Ik lees al een tijdje mee op dit forum, omdat ik al langer met het idee liep. Heb erg veel aan de tips gehad die aan anderen zijn gegeven. Nu heb ik ook twee vrienden warm kunnen maken voor deze reis en vandaag hebben we de koppen maar eens bij elkaar gestoken voor wat afspraken. We gaan dus met z'n drieën, in de leeftijd 21-25 tegen die tijd, rondrijden in een (midsize) SUV.
We hebben uiteraard een bepaald budget in ons hoofd en daarin past het beste een road trip van tussen de 25 en 33 dagen. Voor de periode proberen we eind augustus - september aan te houden.
De route ziet er nu als volgt uit:
27-08-2013 | Home - San Francisco
28-08-2013 | San Francisco
29-08-2013 | San Francisco
30-08-2013 | San Francisco - Yosemite NP
31-08-2013 | Yosemite NP
01-09-2013 | Yosemite NP - Bishop
02-09-2013 | Bishop - Death Valley NP
03-09-2013 | Death Valley NP - Las Vegas
04-09-2013 | Las Vegas
05-09-2013 | Las Vegas
06-09-2013 | Las Vegas - Zion NP
07-09-2013 | Zion NP
08-09-2013 | Zion NP - Bryce NP
09-09-2013 | Bryce NP - Page
10-09-2013 | Page - Monument Valley
11-09-2013 | Monument Valley - Grand Canyon NP
12-09-2013 | Grand Canyon NP - Needles
13-09-2013 | Needles - Palm Springs
14-09-2013 | Palm Springs
15-09-2013 | Palm Springs - Los Angeles
16-09-2013 | Los Angeles
17-09-2013 | Los Angeles
18-09-2013 | Los Angeles - Santa Maria
19-09-2013 | Santa Maria
20-09-2013 | Santa Maria - Monterey
21-09-2013 | Monterey - San Francisco
22-09-2013 | San Francisco - Home
We staan nog volledig open voor alle ideeën, niets staat dus vast. Hieronder nog wat toelichtingen/vragen.
- Voor het vertrek zitten we niet vast aan één luchthaven, de keuze gaat tussen AMS/BRU/DUS en hangt van de prijs af. Ik hoop dat het vergelijkbaar is met dit jaar, dan zou dat hopelijk voor onder de 650 euro moeten lukken.
- Jammerlijk feit is dat de 2e bestuurder nog geen 25 is. Mede daarom hebben we San Francisco als startpunt gekozen, vanwege het voordeel dat we daar nog geen auto nodig hebben. Nu had ik via http://www.alamo.de/Hotdeals/732/de/ald ... e=AL021240 een prijs aangevraagd en via drive-usa. De eerste kwam goedkoper uit, maar in het vervolgscherm bij Alamo.de zelf staat dan nog een optie Ausnahmen für 21-24 Jährige a $70 (dit was eerst 179.99 dacht ik). Iemand een idee wat dit inhoudt? Want het pakket is al speciaal voor jongeren, dus ik snap die optie niet echt...
- Tijdens de trip zouden we ook wel 2x een dagdeel op de fiets willen stappen. Het lijkt me leuk om in ieder geval één van de parken een ATB te huren. Iemand ervaring daarmee in Yosemite of Zion, of misschien juist Bryce/Grand Canyon? Ben niet echt een MTB'er, maar heb geen moeite met onverharde delen. Daarnaast lees ik veel positieve berichten over fietsen in San Francisco en met name over de Golden Gate, maar dat is wel iets heel anders dan door de natuur fietsen.
- Tussen Yosemite en Death Valley heb ik nu Bishop staan als tussenstop. Ik heb dit zomaar van de kaart geplukt, want eigenlijk hadden we Lone Pine staan en geen Death Valley overnachting. Ik denk echter dat een DeathValley overnachting wel wat toegevoegde waarde heeft, maar is dit ook goed te doen begin september? En is Bishop dan een mooie plek tussen Yosemite en DV?
- De 3 nachten Las Vegas zouden er eventueel ook 2 kunnen worden, uiteraard gaan we dit buiten het weekend proberen te houden. We zouden graag een luxe hotel aan de strip hebben. Daarvoor zijn we dan denk ik wel afhankelijk van acties/aanbiedingen, want $200 dollar per nacht incl. de resort fee is toch wel echt de max. Tips in dat segment, of gewoon aanbiedingen afwachten en of het dan Aria, Vdara, Bellagio of wat dan ook is, dat doet niet af aan de ervaring?
- Voor Grand Canyon hebben we 1 nachtje staan omdat ik gelezen heb dat een volle dag in GC niet echt nodig is. We zijn niet echt hikers, dus het zal toch meer viewpoints bezoeken worden. We komen er ws. op tijd aan en hoeven er denk ik niet vroeg weg om op tijd in Needles aan te komen. Toch graag jullie mening hierover!
- In Palm Springs staan 2 nachten om na alle dagtripjes even rust te nemen. We zouden daar dan ook een avondje het nachtleven in kunnen duiken, maar is dat wat in Palm Springs? Verder wil ik daar sowieso Joshua Tree bezoeken en de Aerial Tramway eigenlijk ook wel. Daarnaast lijkt een dagdeel aan het zwembad me ook niet verkeerd. Of is voor al dit 29Palms een beter uitgangspunt?
- Langs de kust zou ik graag ergens een strand dagje (misschien wel 2) inplannen. Ik heb dit nu op Santa Maria staan, goede keus of zijn er betere rekening houdend met het reisschema?