Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis manhattan: Wie kan helpen met ideeën voor een route?
Reis manhattan: Wie kan helpen met ideeën voor een route?
Hai
2 jaar geleden zijn mijn vriend voor het eerst naar Amerika geweest en dat is ons super goed bevallen. We zijn helemaal weg van reizen door Amerika en willen dit jaar weer gaan. 2 jaar geleden hebben we de route denver - rocky mountains - arches np - monument valley - grand canyon - las vegas - death valley - yosimite np - sf - highway 1 - LA.
Dit jaar willen we de volgende plekken bezoeken, las vegas (vonden we echt geweldig en willen we wel 4-5 dagen zijn, hebben de vorige x maar erg weinig gezien), zion np, antilope canyon - grand canyon - san diego .. We zijn er alleen niet uit waar we het beste kunnen beginnen/eindigen en hoelang we overal ongeveer moeten zijn. We hebben ongeveer 2,5 week hier de tijd voor.
Hebben jullie wat ideetjes voor ons?
2 jaar geleden zijn mijn vriend voor het eerst naar Amerika geweest en dat is ons super goed bevallen. We zijn helemaal weg van reizen door Amerika en willen dit jaar weer gaan. 2 jaar geleden hebben we de route denver - rocky mountains - arches np - monument valley - grand canyon - las vegas - death valley - yosimite np - sf - highway 1 - LA.
Dit jaar willen we de volgende plekken bezoeken, las vegas (vonden we echt geweldig en willen we wel 4-5 dagen zijn, hebben de vorige x maar erg weinig gezien), zion np, antilope canyon - grand canyon - san diego .. We zijn er alleen niet uit waar we het beste kunnen beginnen/eindigen en hoelang we overal ongeveer moeten zijn. We hebben ongeveer 2,5 week hier de tijd voor.
Hebben jullie wat ideetjes voor ons?
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Re: Wie kan ons helpen met wat ideeen voor een route.
Al eens bij het topic van de routekaartjes gekeken? Daar staan zoveel routes vermeld dat je vast wel een indruk kunt krijgen voor een leuk rondje. Verder kan ik je aanraden op zoek te gaan naar reisverhalen van medeforummers, ook daarmee doe je heel veel ideeën op.
Bedenk ook dat je niet persé in dezelfde stad hoeft te eindigen als waar je begon. Je kunt bijv. heel goed beginnen in Phoenix en eindigen Los Angeles.
Roland
Bedenk ook dat je niet persé in dezelfde stad hoeft te eindigen als waar je begon. Je kunt bijv. heel goed beginnen in Phoenix en eindigen Los Angeles.
Roland
Met het lijstje dat je opgeeft lijkt met Los Angeles - Las Vegas de meest voor de hand liggende optie.
Je zet LA niet in je lijstje, maar van daaruit ben je snel in San Diego.
LA
San Diego
Johua Tree
Grand Canyon
Page (Horseshoe Bend - Antelope)
Bryce Canyon
Zion
Las Vegas
Ik zet Vegas op het einde, maar je kunt het uiteraard ook gewoon omdraaien.
Voor LA en Bryce vind je al een impressie op http://kokomode.wordpress.com/, de rest volgt.
Met 2,5 week heb je hiermee ruim voldoende, maar je kunt ook meer of minder doen.
groetjes,
Christophe
Je zet LA niet in je lijstje, maar van daaruit ben je snel in San Diego.
LA
San Diego
Johua Tree
Grand Canyon
Page (Horseshoe Bend - Antelope)
Bryce Canyon
Zion
Las Vegas
Ik zet Vegas op het einde, maar je kunt het uiteraard ook gewoon omdraaien.
Voor LA en Bryce vind je al een impressie op http://kokomode.wordpress.com/, de rest volgt.

Met 2,5 week heb je hiermee ruim voldoende, maar je kunt ook meer of minder doen.
groetjes,
Christophe
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Hmm 2,5 week is, als je 3 dagen voor de vluchten rekent en 4 of 5 dagen Vegas wilt doen, eigenlijk maar 9 of 10 dagen. Misschien vanaf San Diego (minimaal 2 dagen daar) in 2 dagen naar Zion, dan 2 dagen daar, dan een dag Bryce, dan nog een ochtend bryce en via scenic route 12 naar Capitol Reef. Dan de andere dagen naar en in Vegas doorbrengen?
Andere optie is vliegen naar Phoenix, via sedona, bryce, zion, las Vegas, San Diego.
Je kunt zoveel kanten op, alleen met zoveel dagen Vegas en je een beetje beperkt, maargoed t is ook een leuke aparte stad.
Andere optie is vliegen naar Phoenix, via sedona, bryce, zion, las Vegas, San Diego.
Je kunt zoveel kanten op, alleen met zoveel dagen Vegas en je een beetje beperkt, maargoed t is ook een leuke aparte stad.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je zou in LA of in San Diego kunnen beginnen en in Phoenix of Las Vegas eindigen. Misschien kun je ideeën opdoen uit mijn 2011-verslag; toen had ik 12 dagen voor een route van LA naar Phoenix.
Marianne
Marianne
Re: Reis manhattan: Wie kan helpen met ideeën voor een route
dit is wat we nu opgesteld hebben
24-07 vlucht aankomst san Diego avond
25-07 san diego
26-07 san Diego – onderweg strand palm springs - los angeles
27-07 los angeles anaheim?
28-07 los angeles universal
29-07 los angeles strand
30-07 los angeles - kingman
31-07 kingman – grand canyon
1-08 grand canyon
2-08 grand canyon - page
3-08 page – bryce canyon
4-08 bryce canyon
5-08 bryce canyon – zion np
6-08 zion np
7-08 zion np – valley of fire
8-08 valley of fire – las vegas
9-08 las vegas
10-08 las vegas
11-08 las vegas
12-08 las vegas
13-08 las vegas
14-08 ?
we weten nog niet of we tot de 13e of de 14e gaan. Als we tot de 14e gaan gaan we nog ergens een dagje bijplakken. Bij dit schema moet ik zeggen dat we niet enorme hikers zijn. (we zijn mensen die ook van in de auto rijden houden haha.) Bij page wil ik wel antelope canyon zien, en in zion een stukje van de narrows.
wat vinden jullie van dit schema en waar adviseren jullie om hotels al te boeken?
24-07 vlucht aankomst san Diego avond
25-07 san diego
26-07 san Diego – onderweg strand palm springs - los angeles
27-07 los angeles anaheim?
28-07 los angeles universal
29-07 los angeles strand
30-07 los angeles - kingman
31-07 kingman – grand canyon
1-08 grand canyon
2-08 grand canyon - page
3-08 page – bryce canyon
4-08 bryce canyon
5-08 bryce canyon – zion np
6-08 zion np
7-08 zion np – valley of fire
8-08 valley of fire – las vegas
9-08 las vegas
10-08 las vegas
11-08 las vegas
12-08 las vegas
13-08 las vegas
14-08 ?
we weten nog niet of we tot de 13e of de 14e gaan. Als we tot de 14e gaan gaan we nog ergens een dagje bijplakken. Bij dit schema moet ik zeggen dat we niet enorme hikers zijn. (we zijn mensen die ook van in de auto rijden houden haha.) Bij page wil ik wel antelope canyon zien, en in zion een stukje van de narrows.
wat vinden jullie van dit schema en waar adviseren jullie om hotels al te boeken?
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Dan zou ik zowieso een dag San Diego erbij plakkenBij dit schema moet ik zeggen dat we niet enorme hikers zijn.
- Kokopelli
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 25
- Contacteer:
Aangezien je aangeeft dat jullie geen hikers zijn, zou ik een nacht Grand Canyon minder doen.
Kun je die weer ergens anders gebruiken, inderdaad bijv voor San Diego. Maar je zou ook via Joshua Tree NP kunnen rijden naar Kingman.
Kun je die weer ergens anders gebruiken, inderdaad bijv voor San Diego. Maar je zou ook via Joshua Tree NP kunnen rijden naar Kingman.
In 2025 weer naar Florida.
Reisverslag Zuidwesten September 2024 > reisverslagen
Reisverslag Zuidwesten September 2024 > reisverslagen
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als jullie geen enorme hikers zijn, waarom dan een volle dag Grand Canyon? Misschien toch een paar korte wandelingen? Dat is wel de beste manier om iets van een park te zien. Voor de Narrows zul je ook een stuk moeten lopen (de Riverside walk) voor je aan de Narrows kunt beginnen.
Voor Bryce is geen volle dag nodig, zeker als je niet gaat wandelen. Ik zou een overnachting in Monument valley toevoegen, tussen de GC en Page. Misschien een extra overnachting in Page als je wilt varen of relaxen aan Lake Powell?
Als je van SD naar LA rijdt en naar het strand wilt kom je niet langs Palm Springs. waarom zou je daar langs willen? Je kunt in Anaheim overnachten voor Disneyland; is vaak goedkoper dan in LA en het scheelt je heen en weer rijden en parkeerkosten. Zie voor LA en Anaheim eens ons 2008-verslag.
Ik zou de meeste plaatsen gaan boeken, en de Grand Canyon zo snel mogelijk. In de steden zal het niet echt nodig zijn, maar het is niet prettig om ter plekke te moeten rondrijden om iets te zoeken dus het is wel handig om dat toch kort van te voren vast te leggen.
Marianne
Voor Bryce is geen volle dag nodig, zeker als je niet gaat wandelen. Ik zou een overnachting in Monument valley toevoegen, tussen de GC en Page. Misschien een extra overnachting in Page als je wilt varen of relaxen aan Lake Powell?
Als je van SD naar LA rijdt en naar het strand wilt kom je niet langs Palm Springs. waarom zou je daar langs willen? Je kunt in Anaheim overnachten voor Disneyland; is vaak goedkoper dan in LA en het scheelt je heen en weer rijden en parkeerkosten. Zie voor LA en Anaheim eens ons 2008-verslag.
Ik zou de meeste plaatsen gaan boeken, en de Grand Canyon zo snel mogelijk. In de steden zal het niet echt nodig zijn, maar het is niet prettig om ter plekke te moeten rondrijden om iets te zoeken dus het is wel handig om dat toch kort van te voren vast te leggen.
Marianne
Grand canyon vonden we wel erg mooi en zouden we nu gewoon rustig willen doen. Monoment valley zijn we al geweest, horseshoe bend ook. Miscchien kan ik er anders nog een stop bij in doen naar sedona voor de rock slide, lijkt me ook wel erg leuk.
We willen best een eindje lopen maar niet dat we erg snel moeten zijn. Ik heb de samaria kloof op kreta gelopen en dat was echt een ramp, slechte paden die best steil waren en je moest het binnen een bepaalde tijd doen, die alleen te doen was als je snel kon lopen. Ik ben soms best sloom haha. We zijn 2 jaar geleden naar de delicate arch gelopen en dat viel te doen maar was af en toe nog best een klim vond ik. (kwam misschien ook omdat het op een gegeven moment enorm hard regende) Veel zwaarder dan dat wil ik niet doen.
strand en palm springs moet een , tussenstaan. We weten nog niet welke van die 2. Voor disney kunnen we indd voor een hotel in anaheim kiezen.
Wat zijn leuke dingen om in San diego te doen? Van de grote steden zijn we alleen daar nog niet geweest.
We willen best een eindje lopen maar niet dat we erg snel moeten zijn. Ik heb de samaria kloof op kreta gelopen en dat was echt een ramp, slechte paden die best steil waren en je moest het binnen een bepaalde tijd doen, die alleen te doen was als je snel kon lopen. Ik ben soms best sloom haha. We zijn 2 jaar geleden naar de delicate arch gelopen en dat viel te doen maar was af en toe nog best een klim vond ik. (kwam misschien ook omdat het op een gegeven moment enorm hard regende) Veel zwaarder dan dat wil ik niet doen.
strand en palm springs moet een , tussenstaan. We weten nog niet welke van die 2. Voor disney kunnen we indd voor een hotel in anaheim kiezen.
Wat zijn leuke dingen om in San diego te doen? Van de grote steden zijn we alleen daar nog niet geweest.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als ik je zo beluister zitten een paar leuke, korte wandelingen er dus wel in.
Kijk eens op mijn wandelsite voor een overzicht per park, met lengte, hoogteverschil etc erbij.
Marianne

Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 3 Reacties
- 537 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne