Reis Amanda1986: Heel ver vooruitkijken naar 2014

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Amanda1986
Amerika-ontdekker
Berichten: 67
Lid geworden op: 03 jun 2012, 12:17

Reis Amanda1986: Heel ver vooruitkijken naar 2014

Bericht door Amanda1986 »

Hoi mede-forummers,

In 2012 al heel blij een topic aangemaakt want in 2013 zou die rondreis er komen.
Echter helaas bracht het werk van mij en mijn reispartner de plannen aan het wankelen.
Zouden we onze baan houden ja/nee? Om nu zolang vrij te gaan vragen niet zo handig even de inzet tonen aan de werkgever. En ja we hebben de bezuinigingen overleeft! Ikzelf werk nu wel ietsje minder maar in deze tijd geen klagen.
Er word nu weer vooruitgekeken naar 2014. En nu staat er meer vast dan vorig jaar want de werkgevers zijn op de hoogte van de plannen en hebben toestemming gegeven. Was het plan voor 2013 nog 5 weken nu is het zeker 6 weken hebben we te besteden!

Nu heb ik veel aan mijn vorige topic gehad hoor dus eenieder die toen meegedacht heeft alsnog bedankt alle tips zijn meegenomen! Ben bezig geweest met het bedenken van de route maar naast mijn broer/reispartner heb ik niemand om mijn enthousiasme mee te delen. Want kom op september 2014 hoe ver is dat!

Dus kom mijn route droppen om even feedback te krijgen wat kan anders, wat is handiger, wat kan beter of is het goed zo. Of misschien zijn er nog leuke tips, weetjes of dingen om echt niet te missen.

Over dit duo dat de reis gaat ondernemen. Ikzelf dus ben tegen die tijd alweer 28 en mijn broertje dan pas 25. Bijkomend voordeel van een jaartje later gaan: geen underage fee voor de autohuur! Ja een huurauto dat is het plan in combi met hotels. Een tentje dat willen we niet, liever iets luxer. Geen 5 sterren echt niet motels zijn prima indien ze netjes/schoon bekent staan. Hoewel we de nationale parken waarschijnlijk prachtig vinden kunnen we helaas niet teveel zwaar wandelen.
Broer heeft een zwakke knie wat soms met periodes veel pijn doet. Eerder al geopereerd helaas geen oplossing voor de pijn geweest. Lopen gaat wel maar 3 uur over ongelijk terrein lopen is wat anders dan in een stad. Dus in de route ligt de nadruk meer op de steden maar mochten er toch wandelingen zijn die niet super veel van je eisen dan hoor ik dat graag. Dat is nog iets waar ik me in moet verdiepen.

Genoeg getikt bij deze de route!

Dag 1 Amsterdam - New York
Dag 2 New York
Dag 3 New York
Dag 4 New York
Dag 5 New York
Dag 6 New York - Los Angeles
Dag 7 Los Angeles - San Simeon
Dag 8 San Simeon - Monterey
Dag 9 Monterey
Dag 10 Monterey - San Francisco
Dag 11 San Francisco
Dag 12 San Francisco
Dag 13 San Francisco
Dag 14 San Francisco - Yosemite National Park
Dag 15 Yosemite National Park
Dag 16 Yosemite National Park- Mammoth Lakes
Dag 17 Mammoth Lakes - Death Valley
Dag 18 Death Valley - Las Vegas
Dag 19 Las Vegas
Dag 20 Las Vegas
Dag 21 Las Vegas
Dag 22 La Vegas - Zion National Park
Dag 23 Zion National Park
Dag 24 Zion National Park - Bryce Canyon
Dag 25 Bryce Canyon - Moab
Dag 26 Moab
Dag 27 Moab
Dag 28 Moab - Monument Valley
Dag 29 Monument Valley - Page
Dag 30 Page - Grand Canyon
Dag 31 Grand Canyon - Laughlin
Dag 32 Laughlin - Palm Springs
Dag 33 Palm Springs - San Diego
Dag 34 San Diego
Dag 35 San Diego
Daf 36 San Diego - Los Angeles
Dag 37 Los Angeles
Dag 38 Los Angeles
Dag 39 Los Angeles
Dag 40 Los Angeles
Dag 41 Los Angeles - Amsterdam

Delen waar ik over twijfel gaan we er vanaf dag 28 t/m 33 niet te hard doorheen.
Reden voor San Diego is 1 dag Seaworld en 1 dag stad/Zoo/USS Midway.
Moab als uitvalsbasis voor Arches en Canyonlands beide 1 dag.
Los Angeles is sowieso 1 dag Disney en 1 dag Universal andere 2 dagen stranden/stad/studio tour
Las Vegas omdat we houden van uitgaan plus broer is autofreak rijd hier al regelmatig rondjes op diverse circuits dus ja die daar moet ook getest worden en daar ook de schietbaan op.
Monterey een gehele dag ivm whale watching tour en het aquarium en auto's volgens broer?
San Francisco heeft veel dagen omdat ik dat in mijn vorige topic aangeraden kreeg. Alcatraz sowieso.
New York omdat ik dat gewoon graag wil.
Laughlin twijfel ik over het is puur een break in de lange rit naar Palm Spring maar echt een plek om te zien? Misschien een ander idee?

Ik kijk uit naar jullie reacties en sorry alvast als je denkt die gek september 2014 zo ver weg!

Groetjes Amanda
lovely_laura
Amerikakenner
Berichten: 711
Lid geworden op: 22 sep 2008, 13:59
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Zoetermeer

Re: Reis Amanda1986: Heel ver vooruitkijken naar 2014

Bericht door lovely_laura »

Ik vind het een mooie route! Ik zou misschien alleen een dagje minder San Francisco doen en een dagje meer Yosemite.
Yosemite is een heel groot park maar een voordeel is dat er in de valley allemaal shuttle busjes rijden zodat je relatief weinig hoeft te wandelen.
En Dan heb je nog Mariposa grove en glacier point wat toch weer een stukje rijden is.

Een groot deel van de vakantie pret is de voorpret dus wat maakt het uit dat het nog zo lang duurt geniet ervan en je bent hier vast niet de enige! :mrgreen:

Gr. Laura
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis Amanda1986: Heel ver vooruitkijken naar 2014

Bericht door PSVwally »

Je zou van de Grand Canyon ipv Laughlin ook via een omweg naar lake Havasu kunnen rijden. Rij dan vanaf Seligman over route 66 via Kingman - Oatman naar Topock naar de 95 en dan nog een stukje naar Lake Havasu. Als je broer zo'n autogek is (in de goede zin van het woord) zal dit wel goed vallen. Ik zou overigens ook een dag SF of LA eraf halen en een dag meer Yosemite inzetten, of de volle dag Monterey eruit halen en na de whalewatch tour naar SF rijden.

Verder een mooie trip hoor.
Gebruikersavatar
Yeehaw
Amerika-expert
Berichten: 9644
Lid geworden op: 15 aug 2006, 10:36

Re: Reis Amanda1986: Heel ver vooruitkijken naar 2014

Bericht door Yeehaw »

Bryce-Moab is een lange dag en veel te zien onderweg bv ut12 en Capitol reef NP. Ik zou hier een overnachting toevoegen in Torrey. Als je in Page de Colorado Riverraft wil doen zou ik hier ook een nacht extra blijven.
gastxyz

Re: Reis Amanda1986: Heel ver vooruitkijken naar 2014

Bericht door gastxyz »

Mooie route!

Ipv Laughlin zou je ook Kingman als overnachting kunnen kiezen (stukje van Route 66 meepakken vanaf Grand Canyon -> Williams, Seligman, Hackberry, etc.).
Laughlin was wel apart om te zien als een soort klein-Las Vegas, maar ik voelde mij er niet op m'n plek. Wel goedkoop overnachten.

Las Vegas -> Zion. Vergeet vooral niet Valley of Fire SP over te slaan!
Amanda1986
Amerika-ontdekker
Berichten: 67
Lid geworden op: 03 jun 2012, 12:17

Re: Reis Amanda1986: Heel ver vooruitkijken naar 2014

Bericht door Amanda1986 »

Thnx voor alle reactie's! Eens tijd gehad het eens goed te lezen.
Of eindelijk de griep ten boven heerlijk 4 dagen en 5 nachten aan je bed gekluisterd! Begin eindelijk helder te worden zegmaar!

Extra dag Yosemite ipv San Francisco lijkt me prima. Ipv Laughlin wat anders lijkt me prima. Prijzen wat betreft overnachten ik wil graag gemiddeld op 75 euro pp pn uitkomen. Naar route te rijden precies heb ik nog niet gekeken maar dat lijkt me wel wat voor mijn broer. Die maakt zich altijd pas op het laatste moment druk. Dus als ik zeg in september wil ik de eerste dingen gaan boeken kijkt hij er in augustus wel eens naar.

Extra dag tussen Bryce - Moab. En extra dag Page? Waar trek ik dat dan weer van af? Nooit tijd genoeg. Maar de baas heeft vermeld dat ik zo lang op vakantie mag als ik wil indien het niet in de schoolvakanties valt. Dacht dat er 6 weken tussen de zomer en herfstvakantie vielen maar misschien zijn het er 7! Bedoel de vliegtickets zijn het duurst in autohuur een paar dagen extra merk je vast niet? En nu dacht ik ivm benutten van de tijd te gaan vliegen op een zondag maar miss is een maandag of dinsdag goedkoper!

Weer van alles om over na te denken? Thnx!
lovely_laura
Amerikakenner
Berichten: 711
Lid geworden op: 22 sep 2008, 13:59
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Zoetermeer

Re: Reis Amanda1986: Heel ver vooruitkijken naar 2014

Bericht door lovely_laura »

Wat heerlijk dat je zo lang kunt gaan!! Ik zou niet teveel nieuws in je route doen als je extra tijd hebt maar wat langer de tijd nemen voor de dingen die je nu al gepland hebt.
Je kan San Francisco zo laten en gewoon een extra dagje Yosemite doen.
Als je nog extra dingen wilt bezoeken raad ik Sedona aan. Wij vonden het echt prachtig daar!!

Zie dat je 4 dagen in Los angeles hebt gedaan ook om naar het strand te gaan. Wij zijn vorig jaar naar San Diego geweest en vonden het strand daar juist heerlijk!
Wij zijn naar La Jolla geweest en hebben ons daar heerlijk vermaakt en was een erg mooi strand!

Veel beterschap nog en succes met plannen! (mijn man is net zoals jouw broer dus ik ben ook altijd degene die al het werk doet :wink: )

Gr. Laura
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10175
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: Reis Amanda1986: Heel ver vooruitkijken naar 2014

Bericht door Hockey »

Amanda1986 schreef:Reden voor San Diego is 1 dag Seaworld en 1 dag stad/Zoo/USS Midway.
1 dag voor stad/Zoo en Midway red je niet. Vanwege de openingstijden. Midway verdient een paar uur. Ben je daar als ze opengaan dan ben je zo rond 13.00 uur klaar (kan ook later) als je goed rondkijkt. Dan een half uur naar de Zoo, met wat vertraging met auto ophalen en wellicht lunch kan dit zo 14.00 uur worden dat je binnen bent bij de Zoo. Dat wordt te krap, de Zoo is een van de mooiste ter wereld.
Amanda1986
Amerika-ontdekker
Berichten: 67
Lid geworden op: 03 jun 2012, 12:17

Re: Reis Amanda1986: Heel ver vooruitkijken naar 2014

Bericht door Amanda1986 »

Vroeg vertrekken uit Palm Springs dan kan de Midway smiddags al bezocht worden. Mochten die 7 weken misschien lukken dan kan daar een dag bij. Indien we moeten kiezen dan de Zoo.
Laura&Edwin
Amerikakenner
Berichten: 627
Lid geworden op: 28 aug 2012, 07:56
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: in het Groene Woud

Re: Reis Amanda1986: Heel ver vooruitkijken naar 2014

Bericht door Laura&Edwin »

Ikzelf zou, naast alle adviezen hier, ook wat langer in Page blijven. Maar dat hangt af wat je daar wil gaan doen. Er is meer dan genoeg te zien en te doen, zoals Antelope Canyon, maar hou je daar ook van? Ikzelf zou deze dag van Los Angeles afhalen.

En voor €75 pppn overnachten moet zeker lukken. Dat is rond $200 per nacht.
Onze vakantie in 2019 (Orlando)
Onze reis in 2018 (AZ - UT - NV - CA)
Onze reis in 2016 (AZ-NM-TX)
De blog van onze reis in 2014

Als je droomt over een donut is dat een droom, geen donut. Als je droomt over reizen, dan reis je al
Amanda1986
Amerika-ontdekker
Berichten: 67
Lid geworden op: 03 jun 2012, 12:17

Re: Reis Amanda1986: Heel ver vooruitkijken naar 2014

Bericht door Amanda1986 »

Page is inderdaad voor de Antelope Canyon bedoeld. Dat is de nr1 activiteit daar voor ons.
Even bekijken met m'n broer wat hij graag wilt. Dit punt is geen must voor mij als we die activiteit maar kunnen doen.

Van de week als ik weer fit ben even de collega's ondervragen of de basis en middelbare scholen de schoolvakanties voor 2014 bekend hebben. Als je internet en regio midden aanhad dan heb ik 7 weken. Echter scholen individueel wijken soms af. Dus hopen. Van de werkgever mag ik zolang weg als de collega's het ook goed vinden. Nou die worden al zo gek van mij nu al.... En bij m'n broer gaan er collega's ook 8/9 weken naar Australië dus ook daar zal het kunnen.
Maar je weet maar nooit. Dus ik denk over beide opties na. September dit jaar moet ik gewoon een route hebben.
Amanda1986
Amerika-ontdekker
Berichten: 67
Lid geworden op: 03 jun 2012, 12:17

Re: Reis Amanda1986: Heel ver vooruitkijken naar 2014

Bericht door Amanda1986 »

Inmiddels 7 weken voor elkaar kunnen krijgen bij de werkgever en collega's! Route dus aangepast aan de hand van de tips!
Op het laatst veel dagen LA maar dit is voor universal en de Disney parken. Het plan is een combiticket voor 1 dag Seaworld SD, 1 dag SD Zoo, 2 dagen Universal en 3 dagen Disney. Dus al 5 dagen zoet in LA en dan 2 dagen voor stad/strand.
Tips weer welkom uiteraard!

Dag 1 Amsterdam - New York
Dag 2 New York
Dag 3 New York
Dag 4 New York
Dag 5 New York
Dag 6 New York - Los Angeles
Dag 7 Los Angeles - San Simeon
Dag 8 San Simeon - Monterey
Dag 9 Monterey
Dag 10 Monterey - San Francisco
Dag 11 San Francisco
Dag 12 San Francisco
Dag 13 San Francisco
Dag 14 San Francisco - Yosemite National Park
Dag 15 Yosemite National Park
Dag 16 Yosemite National Park
Dag 17 Yosemite National Park- Mono Lake
Dag 18 Mono Lake - Death Valley
Dag 19 Death Valley - Las Vegas
Dag 20 Las Vegas
Dag 21 Las Vegas
Dag 22 Las Vegas
Dag 23 Las Vegas - Zion National Park
Dag 24 Zion National Park
Dag 25 Zion National Park - Bryce Canyon
Dag 26 Bryce Canyon - Torrey
Dag 27 Torrey - Moab
Dag 28 Moab
Dag 29 Moab
Dag 30 Moab - Monument Valley
Dag 31 Monument Valley - Page
Dag 32 Page
Dag 33 Page - Grand Canyon
Dag 34 Grand Canyon - Kingman
Dag 35 Kingman - Palm Springs
Dag 36 Palm Springs - San Diego
Daf 37 San Diego
Dag 38 San Diego
Dag 39 San Diego
Dag 40 San Diego - Los Angeles
Dag 41 Los Angeles
Dag 42 Los Angeles
Dag 43 Los Angeles
Dag 44 Los Angeles
Dag 45 Los Angeles
Dag 46 Los Angeles
Dag 47 Los Angeles
Dag 48 Los Angeles - Amsterdam
Gebruikersavatar
Yeehaw
Amerika-expert
Berichten: 9644
Lid geworden op: 15 aug 2006, 10:36

Re: Reis Amanda1986: Heel ver vooruitkijken naar 2014

Bericht door Yeehaw »

Je gaat een prachtige reis maken en zo lekker lang!
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis Amanda1986: Heel ver vooruitkijken naar 2014

Bericht door PSVwally »

7 weken is jaloersmakend :thumbup:
lovely_laura
Amerikakenner
Berichten: 711
Lid geworden op: 22 sep 2008, 13:59
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Zoetermeer

Re: Reis Amanda1986: Heel ver vooruitkijken naar 2014

Bericht door lovely_laura »

Ziet er goed uit! :thumbup:
Amanda1986
Amerika-ontdekker
Berichten: 67
Lid geworden op: 03 jun 2012, 12:17

Re: Reis Amanda1986: Heel ver vooruitkijken naar 2014

Bericht door Amanda1986 »

Inmiddels naar september aan het uitkijken omdat dan de eerste overnachtingen geboekt gaan worden!
Nu mezelf nog steeds aan het vermaken met wat er allemaal op het forum staat zo leuk.
Maar nu heb ik dus weer een vraag is het waard en doenbaar om er nog een nacht Mesa Verde tussen te krijgen.
Alles is mogelijk maar ben over de route tevreden zoals hij nu lekkerrelax. Volgens mij geen vliegwerk zegmaar.

Mijn idee was om een dag LA te skippen. Heb daar zegmaar 7.5 dag nu. Daarvan 3 voor de 2 Disney parken en 1 voor universal. (Southern Californië Pass inclusief Seaworld San Diego en San Diego Zoo) Is 2.5 dag genoeg voor LA? Of niet naar Mesa Verde gaan en het op 3.5 dag houden!
Aan het begin zitten we ook 1 nacht in La maar dat is smiddags aankomen vanuit NY, auto ophalen, inkopen doen en vroeg naar bed om de volende dag vroeg op weg te gaan. Ik neem dan ook aan dat we hier geen tijd overhouden voor LA zelf.

Mesa Verde zou ik dan tussen Moab en Monument Valley zetten. De overnachting zou dan zijn in Mesa Verde Fair View Lodge dus ondanks 1 overnachting zou je toch veel van Mesa Verde kunnen zien. Vooral balcony house lijkt me mooi en avontuurlijk!

De vraag is dus wel of niet Mesa Verde? En zo ja zet ik hem dan goed neer in de route? Pak ik hiervoor geen kostbare tijd van LA af en ga ik mezelf teveel willen laten doen? Ik wil alles goed mogelijk ervaren binnen de tijd die ik ervoor heb. Daarom deze vraag en alvast bij voorbaat dank voor het meedenken!
Laatst gewijzigd door Amanda1986 op 23 mei 2013, 15:29, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis Amanda1986: Heel ver vooruitkijken naar 2014

Bericht door PSVwally »

Ik zou eigenlijk Disney gewoon een dag per park aanhouden.
Je hebt in principe tijd zat om mesa verde erbij te doen.

Afhankelijk van je vliegtijden hoeft het overigens niet zo te zijn dat je laat in LA aankomt. Zit nog altijd 3u tijdsverschil tussen NY en LA namelijk. Aangezien je geen douaneformaliteiten hebt is het koffer halen en naar de autohuur. Boodschappen doen zal echt ook geen uren duren, dus je zou echt nog wel een wandelingetje kunnen maken. Ligt er een beetje aan waar je zit.
Amanda1986
Amerika-ontdekker
Berichten: 67
Lid geworden op: 03 jun 2012, 12:17

Re: Reis Amanda1986: Heel ver vooruitkijken naar 2014

Bericht door Amanda1986 »

Disney hoeft voor mij ook niet perse 3 dagen. Kreeg echter van velen de tip omdat we toch Seaworld, SD Zoo, Universal en Disney wouden aandoen om dan eens te kijken naar de Southern Californië Pass. Mooie combi maar 3 dagen Disney dus.
Ga wel even uitzoeken hoe met 2 dagen Disney de kosten zullen gaan worden. Misschien wel de pass maar dan 1 dag niet gaan is goedkoper dan andere acties? Weer wat om uit te zoeken!

Nog niet eens bedacht dat we geen last hebben van de douane! Wat fijn scheelt vast veel tijd. Verder natuurlijk nog geen idee van vliegtijden maar wens is wel vroeg uit NY te vertrekken. Wens is zoals ik er nu in sta 9 uur sochtend vliegen. Of het mogelijk weet ik niet maar zal vast wel maar dat komt nog wel. Ga er ook wel vanuit dat we wel wat kunnen zien maar een rit langs de stranden is misschien wel te hoopvol ingesteld? Waar te overnachten dat nog niet echt bekeken. In eerste instantie zeg ik aan de goede kant van LA zegmaar. De eerste dag rijden is naar San Simeon. Dus richting die kant zegmaar en niet dat je bijna de gehele stad moet doorrijden om eruit te komen. Is dit een goede gedachte? Of gewoon meer centraal gaan zitten zodat je die "halve" dag al wat meer meekrijgt van de stad?

Wil nu gewoon de route afmaken zegmaar zodat straks de nationale parken gelijk geboekt kunnen worden. We willen graag in alle parken slapen vandaar. Al het andere heeft niet zoveel haast maar de datums voor die overnachtingen moeten dan dus wel bekend zijn. Misschien ben ik een echte controlfreak dat ik in september al overnachtingen wil vastleggen maar ja zo ben ik nu eenmaal. Plus ik weet waar ik wil slapen heb het geld ervoor over dus wil niet de kans lopen dat als ik later boek het vol zit.

Dus bij nogmaals dank voor het lezen van mijn soms lange reacties en vragen maar ik ben er heel blij mee dat mensen dit doen en dan ook nog de moeite nemen om te reageren! Mede door jullie adviezen durf ik het wel aan alles zelf samen te stellen, te boeken en kritisch te zijn en dat voor mijn eerste verre reis!
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis Amanda1986: Heel ver vooruitkijken naar 2014

Bericht door PSVwally »

Zorg dat je niet geobsedeerd raakt he. het voorwerk is vaak leuk en leerzaam, maaraf en toe moet je het ook even langs je neerleggen.

De vluchttijd van NY naar LA is volgens mij gemiddeld zo'n 4,5 tot 5 uur, dan de 3u tijdsverschil eraf. Dus als je om 9u zou vliegen sta je tussen 1130 en 1200 bij het autoverhuurbedrijf.
Amanda1986
Amerika-ontdekker
Berichten: 67
Lid geworden op: 03 jun 2012, 12:17

Re: Reis Amanda1986: Heel ver vooruitkijken naar 2014

Bericht door Amanda1986 »

Niet geobsedeerd hoor eerder verslaafd! :lol: Soms tijden er niet mee bezig en dan ineens weer volop zoals nu. Wissel het dus gezond af! Nu was het ineens omdat mijn broer (reisgenoot) er nu ook wel meer van wou weten en met vragen kwam.

Genoeg tijd bij aankomst uit NY voor LA dus! Top die tijd gaat we vast goed benutten!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer