Reis JohnS: 16 dagen, SF, Page, R66, LA. En verder?

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
JohnS
Amerika-ontdekker
Berichten: 53
Lid geworden op: 12 okt 2012, 22:28
Aantal x V.S. bezocht: 14
Locatie: Sint Maarten

Reis JohnS: 16 dagen, SF, Page, R66, LA. En verder?

Bericht door JohnS »

Beste mensen,
Net nieuw maar al ruime tijd aan het lezen op dit forum. Ondanks alle info toch een verzoek om advies.
Op 30 maart naar/aankomst avond in SF; op 16 april vertrek LA; ticket is al geboekt. Mijn plan is: 2 dagen SF (met ov/fiets/lopend), auto ophalen en meteen stad uit. Waar ik in elk geval naar toe wil is Page (hobbyfotograaf, vandaar). Indien nodig blijf ik daar een dag hangen als weer of licht te slecht zijn. Ook wil ik een stukje Route 66 rijden (Seligman, Kingman in elk geval). Dat zijn de "musts". In LA dacht ik twee dagen door te brengen om "even" langs wat bekende plekken te rijden (o.a. Mulholland Drive). Dag minder SF of LA is ok. Auto moet terug op 16 april, net voor vertrek vanaf LAX rond 13.00 u.

Mijn idee is een rondje SF, Highway 1, "dwars doorsteken" ri Fresno of Bakersfield, door of langs Kings Sequoia naar Death Valley*, dan richting LV, evt Bryce, Page, evt Mon Valley.
*Las Vegas zal ik ongetwijfeld langskomen, leuk voor wat foto's ('s avonds) of handig om te overnachten, maar geen must/highlight voor mij.
Van Page langs de GC (ik weet het": grotendeels beperkt ivm weer), iets zuidelijk, dan weet westelijk, deel route 66 langs Seligman, maar niet tot Barstow, maar weer zuidelijk door Joshua Tree.
Weet westelijk ri Palm Springs (nee, geen stop) en van daar ri LA.

Is dat te realiseren in pakweg 12 a 13 dagen? Welke onderdelen evt schrappen of juist behouden?
Ter info: ik rijd alleen met auto, stel niet al te hoge eisen aan onderkomen in dit geval en kan redelijke afstanden per dag afleggen.

Vast bedankt voor het meedenken!
John
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19591
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis JohnS: 16 dagen, SF, Page, R66, LA. En verder?

Bericht door PSVwally »

Dat is een flinke ronde voor dat aantal dagen.

Let wel even op de dat je niet 'door' sequoia en kings canyon NP naar death valley kan, maar dat je echt zuidwaarts eronderdoor moet. Verder heb je ook daar in maart/april nog kans op sneeuw.

Seligman-Kingman is niet zo heel speciaal voor route66, Seligman zelf vonden wij het enige afwijkende eigenlijk, en het binnenrijden van Kingman. Het echte route66 gevoel heb je blijkbaar tussen Kingman-Oatman en Needles. Wij sloegen in Kingman af naar Las Vegas dus heb zelf geen ervaring op dat stuk.

Qua route vind ik het een beetje vreemd dat je eigenlijk begint in San Francisco. Vooral als je daar ook nog 1 dag van zou opofferen. Yosemite en Seki rij je voorbij en eigenlijk offer je daar 2 dagen voor op om in Death valley te komen. Als je die 2 parken overslaat had je beter in SF kunnen eindigen. Maarja, dat is nu niet zo.

Wij zijn trouwens vanuit Furnace Creek in 1 ruk naar Page gereden (even omgereden via de las vegas strip) en je bent dan met het uur tijdsverschil tegen een uur of 18 in Page. Als je mooie foto's wilt maken zou ik trouwens valley of fire ook even bezoeken.
Gebruikersavatar
johan1973
Amerikakenner
Berichten: 1197
Lid geworden op: 20 jul 2007, 10:57
Contacteer:

Re: Reis JohnS: 16 dagen, SF, Page, R66, LA. En verder?

Bericht door johan1973 »

30/3. aankomst SF
31/3. SF
01/4. SF
02/4. SF - Monterey - San Simeon
03/4. San Simeon - Morro Bay - Bakersfield
04/4. Bakersfield - Death Valley (Furnace Creek Ranch)
05/4. Death Valley - Las Vegas
06/4. Las Vegas - Valley of Fire SP - Springdale (Zion NP)
07/4. Springdale - Bryce Canyon NP
08/4. Bryce Canyon NP - Page
09/4. Page
10/4. Page - Monument Valley
11/4. Monument Valley - Grand Canyon
12/4. Grand Canyon - Williams - Seligman - Hackberry - Kingman
13/4. Kingman - Sitgreaves Pass - Oatman - Needles - Amboy (Roy´s Cafe, Amboy Crater) - Twentynine Palms
14/4. Twentynine Palms - Joshua Tree - LA
15/4. LA
16/4. vertrek LAX
17/4. aankomst

Kings Sequoia kan nog grotendeels afgesloten zijn, dus misschien maar overslaan.
Een uitstekende tijd voor Death valley. Probeer ondanks de kosten in het park te overnachten en boeken is wel nodig. Meer info over Death Valley in dit topic.
Valley of Fire is een juweeltje voor fotografie.
In Zion en Bryce kun je nog sneeuw hebben. Ook mooi voor foto's.
Rond Page is heel veel te zien. Daar kun je makkelijk een paar dagen zoet mee zijn.
Even ten noorden van Monument Valley heb je nog: Moki Dugway, Muley Point, Valley of the Gods, Mexican Hat Rock. Mexican Hat heeft ook lodging.
Vanaf Needles kun je ook via Searchlight, Nipton en Kelso (Depot, Sand Dunes) door Mojave Preserve naar Amboy rijden. Dan kom je wat later bij Joshua Tree.
Overigens zijn rond Bastow ook nog wel Route66 highlights , zoals Bagdad Cafe in Newberry Springs en Peggy Sue´s Diner bij Yermo.
Tank nog een keer in Kingman, de brandstof in Needles is minstens een $1 /gallon duurder.
Twentynine Palms zit bij de ingang van Joshua Tree met motels e.d. Wanneer je het park bij noord binnengaat en bij west weer uit, dan kom je langs de mooiste plekken.
Wanneer je de smaak te pakken hebt, dan kun je een volgende keer hopelijk langer.

Johan
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19591
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis JohnS: 16 dagen, SF, Page, R66, LA. En verder?

Bericht door PSVwally »

Top, mooie route. Als las vegas je echt niet boeit zou ik vanuit death valley al doorrijden naar Zion (dan wel even via de strip rijden voor wat foto's natuurlijk en daarna Valley of fire) En dan de dag erna een volle dag Zion.
Gebruikersavatar
JohnS
Amerika-ontdekker
Berichten: 53
Lid geworden op: 12 okt 2012, 22:28
Aantal x V.S. bezocht: 14
Locatie: Sint Maarten

Re: Reis JohnS: 16 dagen, SF, Page, R66, LA. En verder?

Bericht door JohnS »

Dank voor jullie reacties en tips. Valley of fire lijkt inderdaad een aanrader en niet te ver omrijden. Ivm vluchten en beschikbare tijd is het niet zo lang en zijn ook start en finish bepaald.
Ik zal nog eens naar de afstanden kijken en alternatieven voor evt slecht weer incalculeren. Aan de cabrio die ter beschikking is, zal ik niet heel veel hebben denk ik :wink:
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41971
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis JohnS: 16 dagen, SF, Page, R66, LA. En verder?

Bericht door Martin & Marianne »

Jammer dat de vlucht al geboekt is; Page en Monument Valley is erg ver rijden vanaf SF en LA. De route van Joahn is gezien jouw wensen heel mooi. Misschien de dag LA nog inruilen voor meer tijd bij Page? Je zou kunnen gaan loten voor de Wave en afhankelijk van de uitkomst je route verder indelen. Voor de Wave moet je 4 maanden van te voren inschrijven, dat wordt dus in december in jouw geval. Zie mijn 2011-verslag bij de planning voor een link, en hier voor ons bezoek.
Joshua Tree lijkt me mooi in die tijd van het jaar, wij waren er vorig jaar op 26 december (zie hier) en de temperatuur was toen geweldig. In het voorjaar zullen de cactussen in bloei staan.

Marianne
Gebruikersavatar
JohnS
Amerika-ontdekker
Berichten: 53
Lid geworden op: 12 okt 2012, 22:28
Aantal x V.S. bezocht: 14
Locatie: Sint Maarten

Re: Reis JohnS: 16 dagen, SF, Page, R66, LA. En verder?

Bericht door JohnS »

Ook jij dank voor de tips Marianne. Weer iets om over na te denken. Het schema is zeker bruikbaar, al overweeg ik hier en daar om van 3 dagen er 2 te maken. Dan is er een grotere kans om The Wave ook mee te nemen bij gunstige loting.

Het dubbele is dat ik graag een aantal zaken wil doen/zien, maar tegelijk zo min mogelijk tevoren wil vastleggen. Begin- en eindhotel zijn (aanpasbaar) geregeld, auto is geregeld. Daartussen wilde ik zo flexibel mogelijk rondreizen maar dat wordt een probleem bij bijv Furnace Creek.

Nog eens dank voor jullie tips en de zeker bruikbare route!
Gebruikersavatar
JohnS
Amerika-ontdekker
Berichten: 53
Lid geworden op: 12 okt 2012, 22:28
Aantal x V.S. bezocht: 14
Locatie: Sint Maarten

Re: Reis JohnS: 16 dagen, SF, Page, R66, LA. En verder?

Bericht door JohnS »

Uiteindelijk veel van jullie tips en het voorstel gevolgd. De globale route (beperkingen van Google Maps) staat op het kaartje.
Dit is de globale route en misschien ga ik onderweg wijzigen, afhankelijk van zin/tijd/goede invallen. Deel bij H wordt misschien opgeofferd voor noordelijker uitstapje Moki Dugway en dan via 160 en Tuba naar Flagstaff. Einde nog relatief open. Laatste etappe voor LA is voorlopig Escondido als "centraal punt". De route vanaf Williams naar Kingman lijkt via de I40 te gaan door de beperkte schaal van de kaart.

Nogmaals dank voor jullie tips!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer