Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis guido09: Voorlopige route voor juni 2013

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
guido09
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Reis guido09: Voorlopige route voor juni 2013

Bericht door guido09 »

Hallo allemaal,

Na veel gelezen en gesnuffelt te hebben op dit en andere forums, besloten we om volgend jaar (na 12 jaar) weer eens naar de USA te gaan.
Toen waren we in Florida, nu hebben we onze zinnen gezet om naar het het westen te gaan.

Het voorlopig reisschema met voorbeeld datums staat hieronder. Eerder dan 9 juni vertrekken zal helaas niet gaan.
Prijzen voor overnachtingen en huurauto kom ik wel uit, maar de beste tijd om een ticket te boeken, al dan niet in combinatie met overnachting en huurauto zoals bij expedia, vind ik lastig?!?
Sommigen zeggen zo vroeg mogelijk, dan lees ik weer dat je 3 a 4 maanden van te voren kunt boeken.. :?
Heeft iemand hier de gouden tip? Vertrek luchthaven mag in Nederland, Belgie of Duitsland zijn.
Bij voorbaat alvast bedankt... :wink:

9-jun zondag Aankomst san francisco
10-jun maandag San francisco
11-jun dinsdag San francisco
12-jun woensdag vertrek SF -> Cambria (344 km)
13-jun donderdag vertrek Cambria-> LA (348 km)
14-jun vrijdag Los Angeles
15-jun zaterdag Los Angeles
16-jun zondag vetrek LA -> lake havasu (via Joshua tree (480km)
17-jun maandag vertrek lake havasu -> Grand Canyon NP (368km)
18-jun dinsdag Grand Canyon NP
19-jun woensdag vertrek van GCNP -> Page (227km)
20-jun donderdag Page
21-jun vrijdag vertrek van Page -> Bryce Canyon (245km)
22-jun zaterdag Bryce Canyon
23-jun zondag Vertrek Bryce Canyon -> Zion Park (Springdale) (140km)
24-jun maandag Zion
25-jun dinsdag vertrek van Springdale (zion) -> Las Vegas (262km)
26-jun woensdag Las Vegas
27-jun donderdag vertrek naar huis
2000 & 2018: 2 wkn & 19dgn florida
2013 & 2017: 3 wkn zw Usa
2014: 24 dgn Den-Phx
2015: 24 dgn Denver - Denver
2016: 21 dgn z&w UK
2019: 21 dgn Nw USA&CAN
Afbeelding
annet2009
Amerikakenner

Re: Voorlopige route voor juni 2013

Bericht door annet2009 »

guido09 schreef:Prijzen voor overnachtingen en huurauto kom ik wel uit, maar de beste tijd om een ticket te boeken, al dan niet in combinatie met overnachting en huurauto zoals bij expedia, vind ik lastig?!?
Sommigen zeggen zo vroeg mogelijk, dan lees ik weer dat je 3 a 4 maanden van te voren kunt boeken.. :?
Heeft iemand hier de gouden tip? Vertrek luchthaven mag in Nederland, Belgie of Duitsland zijn.
Ik boek auto en huurauto altijd het liefst apart, maar dat is denk ik persoonlijk.
Beste tijd om te boeken kan helaas niemand je vertellen. Het beste is vaak de verschillende websites te checken en boeken zodra je een mooie prijs ziet, want voor je het weet kan die ook weer omhoog zijn.
Op dit moment zou ik zeker nog even wachten met het boeken van een vlucht, want de prijzen liggen nu krankzinnig hoog. Bij Delta en United heb ik de ticketprijzen voor juni afgelopen anderhalve maand een paar honderd euro omhoog zien gaan.
Ik wens geen deel uit te maken van een forum waar tips hoe voorwaarden en regels te omzeilen en de boel te belazeren blijkbaar gewoon toegestaan zijn, dus mij zien jullie hier niet meer.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis guido09: Voorlopige route voor juni 2013

Bericht door PSVwally »

Gewoon meerdere keren per week blijven monitoren de komende maanden en boeken wanneer jij het zelf een aanvaardbare prijs vind. Daarna ook niet meer kijken naar de prijzen, want ze gaan altijd ergens nog een keer net wat lager zijn....

Of je auto en vlucht apart moet boeken is ook puur prijsgerelateerd. Soms zijn pakketreizen gunstiger, andere keren weer niet. Ik heb zelf vorig jaar 3 of 4 avonden in de week een aantal vaste sites afgezocht en na 3,5/4 maanden pas geboekt.
Isis
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Isis »

Ja zo is het maar net.. de prijzen varieren met de dagen ... boeken wanneer je denkt dat is prima prijs.
Je rouet vind ik wat straf beginnen.. SF - Cambria... HWY1 neemt wel wat tijd in. Ik zou eerder kiezen om in Monetrey al te stoppen en daar even te genieten van het dorp, misschien een whale watchtour.
Dan Monterey - Cambria het mooiste stuk kust!
Verder een rustig tempo .. Lake Havasu City schijnt niet zo leuk te zijn als het klinkt... Mar het is wel een plek om te overnachten je zou ook Palm SPrings kunnen nemen.
Als je 2 nachten Page en 2 in Zion hebt zou je kunnen volstaan met 1 nacht Bryce .. De afstand van Page Bryce is 3 uur en Bryce Zion 2,5. Als je vroeg op pad gaat heb je best veel tijd in Bryce Canyon met 1 nacht. Hoewel ik het ook een prachtige plek vond om even te verblijven. Die dag zou je aan de kust kunnen gebruiken.
succes verder...
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Je zou ook de kust over kunnen slaan en beginnen in SF en eindigen in LA, Op die manier kun je Yosemite (prachtig in juni) en Death Valley ook nog meenemen. Het wordt wel iets krapper dan.

Marianne
guido09
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door guido09 »

Ja klopt, die route had ik ook bedacht, maar dan wordt het naar mijn mening echt te krap.
Het blijft keuzes maken :roll:
Yosemite zal dan op het lijstje voor 2014 komen te staan...
We zijn al uitgebreid van 14 naar 19 dagen en ergens moet je een grens trekken.
Afbeelding
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Je route ziet er prima uit en je zou veranderinge kunnen overwegen zoals Isis die heeft aangegeven. Ik denk ook dat 1 nacht Bryce genoeg is en dat de kust een extra overnachting verdient.
guido09
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door guido09 »

Yeehaw schreef:Je route ziet er prima uit en je zou veranderinge kunnen overwegen zoals Isis die heeft aangegeven. Ik denk ook dat 1 nacht Bryce genoeg is en dat de kust een extra overnachting verdient.
Zoals jullie al aangeven:

12-jun woensdag vertrek SF ->Monterey (240 km)
13-jun donderdag vertrek Monterey-> Cambria (170 km)
14-jun vrijdag vertrek Cambria-> LA (348 km)

16-jun zondag Los Angeles
17-jun maandag vetrek LA -> lake havasu (via Joshua tree (480km)
18-jun dinsdag vertrek lake havasu -> Grand Canyon NP (368km)

19-jun woensdag Grand Canyon NP
20-jun donderdag vertrek van GCNP -> Page (227km)
21-jun vrijdag Page
22-jun zaterdag vertrek van Page -> Bryce Canyon (245km)
24-jun maandag Zion

Alleen de gedeeltes in rood hebben nog mijn twijfel.
Is het stuk langs de kust wel goed verdeeld (reisafstand cq overnachtingsplaats)?
De route vanaf La -> Grand canyon: is Joshua Tree leuk genoeg om langs te rijden met overnachten in Lake Havasu, of toch maar direct via Kingman naar de Grand Canyon?
Afbeelding
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Die dagen die je rood hebt gemaakt is niets mis mee. Wrs kun je wel makkelijk een stuk verder komen dan Cambria vanuit Monterey. Ik zou eerder inzetten op Pismo Beach, dan heb je de volgende dag meer tijd voor bv Santa Barbara.
De keuze tussen Lake Havasu City en Kingman is er een die je zelf moet maken. Je kunt ook via Joshua Tree naar Kingman en de volgende dag via route66 naar de Grand Canyon. Dat stuk route66 kon ons persoonlijk niet echt boeien.

Het enige aan je route waar je mijns inziens nog ergens in zou kunnen schuiven zou zijn in de volle dag Grand Canyon en de volle dag Page. Ben je van plan hikes te maken, dan is die volle dag GC wel handig, maar als je vanuit of Kingman komt voor alleen de highlights heb je aan de rest vd dag en de ochtend erna echt wel genoeg. Je kunt dan al makkelijk de glen canyon dam en horseshoe bend en lake powell meepakken. Dan de volgende ochtend antelope canyon (als je voor t speciale licht gaat, ander zou je ook deze al de dag ervoor kunnen doen) en door naar bryce. Aan de andere kant kun je het die 2 volle dagen heel rustig aan doen. Genoeg keuzes...
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

Lake Havasu heb ik de gidsen gelezen als niet zo boeiend en een watersport gebied (het is geen stil dorp met stil water). Maar eerlijk gezegd vond ik zelf Kingman (alleen doorgereden) ook niet zo bijzonder. Het stukje Rt 66 dat wij reden was wel geinig maar de weg is gewoon smaller en de dorpjes een beetje tourist trap. Beetje de ouwe meuk die ook wel geinig sfeertje geeft maar wij hebben daar niet zo heel veel mee. Anderen vinden dit wel nostalgisch het heeft dus ook alles te maken met hoe je dat vindt. Lees er wat over en beslis dan. Ik had verschillende gidsen (Lonely Planet, ANWB boek en nog wat anderen).
Als je Joshua Tree aandoet kun je ook gewoon kijken wat het handigste uitkomt.
Wij vonden het wel lekker een volle dag bij GCNP. Wij hebben ook nog gevlogen (heli) en wat wandelingen aan de rim gemaakt. Probeer wel ergens in de village te overnachten. Dan kun je de zonsopkomst / - ondergang kijken.

Wat Yeehaw zei De kust zou ik zeker zo laten en Pismo Beach/ Sands is inderdaad goed haalbaar (hebben wij in 2010 andersom gereden met camper). Een mooi stuk. In ochtend hadden wij vaak mist en zelfs drizzel/ motregen maar in de middag was het vaak prachtig weer.
guido09
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door guido09 »

alweer bedankt voor de prima adviezen.
Het stuk langs de kust wat beter verdeelt.
Van LA -> Grand canyon toch via joshua tree en Lake havasu. Waarna we de dag erna de route
van lake havasu naar kingman en via route 66 (stukje) naar grand canyon voortzetten.
De extra dag bij Grand canyon en Page willen we toch zo houden ivm wat rust onderweg, en toch op het gemak wat lekker kunnen wandelen.

Ik denk dat de definitieve route er zo uitziet:

12-jun woensdag vertrek SF ->Monterey (240 km)
13-jun donderdag vertrek Monterey->Pismo beach (235 km)
14-jun vrijdag vertrek Pismo Beach-> LA (275 km)
16-jun zondag Los Angeles
17-jun maandag vetrek LA -> lake havasu (via Joshua tree (480km)
18-jun dinsdag vertrek lake havasu -> Grand Canyon NP (via kingman-route66 400km)
19-jun woensdag Grand Canyon NP
20-jun donderdag vertrek van GCNP -> Page (227km)
21-jun vrijdag Page
22-jun zaterdag vertrek van Page -> Bryce Canyon (245km)
24-jun maandag Zion
Afbeelding
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Nadat je I10 verlaten hebt in de richting van Joshua Tree NP (via62) neem de west ingang van het park en verlaat het weer via de noordingang. Je kan eerst nog een korte side trip nemen vanaf 62 (Yucca Valley) naar Pioneer Town. In 29Palms is een groot aantal murals te bezichtigen. Neem dan 62 naar Vidal Junction. Dit is een "dips" road (heuveltje op heuveltje af) die je een echt woestijn gevoel geeft. Veel verkeer is er niet. In Vidal Junction zie je een benzine pomp, een paar huizen en een inspectiestation. Dat station is er alleen voor verkeer dat Ca ingaat en iedereen moet daar stoppen maar jij kan gewoon doorrijden omdat je Ca gaat verlaten. Je rijdt dan Az binnen. En langs de Co River naar LHC. Onderweg is Parker Dam. Dit is de grootste dam in de Co river maar hij ligt voor 80% onder water waardoor hij minder spectaculair is. In LHC is London Bridge die er nogal out of place is imo.
Reken op een volle dag vanaf LA naar LHC maar je zal er geen spijt van hebben.
Van LHC kan je naar Topock rijden en dan R66 nemen via Oatman naar Kingman over Sitgreaves pass. Dit is een van de beste stukken R66 maar neemt wel extra tijd. Daarna kan je Kingman naar Seligman rijden en een stop maken bij Hackberry. Er is nog veel meer te zien en te doen op dat stuk zoals Keepers of the Wild in Valentine en GC Caverns voorbij Peach Springs maar daar zal je geen tijd voor hebben. In Oatman kan je de "wild"" burros voeren (wortelen in Oatman te koop) maar als je geluk hebt zie je soms ook al van die burros in de omgeving van LHC.
Mis Seligman niet. Iets eten of drinken bij Road Kill Cafe of Delgadillos Snow Cap. Die laatste zit vol grapjes.
Benzine in Arizona is een een stuk goedkoper dan in California.
Yeehaw
guido09
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door guido09 »

Zijn we weer!
Na zeker 1,5 maand zoeken naar goede tickets (prijs + vlucht tijden), van de week de knoop door gehakt en tickets geboekt.
En het wordt 22 dagen ipv van 2 weken !!
Vlucht gaat van Amsterdam naar london, en dan rechtstreeks naar LA.
Terug vice versa voor 588 euro pp.

We wilden per se in een lodge bij de Grand canyon overnachten en ivm beschikbaarheid van deze, heb ik de route hieromheen moeten aanpassen:

dag 1 28-apr zondag Aankomst los angeles
dag 2 29-apr maandag Los Angeles
dag 3 30-apr dinsdag Los Angeles
dag 4 1-mei woensdag vetrek LA -> lake havasu (via Joshua tree 500km )
dag 5 2-mei donderdag vertrek lake havasu -> Grand Canyon NP (via kingman-route66) 464km)
dag 6 3-mei vrijdag Grand Canyon NP
dag 7 4-mei zaterdag vertrek van GCNP -> via Monument Valley (253km) -> Page (201km)
dag 8 5-mei zondag Page
dag 9 6-mei maandag vertrek van Page -> Bryce Canyon (250km)
dag 10 7-mei dinsdag Vertrek Bryce Canyon -> Zion Park (140km)
dag 11 8-mei woensdag Zion
dag 12 9-mei donderdag vertrek van Zion -> Las Vegas (304km(via valley of fire))
dag 13 10-mei vrijdag Las Vegas
dag 14 11-mei zaterdag Las Vegas
dag 15 12-mei zondag vetrek Las Vegas -> via Death valley -> Indepence (356 km)
dag 16 13-mei maandag Vertrek Indepence -> Chowchilla (yosemite) (zuidkant 508 km) (of naar Mammoth Lakes noordkant tioga pass 448km)
dag 17 14-mei dinsdag Yosemite
dag 18 15-mei woensdag Vertrek yosemite -> SF (300 km)
dag 19 16-mei donderdag San francisco
dag 20 17-mei vrijdag San francisco
dag 21 18-mei zaterdag vertrek SF -> San Simeon (355 km)
dag 22 19-mei zondag vertrek San Simeon -> LA (355 km)
dag 23 20-mei maandag vertrek naar huis

Aangezien de tioga pass nog dicht kan zijn, heb ik een overnachting in de buurt van Lone pine geboekt. Zodoende de flexibiliteit om Yosemite vanaf Mammoth lakes te doen.
Mocht de tioga pass dicht zijn, dan via Bakersfield naar Chowchilla. Helaas geen mogelijkheid om Yosemite park te overnachten gevonden. Of iemand moet een tip hebben?

Tips aanvullingen etc, weer welkom!!
Afbeelding
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

1 dag in Yosemite is wel weinig .. ik zou liever een dag minder in LA zelf zijn. Maar dat zijn keuzes die je zelf wilt maken. Yos is een groot park.

ALs je zeker wilt zijn van toegang naar Yosemite zou je de route nu al via de zuid en dan westkant kunnen plannen(kan SF). Misschien uit DV naar Lake Isabella (146 miles (2,5 uur) uit DV of misschien naar Bakersfield 43m en klein uurtje verder. Fresno is denk ik net t ever (bijna 300 miles / 5 uur). maar dan zit je wel al heel dichtbij het zuiden van Yosemite (met de grote Sequoia bomen bij Mariposa Grove).
Ik zou dit overwegen en een hotel boeken onderweg dat je nog kort tevoren kunt annuleren. Het zelfde zou je kunnen doen met Mammoth Lakes / Lee Vining een hotel boeken dat je kort tevoren kunt annuleren.

Acco in Yosemite vaak kijken of er wat vrij is. Er zijn niet veel plekken en het is wel erg fijn als je IN het park kunt zitten.
guido09
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door guido09 »

Ja die 1 dag minder zou kunnen, maar dan moeten we of de bekende plekjes bezoeken of Universal studios laten vallen. En we willen beiden graag (op het gemak) zien.
Motel aan beide kanten van yosemite had ik al geboekt, en het hangt dus af of in april tioga open/dicht is welke route we gaan rijden.
Voorkeur gaat inderdaad uit naar een plekje in het park, maar om 300 euro voor 2 overnachtingen te betalen is me wat te gek.
We zullen blijven zoeken!
Afbeelding
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Mooie route hoor. Paar tips van mijn kant.

De tioga pass kan misschien 13 Mei al wel open zijn, maar het kan ook nog zijn dat ze deze weg op individuele dagen of dagdelen afsluiten vanwege het slechte weer. Lone pine is dan mijns inziens geen goede plaats om heen te rijden. Je weet zeker 2 weken van te voren wel of het evt nog gesloten is en ik zou daar je reis al op aanpassen. Ik zou dan al verder naar Bakersfield rijden.

Verder de dag GCNP - Monument Valley - Page... De kilometers die je voor die dag hebt staan kun je al met 50 verhogen, zonder bv de MV-drive te hebben gedaan. Reken alleen voor je eigen dagroute zonder stops al zeker op 6u rijden. Ik betwijfel of je niet beter direct naar Page kunt rijden.

San simeon of cambria zal voor wandeltypes misschien eigenlijk een net te grote afstand zijn, maar het is zeker wel te doen.

Ik was vorig jaar april/mei in het zuidwesten. Wij hebben daar op 0,5 dag na bijna 3 weken superweer gehad. We zijn ook mensen tegengekomen die storm, regen en zelfs sneeuw hebben gehad. Als je het weer mee hebt ga je zeker een supervakantie hebben daar.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Hallo Guido,
Ik zie in een ander topic dat je je route iets aangepast hebt volgens onderstaande indeling.

dag 3 30-apr dinsdag Vertrek van LA -> Palm Springs
dag 4 1-mei woensdag vertek Palm Springs -> lake havasu (via Joshua tree )
dag 5 2-mei donderdag vertrek lake havasu -> Grand Canyon NP (via kingman-route66)
dag 7 4-mei zaterdag vertrek van GCNP -> via Monument Valley -> Page (mon. Valley optioneel)
dag 8 5-mei zondag Page (antelope canyon, horshoe bend, lake powell)
dag 9 6-mei maandag vertrek van Page -> Bryce Canyon
dag 10 7-mei dinsdag Vertrek Bryce Canyon -> St. George via Dixie Forest ( voor bezoek Zion Park)
dag 11 8-mei woensdag Zion National Park
dag 12 9-mei donderdag vertrek van St. George -> Las Vegas (via valley of fire)
dag 15 12-mei zondag Vertek Las Vegas -> Ridgecrest
dag 16 13-mei maandag Vertrek Ridgecrest -> Mariposa (yosemite)
dag 17 14-mei dinsdag Yosemite National Park
dag 18 15-mei woensdag Vertrek Mariposa -> San Francisco
dag 19 16-mei donderdag San francisco
dag 21 18-mei zaterdag vertrek San Francisco -> San Simeon
dag 22 19-mei zondag vertrek San Simeon -> LA

Ik zie dat je een dag LA minder hebt, maar jammer dat je die gebruikt voor Lake Havasu. Waarom niet in een keer door van Joshua Tree naar de Grand Canyon? Je hebt daar 2 nachten dus laat aankomen is niet erg.
Verder valt het me op dat je zowel bij Zion als bij Yosemite ver buiten het park zit. Voor Zion is Springdale een leuke uitvalsbasis. Je kunt dan met de gratis shuttlebus naar het park rijden. Vanuit St George moet je meerdere keren heen en weer rijden, dat is jammer van de tijd.
Yosemite is duur, je zult voor jezelf uit moeten maken of je dat er voor over hebt. Mariposa ligt echter niet handig, niet voor de Mariposa Grove en niet voor de vallei. ALs je vanuit Death valley komt en je rijdt onderlangs, dan is Oakhurst of Fishcamp beter, maar het beste zit je in El Portal of in de vallei.
Ridgecrest zou ik open laten, misschien wil je wel verder rijden, misschien is de Tioga Pass open. Bekijk het ter plekke, keuze genoeg daar.
Een overnachting in Monument Valley is echt de moeite waard, met 1 nacht Page heb je daar ook voldoende tijd, tenzij je veel tijd aan Lake Powell wilt spenderen.

Marianne
guido09
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door guido09 »

Martin & Marianne schreef:Hallo Guido,

1. Ik zie dat je een dag LA minder hebt, maar jammer dat je die gebruikt voor Lake Havasu. Waarom niet in een keer door van Joshua Tree naar de Grand Canyon? Je hebt daar 2 nachten dus laat aankomen is niet erg.
2. Verder valt het me op dat je zowel bij Zion als bij Yosemite ver buiten het park zit. Voor Zion is Springdale een leuke uitvalsbasis. Je kunt dan met de gratis shuttlebus naar het park rijden. Vanuit St George moet je meerdere keren heen en weer rijden, dat is jammer van de tijd.
3. Yosemite is duur, je zult voor jezelf uit moeten maken of je dat er voor over hebt. Mariposa ligt echter niet handig, niet voor de Mariposa Grove en niet voor de vallei. ALs je vanuit Death valley komt en je rijdt onderlangs, dan is Oakhurst of Fishcamp beter, maar het beste zit je in El Portal of in de vallei.
4. Ridgecrest zou ik open laten, misschien wil je wel verder rijden, misschien is de Tioga Pass open. Bekijk het ter plekke, keuze genoeg daar.
Een overnachting in Monument Valley is echt de moeite waard, met 1 nacht Page heb je daar ook voldoende tijd, tenzij je veel tijd aan Lake Powell wilt spenderen.

Marianne
1. In een keer door naar Grand canyon zou een rit van 8,5 uur worden. Zonder stops. Lijkt me wat te bizar.
2. De prijzen en beschikbaarheid heeft me doen besluiten om buiten het park te overnachten.
3. Van Mariposa naar de vallei of vanuit oakhurst is volgens google maps dezelfde afstand/reistijd. Maar ook hier prijs/beschikbaarheid hou ik zeker de komende maanden nog in de gaten.
4. Dit is inderdaad optioneel, maar ik ga ervanuit dat Tioga pass dicht is. Indien open wordt het een lange route om naar mariposa te komen. En aan de oostkant van yosemite overnachten lijkt me niet handig omdat we verder reizen naar San Francisco.
Afbeelding
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Van Joshua Tree naar de GC is echt geen 8,5 uur. Het is een lange rit, maar goed te doen.
Mariposa en Oakhurst liggen inderdaad allebei even ver van de vallei, maar als je sequoia's wilt zien zit je in Oakhurst handiger.
Als de Tioga Pass open is kun je een overnachting aan de oostkant (Lone Pine of Bishop bijvoorbeeld) en twee aan de westkant van het park nemen. Ik zou er echter niet op rekenen. Mocht de Sonora Pass open zijn dan is dat nog wel een mooi alternatief.

Marianne
guido09
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door guido09 »

Kleine wijziging weer aangebracht.
1 dag San Francisco opgeofferd voor Yosemite park.

dag 3 30-apr dinsdag Vertrek van LA -> Palm Springs
dag 4 1-mei woensdag vertek Palm Springs -> lake havasu (via Joshua tree )
dag 5 2-mei donderdag vertrek lake havasu -> Grand Canyon NP (via oatman -kingman route66)
dag 7 4-mei zaterdag vertrek van GCNP -> via Monument Valley -> Page (mon. Valley optioneel)
dag 8 5-mei zondag Page (antelope canyon, horshoe bend, lake powell)
dag 9 6-mei maandag vertrek van Page -> Bryce Canyon
color=#FF0000]dag 10 7-mei dinsdag Vertrek Bryce Canyon -> Hurricane via Dixie Forest ( voor bezoek Zion Park)[/color]
dag 11 8-mei woensdag Zion National Park
dag 12 9-mei donderdag vertrek van Hurricane -> Las Vegas (via valley of fire)
dag 15 12-mei zondag Vertek Las Vegas -> Ridgecrest via Death Valley
dag 16 13-mei maandag Vertrek Ridgecrest -> Mariposa (yosemite)
dag 17 14-mei dinsdag Yosemite National Park
dag 18 15-mei woensdag Yosemite National Park
dag 19 16-mei donderdag Vertrek Mariposa -> San Francisco

dag 21 18-mei zaterdag vertrek San Francisco -> San Simeon
dag 22 19-mei zondag vertrek San Simeon -> LA