Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis JossNL: 3-4 weken door het Zuid-Westen

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
JossNL
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 1

Reis JossNL: 3-4 weken door het Zuid-Westen

Bericht door JossNL »

Volgend jaar is het zo ver, dan ben ik van plan mijn eerste trans-Atlantische reis te gaan maken. Na het afstuderen staat een ongetwijfeld epische road trip in de planning - en welke regio is daar beter voor geschikt dan het Zuid-Westen van de USA?!
Ik lees al een tijdje mee op dit forum, omdat ik al langer met het idee liep. Heb erg veel aan de tips gehad die aan anderen zijn gegeven. Nu heb ik ook twee vrienden warm kunnen maken voor deze reis en vandaag hebben we de koppen maar eens bij elkaar gestoken voor wat afspraken. We gaan dus met z'n drieën, in de leeftijd 21-25 tegen die tijd, rondrijden in een (midsize) SUV.

We hebben uiteraard een bepaald budget in ons hoofd en daarin past het beste een road trip van tussen de 25 en 33 dagen. Voor de periode proberen we eind augustus - september aan te houden.
De route ziet er nu als volgt uit:

27-08-2013 | Home - San Francisco
28-08-2013 | San Francisco
29-08-2013 | San Francisco
30-08-2013 | San Francisco - Yosemite NP
31-08-2013 | Yosemite NP
01-09-2013 | Yosemite NP - Bishop
02-09-2013 | Bishop - Death Valley NP
03-09-2013 | Death Valley NP - Las Vegas
04-09-2013 | Las Vegas
05-09-2013 | Las Vegas
06-09-2013 | Las Vegas - Zion NP
07-09-2013 | Zion NP
08-09-2013 | Zion NP - Bryce NP
09-09-2013 | Bryce NP - Page
10-09-2013 | Page - Monument Valley
11-09-2013 | Monument Valley - Grand Canyon NP
12-09-2013 | Grand Canyon NP - Needles
13-09-2013 | Needles - Palm Springs
14-09-2013 | Palm Springs
15-09-2013 | Palm Springs - Los Angeles
16-09-2013 | Los Angeles
17-09-2013 | Los Angeles
18-09-2013 | Los Angeles - Santa Maria
19-09-2013 | Santa Maria
20-09-2013 | Santa Maria - Monterey
21-09-2013 | Monterey - San Francisco
22-09-2013 | San Francisco - Home

We staan nog volledig open voor alle ideeën, niets staat dus vast. Hieronder nog wat toelichtingen/vragen.
  1. Voor het vertrek zitten we niet vast aan één luchthaven, de keuze gaat tussen AMS/BRU/DUS en hangt van de prijs af. Ik hoop dat het vergelijkbaar is met dit jaar, dan zou dat hopelijk voor onder de 650 euro moeten lukken.
  2. Jammerlijk feit is dat de 2e bestuurder nog geen 25 is. Mede daarom hebben we San Francisco als startpunt gekozen, vanwege het voordeel dat we daar nog geen auto nodig hebben. Nu had ik via http://www.alamo.de/Hotdeals/732/de/ald ... e=AL021240 een prijs aangevraagd en via drive-usa. De eerste kwam goedkoper uit, maar in het vervolgscherm bij Alamo.de zelf staat dan nog een optie Ausnahmen für 21-24 Jährige a $70 (dit was eerst 179.99 dacht ik). Iemand een idee wat dit inhoudt? Want het pakket is al speciaal voor jongeren, dus ik snap die optie niet echt...
  3. Tijdens de trip zouden we ook wel 2x een dagdeel op de fiets willen stappen. Het lijkt me leuk om in ieder geval één van de parken een ATB te huren. Iemand ervaring daarmee in Yosemite of Zion, of misschien juist Bryce/Grand Canyon? Ben niet echt een MTB'er, maar heb geen moeite met onverharde delen. Daarnaast lees ik veel positieve berichten over fietsen in San Francisco en met name over de Golden Gate, maar dat is wel iets heel anders dan door de natuur fietsen.
  4. Tussen Yosemite en Death Valley heb ik nu Bishop staan als tussenstop. Ik heb dit zomaar van de kaart geplukt, want eigenlijk hadden we Lone Pine staan en geen Death Valley overnachting. Ik denk echter dat een DeathValley overnachting wel wat toegevoegde waarde heeft, maar is dit ook goed te doen begin september? En is Bishop dan een mooie plek tussen Yosemite en DV?
  5. De 3 nachten Las Vegas zouden er eventueel ook 2 kunnen worden, uiteraard gaan we dit buiten het weekend proberen te houden. We zouden graag een luxe hotel aan de strip hebben. Daarvoor zijn we dan denk ik wel afhankelijk van acties/aanbiedingen, want $200 dollar per nacht incl. de resort fee is toch wel echt de max. Tips in dat segment, of gewoon aanbiedingen afwachten en of het dan Aria, Vdara, Bellagio of wat dan ook is, dat doet niet af aan de ervaring?
  6. Voor Grand Canyon hebben we 1 nachtje staan omdat ik gelezen heb dat een volle dag in GC niet echt nodig is. We zijn niet echt hikers, dus het zal toch meer viewpoints bezoeken worden. We komen er ws. op tijd aan en hoeven er denk ik niet vroeg weg om op tijd in Needles aan te komen. Toch graag jullie mening hierover!
  7. In Palm Springs staan 2 nachten om na alle dagtripjes even rust te nemen. We zouden daar dan ook een avondje het nachtleven in kunnen duiken, maar is dat wat in Palm Springs? Verder wil ik daar sowieso Joshua Tree bezoeken en de Aerial Tramway eigenlijk ook wel. Daarnaast lijkt een dagdeel aan het zwembad me ook niet verkeerd. Of is voor al dit 29Palms een beter uitgangspunt?
  8. Langs de kust zou ik graag ergens een strand dagje (misschien wel 2) inplannen. Ik heb dit nu op Santa Maria staan, goede keus of zijn er betere rekening houdend met het reisschema?
Er zullen vast nog meer dingen opkomen in de komende maanden, maar voor nu lijkt me dit wel voldoende :wink:
Hockey
Amerika-expert

Re: Reis JossNL: 3-4 weken door het Zuid-Westen

Bericht door Hockey »

Ik kan je helaas niet heel veel advies geven, anders dan Santa Maria te laten scheiten. Pismo Beach is mooier en leuker. Maar als je echt wat strand wil kan je dat ook al in LA doen.
Cees A
Amerikakenner

Bericht door Cees A »

Het eerste dat me opvalt is dat je in het weekend in Yosemite zit. Yosemite + weekend = drukte en filerijden.
Het tweede is dat je in een aantal plaatsen en/of parken slechts 1 nacht blijft.
Echt iets ondernemen en/of wat langere hikes zitten er in die parken dus niet in. (maar je schrijft zelf al dat je geen echte hikers bent)

V.w.b. je vragen:
Fietsen huren kun je op diverse plaatsen. Het meest geschikt lijken me:
----- Zion (je gebruikt dan de fiets als vervoermiddel in de Zion Canyon i.p.v. de shuttlebus)
----- Ook in Page kun je fietsen huren. Verhuurders hebben routebeschrijvingen van tochten die je kunt rijden

Bishop is naar mijn mening een betere stop/overnachtingsplaats dan Lone Pine.
Bishop is groter en er zijn meer hotels/restaurants dan in Lone Pine.
Voor de afstand maakt het niet veel uit. Lone Pine ligt op een uurtje rijden van Bishop
jarrah
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door jarrah »

Als je in Page bent, zeker Antelope Canyon gaan bekijken en fotografietoer vragen, dan zit je met een beperkte groep in de canyon voor toch een uur of twee.

Voor Grand canyon heb je idd maar één dag nodig. Wij hadden al de viewpoints en een korte wandeling gedaan op één dag. Ik vond dit park ook wel wat overroepen.

Persoonlijk vind ik wel dat je voor Las Vegas heel veel tijd hebt uitgetrokken. WIj waren daar op twee dagen uitgezien. Maar wij zijn dan ook geen stadsmensen
soren
Amerika-ontdekker

Bericht door soren »

Hoi,

Ik & mijn vriendin zijn net terug van 1maand USA ( 1 week NY + 3 weken SW ). Het was gewoon fantastisch!! Jullie gaan er zeker van genieten!
Wij zijn op 31/08 geland in SF en op 21/09 teruggevlogen vanuit LA. Hebben super weer gehad!!

1 dag regen in de GC wat wel jammer was...

Als we van Yosemite kwamen hebben we via de Tioga Road pass gereden, Mono Lake ook bezocht en overnacht in Mammoth Lakes, om de dag erna vervolgens van Mammoth Lakes, via Lone Pine ( Alabama hills bezoeken, aanrader! ) naar Death Valley!
Ik zou ook zeker voor een overnachting gaan in Death Valley als dat mogelijk is, is echt een ervaring!

In Las Vegas hebben we geslapen in Flamingo, het is niet één van de TOP hotels op de strip, maar ze hebben recent kamers vernieuwd en met 3 moet je daar een leuke kamer voor een topprijs kunnen boeken + het ligt echt SUPER centraal op de strip!

Indien je op het einde wat meer rust wil creeren is het misschien ook een goed idee om te kijken om van LA terug te vliegen en nog een paar dagen strandvakantie in de buurt van LA te doen. Wij zaten in Laguna beach ( hotel La Casa Del Camino, direct aan strand - hebben ook een rooftopbar wat wel cool is ) en is zeer goed meegevallen!

Grtz Sören
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

JossNL schreef:Tijdens de trip zouden we ook wel 2x een dagdeel op de fiets willen stappen. Het lijkt me leuk om in ieder geval één van de parken een ATB te huren. Iemand ervaring daarmee in Yosemite of Zion, of misschien juist Bryce/Grand Canyon? Ben niet echt een MTB'er, maar heb geen moeite met onverharde delen. Daarnaast lees ik veel positieve berichten over fietsen in San Francisco en met name over de Golden Gate, maar dat is wel iets heel anders dan door de natuur fietsen.
In de parken mag je niet buiten de wegen/paden fietsen. Een ATB huren heeft dan ook niet zoveel zin. In Yosemite kun je mooi in de vallie fietsen. Er zijn op 2 locaties in hetpark fietsen te huur. Zie ook http://www.yosemitepark.com. In Zion kun je in plaats van de shuttlebus de fiets nemen, maar de bus (met informatie over het park) heeft ook wel iets. Veder mag je alleen op de Parus Trail fietsen. Bij de GC kun je langs de rimtrail fietsen (naar Hermit's rest). Lijkt mij wel leuk om te doen, maar je zult voor een uitzicht toch regelmatig af moeten stappen. Het wandelpad loopt dichter langs de rim. Zie ook mijn wandelsite.
Voor mountainbiken moet je naar Moab. Dan zul je echter je route anders in moeten delen en iets moeten laten vallen.
JossNL schreef: Tussen Yosemite en Death Valley heb ik nu Bishop staan als tussenstop. Ik heb dit zomaar van de kaart geplukt, want eigenlijk hadden we Lone Pine staan en geen Death Valley overnachting. Ik denk echter dat een DeathValley overnachting wel wat toegevoegde waarde heeft, maar is dit ook goed te doen begin september? En is Bishop dan een mooie plek tussen Yosemite en DV?
Waarom zou DV niet te doen zijn in september? Als je in DV overnacht (en dat is een aanrader, zie bijvoorbeeld mijn 2011 verslag voor ons bezoek in september) dan zou ik daarvoor Lee Vining of Mammoth Lakes als stop nemen. Dat geeft je meer tijd voor Yosemite.

Marianne
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

In Yosemite zit je niet alleen in het weekend maar zelfs in het Labor Day weekend. Druk, druk. Kan je de vertrekdatum niet iets later plannen? Na Labor Day?
Bishop is een provicie plaats. Lone Pine is een echt "Main street America" soort plaatsje. Mammoth lakes is een wintersport resort met veel condos. Voor alle drie lokaties is wel wat te zeggen.
Palm Springs vinden we heerlijk om te relaxen.
Voor een verblijf aan het strand tussen LA en SF vinden we Avila Beach erg aantrekkelijk.
Met zoveel NP's koop een America the Beautiful Pass voor $ 80,-- geldig voor een jaar voor auto en inzttenden.
Koop een cooler voor onderweg.
Maak je hotelreserveringen op tijd voor de NPs.
Sedona is geschikt voor mountainbiking en je kan er ook goed relaxen http://www.visitsedona.com
Isis
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Isis »

Veel tips al gekregen.. lees wat reisverslagen over deze route.. veel mensen nemen deze ronde als eerste reis. (wij deden dit rondje in 1990 met ouders en later uitgebreider met kids in 2010)
Tickets met vertrek in augustus onder €650??? Ik weet het niet. Ik zou heel goed zoeken maar ik ben bang dat je in die periode nog vastzit ronde €900 à €1000.
Ons reisverslag is in blog van 2010.. ook de plannen (soms is het blog anders dan plan). :thumbup:

Verder kan ik me aansluiten bij voorgaande tips.. Yosemite Labor Day weekeinde... oeh ik zou kijken of je eerder dan wel later kan vertrekken... en dus in Yos aankomt. Ik zou liever 3 nachten daar nemen om veel mee te krijgen van de natuur daar.

Fotografie tour in ANtelope Canyon is alleen echt zinnig als je van uitgebreid fotogarferen houdt... mijn man en kids zouden dat al niet lollig vinden. Bij Upper betaal je er ook behoorlijk extra voor. Uiteraard kun je er bewust wel voor kiezen ... meesten lopen dan toch met statief.

Verder vin dik dat jullie al een prima opzet hebben gemaakt.. Wel wat rust op nodige plekken en 2 nachten in Zion. Dan is 1 nacht in Bryce prima. Als je wilt vliegen en wat meer doen in Grand Canyon zou ik daar ook 2 nachten doen maar dat is niet perse nodig.
succes
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
JossNL
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door JossNL »

Hockey schreef:Ik kan je helaas niet heel veel advies geven, anders dan Santa Maria te laten scheiten. Pismo Beach is mooier en leuker. Maar als je echt wat strand wil kan je dat ook al in LA doen.
Yeehaw schreef:Voor een verblijf aan het strand tussen LA en SF vinden we Avila Beach erg aantrekkelijk.
Ook dat is welkom! Deze twee plaatsen gaan we zeker eens naar kijken.
Cees A schreef:Het eerste dat me opvalt is dat je in het weekend in Yosemite zit. Yosemite + weekend = drukte en filerijden.
Yeehaw schreef:In Yosemite zit je niet alleen in het weekend maar zelfs in het Labor Day weekend. Druk, druk. Kan je de vertrekdatum niet iets later plannen? Na Labor Day?
Weekend had ik wel enigszins rekening mee gehouden, Labor Day nog niet. Maar zoals gezegd: niets staat vast, dus hiermee kunnen we absoluut nog schuiven. Wellicht dat we 2 dagen San Francisco naar het eind schuiven, hangt ook een beetje af van de vliegprijzen dus i.p.v. die data had ik misschien beter gewoon dag 1/2/3 weg kunnen zetten. Thnx voor de tips.
Cees A schreef:----- Zion (je gebruikt dan de fiets als vervoermiddel in de Zion Canyon i.p.v. de shuttlebus)
Martin & Marianne schreef:In de parken mag je niet buiten de wegen/paden fietsen. Een ATB huren heeft dan ook niet zoveel zin. In Yosemite kun je mooi in de vallie fietsen. Er zijn op 2 locaties in hetpark fietsen te huur. Zie ook http://www.yosemitepark.com. In Zion kun je in plaats van de shuttlebus de fiets nemen, maar de bus (met informatie over het park) heeft ook wel iets. Veder mag je alleen op de Parus Trail fietsen. Bij de GC kun je langs de rimtrail fietsen (naar Hermit's rest). Lijkt mij wel leuk om te doen, maar je zult voor een uitzicht toch regelmatig af moeten stappen. Het wandelpad loopt dichter langs de rim. Zie ook mijn wandelsite.
Voor mountainbiken moet je naar Moab. Dan zul je echter je route anders in moeten delen en iets moeten laten vallen.
Zoals ik al zei: het gaat me niet om echt mountainbiken. Ik vind een ATB gewoon lekkerder rijden dan een stadsfiets, omdat ik er ook sportief mee uit de voeten wil kunnen. Onverharde stukken zou leuk zijn, niet noodzakelijk. Zion klinkt dus wel interessant wat dat betreft.
jarrah schreef:Als je in Page bent, zeker Antelope Canyon gaan bekijken en fotografietoer vragen, dan zit je met een beperkte groep in de canyon voor toch een uur of twee.
Antelope staat zeker op de planning, evan als Glen Canyon Dam en Horseshoe Bend.
Isis schreef:Tickets met vertrek in augustus onder €650??? Ik weet het niet. Ik zou heel goed zoeken maar ik ben bang dat je in die periode nog vastzit ronde €900 à €1000.
Ik heb tijdens de vakantie een aantal keren gekeken naar vliegprijzen (eind augustus/begin september dit jaar) op LAX en SFO en meermaals tickets gevonden tussen 585-639 voor LAX. SFO lijkt iets duurder, maar ook daar voor 628 gezien. En dan was er nog die Arkefly aanbieding. Maarja, we zien wel wat het wordt!

Ook bedankt voor alle overige tips een aantal waren al bekend maar dat kunnen jullie niet weten natuurlijk.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer