? De (hoge) prijs waard?
We willen heel graag een motor huren. Op onze route gaan we oook een stuk over de route 66 rijden. Deze route een stuk verder richting denver zouden we heen en terug op de motor willen doen, om dan weer onze weg te vervolgen met de auto, naar de Grand Canyon. Heeft iemand dit al eens gedaan en is dit een leuk stuk om te rijsen, of kunnen we dit beter in San Francisco doen?

Alvast weer bedankt voor de reacties.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Rondreis LA naar San Francisco

Bericht door PSVwally »

Skywalk.... niet doen!! Ga naar de south of North rim, dus zoals Cees al aangaf, bv Tusayan. Dat is veel mooier namelijk.

Ik vind LA dan wel weer een geweldige stad. Of althans, steden. Alle bezienswaardigheden liggen redelijk verspreid itt San francisco en Las Vegas. Ik ga er dit jaar opnieuw 2.5 dag doorbrengen.
Hoogtepunten die je als tourist wel wilt zien zijn hollywood boulevard. Griffith Obs (met vanuit daar een mooi zich op LA en op het hollywood sign),Rodeo Drive, Sunset Boulevard, Venice Beach (overdag), Santa Monica ('s avonds) en een Pretpark (universal, knottsberry farm, Six Flags Magic Mountain, of Disneyland natuurlijk). Met het verkeer daar heb je daar echt wel minimaal 2 dagen voor nodig.
In noord LA zit je eigenlijk altijd wel 'veilig'. Wij zaten overigens de 1e keer LA in Hollywood City Inn. Kost weinig, met ontbijt en gratis parkeren. Ligt 200m lopen van een metrostation dat langs Capitol Record building, Hollywood blvd, het oude Kodac Theathe van de oscars en verder ook nog langs Universal komt. Ook ligt Griffith observatory en Griffith Park op nog geen 10min rijden. In zuid LA is het wat 'onveiliger'. Maar als je die buurten ook niet opzoekt gebeurd je denk ik weinig.
Zo zou ik in San Francisco de wijken Tenderloin en Mission in de avond en nachturen proberen te mijden.

Overigens zou ik ook zo nog een keer 3 dagen of meer in Las Vegas door kunnen brengen (wordt maar 1 dag deze keer), daar is ook genoeg te zien en te doen en niet alleen op of rond de strip. Bezoek zeker ook Fremont Street!
Tim&hanne
Amerika-ontdekker
Berichten: 70
Lid geworden op: 17 jan 2012, 20:14

Re: Rondreis LA naar San Francisco

Bericht door Tim&hanne »

meningen verschillen uiteraard... !

3 nachten LA vind ik zeker niet teveel, het is een reusachtige stad waar vanalles te beleven valt... wij bleven er vorig jaar 4 nachten om onze reis af te sluiten en dat was echt zeer leuk. ideaal hotel als uitvalsbasis: hollywood orchid suites! daar hebben ze ook veel info over wat in de stad te doen is, welke films er spelen, etc. Check vooral ns het 'all about LA topic' hier!

3 nachten LV vind ik ook zeker niet teveel, maar dat is ook weer persoonlijke voorkeur. hou je van decadentie, shoppen, eten, gokken,... dan ben je in LV aan het juiste adres. je moet het ns meemaken.

3 nachten SF is ook een minimum, ook heel veel te zien en te doen.

Helicoptervlucht boven GC deden wij met Papillon. Dit deden we omdat we geen tijd hadden voorzien voor een grote wandeling in de GC en omdat we de reusachtigheid niet konden vatten... dus hebben vlucht de dag zelf, ongepland, gereserveerd. was wel leuk, maar het blijft abstract vind ik. helicoptervlucht op zich is al een hele belevenis natuurlijk. zeker omdat ik naast de piloot zat :-)

veel plezier, dat wordt een zalige reis!!
eggepie1
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 27 jan 2013, 23:37
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Rondreis LA naar San Francisco

Bericht door eggepie1 »

Dank jullie wel voor alle adviezen en tips. Ik laat het wel over mij heenkomen. Denk toch maar 4 nachten in LA te blijven ook ivm het bezoek aan pretparken.
las Vegas zien we nog wel. Die hotels hoeven nog niet te worden vastgelegd. LA wel
Daarover heb ik dan nog wel een vraagje. Ik zie op verschillende sites beoordeling over hotels. De buurten zijn niet echt veilig, rare buurten, liever nit 's avonds de straat op. Is het echt zo heftig en waar kan ik dan als beste een hotel zien te vinden. Ik ben niet van plan de hoofdprijs te betalen voor een verblijf van 4 nachten.
Ik wil max. 300 voor 4 nachten betalen en dit is mogelijk heb ik al gezien, maar dan weet ik niet of ik in de veilige buurt zit. Ik hoop dat iemand mij hierover nog iets meer kan vertellen.
Groetes en vast weer tot ziens hier.
Eggepie
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Rondreis LA naar San Francisco

Bericht door PSVwally »

Als je dan erbij zegt welk hotel en waar het ligt dan had je nu misschien al wel wat info gehad.

Ik ben het met Tim en of Hanne eens wat betreft de steden. Aan de andere kant kan ik me van LA wel voorstellen dat je het na 1 of 2 keer wel gezien hebt. Het is zo ontiegelijk groot, geen echt stadshart en alle bezienswaardigheden liggen over een groot gebied verspreid. Ter vergelijking: Los Angeles County heeft een oppervlakte van 12.308 km² en dan tellen we San Bernardino, Riverside, Ventura en Orange niet mee. De gemeente Rotterdam heeft de grootste oppervlakte van Nederland en is ongeveer 320km² ( wel 33% water) en voor de volledigheid Eindhoven 90km² :wink:
Doordat er heel weinig hoogbouw is en er qua OV ook niet veel keus is pakt iedereen de auto. Dus wat krijg je met die miljoenen inwoners...files! Let vooral ook goed op de jonge blondines met al dan niet opgepompte boezem die met 1 hand hun telefoon kunnen bedienen, met de andere make-up op kunnen doen en met hun knieen proberen de auto recht te houden. Mede te herkennen aan een auto waar ze ongeveer rechtop in kunnen staan.

Zoals Cees ook al aangaf heb je overal wel slechte wijken. Op het 1e uur na (vervelende gps die ons in het donker alle kanten op stuurde behalve naar het noorden) toen we ergens verdwaald waren in Inglewood. Nu heb ik het persoonlijk niet op die Tupac sjaaltjes om het hoofd mensen in het donker en die liepen er toch een flink aantal rond, dus alle deuren dicht. Maar opzich geen problemen ofzo verder toen ik een beetje doorkreeg waar ik heen moest.
Verder eigenlijk in heel LA weinig mistroostigheid gezien. Je ziet wel zo nu en dan een zwerver, vooral rond de boulevard van Santa Monica liepen er vrij veel, maar ik heb me in LA geen moment onveilig gevoeld.
In San Francisco overigens ook niet, maar daar zagen we veel meer zwervers. Ook zijn we met de hop-on-off bus door Tenderloin gereden en dat is denk ik de meest weemoedige wijk in Zuidwest Amerika die ik gezien heb. Heel veel rotzooi op straat, alles is wat grauwer. Werd ook verteld op het verhaaltje in de bus dat dit vooral in het donker geen plek voor 'white people' is. Of het bangmakerij is geweest of niet, ik had al voor ze het zeiden zoiets van dit is iets wat ik van west europa niet ken. Al vind ik wat plekken tegen Parijs aan ook vrij armoedig. Overigens daarna nog in in Tuba City en Kayenta geweest, heb niet het idee dat dat bruisende steden zijn, maargoed.

Het onveiligst in Amerika heb ik me gevoeld in Opa Locka in Miami. Ik wist al dat ik daar niet heen moest, maar door een stomme fout (miles en km's en even de hersens niet laten werken) nam ik een afslag waardoor ik compleet verkeerd reed en daar groeit gewoon gras op het beton op straat. Als er dan een stuk of 20 volgetattoeerde latinos naar je staan te kijken slik je ook wel even. Volgens mij heette de weg waar ik op reed en dus stom afsloeg ook nog iets van ali baba avenue ofzo...Maargoed, je gaat erheen om leuke dingen te doen en als je sommige wijken gewoon niet opzoekt heb je er ook geen last van.

Ik heb altijd mijn twijfels bij beoordelingen. Natuurlijk lees ik ze ook. Maar wij mensen hebben nogal de neiging om klachten op te schrijven en als het goed is....dan schrijven we geen beoordeling. Vooral bij die vertaalde beoordelingen lach ik me vaak rot. Ook heb je medewerkers van hotels die expres enorm positieve reacties plaatsen. Lees erdoor en kijk wat de meestenoemde klachten zijn. Is het echt alleen maar negatief, dan trek je conclusies natuurlijk.
eggepie1
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 27 jan 2013, 23:37
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Rondreis LA naar San Francisco

Bericht door eggepie1 »

Dank je wel.
Ik ben idd ook in Miami per ongeluk eens door een slechter bekend staande buurt gereden. Het enige wat ik toen hoopte is dat mijn auto het bleef doen en ik zo snel mogelijk weer eruit zou zijn. Niet speciaal kijken naar de mensen werkt ook goed en af en toe groeten.
Ik ga het dus wel zien in LA. Heb inmiddels een hotel in Hollywood geboekt voor de eerste drie dagen en als ik nog langer wil blijven verkassen we gewoon naar het zuiden van LA in de buurt van Anaheim om daar misschien nogmaals naar Disney te gaan, en anders direct door naar San Diego.
Ik heb inmiddels begrepen dat mijn schema dat ik heb gemaakt een aankomst op vrijdag in Las Vegas aangeeft en dat dit zo'n goede zet is ivm de dure weekend tarieven, dus misschien kan ik deze ene dag minder inzetten om daar iets eerder aan te komen. In mijn schema heb iok ook al een dag weg gestreept ivm een andere bestemming waar ik een overnachting had gepland en een dag, waar bijna niets te doen is. Zo kom ik dan waarschijnlijk al op donderdag in Las Vegas aan. Ach ik zie het allemaal wel En ook de reacties bij enkele hotels vind ik echt raar. Zeker als ik kijk naar reviews op hotels waar ik ook ben geweest en daar echt helemaal niets in herken. Maar wanneer alle reviews aangeven dat het er niet goed is, dan ga ik er wel vanuit,
Ik ga het zien.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Rondreis LA naar San Francisco

Bericht door PSVwally »

Ik heb je routeschema bij de routekaartjes gezien en ik denk dat je idd echt nog wel wat dagen kunt omgooien/missen. Vooral rond route66, waar je 3 dagen over doet zou je er zo al 2 kunnen schrappen.
Dit stuk bedoel ik dus.
17 juli Needles ð Oakman
Oakman ð Kingman
18 juli Kingman ð Hackberry
19 juli Hackberry ð Seligman
Seligman ð Williams
20 juli Williams
21 juli Williams ð Grand Canyon
Grand Canyon ð Tuba City
Wat me wel opvalt is dat je Zion en Page overslaat en echt amper tijd neemt in de nationale parken en heel veel tijd aan de steden, maar je rijdt wel het rondje via de parken om de Grand Canyon heen zeg maar. Is dat een bewuste keuze?

Ik bedoel, je gaat op zo'n dag als deze weinig van Yosemite zien hoor
30 juli Lone Pine ð Lee Vining
Lee Vining ð Merced
Gebruikersavatar
Ingrid1958
Amerikakenner
Berichten: 726
Lid geworden op: 30 okt 2010, 18:03
Aantal x V.S. bezocht: 14
Locatie: Tilburg

Re: Rondreis LA naar San Francisco

Bericht door Ingrid1958 »

Leuk dat je ook San Diego aandoet, dat lees je niet al te vaak, vaak wordt SD overgeslagen omdat het toch net een beetje uit de richting ligt, maar ik vind een oh zo leuke stad.
Ben in de gelegenheid geweest om er 5 weken te "wonen"en heb t er super gehad. Veel plezier met jullie trip
1982 Florida
2005 -2020 Atlanta / Florida (4x) / California (2x/ NYC (3x) / DC / Deep South / New England


http://www.flyingtothewest.waarbenjij.nu
Gebruikersavatar
Nathalie21
Amerikakenner
Berichten: 509
Lid geworden op: 02 jan 2012, 10:56
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Rondreis LA naar San Francisco

Bericht door Nathalie21 »

Ingrid1958 schreef:Leuk dat je ook San Diego aandoet, dat lees je niet al te vaak, vaak wordt SD overgeslagen omdat het toch net een beetje uit de richting ligt, maar ik vind een oh zo leuke stad.
Ben in de gelegenheid geweest om er 5 weken te "wonen"en heb t er super gehad. Veel plezier met jullie trip
Wij hebben het ook gedaan, vonden het heerlijk om in San Diego te komen na 3 dagen LA. San Diego heeft een andere, relaxte sfeer.
We hebben er genoten en waren er graag nog wat langer gebleven.
2012: Californië, Arizona, Utah en Nevada
2014: Florida (en LA)
2015: Nevada, Arizona en Utah
2018: Florida
2019: New York en Westkust Florida
2024: Florida
The world is a book, and those who do not travel read only one page.
Gebruikersavatar
wookie
Amerikafan
Berichten: 152
Lid geworden op: 21 nov 2012, 23:47
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Rondreis LA naar San Francisco

Bericht door wookie »

Ik snap het ergens niet hoezo iemand niets aan L.A. vind, volgens mij is er geen enkele stad met zo'n uiteenlopende dingen om te zien/doen, en als je aan de westkust zit, moet je toch wel één van de beaches van L.A. doen volgens mij....mja, is natuurlijk ieder zijn eigen mening, een vriend van mij vond ook niets aan L.A. maar zij zijn er ook maar een dag of zo geweest, en het weer was toen niet al te goed. Voor ons is L.A. en dan vooral Santa Monica en Venice de hoofdreden om de westkust boven de oostkust te kiezen!
Afbeelding
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Rondreis LA naar San Francisco

Bericht door PSVwally »

Ieder zn eigen ding natuurlijk. Wat als je nou niet van strand houdt? Ik vermaak me ook prima in LA, maar ik kan me voorstellen dat anderen, vooral als je er al eens geweest bent, dit fileknelpunt snel willen verlaten. San diego heeft ook mooie stranden.

:offtopic: @wookie Puur strandtechnisch raad ik je dan eens aan om naar Curacao of Aruba te gaan....misschien kijk ik er anders tegenaan, maar daarbij verbleken de stranden van LA en Miami Beach.
eggepie1
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 27 jan 2013, 23:37
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis eggepie1: rondreis LA naar San Francisco

Bericht door eggepie1 »

Hallo,
Ik ben steeds meer aan het puzzelen geslagen om zo een goede reis te hebben waarin het meeste te zien is in mijn tijd dat ik er ben. Ik zal waarschijnlijk wel minder lang doen over het stuk route 66, heb idd gezien dat het daar bijna allemaal hetzelfde is, dus dan maar langer in de buurt van de parken en zal ik ook misschien zion en Page gaan aandoen.Wordt dan een andere aangepaste route. Ik ben er nog niet uit.
Ik ga iig niet de sky-walk doen, heb idd meerdere reacties al gehoord daarover die zeggen dat je beter zelf kun rijden en dan alles net zo goed ziet. Voor de helikoptervlucht bekijken we het ter plekke wel. Ook het motor rijden op de oude route 66 zal waarschijnlijk wel vervallen. Leek ons erg leuk, maar nu we meerdere beelden hebben gezien van de wegen en de omgeving lijkt het ons toch minder leuk dan hier op de bank bedenkend.
Gelukkig heb ik nog even de tijd om nog wat dingen uit te zoeken en heb gelukkig een hele goed kennis die vaak in de USA is geweest ( ook in die omgeving) en hij kan mij ook weer goed helpen.
Ik heb nog een vraag: wij gaan uiteraard ook weer naar de outlet. Is er een in LA? zo jaar waar? (hoef ik alvast minder bagage in te pakken) en wie weet nog goede outlet centra?

Bedankt alvast weer voor de reacties ik heb er heel veel aan.
Gebruikersavatar
Nathalie21
Amerikakenner
Berichten: 509
Lid geworden op: 02 jan 2012, 10:56
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Rondreis LA naar San Francisco

Bericht door Nathalie21 »

PSVwally schreef:
:offtopic: @wookie Puur strandtechnisch raad ik je dan eens aan om naar Curacao of Aruba te gaan....misschien kijk ik er anders tegenaan, maar daarbij verbleken de stranden van LA en Miami Beach.
Nou inderdaad, de stranden van Aruba zijn echt prachtig!
2012: Californië, Arizona, Utah en Nevada
2014: Florida (en LA)
2015: Nevada, Arizona en Utah
2018: Florida
2019: New York en Westkust Florida
2024: Florida
The world is a book, and those who do not travel read only one page.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42085
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis eggepie1: rondreis LA naar San Francisco

Bericht door Martin & Marianne »

Waarom zet je niet hier eerst je route neer in plaats van een routekaartje aan te vragen? Dat laatste doe je het beste als je route definitief is.

Ik heb de route die je daar hebt geplaatst even hieronder neergezet.

8-jul Amsterdam - Los Angeles
9-jul Los Angeles
10-jul Los Angeles
11-jul Los Angeles
12-jul Los Angeles - San Diego
13-jul San Diego
14-jul San Diego
15-jul San Diego - Palm Springs
16-jul Palm Springs - Needles
17-jul Needles - Kingman
18-jul Kingman - Hackberry
19-jul Hackberry - Wiliams
20-jul Wiliams
21-jul Wiliams - Tuba City
22-jul Tuba City - Monument Valley
23-jul Monument Valley - Torrey
24-jul Torrey - Bryce
25-jul Bryce - Las Vegas
26-jul Las Vegas
27-jul Las Vegas - Las Vegas
28-jul Las Vegas - Death Valley
29-jul Death Valley - Lone Pine
30-jul Lone Pine - Merced
31-jul Merced - Monterey
1-aug Monterey
2-aug Monterey - San Francisco
3-aug San Francisco
4-aug San Francisco
5-aug San Francisco
6-aug San Francisco - Amsterdam
7-aug Amsterdam

Het valt me op dat je heel veel tijd voor de steden uittrekt, en ook voor het stuk van San Diego naar de Grand canyon en dat je veel moois laat liggen, zoals Paul al schreef.
Williams is een leuke plaats, maar niet zo handig als uitvalsbasis voor de GC. Kijk eens op http://www.grandcanyonlodges.com voor de mogelijkheden in het park.
Waarom Tuba City? En waarom Merced? Je kunt ook dichter bij Yosemite overnachten, voor SF heb je nog voldoende tijd.
Ik zou toch wel iets gaan reserveren, zeker bij de parken; het is echt niet zo dat je overal makkelijk iets kan vinden. Iets annuleren is makkelijker dan aan het eind van de dag nog iets moeten zoeken.

Marianne
eggepie1
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 27 jan 2013, 23:37
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis eggepie1: rondreis LA naar San Francisco

Bericht door eggepie1 »

Ik heb mijn reis zo goed als klaar gepland. Mijn tickets zijn binnen, maar nu zie ik dat we maar 1 koffer mee mogen nemen. Nu is dat voor de heenweg niet zo'n probleem, maar op de terugweg heb ik meestal een tweede koffer. Nu is het niet heel duur om een tweede koffer in te checken, maar nu vertelde een aantal mensen mij dat dit vanuit de USA niet nodig is, omdat je dan wel twee koffers pp mag hebben. Ik heb op internet ernaar gezocht, ook op Amerikaanse sites, maar kan daar niets over vinden.
Weet iemand hoe dit nu precies zit?


Ik hoop dat iemand mij dit kan vertellen hoe heet nu echt zit. Ook bij de reisorganisatie hebben ze enkel de bagage gegevens, zoals ik ook heb gekregen.

Bedankt weer
Ellen
Cees A
Amerikakenner
Berichten: 904
Lid geworden op: 09 sep 2012, 10:49

Re: Reis eggepie1: rondreis LA naar San Francisco

Bericht door Cees A »

Bagageregels kunnen verschillen per luchtvaartmaatschappij, maar bij de meeste maatschappijen mag je op vluchten naar Amerika 1 koffer van 23 kg (50 lbs) gratis inchecken.
Voor een 2e (en 3e) koffer moet betaald worden. Hoeveel dat is scheelt ook weer per maatschappij.
Kijk voor bagageregels en eventuele kosten voor extra koffers op de site van de maatschappij waarmee je vliegt.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer